نحوه قیمت گذاری خودرو کار کرده

آیا خرید خودروی دست دوم مناسب می‌باشد؟ به چه فاکتورهایی باید در هنگام خرید یک خودروی دست دوم توجه شود؟ قیمت خودروی دست دوم چگونه تعیین می‌شود؟ میزان هزینه مورد نیاز برای خرید خودرو کارکرده به چه عواملی بستگی دارد؟ اگر قصد خرید یک خودرو دست دوم را دارید حتماً همه این سؤالات در ذهن شما ایجاد می‌شود که باید اطلاعاتی در این باره کسب کنید تا بتوانید یک انتخاب درست داشته باشید. ما در این قسمت به بررسی نحوه قیمت گذاری خودرو درست دوم می‌پردازیم.

در حالت کلی می‌توان گفت قیمت خودروی دست دوم با قیمت خودروی صفر تعیین می‌شود ولی در این میان در میزان قیمت آن موارد دیگری نیز تأثیر گذار می‌باشند. این موارد باعث می‌شود حتی قیمت دو خودروی مشابه و تولیدی یک سال قیمت‌های متفاوتی داشته باشند. همه افراد نمی‌توانند قیمت خودروی دست دوم را تعیین کنند بلکه این کار نیاز به تخصص و دقت بسیار زیادی دارد. نحوه قیمت گذاری خودرو کار کرده همیشه دغدغه اصلی افراد در حین خرید و فروش خودرو می‌باشد که این کار توسط کارشناس انجام می‌شود. در تعیین میزان قیمت یک خودرو دست دوم عوامل زیادی تأثیر گذار می‌باشند که ما در این قسمت به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

نحوه قیمت گذاری خودرو دست دوم

چه عواملی بر قیمت خودروی دست دوم تاثیر گذار می باشند؟

همان طور که گفتیم در حین خرید خودرو دست دوم توجه به معیارهای زیادی الزامی می‌باشد. اگر به دنبال یک ماشین دست دوم مناسب برای خرید هستید حتماً باید طبق بودجه خود ویژگی آن‌ها را بررسی کنید برای مثال خط و خش روی ماشین، وجود قسمت‌های رنگ شده و ... باعث کاهش قیمت خودرو می‌شود. همچنین قیمت خودرویی که کارکرد آن زیاد باشد نسبتاً به خودرویی که کارکرد آن کم است، قیمت کمتری خواهد داشت. قیمت گذاری خودروی دست دوم توسط کارشناس و فرد متخصص در این حرفه انجام می‌شود ولی اگر شما اطلاعاتی در این باره داشته باشید قطعاً راحت تر خودروی دست دوم خریداری می‌کنید و یا به فروش می‌رسانید.

مدل خودرو

می‌توان گفت مهم‌ترین و تأثیر گذارترین عامل در تعین قیمت خودرو دست دوم مدل آن می‌باشد. در حالت کلی هرچه مدل خودرو جدیدتر باشد شما هزینه زیادی برای خرید آن نیاز دارید ولی در مواقعی ممکن است خودرویی کارکرد زیادی داشته باشد و حتی در طول مصرف کوتاه مدت فرد، آسیب‌های زیادی به آن وارد شود که در این صورت نسبت به مدل‌های قبل قیمت کمتری خواهد داشت. برای خرید خودرو دست دوم مدل جدید با کارکرد کم تا حدودی می‌توان گفت شما هزینه ای نزدیک به هزینه یک خودروی صفر نیاز دارید.

کارکرد خودرو

یکی دیگر از عوامل تأثیر گذار در تعین قیمت خودروی دست دوم میزان کارکرد آن می‌باشد. هرچه میزان کارکرد زیاد باشد خودرو افت قیمت بیشتری خواهد داشت. در حالت کلی مناسب‌ترین کارکرد برای خودروها 20 هزار کیلومتر تا 25 هزار در یک سال کیلومتر می‌باشد و بیشتر از این میزان قیمت آن را کاهش خواهد داد. نحوه محاسبه تأثیر کارکرد خودرو بر قیمت آن به این شکل می‌باشد. اگر کارکرد آن کمتر از 1000 کیلومتر باشد قیمت آن 4 درصد افت می‌کند و اگر بیشتر از 1000 کیلومتر باشد قیمت آن 8 درصد کاهش پیدا می‌کند. اگر قصد خرید خودرو دست دوم تمیز و سالمی دارید حتماً توجه کنید که کارکرد آن کم باشد.

امکانات خودرو

هر چه امکانات و آپشن های یک خودرو بیشتر باشد قیمت آن نیز به مراتب بالا خواهد بود. گاهی اوقات دو خودرو در با فاصله کمی از هم تولید می‌شوند ولی قیمت آن‌ها تفاوت زیادی باهم دارد دلیل این کار می‌تواند مربوط به امکانات آن‌ها باشد. در حین خرید خودرو دست دوم باید طبق نیاز خود به اپشن ها و امکانات خودرو توجه کنید و اگر بودجه کافی دارید خودرویی با امکانات زیاد خریداری نمایید. توجه کنید که منظور از امکانات خودرو فقط امکاناتی می‌باشد که کارخانه ای می‌باشند آپشن هایی که خود فرد در خودرو ایجاد می‌کند تأثیر بسیار ناچیزی بر روی قیمت خودرو دست دوم دارد.

امکانات خودرو

شرایط فنی خودرو

در حین خرید خودرو دست دوم توجه به شرایط فنی خودرو اهمیت زیادی دارد همچنین بر قیمت خودرو نیز تأثیر زیادی خواهد داشت. در برخی از ماشین‌های دست دوم مواردی از جمله سر و صدای زیاد، خرابی سیستم تعلیق خودرو، سوختن واشر سر سیلندر، دود کردن خودرو، خارج شدن دودهای رنگی از اگزوز خودرو، مشکلات فنی جعبه دنده، مشکلات مختلف در موتور و ... دیده می‌شود که این موارد باعث افت قیمت خودرو می‌شوند. همچنین بیشتر افراد به دنبال خودروهایی هستند که در عین دست دوم بودن سالم و ظاهری تمیز داشته باشند در نتیجه ماشین‌هایی مه مشکلات مختلف فنی دارند بیشتر مورد توجه نیستند و خریداران کمی خواهند داشت.

بیمه خودرو

وضعیت بیمه ماشین از مواردی می‌باشد که در قیمت گذاری خودرو تأثیر دارد. داشتن بیمه باعث افزایش قیمت خودرو می‌شود و برای خرید خودرو دست دوم که دارای بیمه می‌باشد شما باید هزینه بیشتری نسبت به خودرویی که بیمه ندارد پرداخت کنید. برخی از افراد تور می‌کنند که اگر قصد فروش خودرو را دارند دیگر لازم نیست هزینه اضافی برای تمدید بیمه پرداخت کنند و این مورد را به سود خود می‌دانند در حالی که اصلاً چنین نیست تمدید بیمه باعث افزایش ارزش خودرو می‌شود و فروشنده می‌تواند به قیمت بالایی خودروی خود را به فروش برساند.

میزان تصادف خودرو

از جمله عواملی که باعث کاهش قیمت خودرو می‌شود داشتن تصادف‌های سنگین می‌باشد. در حالت کلی می‌تواند گفت داشتن رنگ و خط و خش در بدنه خودرو باعث افت قیمت آن می‌شود ولی اگر سقف خودرو دارای رنگ باشد نشان دهنده تصادف سنگین آن می‌باشد که قیمت خودرو را خیلی زیاد کاهش می‌دهد. توجه کنید خرید خودرو دست دوم که تصادف سنگین داشته اصلاً توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است به موتور و قسمت‌های دیگر آن نیز آسیب وارد شود که شما متوجه آن‌ها نشوید و بعداً مشکلات زیادی برای شما ایجاد کند.

از دیگر عوامل تأثیر گذار در قیمت خودرو دست دوم می‌توان به وضعیت فنی خودرو، وضعیت کابین خودرو اشاره کرد. تجهیزات داخل کابین که بالابر شیشه‌ها، سیستم گرمایشی و کولر، سیستم صوتی، وضعیت صندل‌ها و روکش آن‌ها و ... می‌شود که وجود و یا عدم وجود هر یک از آن‌ها همچنین سالم بودن آن‌ها تأثیر زیادی بر قیمت خودرو دارد. گاهی اوقات خودرو به دلیل پارگی روکش صندل‌ها، خراب بودن سیستم صوتی و ... به قیمت پایینی به فروش می‌رسد.

میزان تصادف خودرو

چگونه می توان قیمت خودرو دست دوم را افزایش داد؟

گاهی اوقات مشکلات و خرابی‌هایی در خودرو دیده به وجود می‌آید که باعث افت شدید قیمت آن در حین فروش می‌شود. بعضی از این مشکلات قابل حل هستند و شما می‌توانید با هزینه بسیار کمی آن‌ها را تعمیر کنید و تأثیر مثبتی بر قیمت خودرو دست دوم خود در فروش ایجاد کنید. برای مثال اگر بالابر شیشه خودروی شما خراب است می‌توانید به راحتی آن را تعمیر کنید و باعث افزایش قیمت خودرو شوید. بهتر است بدانید برخی از افراد تصور می‌کنند که اگر قصد فروش خودرو را دارند نیازی نیست مشکلات آن را حل کنند و هزینه اضافی برای آن‌ها پرداخت کنند در حالی که چنین نیست شما می‌توانید با هزینه‌های نسبتاً کمی برخی از خرابی‌های خودرو را برطرف کرده و باعث افزایش قیمت آن شوید.

درصد تاثیری گذاری برخی عوامل در تعیین قیمت خودرو دست دوم

محاسبه دقیق قیمت خودرو دست دوم نیاز به فردی متخصص در این حرفه دارد و همه افراد نمی‌توانند این کار را انجام دهند. برای تعیین قیمت درست خودرو دست دوم در حین خرید خودرو دست دوم باید به عوامل زیادی توجه شود همچنین بررسی تمامی قسمت‌های ضروری می‌باشد. اگر قصد فروش و یا خرید خودرو خود را دارید و می‌خواهید به طور دقیق قیمت آن را محاسبه کنید باید از کارشناس مربوطه کمک بگیرید.

قیمت گذاری خودروهای مختلف متفاوت می‌باشد ولی در حالت کلی می‌توان گفت میزان تأثیر مدل خودرو بعد از گذشت 1 سال 12 درصد، بعد از دو سال 18 درصد، بعد از 3 سال 23 درصد و بعد از سال 4 ام به بعد 27 درصد خواهد بود و به این میزان باعث کاهش قیمت خودرو خواهد شد. همچنین اگر کارکرد خودرو کمتر از 1000 کیلومتر باشد 4 درصد و اگر بیشتر از 1000 کیلومتر باشد 8 درصد بر کاهش قیمت خودرو تأثیر گذار خواهد بود. میزان تأثیر رنگ شدگی به قسمت‌های خودرو بستگی دارد اگر رنگ شدگی در درب خودرو دست دوم باشد 3 الی 5 درصد باعث کاهش قیمت خودرو می‌شود ولی اگر سقف خودرو رنگ شدگی داشته باشد این درصد افزایش زیادی پیدا می‌کند و در مواقعی قیمت خودرو را بسیار زیاد کاهش می‌دهد زیرا فقط در صورت چپ شدن خودرو و تصادف‌های سنگین سقف خودرو آسیب می‌بیند.

درصد تاثیری گذاری برخی عوامل در تعیین قیمت خودرو دست دوم

کلام آخر

در حین خرید و یا فروش خودرو دست دوم نحوه تعیین قیمت آن باید توسط کارشناس انجام شود. خرید خودرو دست دوم به دقت بسیار زیادی نیاز دارد و باید همه قسمت های خودرو بررسی شود زیرا در غیر این صورت می‌تواند بعداً مشکلات جدی ایجاد کند. در میزان قیمت خودرو دست دوم عوامل زیادی تأثیر گذار می‌باشند که ما در این قسمت به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کردیم که امیدواریم با خواندن آن‌ها بتوانید خودرو دست دوم مناسبی خریداری و یا خودرو دست دوم خود را به قیمت مناسبی به فروش برسانید.


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله نحوه قیمت گذاری خودرو کار کرده چه امتیازی می دهید

۰.۰
۰ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۰
۰

۵

۴

۳

۲

۱

تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت