ویژگی های شیشه سکوریت و شیشه لمینت

امروزه استفاده از شیشه در تمامی صنایع رواج پیداکرده‌ است به خصوص صنعت ساخت‌وساز که بیشترین مورد استفاده از شیشه را در خود جای داده‌ است. همچنین با توجه به کاربری که ساختمان‌ها دارد و افزایش ایمنی آن‌ها استفاده از شیشه‌های با کیفیت همانند: شیشه‌های لمینت و سکوریت می‌تواند یک انتخاب درست و مقرون به‌صرفه باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین برند شیشه سکوریت و لمینت بپردازیم.

توجه داشته‌باشید قبل از این که شما اقدام به خرید شیشه کنید اگر اطلاعات کافی در این زمینه داشته‌باشید می‌توانید بهترین برند شیشه را انتخاب نمایید که این امر هم در هزینه و هم در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند. پس لطفاً ما را تا پایان این مقاله از سایت شهرهای جدید همراهی کنید.

بررسی ویژگی‌های شیشه لمینت

کاهش سروصدا، عایق حرارتی بودن و افزایش ضریب ایمنی از جمله ویژگی‌های کاربردی است که می‌توان برای شیشه‌ لمینت عنوان نمود. از دیگر ویژگی‌های شیشه لمینت وجود لایه  PVB است که این لایه از خرد شدن و پخش شدن شیشه لمینت در هنگام شکستگی جلوگیری می‌کند.

لایه PVB علاوه بر این تا حد زیادی می‌تواند از ورود و خروج صدا و حرارت جلوگیری کند، در واقع این لایه به عنوان عایق صدا عمل نموده و این موضوع سبب شده‌است که شیشه لمینت را تحت عنوان شیشه‌های دوجداره نیز بشناسند. از دیگر ویژگی‌هایی که می‌توان برای این شیشه عنوان نمود، جلوگیری از ورود اشعه‌های مضر خورشید است. این امر از رنگ پریدگی و آسیب‌هایی که ممکن است در اثر تابش نور خورشید به وسایل شما وارد شود جلوگیری می‌کند.

انتخاب بهترین برند شیشه لمینت به شما این امکان را می‌دهد تا دیگر نگرانی از بابت موارد ذکر شده نداشته‌باشید و با خیالی آسوده از این شیشه در سازه‌های ساختمانی خود بهره ببرید.

به صورت خلاصه مزیت‌هایی که شیشه لمینت دارد عبارت‌اند از:

  • محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید.
  • می‌توانید از آن به عنوان عایق صدا استفاده کنید.
  • یکی از بهترین مزیت‌های شیشه لمینت این است که در هنگام شکستن شیشه همانند شیشه‌های معمولی بر روی زمین نمی‌ریزد بلکه به پلاستیک‌های میانی می چسبد.

بررسی ویژگی‌های شیشه سکوریت

بررسی-ویژگی‌-های-شیشه-سکوریت.

شیشه‌های سکوریت در اصل تحت عنوان شیشه‌های نشکن شناخته‌ می‌شوند و محکم‌تر و مقاوم‌تر از شیشه‌های معمولی هستند. شیشه‌های سکوریت اگر بشکنند به دانه‌های ماسه مانند با لبه‌های گرد تبدیل می‌شود که این امر می‌تواند ایمنی بیشتر در مقابل بریدگی نسبت به شیشه‌های معمولی ایجاد کند.

این شیشه دارای مقاومت بسیار بالایی است و این امر سبب شده‌ که بتوانید بدون هیچ‌گونه شکستگی به راحتی آن را خم کنید. شیشه سکوریت در مقابل گرد و غبار مقاوم است و این ویژگی می‌تواند یک گزینه عالی برای افرادی باشد که قصد ساخت سازه‌های ساختمانی در شهرهایی را دارند که در آن گرد‌ و غبار زیاد است.

این شیشه در ضخامت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود، البته در صنعت ساختمان سازی بیشتر از شیشه سکوریت با ضخامت 10 میلی‌متری استفاده می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های شیشه سکوریت مقاومت بالا در برابر فشار و ضخامت آن است. البته توجه داشته‌باشید که هرشیشه‌ای که دارای ضخامت است به طور حتم شیشه سکوریت نیست. در واقع نمی‌توان ضخامت را به عنوان یک دلیل کافی برای تشخیص شیشه سکوریت از شیشه‌های معمولی دانست.

برای این که بتوانید شیشه‌ سکوریت را از سایر شیشه‌های معمولی شناسایی کنید لازم است که حتماً علاوه بر ضخامت به موارد دیگری همچون: مقاومت، استحکام، دوام بالا و... نیز توجه کنید و یا از افرادی که در این زمینه خبره هستند سوال نمایید و از آن‌ها بخواهید که بهترین برند شیشه سکوریت را برای شما معرفی کنند.

به صورت کلی می‌توان مزایای استفاده از شیشه سکوریت را این گونه بیان نمود:

  • مقاوم بالا در برابر باد
  • اگر شیشه بشکند، خطری ندارد زیرا شیشه به‌جای تبدیل به قطعات کوچک و تیز به قطعات کوچک با لبه‌ای گرد تبدیل می‌شود.
  • دارای استحکام کششی است، به این معنی که شما می‌توانید شیشه سکوریت با کیفیت را بدون هیچ نگرانی از شکستن خم کنید.

معرفی بهترین برند شیشه سکوریت و لمینت

معرفی-بهترین-برند-شیشه-سکوریت-و-لمینت

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید در هنگام انتخاب و خرید بهترین برند شیشه سکوریت و لمینت در نظر گرفت، مشورت گرفتن از افراد متخصص و ماهر در این زمینه است. افرادی که در این زمینه مهارت دارند می‌توانند به خوبی شما را با انواع  برندها آشنا نمایند و به شما در این زمینه کمک فراوانی بکنند.

همچنین ما در هنگامی می‌توانیم یک برند را تحت عنوان بهترین برند شیشه سکوریت و لمینت معرفی کنیم که سازه‌های ساخته‌شده توسط این برندها با کیفیت و مرغوب باشند.

زمانی محصول تحت عنوان یک محصول با کیفیت و مرغوب به بازار معرفی می‌شود که دارای یک سری ویژگی‌ها باشد.

 ویژگی‌های برندهای خوب شیشه سکوریت و شیشه لمینت 

  1. درساخت شیشه‌ها باید از متریال‌های با کیفیت و مرغوب و درجه یک استفاده گردد تا سازه از بهترین کیفیت برخودار شود.
  2. سطح شیشه باید صاف و یکدست باشد.
  3. شیشه‌هایی که تحت عنوان شیشه‌های سکوریت و لمینت شناخته می‌شوند باید از مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه برخودار باشند.
  4. مقاومت بالا در برابر حرارت.
  5. امکان نصب یراق‌آلات مختلف را بر روی خود داشته‌باشند.
  6. از قیمت مناسبی برخودار باشند.
  7. سازه‌ها مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی باشد.
  8. از ایمنی بالایی برخودار باشند.
  9. شیشه‌ها باید فاقد موج باشند.
  10. برای تولید شیشه باید از کوره‌های مجهز استفاده کنند.

اگر برند و شرکتی در ساخت شیشه‌های سکوریت و لمنیت خود تمام نکات و استاندارد‌های ملی و بین‌المللی را رعایت کند و شیشه‌های ساخته‌شده از ویژگی‌هایی که بیان نمودیم  برخودار باشند، می‌توان آن برند را تحت عنوان بهترین برند شیشه سکوریت و لمینت بیان نمود.

موارد استفاده از شیشه‌های لمینت

موارد-استفاده-از-شیشه‌-های-لمینت

  • استفاده از آن تحت عنوان شیشه‌های ضد گلوله
  • استفاده در ساخت پله‌ها، نرده‌ها و بالکن‌های شیشه‌ای
  • مورد استفاده در شیشه جلوی ماشین
  • استفاده از آن تحت عنوان کف‌پوش، پارتیشن و نمای شیشه‌ای

با توجه به موارد بیان شده انتخاب بهترین برند شیشه لمینت می‌تواند در افزایش کیفیت موارد استفاده شده تأثیر بسیاری بگذارد. از این‌رو برای اینکه یک کار با کیفیت داشته‌باشید لازم است که بهترین و با کیفیت ترین شیشه لمینت را انتخاب نمایید.

موارد استفاده از شیشه سکوریت

موارد-استفاده-از-شیشه-سکوریت

  • به عنوان پله‌های شیشه‌ای
  • استفاده در آسمان‌خراش‌ها
  • تحت عنوان نرده و حفاظ‌های شیشه‌ای
  • استفاده در شیشه‌های خودرو
  • استفاده تحت عنوان کف‌پوش‌های شیشه‌ای

 تفاوت شیشه‌های سکوریت و شیشه‌های لمینت

تفاوت-شیشه-‌های-سکوریت-و-شیشه‌-های-لمینت

برای این که بتوانید شیشه‌ سکوریت و شیشه لمینت را از یکدیگر بشناسید و بهترین برند شیشه سکوریت و لمینت را انتخاب کنید لازم است با تفاوت‌ شیشه سکوریت و شیشه لمینت به خوبی آشنا شوید. درست است که این شیشه‌ها دارای شباهت‌های بسیاری با یکدیگر هستند ولی دارای تفاوت‌های اساسی و کاربردی نیز هستند.

  •  لمینت یک‌ شیشه با یک لایه طلق مانند که مقاومت بالایی دارد، است. وجود همین لایه میانی در لمینت سبب شده‌است که این شیشه نسبت به شیشه سکوریت وزن بیشتری داشته‌باشد. پس یکی از تفاوت‌هایی که می‌توان بین شیشه لمینت و سکوریت بیان نمود، سنگین‌تر بودن شیشه لمینت نسبت به سکوریت است.
  •  شیشه لمینت به دلیل این که دارای یک لایه طلق مانند است به هنگام شکستن فرو نمی‌ریزد و تکه‌های شکسته‌شده به لایه طلق مانند می‌چسبند. این در صورتی است که اگر شیشه سکوریت بشکند شیشه به تیکه‌های کوچک لب گرد تبدیل شده و فرو می‌ریزد.
  • رنگ شیشه لمینت بستگی دارد به رنگ طلقی که در ساخت این شیشه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از جمله شباهت‌هایی که می‌توان برای شیشه سکوریت و لمینت بیان نمود که سبب می‌شود افراد در تشخیص این دو شیشه دچار تردید و اشتباه شوند شفافیت این دو شیشه و عدم قابلیت برش است. جالب است که بدانید در برخی موارد برای این که مقاومت شیشه لمینت را افزایش بدهند از شیشه سکوریت در ساخت آن بهره می‌برند.

بررسی قیمت شیشه لمینت و سکوریت

قیمت شیشه‌های لمینت و سکوریت با توجه به عوامل مختلفی با یکدیگر متفاوت است. به طور مثال هرچه شیشه ضخیم‌تر و شفاف‌تر باشد به تبع از قیمت بالایی نیز برخودار است. همچنین شیشه‌های سکوریت از قیمت پایین‌تری نسب به شیشه‌های لمینت برخودار هستند.

اما در هنگام خرید شیشه‌های لمینت و شیشه‌های سکوریت توجه‌ داشته‌باشید که همیشه قیمت بالای یک شیشه و یا یک برند به معنای کیفیت بالای آن شیشه و یا شیشه‌های تولیدی توسط آن برند نیست. بلکه برندهایی نیز هستند که در کنار کیفیت مناسب و خوب شیشه‌ها آن‌ها را با قیمت مناسبی به بازار عرضه می‌کنند.

از این رو در انتخاب بهترین برند شیشه سکوریت و لمینت حتماً به مواردی همچون قیمت نیز توجه داشته‌باشید.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت شهرهای جدید ویژگی‌ها و موارد کاربرد شیشه‌های سکوریت و لمینت را برای شما بیان نمودیم و نکاتی را به شما یادآور شدیم که توجه به آن‌ها در هنگام خرید می‌تواند به شما برای انتخاب یک محصول با کیفیت کمک فراوانی بکند.


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله ویژگی های شیشه سکوریت و شیشه لمینت چه امتیازی می دهید

۳.۰
۱ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۱
۰
۰

۵

۴

۳

۲

۱

برچسب های مرتبط
تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت