بهترین محله های کرج برای زندگی

شهر کرج به دلیل نزدیک بودن به پایتخت کشورمان ایران، نزد کسانی که تمایل دارند در نزدیک تهران زندگی کرده، اما دچار شلوغی و ازدحام موجود در آن نشوند، محبوبیت زیادی دارد. در گذشته شهر کرج، یک روستا بود اما با گذشت زمان و افزایش تعداد افرادی که به آن مهاجرت کردند کم کم شکل این شهر نیز تغییر پیدا کرده و کار به جایی رسیده است که امروز از کرج به عنوان چهارمین شهر پر جمعیت ایران یاد می کنند. محله های زیادی در کرج وجود دارد و افراد با توجه به شرایطی که دارند می توانند یکی از این محله ها را انتخاب کرده و در آن سکونت کنند. در این متن قصد داریم از منظرهای متفاوت به بحث و بررسی بهترین محله های کرج برای زندگی بپردازیم و به افرادی که قصد دارند در این شهر زندگی کنند کمک کنیم تا یک محله مناسب برای زندگی کردن بیابند. پس در ادامه این متن از شهرهای جدید با ما همراه باشید.

مزیت های زندگی در کرج

مزیت-های-زندگی-در-کرج

یکی از مزیت هایی که زندگی در کرج برای افراد دارد توانایی خرید خانه است. خانه های شهر کرج در مقایسه با خانه هایی که در تهران وجود دارند، قیمت مناسب تر و پایین تری داشته و این خبر خوبی برای افرادی است که قصد دارند در شهر کرج برای خرید یک خانه اقدام کنند.

موضوع دیگری که دانستن آن نیز می تواند در انتخاب بین تهران و کرج به عنوان محل زندگی، به شما کمک فراوانی کند، آن است که شهر کرج هوای نسبتاً تمیزتری داشته و افرادی که به دنبال زندگی در یک منطقه پاک و بدون آلودگی هستند می توانند به راحتی در این شهر اقامت کرده و برای ساخت روزهای خوش تلاش کنند.

مورد دیگری که آن نیز از جمله مزیت های خرید خانه در شهر کرج به شمار می رود، دور بودن از ترافیک موجود در تهران است. در شهر تهران، ترافیک به یکی از معضلات بزرگ تبدیل شده است و وقت زیادی از ساکنین این شهر تلف می کند. شهر کرج از تهران کوچکتر بوده و این می تواند تا حد زیادی از بروز ترافیک های سنگین جلوگیری کند.

بهترین مناطق کرج برای زندگی

بهترین-مناطق-کرج-برای-زندگی

اولین سوالی که افراد به هنگام سکونت در کرج حتماً آن را خواهند پرسید این است که بهترین مناطق کرج برای زندگی کدام است؟ پاسخ دادن به این سوال پیچیدگی ها و دردسرهای خاص خود را دارد و در نظر گرفتن بودجه و انتظار افراد از خانه ای مناسب می تواند کمک کند تا به این سوال، یک پاسخ منطقی داده شود.

چنانچه فردی هستید که از توانایی مالی بالایی برخوردارید می توانید به زندگی در مناطقی مانند مهرشهر، جهانشهر و عظیمیه کرج فکر کنید. خانه هایی که در این قسمت ها قرار دارد، بسیار لوکس و شیک هستند. خرید خانه در این محله ها به افراد کمک می کند تا در یک سرمایه گذاری زود بازده و با سود فراوان شرکت کنند. محله هایی که از آن نام بردیم از استقبال فراوانی نزد سرمایه گذاران برخوردار هستند و به دلیل داشتن امکانات رفاهی مناسب، فضای خوبی برای اسکان به شمار می روند.

چنانچه کارمند بوده و محدودیت هایی از نظر شرایط مالی دارید اصلاً نگران نباشید؛ زیرا علاوه بر مهرشهر، عظیمیه و جهانشهر مناطق دیگری نیز در شهر کرج وجود دارد که کارمندان می توانند برای پیدا کردن یک مسکن مناسب در آنها اقدام کنند. البته کارمندان به هنگام خرید خانه باید دو نکته را مورد توجه قرار دهند؛ یکی از نکات بسیار مهم، در صورت نداشتن یک خودروی شخصی، نزدیکی به ایستگاه وسایل حمل و نقل عمومی است. مورد دیگری که کارکنان باید به آن توجه داشته باشند متراژ خانه و قیمت آن است. معمولا کارمندان می توانند در محله هایی مانند گلشهر، کیانمهر و بلوار ارم یک خانه با شرایط مناسب پیدا کرده و خریداری کنند. متراژ خانه هایی که در این محله ها وجود دارد، از 40 تا 300 متر است و به همین دلیل، دست آنها برای خرید خانه کاملاً باز است تا بهترین و مناسب ترین منزل را با توجه به شرایطی که دارند خریداری کنند. دسترسی به مراکز خرید، وسایل حمل و نقل عمومی و تره بارها از جمله مزیت های زندگی در محله های نامبرده به شمار می رود.

بهترین محله های کرج از نظر شرایط آب و هوایی

بهترین-محله-های-کرج-از-نظر-شرایط-آب-و-هوایی

مورد دیگری که برای برخی افراد بسیار مهم جلوه می کند علاوه بر بهترین محله های کرج برای زندگی، محله ای است که از نظر شرایط آب و هوایی در موقعیت خوب و مناسبی قرار داشته باشد. متأسفانه یکی از مشکلاتی که امروزه در اغلب شهرهای بزرگ، همچون تهران دیده می شود هوای آلوده است. آلاینده های موجود در هوا برای کسانی که به برخی بیماری ها مبتلا هستند و یا کسانی که سنین بالایی دارند، بسیار خطرناک است و به همین دلیل معمولاً این گروه برای زندگی در شهر کرج به دنبال محله هایی هستند که آب و هوای تمیزی داشته باشد.

یکی از محله های کرج که شرایط خوبی را از نظر مساعد بودن آب و هوا در اختیار سالمندان و بازنشستگان قرار داده است، منطقه عظیمیه است. این منطقه آب و هوای بسیار مناسب و مطلوبی داشته و زمستان هایی بسیار سرد و تابستان هایی معتدل از جمله ویژگی های اقلیم در این محله به شمار می رود. چهارباندی مهرشهر نیز می تواند گزینه خوبی برای اقامت در یک محله پاک و بدون آلودگی به شمار رود. این قسمت، هم از نظر آب و هوایی شرایط مساعدی داشته و هم از نظر چشم انداز می توان صحنه ها و مناظر طبیعی زیبایی را در آن شاهد بود. معمولاً متراژ خانه هایی که در این قسمت قرار دارد از 110 متر بیشتر بوده و بهترین گزینه برای کسانی است که هزینه کافی برای خرید چنین خانه هایی دارند.

بیشتر بدانید:

محله های قدیمی تهران

مزایای خرید ملک در دبی

قدرالسهم چیست و چطور محاسبه می‌شود؟

اتاق خواب مستر چیست؟ و چه ویژگی هایی دارد؟

ارزان ترین محله های کرج برای زندگی

ارزان-ترین-محله-های-کرج-برای-زندگی

موضوعی که نمی توان به هیچ وجه از آن چشم پوشی کرد آن است که همه افرادی که در کشورمان ایران ساکن هستند توانایی مالی خرید خانه در بهترین و گران ترین محله ها را نداشته و برای این گروه، تنها زمانی یک خانه و یا یک محله می تواند بهترین باشد که قیمت آن با بودجه ای که در اختیار دارند در هماهنگی باشد. اگر به دنبال خرید خانه در کرج هستید و تمایل دارید با بودجه هایی نه چندان بالا، صاحب یک خانه شوید می توانید محله زورآباد را برای این مورد انتخاب کنید. این محله یکی از محله های سطح پایین شهر کرج بوده و خانه هایی که در آن ساخته شده با قیمت های پایینی معامله می شود. افرادی که از نظر مالی در سطح بالایی نیستند می توانند به این محله آمده و به جستجوی یک منزل مناسب بپردازند.

از دیگر محله های کرج که آن نیز از نظر قیمت در شرایط خوبی قرار داشته و آب و هوای خوبی نیز می توان در آن شاهد بود، محله حسن آباد است. این منطقه در کوهپایه واقع بوده و به همین دلیل، هم اقلیم مناسبی دارد و هم قیمت خانه ها در آن به نحوی تعیین شده که افراد با درآمدهای پایین به راحتی می توانند یک مسکن مناسب برای خود پیدا کرده و در آن سکونت کنند.

محله دیگری که آن نیز از نظر قیمت در شرایط خوبی قرار دارد، محله حصارک کرج می باشد. این محله در غرب شهر کرج واقع بوده و قیمت ملک هایی که در آن ساخته شده است برای اغلب کسانی که بودجه زیادی در اختیار ندارند بسیار مناسب و عالی به نظر می رسد.

متوسط ترین خانه های کرج برای زندگی

متوسط-ترین-خانه-های-کرج-برای-زندگی

افرادی که از نظر بودجه در سطح متوسطی قرار دارند می توانند برای خرید خانه به محله هایی که از نظر قیمت در حد متعادل قرار دارند، مراجعه کنند. از جمله محله هایی که قیمت خانه در آنها نه خیلی بالاست و نه خیلی پایین، محله حیدرآباد کرج است. خانه هایی که در این محله وجود دارد، از نظر قیمت در سطح متوسطی قرار داشته و کسانی که از نظر بودجه با محدودیت های کمی مواجهند، می توانند برای پیدا کردن یک مسکن مناسب در این منطقه نیز به جستجو بپردازند.

از دیگر محله های کرج که قیمت خانه های آن نیز متوسط به نظر می رسد، کیان مهر است. این محله در جنوب غربی شهر کرج واقع بوده و از جمله محله های قدیمی شهر کرج به شمار می رود. کیان مهر به ساختمان آجری شهربانی نیز معروف است. این محله خود نیز به چند شهرک تقسیم شده و می تواند فضای مناسبی برای سکونت به شمار رود.

محله دیگری که خانه های آن نیز از نظر بودجه در سطح متوسطی قرار دارد، می توان به منظریه اشاره کرد. این محله در منطقه 10 شهرداری کرج واقع شده و بافت آن نوساز است. اغلب خانه هایی که در این منطقه دیده می شود زیر 150 متر مساحت دارند.

اگر به دنبال پیدا کردن خانه هایی هستید که قیمت آنها متوسط رو به پایین باشد گلشهر و فردیس گزینه های خوبی به شمار می روند. گلشهر در منطقه 5 کرج قرار داشته و از نظر دسترسی به امکانات در شرایط خوبی به سر می برد. از جمله امکاناتی که می توان در این منطقه مشاهده کرد، بیمارستان مریم، مسجد ابوذر و یک دانشکده دندانپزشکی است. فردیس نیز در منطقه 3 شهرداری واقع بوده و به افراد این امکان را می دهد تا خانه هایی که قیمت آنها از متوسط، پایین تر است را پیدا کرده و در آن سکونت کنند.

یکی دیگر از بهترین محله های کرج برای زندگی که افراد می توانند خانه هایی با قیمت متوسط در آن یافته  و به عنوان محل سکونت خود انتخاب کنند باغستان کرج است. این محله در شمال غربی کرج واقع بوده و به دلیل داشتن آب و هوای کوهستانی و قیمت مناسب، در سال های گذشته با استقبال زیادی برای ساخت و ساز مواجه شده است. این محله بافت نوسازی داشته و بیمارستان البزر و دهکده تفریحی از جمله امکانات این محله به شمار می رود.

چهارصد دستگاه و شاهین ویلا نیز از جمله محله هایی هستند که قیمت مسکن در آنها متوسط است. چهار صد دستگاه در منطقه 9 قرار داشته و به امکانات خوب رفاهی دسترسی دارد. شاهین ویلا نیز در شمال شهر کرج قرار داشته و به دلیل دسترسی به ایستگاه های اتوبوس، منطقه خوبی برای زندگی می باشد. قیمت ملک در این محله نیز متوسط رو پایین است.

گران ترین خانه های کرج برای زندگی

گران-ترین-خانه-های-کرج-برای-زندگی

افرادی که از نظر مالی در شرایط خوبی به سر برده و با هیچ محدودیتی مواجه نیستند می توانند در یکی از محله های کرج از جمله کوی کارمندان جنوبی اقامت کنند. این محله در منطقه 9 قرار داشته و همسایگان  آن، محله های کوی کارمندان شمالی، دهقان ویلا و ولیعصر هستند. از جمله امکاناتی که در این محله به چشم می خورد اداره کل امور مالیاتی استان البرز و ورزشگاه شهید سبحانی است. قیمت املاک در این کوی، متوسط رو به بالاست.

از دیگر مناطقی که قیمت ملک در آنها متوسط رو به بالاست کوی امامیه است. این کوی در منطقه 7 کرج واقع شده و محله هایی مانند گوهر دشت، کوی قائم و اتحاد در اطراف آن قرار دارند.

خرید مسکن در کوی کارمندان شمالی نیز نیاز به در نظر گرفتن بودجه زیادی دارد. کوی قائم و جهانشهر نیز در همسایگی این محله بوده و دسترسی بسیار مناسبی به سایر محله های های شهر کرج از این محله وجود دارد. از واحدهای کوچک و نقلی گرفته تا آپارتمان های نوساز و با مساحت زیاد می توان در این منطقه یافت.

عظیمیه و مهرشهر کرج نیز از جمله محله های شهر کرج به شمار می روند که قیمت مسکن در آنها بالا است. عظیمیه به دلیل واقع شدن در یک منطقه خوش آب و هوا، شرایط خوبی برای زندگی فراهم کرده است. عظیمیه در شمال شرق کرج واقع شده و محله مناسبی برای سرمایه گذاری می باشد. مهرشهر در غرب کرج قرار داشته و آن نیز آب و هوای بسیار خوبی برای زندگی فراهم کرده است. برای خرید آپارتمان هایی لوکس و مجلل باید به فاز یک مهرشهر مراجعه کنید. در ضمن خوب است بدانید که امنیت در این منطقه بالاست.

جهانشهر و گوهر دشت نیز از جمله مناطقی هستند که قیمت مسکن در آنها بالاست. گوهر دشت در شمال شهر کرج واقع بوده و جهانشهر نیز از جمله محله های مرکزی این شهر به شمار می رود.

شما می توانید برای دیدن آگهی های خرید و فروش آپارتمان در کرج به سایت شهرهای جدید مراجعه فرمائید.


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله بهترین محله های کرج برای زندگی چه امتیازی می دهید

۰.۰
۰ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۰
۰

۵

۴

۳

۲

۱

برچسب های مرتبط
تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت