همه چیز درباره شهر جدید هشتگرد

شهرهای جدید در واقع در راستای کنترل جمعیت و به دنبال آن قیمت زمین و مسکن کلانشهرها به وجود آمده اند. شهر جدید هشتگرد در استان البرز که از دو بخش مسکونی و صنعتی تشکیل شده، یکی از این شهرهاست. امکانات رفاهی شهر، نزدیکی به کرج، زمین های کشاورزی حاصلخیز و خط متروی اختصاصی هشتگرد که به شبکه متروی تهران متصل است، باعث شده که این شهر در جذب جمعیت و اشتغال آفرینی، عملکرد خوبی داشته باشد و هر روز هم مورد توجه بیشتری جهت سرمایه گذاری در حوزه مسکن و صنعت و کشاورزی قرار گیرد.

شهرهای جدید چه اهدافی را دنبال می کنند؟

مهمترین اهدافی که در راستای ایجاد شهرهای جدید پیش بینی شده عبارتند از:

1. جلوگیری از توسعه بی رویه شهرهای پرجمعیت

2. کنترل قیمت زمین در کلانشهرها 

3. جذب سرریز جمعیت از شهرهای بزرگتر به دنبال ایجاد کانون های اشتغال در شهرهای جدید

4. جلوگیری از به وجود آمدن پدیده حاشیه نشینی در اطراف شهرهای بزرگ و پایتخت

5. سبک شدن بار ترافیکی و تراکم ناخالص جمعیت در کلان شهرها

6. محافظت از اراضی کشاورزی حومه شهرهای بزرگ و استفاده از زمین های غیر زراعی در جهت ساخت و ساز شهرهای جدید

7. عرضه واحدهای مسکونی با بهای تمام شده کنترل شده برای اقشار مختلف متقاضیان

8. کاهش آلودگی های زیست محیطی حاصل از فعالیت های صنعتی در شهرهای بزرگ

9.کاهش مشاغل کاذب و مخرب که در پی توسعه شهرهای بزرگ به وجود می آید.

شهرهای جدید مهمترین پدیده عصر جدید و مظهر تمدن های جدید محسوب می شوند.

بررسی موقعیت جغرافیایی شهر جدید هشتگرد

شهر جدید هشتگرد در استان البرز و در دامنه جنوبی کوههای البرز و حاشیه شمال کویر مرکزی ایران واقع شده؛ این شهر از نظر تقسیمات کشوری شهری مجزا از شهر قدیم بوده و در بخش مرکزی شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفته است. 

نقشه شهر جدید هشتگرد

نام دیگر شهر جدید هشتگرد مهستان است و یکی از ظرفیت های اقامتی جدید در فاصله 68 کیلومتری تهران است. دسترسی به شهر جدید هشتگرد از طریق اتوبان قزوین تامین می گردد؛ که این آزاد راه به وسیله سه تقاطع غیر همسطح به شهر مرتبط می شود.

شهر جدید هشتگرد متشکل از بخش های صنعتی و مسکونی است. بخش صنعتی شهر دارای مساحت بالغ بر 200 هکتار است که در جهت تامین اشتغال ساکنین شهر طراحی شده، بخش مسکونی شهر دارای حدود 41 هزار واحد مسکن مهر است که از این تعداد، 28 هزار واحد آن به متقاضیان واگذار شده؛ طبق آخرین آمارها جمعیت ساکن در شهر نزدیک به 70 هزارنفر است که با روند تکمیل زیر ساخت های رفاهی در حال رشد می باشد.

بیشتر بدانید: پیش بینی آینده شهر جدید هشتگرد

موقعیت جغرافیایی هشتگرد

شهر جدید هشتگرد در مقایسه با پردیس

با توجه به فاصله کمتر پردیس از تهران طبیعی است که مسکن مهر در شهر جدید پردیس طرفداران بیشتری نسبت به سایر شهرهای جدید داشته باشد. به طور کلی طبق نظر سنجی های به عمل آمده، بعد از پردیس، شهر جدید هشتگرد دومین شهر مورد علاقه متقاضیان مسکن مهر است. شهر جدید هشتگرد بعد از پردیس از لحاظ آب و هوا، گسل های زلزله خیز، وسعت مناطق مسکونی و اشتغال در وضعیت بهتری نسبت به سایر شهرهای جدید اطراف پایتخت دارد. همچنین با توجه به جهت وزش باد که اغلب از غرب به شرق است، با وزش باد، آلودگی و غبار تهران به طرف نیمه شرقی استان حرکت می کند.امروزه خرید آپارتمان ارزان در هشتگرد رو به رشد است.

بیشتر بدانید: همه چیز درباره شهر جدید پردیس

مقایسه هشتگرد با پردیس

از نظر قیمت مسکن مهر، واحدهای شهر جدید پردیس به دنبال تقاضای بیشتر، قیمت نسبتا بالاتری دارند؛ هرچند در بسیاری از موارد زیر ساختی و امکانات رفاهی شهر، جدید پردیس در شرایط مطلوب تری قرار دارد، ولی شهر جدید هشتگرد به دلیل فاصله کم از پایتخت و کلانشهرهای کرج و قزوین، همچنان می تواند روند توسعه و جذب سرریز جمعیت در آینده نزدیک باشد.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید خانه در پردیس

شهر جدید هشتگرد در مقایسه با اندیشه

شهر جدید اندیشه در مقایسه با هشتگرد دارای مزایا و معایبی است که متقاضیان بنا بر نیازهای خود می بایست انتخاب مناسبی داشته باشند.

شهر جدید اندیشه در غرب استان تهران و در بخش مرکزی شهرستان شهریار قراردارد. این شهر در فاصله 30 کیلومتری پایتخت واقع است که در مقایسه با هشتگرد به پایتخت نزدیکتر است. اندیشه فاصله کمی تا شهرهای کرج و شهریار داشته و در 6 فاز طراحی شده، مهمترین بخش مسکونی اندیشه، فاز 1 آن است و بازار ایرانی- اسلامی واقع در فاز 4 که به سبک میدان نقش جهان اصفهان طراحی و ساخته شده، از بزرگترین مراکز تجاری و وجه تمایز این شهر با سایر شهرهای جدید است.

بیشتر بدانید: همه چیز درباره شهر جدید اندیشه

قیمت واحدهای مسکونی شهر جدید اندیشه نسبت به هشتگرد بالاتر است البته تعداد واحدهای با متراژ پایین تر در اندیشه بسیار بیشتر از سایر شهرهای اطراف تهران است.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید خانه در اندیشه

اهداف ایجاد شهرهای جدید

در مقابل، راه اندازی متروی شهر جدید هشتگرد به تهران و دارا بودن زمین های عمومی قابل واگذاری مزیت های هشتگرد محسوب می شود و مهمتر از آن وجود بخش صنعتی شهر جدید هشتگرد در کنار مناطق مسکونی تا حدودی پاسخگوی نیاز اشتغال ساکنین بوده و با توجه به مناسب بودن خاک هشتگرد برای بلند مرتبه سازی، از قابلیت توسعه بیشتری برخوردار است.

بیشتر بدانید: پیش بینی آینده شهر جدید اندیشه

مقایسه شهر جدید هشتگرد با پردیس

مقایسه شهر جدید هشتگرد با پرند

شهر جدید پرند در آزاد راه تهران- ساوه و در سی و سه کیلومتری جنوب تهران قراردارد. احداث مترو و واحدهای مسکن مهر در این شهر به پایان رسیده و قابل بهره برداری می باشد. این شهر علاوه بر خط مترو دارای راه آهن اختصاصی نیز بوده و به دلیل سهولت در رفت و آمد، نرخ رشد جمعیت بالاتری دارد. از طرفی سرعت بالای رشد جمعیت در شهر جدید پرند، موجب شده احداث پروژه های خدماتی و رفاهی و تفریحی با این میزان رشد جمعیت هماهنگ نباشد و کمبود امکانات در این شهر احساس شود. 

بیشتر بدانید: همه چیز درباره شهر جدید پرند

مقایسه هشتگرد با پرند

به طور کلی از مهمترین مزایای شهر جدید پرند قرار گرفتن در مسیر آزاد راه های مهم کشور، همجواری با فرودگاه های بین المللی، وجود شهرک صنعتی در جنوب شهر و وجود دانشگاه های آزاد و پیام نور است. در مقابل؛ شهر جدید هشتگرد نیز دارای مزایای منحصر به فرد خود می باشد که از جمله آن می توان به احداث پارک های علم و فناوری در سال های آتی، آب و هوای کوهستانی و دسترسی مناسب به منابع آب های زیرزمینی اشاره کرد؛ از طرفی با توجه به اینکه شهر جدید هشتگرد به وضعیت اشباع جمعیت نرسیده و هنوز واحدهای آپارتمانی خالی از سکنه بسیاری دارد در مقایسه با پرند برای سرمایه گذاری در بخش مسکن مقرون به صرفه تر باشد.

بیشتر بدانید: پیش بینی آینده شهر جدید پرند

مقایسه شهر جدید هشتگرد با پرندپروژه متروی شهر هشتگرد

مترو هشتگرد

مترو هشتگرد با 25 کیلومتر طول از کیلومتر 40 به خط پنج مترو تهران متصل می شود. این مترو در بخش هایی به صورت همسطح ساخته شده. احداث این خط مترو در سال 1387 شروع شد و در دهم دی ماه 1398 به بهره برداری رسید. حداکثر سرعت قطارها در خط مترو هشتگرد 140 کیلومتر در ساعت است که این سرعت به منزله طی حد فاصل ایستگاه مترو صادقیه تهران تا ایستگاه شهر جدید در 40 دقیقه است. خط مترو مذکور قابلیت جابجایی بیش از 250 هزار مسافر در روز را از پایتخت به شهر جدید و بالعکس دارد. پیش بینی می شود با راه اندازی مترو و سهولت در رفت وآمد، جمعیت هشتگرد جدید در 15 سال آینده تا 10 برابر افزایش یابد و این شهر به یکی از مهمترین کانون های جذب سرریز جمعیت تهران و کرج تبدیل شود.

مترو شهر جدید هشتگرد

زیر ساخت ها و امکانات رفاهی هشتگرد

در پاسخ به این سوال که شهر جدید هشتگرد از چه جهاتی مناسب است باید به موارد زیر اشاره کرد:

1. نقل مکان شرکت های دانش بنیان دانشگاهی به منطقه مذکور

2. آب و هوای معتدل کوهستانی و تابستان های خنک تر از تهران

3. آلودگی به مراتب کمتر از تهران، کرج و قزوین

4. چشم انداز احداث پارک های علم و وفناوری در دهه آینده

5. اتصال به شبکه مترو تهران و کرج

6. زمین های مناسب با مالکیت عمومی و قابلیت واگذاری به غیر

7. خاک مقاوم جهت بلند مرتبه سازی و دور بودن از گسل های زلزله خیز

8. همجوار بودن شهرک صنعتی هشتگرد در کنار بخش مسکونی

در شهر جدید هشتگرد چندین مدرسه نوساز احداث شده که بعضی از آنها هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده اند و در برخی نیز به علت پایین بودن تعداد متقاضی فعلا ثبت نام دانش آموزان صورت نگرفته. چشم انداز توسعه شهر بر اساس ساخت خانه های ویلایی 2 تا 3 طبقه هست که نسبت به برج سازی ارجحیت دارد و در صورت تحقق این مسئله، باعث کاهش تراکم و افزایش کیفیت ساخت و ساز خواهد شد.

مراکز تجاری

مراکز تجاری شهر جدید هشتگرد که از طرف شرکت عمران این شهر به عنوان فرصت های سرمایه گذاری معرفی شده اند عبارتند از: مجتمع تجاری بهشت، میدان نقش جهان، مرکز تجاری خورشید، مجتمع چند منظوره آفتاب و مجتمع پارسیان.

مراکز تجاری هشتگرد

مجتمع تجاری خورشید با کاربری تجاری و اداری در میدان ساعت هشتگرد جدید واقع شده و از چهار طرف دارای دسترسی مناسب به شبکه شهری می باشد.

مجتمع تجاری خورشید

مجتمع پارسیان با مساحت بالغ بر 48000 متر مربع از جمله پروژه هایی است که باعث رونق اقتصادی منطقه در سال های آینده خواهد شد. محل قرارگیری این پروژه در نزدیکی میدان شهرداری است و شامل 1120 واحد تجاری، 46000 پارکینگ، سه سالن سینما، چند سالن ورزشی و فودکورت خواهد بود.

مجتمع پارسیان هشتگرد

مراکز تحصیلات عالی هشتگرد

شهر جدید هشتگرد همچنین داراری مرکز آموزش علمی _ کاربردی شهرداری نیز می باشد که در میدان امام خمینی واقع شده و یکی از مجهز ترین بیمارستان های استان البرز که تاکنون پیشرفت 70 درصدی در روند ساخت خود را پشت سر گذاشته در شهر جدید هشتگرد در دست احداث است و به زودی به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

دانشگاه هشتگردسایر امکانات

از دیگر امکانات در دست احداث این شهر جدید، پروژه ساخت 2 باب مسجد، مرکز پلیس و کلانتری، درمانگاه های پزشکی و دامپزشکی، باشگاه های بدنسازی، پارکها و فضای سبز، کتابخانه عمومی، آتش نشانی می باشد. لازم به ذکر است که هشتگرد جدید دارای امکانات رفاهی لوله کشی آب، برق، تلفن، گاز شبکه آبرسانی و جمع آوری فاضلاب استاندارد بوده و در آینده ای نزدیک احتمالا شاهد سیل مهاجرت مردمی از شهرهای تهران و کرج به سمت این شهر نوپا خواهیم بود. 

شهرداری هشتگرد


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله همه چیز درباره شهر جدید هشتگرد چه امتیازی می دهید

۰.۰
۰ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۰
۰

۵

۴

۳

۲

۱

عکس پیش فرض کاربر
مهدی دولت خانی ۱۴۰۱-۰۴-۲۳
مراکز دندانپزشکی شهر جدید هشتگرد کجاها هستن؟

ممنون از حسن توجه شما در این خصوص می توانید از آگهی دهندگان سوال بفرمائید

عکس پیش فرض کاربر
مریم غفوری ۱۴۰۰-۱۱-۰۵
سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون ....در مورد قیمت مسکن مهر هشتگرد حرفی نزدید ...لطفا عکس هم از داخل آپارتمانها وخانه های ویلایی هشتگرد جدید بزارید

سلام، ممنون از توجه شما، چشم در مقالات آتی لحاظ می شود.

عکس پیش فرض کاربر
صدیقه ۱۴۰۰-۱۰-۱۷
عالی بود اطلاعاتی که میخواستم به دست اوردم

سلام ممنون از توجه شما

عکس پیش فرض کاربر
صدیقه ۱۴۰۰-۱۰-۱۷
عالی بود اطلاعاتی که میخواستم به دست اوردم

سلام ممنون از نظرات ارزشمند شما.

عکس پیش فرض کاربر
علی ۱۴۰۰-۱۰-۰۵
با سلام . در بین شهرهای جدید به نظر من هشتگرد بهترین شهر میباشد .واقعا ساخت و سازها با اصول شهری پیش رفته و آینده ای بسیار روشن و درخشان دارد .خلاصه کلام اینکه مناسب برای زندگی است .

سلام با تشکر از توجه شما به مطالب سایت و نظرات ارزشمند شما.

عکس پیش فرض کاربر
محمد امین ۱۴۰۰-۰۸-۰۴
ممنون از توضیحات کامل شما ماهم ثبت نام کردیم شهر جدید هشتگرد

ممنون از حسن توجه شما به مطالب سایت ما.

عکس پیش فرض کاربر
Pb ۱۴۰۰-۰۷-۲۵
مچکرم.بسیار عالی شهرهشتگردشرح دادید

سلام و تشکر از توجه شما.

عکس پیش فرض کاربر
جوانشیر ۱۴۰۰-۰۵-۱۶
ممنون ازاطلاعات ارائه شده

ممنون از حسن توجه شما

عکس پیش فرض کاربر
هدایت ۱۴۰۰-۰۴-۰۸
با تشکر از توضیحات کامل و جامع شما در خصوص شهر جدید هشتگرد...

ممنون از حسن توجه شما

عکس پیش فرض کاربر
نیک منش ۱۴۰۰-۰۲-۱۶
شهر جدید هشتگرد شهر زیبای من

برچسب های مرتبط
تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت