افزایش امنیت خانه در مقابل سارقان

سرقت از منزل همیشه یکی از مهمترین مسائل و دغدغه های هر فردی به شمار می آید، دزدان همیشه راه های مختلفی را برای ورود به ساختمان پیدا می کنند از این رو بهتر است تا جایی که امکان دارد راه های ورود به منزل خود را محدود نموده و تدابیر امنیتی برای حفاظت از خانه را در نظر بگیرید. راه های مختلفی برای افزایش امنیت خانه وجود دارد که در این‌ مقاله شهرها جدید  قصد داریم راه های افزایش امنیت خانه در مقابل سارقان را بیان کنیم، پس لطفا تا پایان مقاله را با حوصله و دقت مطالعه کنید.

راه های افزایش امنیت خانه در مقابل سارقان:

راه های مختلفی و ساده ای وجود دارد که شما با استفاده و یا رعایت نمودن آن ها می توانید به راحتی امنیت خانه خود را افزایش دهید و از نگرانی های خود بکاهید، راه های افزایش امنیت خانه در مقابل سارقان عبارت اند از:

قفل کردن درب های بیرونی:

قفل-کردن-درب-های-بیرونی

همیشه درب هایی که به بیرون راه دارند را قفل کنید زیرا اگر شما تمام موارد امنیتی را رعایت کنید ولی درب های ورودی منزل را قفل نکنید انگار هیچ کاری انجام نداده‌اید، زیرا سارقان زمانی که متوجه شوند یکی از درب ها ورودی باز است به راحتی وارد منزل شما می شوند. به گونه ای می توان گفت یکی از رایج ترین روش ها برای دستبرد زدن به منازل وجود درب و یا پنجره باز است پس لازم است که حتما و حتما درب ها و پنجره هایی که امکان‌ ورود به منزل را فراهم می کنند قفل نمابید.

 استفاده از سیستم های ضد سرقت:

یکی از رایج ترین و بهترین راه های افزایش امنیت خانه در مقابل سارقان استفاده از سیستم های ایمنی و دارای زنگ‌ خطر است، به گونه ای که این سیستم ها در هنگام فعال شدن ورود افراد را به داخل منزل کنترل نموده و یا با درخواست رمز و روش هایی دیگر هویت صاحب خانه را شناسایی و مورد تأیید قرار می دهند.

از دیگر مزایایی که می توان برای این نوع سیستم های افزایش امنیت بیان نمود این است که می توانند وقوع آتش سوزی را تشخیص بدهند و به اطلاع افراد برسانند، همچنین شما می توانید با استفاده از برنامه کنترل از راه دور که بر روی تلفن همراه نصب می شود هر لحظه وضعیت منزل خود را بررسی کنید.

یک سیستم ضد سرقت معمولا از حسگر ها و دوربین هایی تشکیل شده است که با مکانیزم هوشمندی که دارند تا حد خیلی زیادی از ورود سارقان جلوگیری می کنند زیرا سارقان ریسک ورود به خانه هایی که دارای سیستم ضد سرقت می باشند و یا حتی دوربین دارند را نمی پذیرند، از این رو می توان گفت که یکی از بهترین راه ها برای افزایش امنیت خانه در مقابل سارقان استفاده از سیستم های ضد سرقت است.

 قفل بودن درب پارکینگ

قفل-بودن-درب-پارکینگ

درب پارکینگ یکی از راحترین و بی دردسر‌ترین راه های ورود سارقان به منزل شما است، بنابر این برای افزایش امنیت منزل لازم است که همیشه از قفل بودن درب پارکینگ اطمینان حاصل کنید. قفل کردن درب پارکینگ را می توان به عنوان یکی از راه های افزایش امنیت خانه در مقابل سارقان به حساب آورد.

 توجه به نقش پنجره در افزایش امنیت خانه:

بعد از درب ها که راه اصلی ورود به منزل هستند می توان پنجره ها به عنوان دومین عامل اصلی در ورود سارقان به منزل به حساب آورد که امروزه به دلیل استقبال بیشتر افراد از پنجره های بزرگ در ساخت ساز این خطر بیشتر شده است و باید به امنیت پنجره ها توجه بیشتری شود، بنابر این لازم است که  حتما چفت ها و گیره های پنجره ها را به صورت دوره ای مورد بررسی قرار بدهید و در صورت نیاز آن ها  را تعویض کنید.

توجه داشته باشید پنجره هایی که در نقاط کور منزل قرار دارند و همسایگان به آن ها دیدی ندارند بیشتر امنیت منزل شما را به خطر می اندازند، بنابر این بررسی امنیت آن ها بیشتر باید مورد توجه قرار بگیرد، شما می توانید برای افزایش امنیت این گونه پنجره ها از محافظ های توری فلزی استفاده کنید. این مورد را نیز می توان به عنوان راه های افزایش امنیت خانه در مقابل سارقان به حساب آورد.

پنهان نکردن کلید بیرون از خانه:

پنهان-نکردن-کلید-بیرون-از-خانه

بعضی افراد کلید خانه را برای بقیه ساکنین ساختمان بیرون از منزل پنهان می کنند، باید به شما بگوییم که دزد ها به راحتی می توانند کلید را پیدا کرده و منزل شما را مورد دستبرد قرار بدهند از این رو برای جلوگیری از بروز این اتفاق لازم‌ است که از کلید های هوشمند استفاده کنید تا همه ساکنین منزل با داشتن رمز ورود آن بتوانند به راحتی رفت و آمد کنند.

نور پردازی اصولی منزل:

نور-پردازی-اصولی-منزل

یکی دیگر از راه های افزایش امنیت خانه در مقابل سارقان نورپردازی اصولی منزل است، شما می توانید در حیاط و یا داخل راهرو های خود لامپ نصب کنید تا در هنگام شب روشن باشند، البته برای صرفه جویی در مصرف برق می توان از لامپ های سنسوردار استفاده کرد تا در هنگام رفت و آمد روشن شوند، بخش های تاریک خانه مکان امنی برای سارقان به حساب می آید پس لازم است که برای این مناطق از نورپردازی اصولی و لازم استفاده کنید به خصوص اگر پنجره و یا درب شما در این بخش از خانه قرار دارد.

 بالا بردن امنیت خانه و شناسایی همسایه ها:

همسایه ها نقش بسیار مهمی در افزایش امنیت خانه شما دارند، بنابراین سعی کنید با آن ها آشنا شده و همچنین از رفت و آمد با افراد مشکوک و یا از اعتماد کردن های بی‌جا به آن ها خود داری کنید. همسایه ها معمولا کسانی هستند که می توانند راحت تر اعتماد شما را جلب کنند و به نحوی تمام راه های نفوذ به خانه را متوجه می شوند و حتی ممکن است که مکان اشیا قیمتی شما را بفهمند، بنابراین در ارتباط با همسایگان لازم است که حتماً قبل از ایجاد هرگونه صمیمیت و دوستی، آن ها را به خوبی بشناسید.

وسایل منزل خود را در معرض دید قرار ندهید‌:

وسایل-منزل-خود-را-در-معرض-دید-قرار ندهید‌.

یکی دیگر از راه های افزایش امنیت خانه در مقابل سارقان این است که وسایل منزل خود را در معرض دید قرار ندهید و اگر منزل شما دارای پنجره هایی بزرگ و رو به خارج است، پرده ها را تا حد امکان بکشید تا کمترین دید را در بیرون از منزل داشته باشد، زیرا سارقان با دیدن وسایل منزل شما وسوسه می شوند، علاوه بر این وسایل منزل خود را به گونه ای بچینید که اگر مجبور به کنار زدن پرده ها هستید اشیا قیمتی شما از بیرون قابل مشاهده نباشد.

وسایلی مانند اسکوتر و یا دوچرخه خود را بیرون و داخل حیاط قرار ندهید زیرا این وسایل امکان فرار را برای سارقان فراهم می کند، در صورتی که مجبور به قرار دادن این وسایل داخل حیاط هستید حتما قفل برای آن ها در نظر بگیرید.

لغو کردن اشتراک ها:

یکی دیگر از راه های افزایش امنیت خانه در مقابل سارقان لغو اشتراکات است، هنگامی که شما عازم سفر برای مدت طولانی هستید هر نوع اشتراکی را لغو کنید به خصوص اگر دارای خانه های ویلایی هستید این موضوع می تواند برای شما خطر آفرین باشد زیرا اگر شما اشتراکات خود را لغو نکنید سبب تجمع روزنامه و مجله ها در جلوی منزل خود شده و باعث می شود که سارقان از این طریق متوجه شوند که منزل خالی از سکنه است.

نگهداری اشیا قیمتی داخل گاو صندوق:

نگهداری-اشیا-قیمتی-داخل-گاو-صندوق

یکی دیگر از راه های افزایش امنیت خانه در مقابل سارقان این‌ است که وسایل گران قیمت خود مانند طلا و اسناد و مدارک‌ مهم را داخل منزل نگهداری نکنید، اما اگر قرار است این وسایل را داخل منزل نگهدارید لازم است که به فکر یک گاوصندوق باشید، نمونه گاوصندوقی که داخل دیوار جاسازی می شود بسیار مناسب است ولی اگر امکان نصب آن ها را ندارید نمونه های دیگر آن ها نیز برای نگهداری از اشیا قیمتی شما مناسب هستند.

علاوه بر این یک لیست از اشیا قیمتی خود تهیه نموده و یا از آن ها عکس بگیرید تا درصورت سرقت رفتن بتوانید به راحتی اطلاعات آن ها را دراختیار پلیس قرار بدهید.

 استفاده از دوربین های مدار بسته:

استفاده-از-دوربین-های-مدار-بسته

در محوطه بیرونی منزل خود به خصوص در نزدیکی درب های ورودی دوربین مدار بسته نصب کنید، این دوربین ها خودشان عامل بازدارنده‌ای برای سارقان است و حتی اگر منزل شما مورد سرقت قرار بگیرد می توانید از آن ها برای شناسایی دزدان کمک بگیرید.

 دسترسی به منزل خود را محدود کنید:

یکی‌ دیگر از راه های افزایش امنیت خانه در مقابل سارقان محدود کردن فضای دسترسی به خانه است، یکی از رایج‌ترین راه ها برای این‌ کار نصب نرده یا حفاظ های شاخ گوزنی روی دیوار خانه است. سعی کنید اطراف حیاط خود را با قفس و یا حفاظ حتما بپوشانید. یکی دیگر از راه های پوشاندن اطراف خانه، استفاده از بوته ها و یا گیاهان خاردار است که نقش بازدارنده در مقابل سارقان دارد.

توجه به طبقه اول و دوم:

اگر منزل شما در طبقه اول و یا دوم ساختمان قرار دارد باید به شما بگوییم که شما سر راه سارقان قرار دارید از این رو لازم است که تمام‌ نکات ایمنی را رعایت کنید، به طور مثال بالکن، تراس و درب و پنجره های خود را به خوبی بپوشانید، شب هنگام و یا در زمانی که در منزل نیستید درب ها و پنجره ها را ببندید، از نرده برای ایمن کردن پنجره ها و تراس های خود استفاده کنید، سنسورهایی برای پنجره ها وجود دارد که در هنگام باز شدن شما را در جریان قرار می دهند.

 قفل کردن خودرو داخل پارکینگ:

یکی از نکات مهم این است که خودرو خود را در داخل پارکینگ قفل کنید و از قفل پدال و فرمان برای امنیت بیشتر استفاده کنید، دلیل اهمیت کار این است که اگر سارقان به ماشین شما دسترسی پیدا کنند علاوه بر این که ماشین شما را سرقت می کنند با استفاده از آن می توانند وسایل بیشتری را از منزل شما خارج نموده و آن ها را به سرقت ببرند. این مورد نیز یکی دیگر از راه های افزایش امنیت خانه در مقابل سارقان به حساب می آید.

 سارقان را با صحنه سازی به اشتباه بیاندازید:

یکی دیگر از راه های افزایش امنیت خانه در مقابل سارقان به اشتباه انداختن آن ها است به این صورت که شما می توانید در هنگام بیرون‌ رفتن از منزل با صحنه سازی وانمود کنید که کسی در منزل شما حضور دارد، به طور مثال با روشن گذاشتن یک‌ لامپ و یا رادیو این توهم را ایجاد کنید. اگر شما نمی توانید برای نصب سیستم های امنیتی و حفاظتی خرج کنید با نصب برچسب های جعلی این سیستم ها به طوری که در معرض دید قرار بگیرند توهم تجهیز خانه به سیستم ضد سرقت را به وجود می‌آورد.

 قفل کردن وسایلی که می توان با آن درب را شکست:

یکی دیگر از موارد افزایش امنیت خانه در مقابل سارقان توجه به این موضوع است که اگر منزل شما دارای حیاط و باغ است، سعی کنید وسایلی همچون نردبان، میله، وسایل باغبانی و ... را داخل حیاط نگهداری نکنید، زیرا این وسایل می تواند به سارقان در شکستن درب و یا پنجره کمک کند و ورود به خانه را راحت تر کند، از این رو بهتر است که این‌ وسایل را در جای امن نگهداری کنید.

امنیت خانه مسئله ای بسیار مهم است زیرا نه تنها مربوط به اموال ما می شود که در برخی موارد به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی ممکن است که تهدیدات جانی نیز به دنبال داشته باشد. در این مقاله سعی نمودیم برخی از راه های افزایش امنیت خانه در مقابل سارقان را بیان کنیم تا شما با مطالعه و آشنایی با این راه ها بتوانید از منزل خود محافظت نمایید.

البته توجه کنید عواملی وجود دارد که زمینه ساز دزدی می شود، این عوامل عبارت اند از:

  • رعایت نکردن اصول ایمنی برای درب های ورودی منزل
  • استفاده نکردن از سیستم های ایمنی و ضد سرقت
  • بررسی نکردن درب های ورودی در هنگام خروج از خانه
  • نگهداری از وسایل و اشیا قیمتی در منزل آن هم‌ در جلوی دید افراد
  • قرار دادن کلید در اختیار افراد نا مطمئن

شما با رعایت کردن راه های افزایش امنیت خانه در مقابل سارقان می توانید امنیت منزل خود را به صورت چشم گیری افزایش بدهید.

 


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله افزایش امنیت خانه در مقابل سارقان چه امتیازی می دهید

۰.۰
۰ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۰
۰

۵

۴

۳

۲

۱

برچسب های مرتبط
تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت