نکات مهمی که هنگام خرید پاوربانک باید در نظر بگیریم

پاوربانک یکی از وسایل الکترونیکی پرکاربردی است که در چند سال اخیر استفاده از آن مرسوم شده است و یکی از وسایل ضروری پرکاربرد برای افرادی است که از اتمام شارژ گوشی خود نگران هستند. فرض کنید در سفر هستید و شارژ گوشیتان تمام شده است و امکان استفاده از شارژرهای سیمی را ندارید قطعا پاوربانک نقش حیاتی را برای شما خواهد داشت.

تا چندین سال پیش گوشی های تلفن همراه با یک بار شارژ کردن تا چند روز قابلیت استفاده داشتن ولی با ورود گوشی های هوشمند به بازار نیاز به شارژ مداوم نیست.

پاوربانک یک دستگاه کاربردی با عملکرد ساده است. در ابتدا پاوربانک خود را شارژ کنید و زمانی که دستگاه نیاز به شارژ داشت از پاوربانک استفاده کنید.

قبل از خرید یک پاوربانک باید تصمیم بگیرید که کجا و چگونه می خواهید از آن استفاده کنید.

اگر قصد خرید یک پاور بانک خوب را دارید پیشنهادهای زیادی پیش روی شما قرار می گیرد اما باید با توجه به ویژگی هایی که در نظر دارید و همینطور هزینه، یک پاوربانک مناسب را انتخاب کنید.

رایج ترین کاربرد پاوربانک برای شارژ تلفن های همراه است البته از پاور بانک ها برای شارژ دستگاه های دیگر، تبلت، دوربین و لپ تاپ می توان استفاده کرد.

پاوربانک

فاکتورهای مهم برای خرید پاور بانک

ظرفیت

معمولا ظرفیت پاوربانک ارتباط مستقیمی با اندازه پاوربانک دارد. (هر چقدر پاوربانک بزرگتر باشد از ظرفیت بیشتری هم برخوردار است.) به مشخصات ظرفیت پاوربانک خصوصا میلی آمپر ساعت خیلی توجه کنید. هرچه میلی آمپر ساعت پاوربانک بیشتر باشد میزان شارژ کردن دستگاه بیشتر خواهد بود.

میلی آمپر ساعت چیست؟

میلی آمپر ساعت (mAh) به آمپرساعت پاوربانک اشاره دارد. آمپرساعت در واقع اندازه گیری شدت است. برای جلوگیری از ورود ولتاژ و مقدار بیش از حد برق، میلی آمپر ساعت میزان انرژی لازم را در پاوربانک ذخیره می کند که این موضوع بسیار حیاتی است.

اندازه

اگر قصد استفاده روزانه از موبایل را دارید از لحاظ اندازه، پاوربانکی را انتخاب کنید که بتوانید همه جا از آن استفاده کرد. برای شارژ کردن مداوم تلفن همراه به پاوربانکی نیاز است که اندازه بزرگتر (ظرفیت بیشتری) داشته باشد.

اندازه پاوربانک

زمان شارژ

زمان شارژ یک پاور بانک به میزان ظرفیت آن بستگی دارد. پاوربانک هایی که ظرفیت بالاتری دارند حجم شارژ بیشتری را هم طلب می کنند و زمان شارژ این نوع پاوربانک ها هم بالا است.

تعداد درگاه‌ها

تعداد درگاه‌های یک پاوربانکی که قصد خرید آن را دارید بسیار مهم است. اگر پاوربانکی که قصد خرید آن را دارید بیشتر از یک پورت (درگاه) داشته باشد می توانید چندین دستگاه را به پاوربانک وصل کنید. اما اگر بخواهید فقط یک دستگاه را به پاوربانک وصل کنید می توانید پاوربانکی بخرید که فقط یک دستگاه داشته باشید.

تعداد درگاه های پاوربانک

طول عمر

طول عمر پاوربانک به تعداد دفعاتی که می شود از پاوربانک استفاده کرد گفته می شود. معمولا طول عمر پاوربانک بین 500 تا 2000 می باشد که این اعداد، تعداد دفعاتی است که می توانید از پاور بانکتان برای شارژ کردن دستگاه‌ خود استفاده کنید و از 100% کارایی و شارژ کامل اطمینان داشته باشید.

چگونه پاوربانک را شارژ کنیم؟

پاوربانک زمانی درست کار می کند که قبل از استفاده اولیه شارژ شود. به این نکته توجه کنید که پاوربانک به عنوان یک باتری خارجی برای دستگاه محسوب می شود بنابراین بعد از تخلیه شارژ، احتیاج به شارژ شدن دارد.

برای شارژ پاوربانک ابتدا باید کابل به درگاه USB پاوربانک وصل شود و سمت دیگر کابل را از طریق آداپتور به پریز برق وصل می شود.

شارژ پاوربانک


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله نکات مهمی که هنگام خرید پاوربانک باید در نظر بگیریم چه امتیازی می دهید

۰.۰
۰ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۰
۰

۵

۴

۳

۲

۱

تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت