تفاوت های آرایش در شب و روزچگونه است؟

آیا با اصول و تفاوت های آرایش در شب و روز آشنا هستید؟ آیا می دانید که چه نکاتی را باید در نحوه آرایش کردن خود در هنگام شب و یا روز در نظر داشته باشید؟

آرایش یکی از ضروریاتی است که بسیاری از خانم ها به آن نیاز دارند تا به طور مداوم در هر ساعتی از آن استفاده کنند تا موفق به ارتقای زیبایی های خود شده و خود را برای حضور در اجتماع آماده کنند.

اما آیا می دانید که در هر موقعیت و یا در هر زمانی چه نوع آرایشی بهتر است و از چه لوازم آرایشی باید برای افزودن به زیبایی خود استفاده کرد؟

این ها سوال هایی هستند که ما قصد داریم در این متن در مورد آنها صحبت کنیم و به خصوص به بررسی تفاوت های آرایش در شب و روز با استفاده از انواع کرم، کرم پودر، رژلب، ریمل، خط چشم و ... بپردازیم. ما همچنین نگاهی به اهمیت توجه

به فرمولاسیون محصولات آرایشی برای کمک به سلامت پوست و اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب در آرایش خواهیم کرد.پیشنهاد می کنیم به آگهی های ما در وب سایت شهرهای جدید نگاهی کنید.

تفاوت های آرایش روز و آرایش شب:

تفاوت-های-آرایش-روز-و-آرایش-شب

یکی از اساسی ترین تفاوت هایی که در آرایش بانوان می تواند وجود داشته باشد در مات و یا براق بودن آن می باشد.

بیشتر بخوانید:

معرفی سالن های زیبایی شهر پرند، پردیس و هشتگرد

شاید در هنگام خرید انواع محصولات آرایشی برای بارها شنیده باشید که به عنوان مثال یک رژلب جلوه مات و یا جلوه براق دارد.

جلوه ای که یک محصول آرایشی به صورت شما خواهد داد بسیار مهم است و برای همین است که در نام محصول نیز از این ویژگی یاد می شود.

به عنوان یک اصل کلی گفته می شود که:

  •  بهتر است همواره در طول روز از لوازم آرایشی استفاده کنید که مات بوده و بدون اکلیل باشند.

این در حالی است که توصیه می شود که همواره سعی کنید:

  •  در هنگام شب از محصولات آرایشی استفاده کنید که براق تر و اکلیلی باشند.

این یک اصل کلی است که بسیاری از متخصصان زیبایی آن را توصیه می کنند. شما با در نظر گرفتن این اصل خواهید توانست هر گونه آرایشی را که به آن علاقه مند باشید در طول روز و یا در هنگام شب تجربه کنید.

البته قبل از پرداختن به ادامه متن باید بگوییم که اگر بخواهید دقیق تر به استفاده از محصولات آرایشی فکر کنید باید به میزان روشنایی و یا شدت تابش نور خورشید نیز در انتخاب لوازم آرایشی خود دقت کنید. برای مثال ممکن است روزهای آفتابی

و روزهای ابری یا بارانی باعث شوند شما در انتخاب رنگ و یا نحوه آرایش خود تجدیدنظر کنید.

اصول آرایش در شب:

اصول-آرایش-در-شب

قبل از این که به تفاوت استفاده از سایر محصولات آرایشی مانند رژلب، خط چشم و ... در هنگام روز یا شب بپردازیم، در این بخش تأکید بیشتری بر روی استفاده از کرم های مناسب که می توانند جلوه مات و یا براق برای شما به همراه داشته باشند

خواهیم نمود.

همان طور که گفته شد هنگام آرایش در شب باید سعی کنید که رنگ چهره خود را بیش از حد تیره و مات نکنید و سعی کنید از رنگ های براق مانند انواع کرم پودر مایع (که به طور معمول براق هستند) استفاده نمایید.

در واقع در هنگام شب پس زمینه آرایش و انواع کرم و یا پودرهایی که استفاده می کنید باید رنگ صورت شما را بازتر نشان دهند.

پس از آن ابروها را با سایه ابرو پر رنگ کنید و برای این کار هم از رنگ های براق استفاده کنید. بهترین رنگ ها، رنگهایی هستند که به آنها علاقه مند بوده و علاوه بر این با آرایش صورت شما همخوانی داشته باشند.

آرایش چشم ها را هم از یاد نبرید و سعی کنید از رنگ مناسب و مشابه با رنگ سایه پشت چشم در زیر چشم ها نیز استفاده کنید.

رنگ های متنوع و زیبایی هستند که می توانند هنگام انتخاب رژلب و یا رژ مایع برای آرایش شب به شما کمک کنند که زیبایی دو چندانی پیدا کنید و در انتخاب آنها نیز باید دقت لازم را به عمل آورید.

تفاوت آرایش شب و روز با استفاده از خط چشم:

تفاوت-آرایش-شب-و-روز-با-استفاده-از-خط-چشم

خط چشم یکی از مهم ترین لوازم آرایشی برای زیبا جلوه دادن چشم می باشد و برای آن اهمیت به سزایی در آرایش بانوان خواهد داشت.

باید توجه داشته باشید که استفاده از خط چشم ضخیم و کشیده یا بلند برای آرایش روز چندان مناسب نیست و بهتر است که خط چشم را در طول روز کوتاه انتخاب کنید. نازک بودن خط چشم در روز هم مهم است و باید در حد امکان آن را ظریف

استفاده کنید.

این در حالی است که در هنگام شب می توانید خط چشم را کشیده و ضخیم به کار گیرید تا باعث شود خستگی های شما پوشانده شود و بتوانید در مراسمات شبانه بهتر حاضر شوید.

ریمل و استفاده از آن در آرایش شب و روز:

در مورد استفاده از ریمل نیز باید تقریبا مشابه حالت استفاده از خط چشم عمل کنید و سعی کنید که در طول روز رنگ ریمل کمتر مشخص باشد. استفاده از ریمل در روز باید به گونه ای باشد که بتواند چشم ها را کمی شاداب تر کند و باعث شود شما

سر حال تر به نظر برسید. برای همین نیازی به تیره نمودن بیش از حد مژه ها نخواهد بود.

اما در آرایش شب تفاوت های زیادی در استفاده از ریمل وجود دارد که به طور حتم باید به هماهنگی آن با آرایش ابرو و سایر بخش های صورت دقت کنید. ممکن است در شب نیاز به تیره کردن بیشتر مایع ریمل بر روی مژه های خود داشته باشید

تا آرایش شبانه بهتری برای خود به وجود آورید.

سایه در آرایش شب و روز:

سایه-در-آرایش-شب-و روز

رنگ های متنوعی برای سایه وجود دارد که می توان از بین آنها رنگ های کم رنگ مانند صورتی و یا بنفش کمرنگ یا گلبهی را برای آرایش در روز انتخاب نمود.

در طول روز این رنگ ها با قرار گرفتن در معرض نور خورشید انعکاس بهتری خواهند داشت و باعث خواهند شد که شما زیباتر و جذاب تر به نظر برسید و در عین حال بر شادابی شما خواهند افزود.

در شب هنگام بهتر است که سایه های تیره تر را که دودی هستند برای آرایش خود انتخاب کنید. در واقع سایه دودی کلاسیک ترین انتخاب برای آرایش در شب است.

آرایش اطراف چشم در هنگام شب و روز:

آرایش-اطراف-چشم-در-هنگام-شب-و-روز

به طور کلی آرایش در روز باید ساده تر از آرایش در شب باشد و برای همین شاید بهتر باشد که در هنگام روز کمتر روی آرایش اطراف چشم خود تمرکز کنید و سعی کنید که آرایش ساده تری را با خط های کوتاه تر و استفاده از مواد آرایشی کمتر

داشته باشید.

به همین دلیل است که برای آرایش اطراف چشم در روز نیاز به ذکر نکته خاصی نمی باشد. اما در آرایش صورت در شب بهتر است سعی در جلوه دادن به اطراف چشم خود و گوشه های بیرونی آن داشته باشید و برای این کار از رنگ هایی مانند

رنگ قهوه ای و یا رنگ طلایی استفاده کنید.

توجه داشته باشید که برای آرایش اطراف چشم نقش رنگ سایه انتخابی شما در هنگام شب بر کیفیت آرایش تأثیر فراوانی خواهد داشت و رنگ انتخابی شما باید از یک طیف بوده و به طور خنثی در آرایش خود را نشان دهد.

به عنوان مثال، در گونه ها و در بخش مثلثی شکل صورت استفاده از سایه نقره ای انتخاب ایده الی در شب می باشد و در زیر چشم های خود باید لایه کرم پودر ضخامت بیشتری داشته باشد.

انتخاب رژگونه برای آرایش:

به طور کلی استفاده از رژگونه های تیره و یا دارای رنگ غلیظ را برای آرایش توصیه نمی کنیم. برای همین بهتر است در آرایش شب و آرایش روز خود از رژگونه های تیره استفاده نکنید.

به جای آن تمرکز خود را بر روی استفاده از رژگونه های برنزه، صورتی و یا قهوه ای ملایم قرار دهید. هدف اصلی استفاده از رژگونه بزرگ تر نشان دادن گونه ها و برجسته کردن گونه می باشد و برای این منظور رنگ های ملایم ذکر شده و رنگ کالباسی

یا مسی گزینه های ایده آلی هستند.

شما امکان استفاده از هر یک از این رنگ ها را با توجه به رنگ پوست صورت خود و با در نظر گرفتن نوع آرایش خود خواهید داشت و باید سعی کنید بهترین رنگ را که همخوانی بیشتری با رنگ پوست صورت شما دارد انتخاب کنید.

انتخاب رژلب برای آرایش شب و روز:

انتخاب-رژ-لب-برای-آرایش-شب-و-روز

رژلب ها دارای تنوع بسیار بالایی هستند و شاید ده ها رژلب توسط هر یک از برندهای معروف روانه بازار شده باشد که امکان استفاده از هر یک از آنها برای آرایش در هنگام شب و یا روز وجود داشته باشد.

رژلب می تواند جلوه ویژه ای به کل آرایش صورت بدهد و برای همین باید در انتخاب رنگ آن دقت بسیار زیادی به خرج بدهید.

به طور کلی رنگ های ملایم تر را برای آرایش در هنگام روز بیشتر توصیه می کنیم که از آن جمله می توان به رنگ های صورتی و یا قهوه ای و قرمز کم رنگ اشاره نمود.

 در آرایش شب بهترین انتخاب ها پررنگ ترین رژلب ها خواهند بود که در طیف وسیعی از رنگ ها در دسترس می باشند. البته در انتخاب یک رنگ به خصوص برای آرایش شب یا روز قانون خاصی را نمی توان ذکر کرد. اما به طور کلی شما با در نظر

گرفتن رنگ صورت و نیز رنگ لباس خود امکان انتخاب بهترین رژلب را خواهید داشت.

اصول انتخاب لوازم آرایشی در شب و روز:

اصول-انتخاب-لوازم-آرایشی-در-شب-و-روز

حال که نگاهی به انتخاب بهترین مواد و محصولات آرایشی برای ارتقای زیبایی با توجه به شرایط متفاوتی که در شب و روز حاکم است پرداختیم، نگاهی به اصولی که باید در انتخاب لوازم آرایشی همواره در نظر داشته باشید خواهیم کرد.

توجه داشته باشید که همواره باید سعی کنید به فرمولاسیون محصولات آرایشی و محصولات بهداشتی که برای آرایش دست و صورت خود مورد استفاده قرار می دهید اهمیت بیشتری بدهید.

فرمولاسیون های طبیعی که در خود از بهترین مواد ارگانیک استفاده کرده اند بهترین انتخاب برای آرایش خانم ها می باشند که به سلامت پوست دست و صورت شما کمک بسیار زیادی خواهند نمود.

برندهای معتبری هستند که در ساخت محصولات آرایشی و محصولات بهداشتی که توسط بانوان مورد استفاده قرار می گیرند به این نکات توجه دارند و در لابراتورهای خود سعی می کنند که بهترین مواد اولیه را با بالاترین کیفیت در فرمولاسیون

محصولات خود استفاده کنند.

به عنوان مثال می توان به استفاده از رنگدانه های طبیعی در لوازم آرایشی اشاره نمود که می تواند امکان بروز هر گونه حساسیت را در خانم ها به حداقل برساند.

یا این که می توان عدم استفاده از فلزات سنگین در محصولات آرایشی را به عنوان یکی از مهم ترین فاکتورها در انتخاب لوازم آرایشی موجود در بازار به شما توصیه نمود.

استفاده از کرم های ضد آفتاب در آرایش شب و روز

کرم ها و پودرها جزو محصولات آرایشی هستند که هم در هنگام شب استفاده می شوند و هم در هنگام روز و به خوبی می دانید که یکی از مهم ترین آنها کرم های ضد آفتاب هستند که نقش قابل ملاحظه ای در حفاظت از پوست شما در برابر آفتاب

دارند.

باید بهترین کرم های ضد آفتاب را برای زیرساخت آرایش در روز استفاده کنید و در شب نیز به دلیل مواد موجود در آنها سعی در استفاده از کرم های ضد آفتاب مناسب داشته باشید.

به طور معمول این کرم ها در هر زمان از شب و روز می توانند مانع آسیب رساندن به پوست به دلیل تابش اشعه های مضر شوند.

البته در هنگام خرید کرم ضد آفتاب مانند سایر محصولات آرایشی به نکات گفته شده در بخش قبل اهمیت زیادی بدهید. به خصوص در کرم های ضد آفتاب وجود مواد مغذی برای پوست مانند ویتامین هایی مانند ویتامین E و ویتامین A نقش

قابل ملاحظه ای در حفاظت از پوست در برابر بسیاری از عوامل بیماری زا و باکتری ها دارد و امکان بروز جوش و اکنه و سایر مشکلات پوستی را به حداقل می رسانند. برای همین است که استفاده از این محصولات محافظ سلامت پوست جزو اصول

بهداشتی مهم است که باید در زمان آرایش به خاطر داشته باشید.


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله تفاوت های آرایش در شب و روزچگونه است؟ چه امتیازی می دهید

۴.۰
۱ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۱
۰

۵

۴

۳

۲

۱

برچسب های مرتبط
تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت