قیمت خرید ملک در ترکیه به پول ایران

ترکیه کشوری است فراقاره ای که در منطقه اوراسیا یعنی بین دوقاره اروپا و آسیا واقع شده است، بخش عمده این کشور در شمال غربی آسیا و خاورمیانه قرار گرفته است و بخش کوچکی از این کشور در جنوب شرق اروپا و در منطقه ای با نام بالکان واقع شده است.

ترکیه از قسمت شرق با کشور ایران همسایه است و دین اکثر مردم این کشور اسلام است همین همسایگی و نزدیکی فرهنگ دو کشور و همچنین ارزان بودن قیمت خانه نسبت به ایران باعث شده ایرانی های زیادی تمایل به مهاجرت و خرید ملک در این کشور را داشته باشند. در این مقاله از شهرهای جدید بنا داریم به بررسی قیمت ملک در کشور ترکیه بپردازیم.

یکی از دلایل خوب برای خرید خانه در ترکیه حفظ ارزش پول است که برای این کار خرید خانه پیشنهاد خوبی است همچنین از آن رو که پاسپورت کشور ترکیه در رتبه 39 دنیا قرار دارد و با اخذ این پاسپورت می شود به 71 کشور بدون نیاز به ویزا سفر کرد می توان ترکیه را از هر نظر یک کشور خوب برای سرمایه گذاری و خرید ملک دانست.

خانه ها در ترکیه به چندین شکل طبقه بندی می شوند، کوچکترین این طبقه بندی خانه های بدون اتاق است که سوییت نامیده شده و قیمت آن ها تا سال 2021 چیزی حدود 170 لیر تخمین زده می شود.

در تقسیم بندی بهتری می توان ملک ها را به چند نوع زیر تقسیم کرد:

در-تقسیم-بندی-بهتری-می توان-ملک-ها-در-ترکیه-را-به-چند-نوع-زیر-تقسیم-کرد

  • ملک های تجاری و نوساز ( کلید نخورده )
  • ملک های تجاری که نو نیستند ( دست دوم )
  • ویلا های نو و واحدهای کلید نخورده در شهرک ها و برج ها
  • ویلاهایی که نو نیستند در شهرک ها و برج ها

به طور کلی در سال های اخیر سرمایه گذاری های زیادی در زمینه ساختمان سازی در شهرهایی مثل استانبول و شهر آلانیا انجام شده است که همین امر موجب تغییر ظاهر شهری نیز گشته است و دلیل عمده این موفقیت را می توان ارزان قیمت بودن املاک و خانه در ترکیه دانست.

اما باید توجه داشت که در شهر استانبول در مقایسه با سایر شهر های دیگر قیمت خانه و ملک گرانتر است و برای کمتر هزینه کردن باید دست روی شهر های دیگر گذاشت.

یک نکته قابل توجه درمورد خرید ملک در ترکیه این است که شما با هر سرمایه ای می توانید صاحب خانه شوید و در مقایسه با ایران قیمت ملک بسیار ارزان تر است مثلا در شهر های کوچک ترکیه می شود با هزینه ای کمتر که اصلا در ایران قابلیت خرید خانه ندارد اقدام به خرید خانه کنید مثلا با هزینه ای حدود 400 میلیون و با همین هزینه می توان املاک کوچکتری در مناطق متوسط استانبول نیز پیدا کرد اما اگر هزینه بیشتری بکنید و چیزی حدود یک میلیارد و بالاتر را در اختیار داشته باشید می توانید صاحب یک آپارتمان صدمتری با دو اتاق خواب شوید.

اما در شهر دیگری مثل ازمیر که بعد از استانبول به عنوان بزرگترین شهر از شهر های بزرگ ترکیه به شمار می رود و می توان از آن به عنوان یک قطب توریستی، کشاورزی، صنعتی یاد کرد قیمت ملک بسیار مناسب تر از استانبول است.

این شهر به دلیل آب هوای مطبوع و معتدلی که دارد و  همچنین طبیعت زیبا و همچنین وجود استانداردهای جهانی برای زندگی یکی از شهر های پرطرفدار برای زندگی اتباع خارجی است و در سالهای اخیر تعداد زیادی از املاک این شهر به اتباع خارجی فروخته شده است، مثلا در یک محله متوسط از شهر ازمیر با هزینه 300 هزار لیری می توان یک آپارتمان 100 متری داشت.

تعیین بودجه و آگاهی از قیمت ملک ترکیه و تخمین آن به پول ایران یکی از مهمترین گام ها برای صاحب ملک شدن در کشور ترکیه است.

 عواملی که در تعیین قیمت این ملک های فروشی در ترکیه مؤثرند عبارتست از: 

-عواملی-که-در تعیین-قیمت-این-ملک-های-فروشی-در-ترکیه-مؤثرند-عبارتست-از

  • شهر مقصد
  • منطقه ی واقع شدن ملک
  • محله ای که ملک در آن واقع شده است
  • اندازه و متراژ ملک
  • سن بنای ملک
  • امکانات و آپشن های بنا
  • دسترسی های ساختمان مورد نظر
  • آپشن ها و امکانات منطقه ای که ملک در آن واقع شده است.

مزایای خرید ملک و سرمایه گذاری در ترکیه

مزایای-خرید-ملک-و-سرمایه-گذاری-در-ترکیه

حال اگر این شرایط را به صورت فرضی در نظر بگیریم که ملک ما زیر ده سال قدمت داشته باشد، و در یک محله متوسط استانبول به دنبال این ملک باشیم می توانیم برای هر متر مربع از این ملک مبلغی حدود 16 میلیون تومان یعنی معادل با 5000 لیر ترکیه درنظر بگیریم و این در صورتی است که نمی توان ملکی را با این شرایط در تهران خریداری و یا حتی پیدا کرد!

یکی از آپشن های خرید ملک در ترکیه آن است که نیاز به پرداخت تمامی هزینه ملک به صورت نقدی نیست بلکه می توان آن رو به صورت اقساطی پرداخت کرد و بخش عمده ای از پول را در ابتدا و بقیه را به صورت اقساطی پرداخت کرد.

از شهر های مقصد اتباع خارجی برای خرید ملک در ترکیه می توان به شهر های استانبول، آنتالیا، ازمیر و آنکارا دانست که از میان آن ها بهترین شهر برای خرید ملک را به دلیل وجود امکانات بهتر استانبول می دانند.

یکی از مزایای خرید ملک در ترکیه دریافت اقامت دائم نیز هست در ترکیه بلافاصله پس از خرید ملک و انتقال دائمی و قطعی سند می توان برای دریافت اقامت موقت اقدام کرده و بعد از گذشت پنج سال می توان با پیگیری اقامت دائم را دریافت کرد و پس از آنکه سه سال از دریافت اقامت دائم ترکیه گذشت می توان برای دریافت پاسپورت ترکیه اقدام کرد که از مزایای آن صحبت کردیم.

یکی از مناطق خوب استانبول که در منطقه آسیایی واقع شده است محله کادیکوی می باشد که هزینه تهیه ملک در آنجا نسبت به مناطق متوسط کمی بالا تر است و با چیزی حدود 1.300.000 لیر ملک تهیه کرد و ازمزایای دیگر آن این است که می توان در صورت عدم اقامت ملک را اجاره داد و ماهیانه حدود 3500 لیر دریافت کرد.

یکی دیگر از مناطق خوب و قابل قبول استانبول منطقه شیشلی است اما این منطقه به دلیل واقع شدن در مرکز قیمت های بهتری نسبت به کادیکوی دارد و کمی ارزان تر است و شاید بتوان گفت که قیمت های املاک در این منطقه با قیمت های املاک واقع شده در منطقه پیروزی تهران در یک حدود است، به طور کلی می توان قیمت یک ملک یک خوابه را در حدود 1.400.000 لیر قیمت زد.

منطقه ی دیگری در استانبول که جز مناطق ارزانتر اما خوب و قابل ترکیه است را می توان منطقه اسنیورت دانست و این درحالی است که آپشن ها و امکانات رفاهی در این منطقه برقرار است این منطقه از نظر جغرافیایی در قسمت غربی در بخش اروپایی استانبول واقع شده است و یک ملک یک خوابه در این منطقه چیزی حدود 250000 لیر قیمت دارد یعنی چیزی حدود متری ده میلیون تومان.

یکی دیگر از شهر های پرطرفدار برای ایرانیان شهر آنتالیا است که به طور میانگین می توان قیمت مسکن در این شهر را به ریال از 600 میلیون تومان و به یورو چیزی حدود 87000 یورو است.

به طور کلی باید دانست که قیمت ملک را در کل ترکیه می توان یکسان و یا با اختلاف یکسان دانست.

بیشتر بدانید:

مزایای خرید ملک در دبی

همه چیز درباره خرید ویلا در استانبول

مبایعه نامه املاک چیست؟

ابطال مبایعه نامه ملکی چرا و چطور؟

از دیگر شهرهای مورد توجه اتباع خارجی می توان به شهر بورسا اشاره کرد. بورسا یکی از شهرهای ترکیه با جاذبه گردشگری است و می توان آن را توریستی دانست اما تفاوت قیمت چندانی با شهر هایی مثل استانبول و آنتالیا ندارد. شروع قیمت گذاری در بورسا را می توان از 250000 لیر به بالا دانست یعنی می توان هر متر مربع یک آپارتمان صد متری را با متری 5 میلیون و سه اتاق خواب با 500 میلیون تومان تهیه کرد.

یکی دیگر از شهرهای ترکیه، شهر وان است که به عنوان نزدیک ترین شهر به کشورمان نیز تلقی می شود و همچنین از جاذبه های توریستی بسیار زیادی نیز برخوردار است. این شهر به علت نزدیکی به ایران  و محل بسیاری از برندها بودن بسیار مورد توجه تاجران دوکشور است؛ از همین رو خرید ملک در این شهر بسیار مورد توجه واقع شده است.

همچنین این شهر قیمت بالاتری نسبت به شهرهای اطراف خود همچون ارزروم و حکاری دارد.

تنها جایی که قیمت های آن نسبت به سایر مناطق ترکیه کمی بالاتر و سرسام آور است واحد هایی موجود در آسمان خراش های ترکیه است.

همچنین در ترکیه می توان برای خرید خانه های ویلایی نیز اقدام کرد، ویلاهای موجود در شهر استانبول از مساحت 450 متری شروع می شوند و می توان آن هارا با 2.000.000 لیر خریداری کرد یعنی می توان گفت که برای قیمت هر متر از این ویلا ها مبلغ 9 میلیون تومان را درنظر گرفت؛ البته باید دانست که پراکندگی های زیادی درمورد محل های قرارگیری ویلاها در شهر استانبول وجود دارد پس می توان تقاوت های قیمت زیادی برای آن ها قائل بود اما بهترین ویلاها در مناطق اصیل نشین این شهر قرار دارد.

با توجه به آنچه تا کنون گفتیم و با توجه به آنکه ترکیه دومین کشور آسیا در جذب سرمایه های خارجی است می توان ترکیه را یک کشور خوب برای سرمایه گذاری دانست همچنین باید توجه داشت که نه تنها از کشور ایران بلکه کشورهای اروپایی مانند هلند و آمریکا نیز از کشورهای سرمایه گذار در املاک ترکیه هستند.

 علاوه بر هزینه خرید ملک هزینه های جانبی دیگری نیز برای خرید ملک در ترکیه وجود دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

علاوه-بر-هزینه-خرید-ملک-هزینه-های-جانبی-دیگری-نیز-برای-خرید-ملک-در-ترکیه-وجود-دارد-که-می توان-به-موارد-زیر-اشاره-کرد

  •  هر کپی پاسپورت باید کپی برابر اصل شود و محضری و ثبت گردد که چیزی در حدود 200 لیر هزینه دارد.
  • هزینه ای برای انتقال دادن سند از فرد فروشنده به فرد خریدار که چیزی حدود 2.5 درصد قیمت ملک خریداری شده باید به اداره ثبت ترکیه پرداخت شود.
  • مبلغی به عنوان عوارض نوسازی که باید به شهرداری پرداخت شود که چیزی در حدود 2 الی 3 درصد قیمت ملک خریداری شده است که به قیمت کل ملک خریداری شده افزوده می شود.
  • مبلغی را مشاورین املاک ترکیه به عنوان کمیسیون دریافت می کنند که مبلغی در حدود 3 الی 5 درصد ملک مورد معامله است و هنگامی که قولنامه خرید خانه نوشته شود این مبلغ از خریدار اخذ می گردد.
  • چیزی معادل 169 لیر به ازای هر فرد خانواده به عنوان حق خاک ترکیه باید به دولت ترکیه پرداخت گردد.
  • در آخر باید دانست که به ازای هرفرد از اعضای خانواده هزینه ای بین 300 تا 800 لیر بابت بیمه با توجه به سن فرد باید به دولت ترکیه پرداخت کرد البته باید دانست که این هزینه سالیانه است یعنی هرساله باید پرداخت گردد.

یکی از نکات قابل توجه این است که اگر ملکی بخرید و حتی قصد سکونت در ترکیه را نداشته باشید می توانید آن را اجاره داده و سر موعد مقرر هر ماه اجاره آن را دریافت کنید و اصطلاحا سودی از ملک و سرمایه گذاری خود دریافت کنید برای نمونه می توان یک سوییت مناطق متوسط را روزانه یا هفتگی حدوداً 100 تا 150 لیر اجاره داد.

یکی از نکاتی که باید درمورد اجاره دادن ملک بدانید این است که صاحب ملک حکم تخلیه را هنگام اجاره دادن ملک می گیرد تا اگر زمانی مشکلی با مستأجر برایش حاصل شود بتواند خانه را تخلیه کند و این یک ضمانت است.

افزایش مقدار اجاره بر اساس مقدار مصوب قانون صورت می گیرد و طوریکه حدود 10 درصد از مبلغ اجاره افزوده می شود همچنین فرد اگر قصد فسخ قرارداد را زودتر از موعد مقرر دارد باید دو ماه زودتر فرد صاحب ملک را مطلع سازد و اگر زودتر از موعد بدون اعلام به صاحب خانه قصد تخلیه پیدا کند پول رهن منزل به او برگردانده نمی شود.

همچنین مستأجر موظف است که همانطور که خانه را تمیز و رنگ شده تحویل گرفته به همان صورت تحویل بدهد.

همه مطالب گفته و بررسی شده ترکیه را به مکانی امن برای سرمایه گذاری و حتی اجاره دادن ملک خریداری شده تبدیل کرده است.

نظرات خود درباره این مقاله از شهرهای جدید با ما در میان بگذارید.


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله قیمت خرید ملک در ترکیه به پول ایران چه امتیازی می دهید

۰.۰
۰ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۰
۰

۵

۴

۳

۲

۱

برچسب های مرتبط
تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت