پیش بینی آینده شهر جدید هشتگرد

احداث شهر جدید هشتگرد بر مبنای مصوبه اسفند 1364 هیئت دولت، مبنی بر احداث 12 شهر جدید در اطراف شهرهای بزرگ و مهم کشور در دستور کار وزارت مسکن و شهرسازی قرار گرفت. طبق طرح جامع هشتگرد جدید، مصوبه سال 1367، سقف جمعیتی در حدود 500 هزار نفر و مساحت شهر 4300 هکتار تعیین شد. البته بعدها به دلیل تغییر و تحولات پیش آمده در شرایط منطقه، طرح جامع بازنگری شد.

در حال حاضر فقط بخش محدودی از شهر که فازهای یک تا سه را شامل می شود، دارای سکنه است و رونق اقتصادی و اجتماعی در آن مشاهده می شود. در این میان ساکنان فاز یک که نسبتا قدیمی تر هستند، از کارمندان دستگاه های دولتی بودند که از طریق تعاونی ها صاحب خانه شده اند.

اغلب زمین های شهر جدید هشتگرد به اقشار متوسط جامعه واگذار شده؛ که نزدیک به نیمی از مالکان تاکنون اقدامی جهت بهره برداری از زمین های خود انجام نداده اند و زمین ها همچنان خالی و بلا استفاده مانده است. این مسئله موجب شده که استفاده کارآمدی از زمین ها در راستای توسعه سکونت به عمل نیاید. به این دلیل در شیوه واگذاری زمین در هشتگرد بازنگری هایی انجام شده و طبق آن الگوی واگذاری در قطعات بزرگتر و به منظور انبوه سازی مسکن است و البته تا زمان ساخت بنا، انتقال مالکیت زمین انجام نخواهد گرفت. آماده سازی این مراحل بر عهده شرکت عمران شهر جدید هشتگرد قرار گرفته است که انتظار می رود با این روند زمین های خالی به حداقل رسیده و سرعت احداث واحدهای مسکونی و خدمات شهری و رفاهی افزایش یابد که جذب جمعیت را در پی خواهد داشت. پیشنهاد می کنیم به آگهی های شهرهای جدید سری بزنید.

شهر جدید هشتگرد

مهم ترین اهداف توسعه کالبدی و زیست محیطی هشتگرد جدید

1.  تامین محل اشتغال برای جمعیت سر ریز منطقه

2.  تامین محل سکونت در نزدیکی محل اشتغال برای جلوگیری از به هدر رفتن وقت و سرمایه نیروی انسانی و کاهش آلودگی و ترافیک شهری و بین شهری

3.  تامین خدمات شهری برای ساکنین، با در اختیار داشتن فضای کافی

4.  حفظ زمین های کشاورزی و باغات و جنگل های اطراف کلانشهرها

5.  کاهش تراکم جمعیتی در مناطق پر ازدحام کلانشهرها و توزیع امکانات رفاهی برای تمامی اقشار جامعه

6.  جذب جمعیت لازم و به دنبال آن استفاده از حداکثر زیرساخت های موجود

7.  جلوگیری از حاشیه نشینی و ایجاد مشاغل کاذب

محله های 3 و 5 و 7 شهر جدید هشتگرد

سکونتگاه های پیرامون شهر هشتگرد

پیشرفت های قابل پیش بینی هشتگرد در آینده

هشتگرد در زمان احداث شاید پرطرفدارترین شهر جدید اطراف تهران بود؛ ولی به مرور زمان و با افزایش ترافیک در مسیر تهران – کرج و به تعویق افتادن بهره برداری از خط متروی هشتگرد، این شهر تا حدودی محبوبیت خود را از دست داد. ولی اخیرا با راه اندازی خط مترو، دسترسی مناسب به پایتخت ، راه اندازی شهرک صنعتی هشتگرد با مساحت بالغ بر 250هکتار و گسترش کار آفرینی و اشتغال زایی در آن، آب و هوای پاک و معتدل کوهستانی ، افق چشم انداز احداث پارک های علم و فناوری در دهه آینده و نقل مکان شرکت های دانش بنیان دانشگاهی به منطقه، انتظار می رود که این شهر نو ساخت مجددا مورد توجه افراد زیادی جهت سکونت و سرمایه گذاری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: 

پیش بینی آینده شهر جدید پرند

پیش بینی آینده شهر جدید اندیشه

پیش بینی آینده شهر جدید پردیس

در چشم انداز آینده هشتگرد چندین مجتمع تجاری از جمله مجتمع تجاری بهشت، مرکز تجارت خورشید و مجتمع تجاری – اداری پارسیان به بهره برداری خواهد رسید؛ که یکی از مهم ترین ابعاد رشد اشتغال زایی و توسعه در هشتگرد است.

 مجتمع تجاری های هشتگرد

پروژه های تاثیر گذار در آینده هشتگرد

بالطبع مهم ترین پروژه ای که آینده شهر جدید هشتگرد را تغییر خواهد داد، بهره برداری از خط متروی هشتگرد – گلشهر است. این خط مترو که جدیدا افتتاح شده است، فاصله هشتگرد تا پایتخت را تا 40 دقیقه کاهش داده است و قابلیت جابه جایی روزانه 250 هزار نفر را به پایتخت دارد. یکی از پیامدهای راه اندازی خط متروی مذکور، کاهش محسوس ترافیک در محور هشتگرد – کرج و همینطور کرج – تهران می باشد. با بهره برداری از این پروژه با اهمیت و افزایش روز افزون قیمت مسکن در کلانشهرها؛ پیش بینی می شود در دهه آینده شاهد چند برابر شدن مهاجرت به این شهر از استان البرز باشیم.

مترو هشتگرد

از طرفی شهر جدید هشتگرد، از مهم ترین شهرهای هدف در برنامه اقدام ملی برای تولید و عرضه مسکن در سطح کشور محسوب می شود و با توجه به افزایش تقاضا برای سکونت، سهمی معادل 21 هزار واحد مسکونی از این اقدام بزرگ ملی را تعهد خود دارد. بر این اساس شرکت عمران شهر جدید با در نظر گرفتن لزوم ایجاد زیر ساخت های شهری قبل از شروع عملیات اجرایی واحدهای مسکونی و همچنین تامین همزمان خدمات و تسهیلات رفاهی ساکنین، اقدام به جذب سرمایه در این طرح ملی کرده است.

بیشتر بدانید: همه چیز درباره شهر جدید هشتگرد

واحدهای مسکونی شهر هشتگرد

بازده سرمایه گذاری در شهر جدید هشتگرد

تا چندی پیش تعداد زیادی از واحدهای ساخته شده در هشتگرد، خالی از سکنه بود و متقاضیان مسکن در حال کاهش بودند و دلیل آن هم چیزی نبود جز عدم دسترسی مطلوب به پایتخت و کمبود امکانات رفاهی و خدمات شهری که پاسخگوی نیازهای جمعیت ساکن نبود. به علت مازاد عرضه بر تقاضا، رشد قیمت در این شهر چندان محسوس نبوده است؛ ولی در سال اخیر پس از راه اندازی خط متروی هشتگرد به گلشهر و خط 5 متروی تهران و بالا رفتن سریع قیمت مسکن در کلانشهرهای تهران و کرج، تعداد زیادی از جمعیت این شهرها به دنبال خرید خانه ارزان تر و مهاجرت به هشتگرد هستند و این روند باعث افزایش تقاضا در زمان بسیار کم برای خرید واحدهای مسکونی شده است که در پی آن ساخت و تکمیل امکانات رفاهی و تاسیسات زیر بنایی و روبنایی با جذب سرمایه بخش خصوصی با سرعت بیشتر انجام خواهد گرفت. پس قابل پیش بینی است که سرمایه گذاران مسکن در هشتگرد جدید در بازه زمانی کمتری نسبت به شهرهای جدید همتای خود مانند پردیس، پرند و اندیشه بازدهی مطلوب رابه دست آورند.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید خانه

راهنمای خرید خانه در هشتگرد

راهنمای خرید خانه در اندیشه

راهنمای خرید خانه در پردیس

راهنمای خرید خانه در پرند

سرمایه گذاری در شهر هشتگرد

 


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله پیش بینی آینده شهر جدید هشتگرد چه امتیازی می دهید

۰.۰
۰ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۰
۰

۵

۴

۳

۲

۱

تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت