همه چیز درباره جراح و متخصص مغز و اعصاب

آیا بین جراح و متخصص مغز و اعصاب تفاوت هایی وجود دارد؟ چرا افراد به متخصص مغز و اعصاب مراجعه می کنند؟ جراح مغز و اعصاب چه  کارهایی انجام می دهد؟ بهترین متخصص مغز و اعصاب چه ویژگی هایی دارد؟ برای همه افراد ضروری می باشد که پاسخ این سؤالات را بیابند تا در صورت مواجه شدن با مشکل و آسیب دیدن سلامتی آن ها، بتوانند پزشک مناسبی انتخاب کنند تا سریع درمان شوند. ما در این مقاله به طور کامل به بررسی جراح مغز و اعصاب و متخصص مغر و اعصاب که شما با مطالعه این قسمت می توانید اطلاعات زیادی در این باره کسب کنید و همچنین پاسخ سؤالات خود را بیابید.

همان طور که از نام این رشته مشخص است حیطه فعالیت جراح و متخصص مغر و اعصاب مربوط به قسمت مغز و اعصاب بدن فرد می شود. به طور مثال وقتی فردی در قسمت ستون فقرات خود احساس درد دارد و یا آسیبی به آن وارد شده است سریع به متخصص مغر و اعصاب مراجعه می کند تا بیماری به وجود آمده درمان شود. برای این که شما بتوانید بهترین متخصص مغز و اعصاب را پیدا کنید باید به طور کامل با ویژگی ها و فعالیت های او آشنا باشید. ما در ادامه به طور کامل به بررسی تفاوت های جراح مغز و اعصاب و متخصص مغر و اعصاب و همچنین حیطه فعالیت آن ها می پردازیم.

متخصص مغز و اعصاب

به چه کسی متخصص مغز و اعصاب گفته می شود؟

در حالت کلی می توان گفت به پزشکی که در تشخیص و درمان بیماری های مربوط به مغز و سیستم عصبی فعالیت می کند متخصص مغز و اعصاب گفته می شود. زمانی که آسیبی به ستون فقرات شما وارد شد حتماً باید به یک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید او با استفاده از تجهیزاتی از جمله سی تی اسکن، ام ار آی و آزمایش هایی مانند مغز آسیب و بیماری به وجود آمده را تشخیص می دهد و آن را درمان می کند. اختلالات عصبی نیز جز بیماری هایی می باشد که به دست متخصص مغز و اعصاب درمان می شود.

بهترین متخصص مغز و اعصاب توانایی درمان چه بیماری هایی را دارد؟

همان طور که گفته شد تمام بیماری های مربوط به مغز، نخاع و سیستم عصبی توسط متخصص مغز و اعصاب درمان می شود که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اختلالات عصبی
  • رعشه
  • صرع
  • سکته
  • فلج چندگانه
  • آسیب مغزی و نخاعی
  • سر درد
  • اختلال در خواب
  • آلزایمر
  • بیماری پارکینسون
  • اسکلروز جانبی آمیوتروفیک

به چه کسی جراح مغز و اعصاب می گویند؟

به پزشکی که بیماری ها و آسیب های مربوط به نخاع، سیستم عصبی و مغز را با استفاده از روش هایی مانند جراحی درمان کند جراح مغز و اعصاب گفته می شود. بهتر است بدانید بهترین جراح مغز و اعصاب مهارت و توانایی بسیار بالایی در تشخیص بیماری های عصبی دارد. توجه کنید که یک جراح مغز و اعصاب همیشه با جراحی بیماری مربوط به عصب و ... را درمان نمی کند بلکه از روش های دیگر برای درمان استفاده می کند و فقط در صورت نیاز جراحی های مختلفی انجام می دهد. تا حدودی می توان گفت متخصص مغز و اعصاب و جراح مغز و اعصاب درمان بیماری های یکسانی را بر عهده دارند با این تفاوت که متخصص مغز و اعصاب برای درمان نمی تواند هیچ گونه جراحی انجام دهد همچنین در شرایط اضطراری و اورژانسی بیمار باید به جراح مغز و اعصاب مراجعه کند.

جراح مغز و اعصاب

بهترین جراح مغز و اعصاب توانایی درمان چه بیماری هایی را دارد؟

جراح مغز و اعصاب با استفاده از انواع آزمایش های نواز مغزی، سی تی اسکن و ام ار آی بیماری و آسیب به وجود آمده در سیستم عصبی، مغز و ... را با استفاده از روش های مختلف از جمله جراحی درمان می کند. از جمله این بیماری ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آنوریسم
  • ترومای جمجمه
  • گردن درد
  • تنگی کانال نخاع
  • تونل کارپال
  • کمردرد
  • تومورهای مغزی
  • اعصاب تحلیل رفته
  • جراحی سندرم تونل کارپ
  • برداشتن تومور مغز و نخاع

بهترین متخصص مغز اعصاب چه ویژگی هایی دارد؟

پزشکانی که توانسته اند یک پزشک متخصص مغز و اعصاب شوند قطعاً افرادی با استعداد و توانا هستند ولی در این میان برخی از آن ها رفتارها و اطلاعاتی دارند که باعث می شود بهتر از بقیه پزشکان شود. اولین فاکتوری که باید یک پزشک متخصص دقت زیادی به آن داشته باشد نحوه ارتباط با بیمار می باشد. بهترین متخصص مغز و اعصاب با بیمار رابطه دوستانه و صمیمانه برقرار می کند تا بیمار احساس امنیت و حس اعتماد داشته باشد. این عامل باعث می شود بیمار راحت تر بتواند درد را تحمل کند و همکاری مناسبی با پزشک در مراحل درمان داشته باشد.

  1. تعهد به کار: از دیگر ویژگی هایی که یک متخصص مغز و اعصاب باید داشته باشد متعهد بودن او می باشد. یک پزشک باید زمانی که درمان بیمار را بر عهده می گیرد مدام پیگیر او باشد و در تمامی مراحل درمان حضور پر رنگی داشته باشد. برای درمان مشکلات بیمار باید تحقیق ها و مشورت های زیادی انجام دهد تا بهترین روش را پیدا کند.
  2. اطلاعات بروزی داشته باشد: بهترین متخصص مغز و اعصاب باید دانش و اطلاعات خود را زود به زود به روز کند زیرا علم و تکنولوژی همراه در حال پیشرفت می باشد. اگر پزشکی می خواهد مشکل بیمار را پیدا کند و از تجهیزات پیشرفته برای درمان استفاده کند قطعاً باید سواد و اطلاعات خود را بالا ببرد.
  3. مهربانی و دلسوزی: فردی که دچار آسیب شده و یا بیماری دارد قطعاً درد زیادی می کشد و برای تحمل آن باید پزشک همیار و همراه او باشد. اگر پزشک با بیمار مهربان باشد بیمار از لحاظ روحی تأمین خواهد شد و روحیه مناسبی برای روند درمان و تحمل درد پیدا خواهد کرد.

ویژگی های یک جراح مغز و اعصاب

بهترین جراح مغز و اعصاب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

همان طور که می دانید بیماری هایی که یک متخصص مغز و اعصاب می تواند درمان کند با بیماری هایی که یک جراح مغز و اعصاب می تواند تشخیص دهد و درمان کند تا حدودی مشترک می باشد با این تفاوت که متخصص مغز و اعصاب نمی تواند برای درمان از جراحی استفاده کند. از این رو تمامی ویژگی هایی که بهترین متخصص مغز و اعصاب باید داشته باشد با ویژگی های بهترین جراح مغز و اعصاب یکسان می باشد. علاوه بر این موارد یک جراح باید جسور و شجاع باشد تا بتواند تمام جراحی ها از جمله جراحی های پر ریسک را انجام دهد.

یک جراح مغز و اعصاب باید توانایی کنترل احساسات خود را داشته باشد تا در هر شرایطی بتواند روحیه خود را حفظ کرده و کار خود را به درستی انجام دهد. کلمه جراحی بسیار استرس زا و ترسناک می باشد به همین دلیل افرادی که برای درمان نیاز به جراحی پیدا می کنند گاها روحیه خود را از دست می دهند و این وظیفه اطرافیان و پزشک بیمار می باشد که با همراهی و دلسوزی به او آرامش ببخشند.

مراحل درمان بیماری های مختلف توسط بهترین متخصص مغز و اعصاب و جراح مغز و اعصاب

می توان گفت اولین مرحله رسیدن آسیب و یا به وجود آمدن بیماری در قسمت های مغز، سیستم عصبی و نخاع افراد می باشد. وقتی فرد در بدن خود دردی احساس کرد برای پیدا کردن دلیل درد و درمان آن به یک متخصص مغز و اعصاب مراجعه می کند. پزشک ابتدا با انجام آزمایش های فیزیکی مختلف از جمله آزمایش وضعیت روانی، گفتار، حواس، قدرت، هماهنگی، رفلکس و راه رفتن و همچنین آزمایش های دیگر مانند نواز مغزی و عکس برداری های مختلف از ستون فقرات و مغز دلیل بیماری را پیدا می کند که این مرحله را می توان مرحله تشخیص نامید. اگر بهترین متخصص مغز و اعصاب را برای درمان انتخاب کرده اید به احتمال زیاد او تشخیص درستی خواهد داشت. از جمله آزمایش هایی که پزشک در مرحله تشخیص انجام می دهد عبارتند از: سی تی اسکن، ام ار آی، نواز مغز و ...

بعد از این که پزشک بیماری را تشخیص داد سعی می کند با بهترین داروها و روش های دیگر فرد را درمان کند. در این مرحله فرد باید همکاری زیادی داشته باشد تا فرایند درمان به خوبی جلو برود. اگر بیماری با استفاده از دارو و ... قابل حل نبود متخصص مغز و اعصاب بیمار را به یک جراح مغز و اعصاب معرفی می کند تا درمان با استفاده از جراحی انجام شود.

چه تفاوت هایی بین بهترین متخصص مغز و اعصاب با جراح مغز و اعصاب وجود دارد؟

شاید شما فکر کنید که این دو پزشک تفاوت هایی با یکدیگر ندارند و هر دو آن ها می توانند تمامی بیماری های مربوط به سیستم عصبی و ... را درمان کنند در حالی که چنین نیست و تفاوت هایی بین این دو وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در درمان توسط متخصص مغز و اعصاب هیچ گونه جراحی وجود ندارد در حالی که بیشتر درمان ها توسط جراح مغز و اعصاب با جراحی انجام می شود.
  • درمان توسط متخصص مغز و اعصاب توسط داروها انجام می شود.

اهمیت انتخاب جراح مغز و اعصاب و متخصص مغز و اعصاب خوب

بهتر است بدانید انتخاب پزشک اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا در صورت هرگونه اشتباه و تشخیص نادرست آسیب های جبران ناپذیری به سلامتی فرد وارد می شود. برای مثال اگر مشکلی در ستون فقرات خود داشته باشید و برای حل آن باید جراحی شوید پزشک اگر تخصص کافی در این کار نداشته باشد ممکن است در حین جراحی و با استفاده از روش های نادرست به جای درمان و حل مشکل آسیب دیگری به ستون فقرات وارد کند. برای انتخاب بهترین متخصص مغز و اعصاب باید اطلاعات زیادی درباره ویژگی های پزشک خوب داشته باشید.

پرفسور مجید سمیعی

اگر در ناحیه ستون فقرات، مغز و نخاع دردی احساس کردید و یا در اثر سانحه های مختلفی آسیبی به این قسمت ها وارد شد باید سریعاً به متخصص مغز و اعصاب و جراح مغز و اعصاب مراجعه کنید. توجه کنید که در کشور ما ایران متخصصان زبده و باتجربه ای وجود دارند که می توانند بهترین جراحی ها را انجام دهند که معروفت ترین آن ها پرفسور مجید سمیعی می باشد که با وجود ایرانی بودن توانسته جز بهترین پزشکان دنیا قرار گیرد. بهتر است بدانید انتخاب بهترین متخصص مغز و اعصاب و جراح مغز و اعصاب اهمیت بسیار زیادی برای سلامتی شما دارد. امیدوارم با خواندن این قسمت به طور کامل با متخصص مغز و اعصاب و جراح مغز و اعصاب آشنا شوید.


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله همه چیز درباره جراح و متخصص مغز و اعصاب چه امتیازی می دهید

۵.۰
۱ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۰
۱

۵

۴

۳

۲

۱

تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت