چگونه باشگاه بدنسازی تاسیس کنیم؟

امروزه که بسیاری از زندگی ها آپارتمانی و ماشینی شده است و افراد تحرکات کمی دارند اضافه وزن به شدت افزایش یافته و سلامتی افراد جامعه را تحدید می کند، از این رو برخی از افراد برای این که بتوانند از این معضل خطرناک فرار کنند به پزشکان مراجعه نموده و یا به سراغ باشگاه های ورزشی رفته و اقدام به کاهش وزن می کنند. باشگاه های ورزشی نیز با فراهم کردن یک‌ محیط مناسب در کنار وسایل ورزشی و استاندارد سعی نمودند تا در این راه همراه و همیار باشند بنابر این تمام این مسائل دست به دست هم داده است تا در چند سال اخیر باشگاه های ورزشی از رونق بالایی برخودار باشند و افراد بسیاری به سمت باشگاه های ورزشی به خصوص  به سمت تاسیس باشگاه بدنسازی کشیده شوند از این رو قصد داریم در این مقاله به موضوع چگونه یک باشگاه بدنسازی تاسیس کنیم؟ بپردازیم. پس اگر قصد احداث یک باشگاه را دارید ولی اطلاعاتی در مورد چگونگی انجام آن را ندارید با وب سایت شهرهای جدید در این مقاله همراه باشید.

الزامات برای دریافت جواز تاسیس باشگاه بدنسازی:

الزامات-برای-دریاف-ت-جواز-تاسیس باشگاه-بدنسازی

 

برای تاسیس باشگاه بدنسازی نیاز است که ابتدا یک سری شرایط و الزامات را رعایت نمایید تا بتوانید مجوزهای لازم را دریافت کنید، این الزامات عبارت اند از:

  • شخصی که اقدام به تاسیس باشگاه می کند نباید دارای یک شغل دولتی باشد.
  • دارای مدرک تحصیلی حداقل دیپلم باشد.
  • متاهل باشد.
  • اگر باشگاه در دو شیفت بانوان و آقایان قصد فعالیت دارد نیاز است دو نفر به صورت مستقل به عنوان مدیر در دو شیفت مشغول به فعالیت شوند، به خاطر داشته باشید افرادی که به عنوان مدیر هر بخش قصد فعالیت دارند باید واجد شرایط باشند.
  •  مدارک لازم را باید تهیه نمایید و به اداره اماکن شهر محل زندگی خود که قصد تاسیس باشگاه بدنسازی را دارید تحویل بدهید.

معرفی مهمترین مدارک برای تاسیس باشگاه بدنسازی:

گام دیگری که باید برای تاسیس باشگاه برداشته شود تهیه مدارک مهم و الزامی است که باید به اداره اماکن تحویل بدهید این مدارک عبارت‌اند از:

  • تعیین نمودن نام باشگاه مورد نظر
  • کروکی محلی که قصد تاسیس باشگاه را دارید.
  • فرم تاسیس که از سوی اماکن ارئه شده است را تکمیل نمایید.
  • انتخاب و تهیه آرم و مهر باشگاه
  • تهیه مدرک مربیگری
  • تهیه تعهد نامه فدراسیون پزشکی
  • تهیه گواهی عدم سوء پیشینه
  • تهیه گواهی عدم اعتیاد
  • کارت پایان خدمت

شما پس از آن که مدارک لازم را تهیه نموده و به بخش مربوطه ارائه کردید پروسه صدور مجوز حدود 30 الی 45 روز طول می کشد.

اخذ مدرک مربیگری:

اخذ-مدرک-مربیگری

همان گونه که در قسمت قبل به این موضوع اشاره نمودیم یکی از مدارکی که لازم است به اداره اماکن تحویل داده شود مدرک مربیگری است ولی آیا می دانید برای اخذ مدرک مربیگری لازم است که چه اقداماتی را انجام بدهید؟ در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع می پردازیم.

در ابتدا به شما بگوییم اگر دارای لیسانس تربیت بدنی و یا حکم‌ قهرمانی هستید راه شما برای اخذ مدرک مربیگری هموار است و در مدت زمان کوتاهی به آن دست پیدا خواهید کرد در غیر این صورت لازم است که برای اخذ این مدرک مدت زمانی را صبر کنید و مقداری هزینه کنید.

بنابر این اگر به صورت عادی می خواهید اقدام کنید لازم است که ابتدا به هیئت ورزش های همگانی مراجعه نموده و بعد از ثبت درخواست خود باید در کلاس های تئوری و عملی مربوطه شرکت نمایید، بعد از آن که کلاس های خود را با موفقیت پشت سر گذاشتید کارت مربیگری برای شما صادر می گردد.

مدت زمانی که شما باید برای دریافت مدرک خود صرف کنید بستگی به شرایط آن زمان فدراسیون دارد که می توان گفت در خوش بینانه ترین حالت این روند دو ماه و در بد بینانه ترین حالت ممکن یک‌ سال طول بکشد و برای دریافت این مدرک لازم است که شما چیزی حدود 500 هزار تومان خرج کنید.

بیشتر بخوانید:

ویژگی های مکان ورزشی استاندارد

بدنسازی و معرفی انواع رشته بدنسازی

انتخاب همکار و انتخاب رشته ورزشی:

 لازم است که به شما بگویم قبل از آن که اقدام به گرفتن های مجوزهای لازم برای تاسیس باشگاه بدنسازی نمایید و در کلاس های مربیگری شرکت کنید لازم است همکار خود و رشته های ورزشی که می خواهید در باشگاه به آموزش بپردازید را مشخص کنید.

انتخاب همکار:

در انتخاب همکار بهتر است شخصی را به عنوان همکار انتخاب کنید که از لحاظ روحی و اخلاقی به شما بسیار نزدیک و همیشه همراه و هم سو شما باشد، علاوه بر این موضوع بر اساس قوانین موجود در هیئت ورزشی تنها مؤسس است که می تواند به صورت همزمان سمت مربی را نیز برعهده داشته باشد بنابر این اگر قصد دارید در هزینه های خود صرفه جویی نمایید می توانید خودتان هر دو وظیفه (مربیگری و مدیریت) را برعهده بگیرید. ولی اگر قصد دارید چند رشته ورزشی را آموزش بدهید و یا نمی توانید هر دو سمت را خودتان بر عهده بگیرید لازم است که از چند مربی حرفه ای دعوت کنید.

انتخاب رشته ورزشی:

برای جذب ورزشکاران لازم است که نیاز روز جامعه را مورد توجه قرار بدهید و توجه کنید که امروزه چه رشته هایی بیشتر مورد استقبال هستند و افراد قصد شرکت در آن ها دارند، آن رشته ها را انتخاب نموده و در باشگاه خود تدریس نمایید به طور مثال امروزه رشته هایی مانند: ایروبیک، پلاتس، تیارکس و ... دارای طرفداران زیادی هستند.

آماده سازی تجهیزات برای تاسیس باشگاه بدنسازی:

برای انتخاب تجهیزات و تاسیس باشگاه بدنسازی خود باید به یک سری مسائل توجه کنید، ابتدا این که متراژ باشگاه شما چقدر است و دوم این که بودجه ای که می توانید خرج کنید چه میزان هست، بنابر این در ادامه ما به تقسیم بندی باشگاه ها پرداخته و میزان وسایلی که برای آن ها نیاز است را بیان می کنیم.

 تجهیزات مورد نیاز برای تاسیس باشگاه بدنسازی کوچک:

این باشگاه از نظر مساحت بین 80 تا 200 متر است بنابر این وسایل و تجهیزاتی که می توان برای این گونه باشگاه با این متراژ انتخاب نمود و در آن مستقر کرد عبارت‌اند از:

  • 2 الی 3 تردمیل باشگاهی، که میزان بودجه لازم برای خرید آن ها بستگی به مدل و میزان قدرت موتور آن ها دارد.
  • وزنه و دنبل بدنسازی به میزان تعدادی که افراد در آن باشگاه عضویت دارند.
  • انتخاب دیگر وسایل بدنسازی به تعداد مورد نیاز که می توان به مواردی همچون: دستگاه بدنسازی جلو پا، دستگاه بدنسازی فلای، دستگاه بدنسازی کراس اور، دستگاه بدنسازی قایقی، نیمکت لاری، سی سی اسکات، دستگاه بدنسازی لت، نیمکت 90 درجه، میز زیر سینه، شکم خلبانی، ساق پا، دستگاه بدنسازی هاگ پا و..‌.

 تجهیزات مورد نیاز برای تاسیس باشگاه بدنسازی با مساحت 200متر به بالا:

تجهیزاتی که می توان برای این نوع باشگاه خرید و در آن استقرار نمود عبارت‌اند از:

  • تعداد 11 تردمیل باشگاهی که حداقل بودجه مورد نیاز 9 میلیون تومان است.
  • 3 دستگاه پرس سینه که هزینه لازم برای خرید هر یک از آن ها حداقل 3 میلیون تومان است.
  • خرید انواع مدل دمبل بدنسازی که در این مورد می توان به مواردی همچون: دمبل بدنسازی بانوان، دمبل بدنسازی آقایان که آن نیز شامل موارد مختلفی می شود از جمله: دمبل شش ضلعی، دمبل گرد اشاره نمود

بیان ایده های هوشمند و جالب:

بیان-ایده-های-هوشمند-و-جالب

تاسیس کافی شاپ:

یک ایده جالب که می توانید در باشگاه خود پیاده سازید و از این طریق نیز درآمد زایی کنید ایجاد یک فضای کوچک تحت عنوان کافی شاپ است، شما با انجام هزینه کم و گرفتن مجوز از وزارت بهداشت و کمی سلیقه و دکوراسیون جذاب یک کافی شاپ راه اندازی نموده و از آن به عنوان یک منبع در آمد عالی در کنار سالن ورزشی بهره بگیرید.

ورزشکاران بعد از انجام یک فعالیت پر تحرک نیاز به یک نوشیدنی لذت بخش مانند عرقیجات گیاهی چربی سوز و پروتئین های مکمل دارند از این رو اگر یک مکانی که این نوشیدنی ها را ارائه بدهد در داخل باشگاه باشد افراد برای رفع خستگی و گذراندن وقت و مصرف نوشیدنی ها به این مکان می روند، و کم کم این مکان به پاتوق ثابت آن ها تبدیل می شود و شما هم یک فرصت مناسب پیدا می کنید تا از این طریق هم به معرفی نوشیدنی های چربی سوز و اقلام رژیمی پرداخته و در کنار شهریه باشگاه از این طریق نیز درآمدزایی کنید.

انجام تبلیغات:

یکی دیگر از کارهای بسیار ساده و مفیدی که می توانید انجام بدهید و از این طریق به سود سرشاری دست پیدا کنید استفاده از انواع شیوه های تبلیغاتی است، شما با استفاده از یک روش ساده تبلیغاتی می توانید باشگاه خود را به دیگران معرفی نموده و از این طریق ورزشکاران زیادی را جذب کنید و درآمدزایی نمایید، البته انجام تبلیغات از طریق بنر ها و تراکت ها که روش های ابتدایی تبلیغات است درست نیست و به محیط زیست آسیب می رساند بهتر است شما برای انجام تبلیغات از شبکه های اجتماعی و سایت های پر بازدید بهره بگیرید.

این ها مواردی است که در هنگام تاسیس باشگاه بدنسازی می توانید آن ها را نیز به عنوان یک ایده پر سود در نظر بگیرید.

در این مقاله سعی نمودیم مراحل تاسیس باشگاه بدنسازی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید قبل از انجام هر کاری به خوبی با شرایط و مراحل آن آشنا شده و در مورد آن ها تحقیق کنید و سپس اقدام به انجام کاری نمایید، امید است که توانسته باشیم در این زمینه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار بدهیم.


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله چگونه باشگاه بدنسازی تاسیس کنیم؟ چه امتیازی می دهید

۰.۰
۰ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۰
۰

۵

۴

۳

۲

۱

برچسب های مرتبط
تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت