همه چیز درباره خرید ویلا در استانبول

  گاهی محیط یکنواخت و زندگی روزمره می تواند موجب کسالت شود و انرژی شما را برای انجام کارهای روزانه دچار رخوت کند در چنین حالتی تدارک دیدن برنامه سفر در نزدیک ترین زمان ممکن بهترین انتخاب ممکن است تا شما را به انرژی سابق بازگرداند، از یک سفر کوتاه داخل شهری گرفته تا سفر های طولانی تر به شهرهای اطراف و گاهی کشورهای دیگر در این صورت شما یک توریست خواهید بود!

در این مقاله شهرهای جدید به خرید ویلا در ترکیه می پردازیم. سفر می تواند با پای پیاده، اتومبیل، قطار، کشتی، هواپیما یا هر وسیله ای با چمدان یا بدون آن اتفاق بیفتد.

 گاهی دلتان می خواهد سفر در شهر یا کشوری به غیر ازکشور خودتان را تجربه کنید و از دیدن مکان های توریستی سایر کشورها لذت ببرید حال آنکه کدام کشور را مقصد خود قرار می دهید به عوامل مختلفی می تواند وابسته باشد از مسافت گرفته تا هزینه های سفر و ...

 اگر قصد انتخاب مقصدی نزدیک تر را داشته باشید و در کنارآن کیفیت سفر را هم توامان بخواهید و نگاهی به هزینه های خود هم داشته باشید کشور توریستی ترکیه می تواند پیشنهاد ما به شما باشد، کشوری با مکان های توریستی جذاب، کافه های لذیذ، محله های رنگارنگ و...!

 اغلب افراد ماندن در یک مکان شخصی را به ماندن در یک مکان عمومی مانند هتل ترجیح می دهند چرا که از لذت صبحانه خوردن در یک ویلای شیک و لاکچری نمی توان چشم پوشید...

 برای تعریف از این شهر و اقامت در آن زمان کم می آوریم ولو اینکه به قول معروف شنیدن کی بود مانند دیدن!

ترکیه

 کشور ترکیه نه تنها برای ایرانی ها بلکه برای سایر کشورها هم یکی از کشور های توریستی و جذاب است و این موضوع را با یک سرچ ساده در تعداد توریست های این کشور به خوبی می توانید متوجه شوید.

 ترکیه از نظر جغرافیایی توسط چند دریای اژه، مرمره، مدیترانه و سیاه احاطه شده بنابراین دارای آب و هوای مرطوب و نسبتا گرم است، این کشور دارای شهر های زییا و توریستی زیادی مثل: استانبول، آنکارا، آنتالیا، ازمیر، بورسا، آدانا و... است و درمیان این شهرها استانبول برای کشور ترکیه حکم نگین برای انگشتر را دارد هم از نظر جغرافیایی و وجود پارک های ملی و هم از نظر وجود پاساژها و بازارهای متعدد موجود در آن.

 گذر از اقامت های کوتاه مدت در این کشور توریستی به منظور مسافرت گاهی تصور می کنید که بد نیست اگر یک جای دائمی در این کشور برای خود داشته باشید جایی که بیش از اقامت چند روزه به قصد مسافرت بتوان روی آن حساب کرد مثل جایی برای زندگی کردن!..

خرید ملک در ترکیه:

خرید-ملک-در-ترکیه

   طی سال های گذشته خرید ملک یا ویلا توسط ایرانی ها در ترکیه بسیار چشمگیر شده است، فاصله پروازی کوتاه مدت بین دو کشور، طبیعت بکر و پاساژهای رنگارنگ و... می تواند بیانگر این موضوع باشد.

 قیمت املاک در ترکیه مناسب به نظر می رسد و به منظور حفظ ارزش پول خرید ویلا در این کشور انتخاب مناسبی به نظر می رسد ولو اینکه با خرید ملک در ترکیه می توانید اقامت دائم در این کشور را دریافت کنید.

 قیمت خرید ملک در ترکیه بر حسب پول ایران از 500 میلیون تومان آغاز شده وادامه خواهد داشت قطعاً این فکر به ذهنتان می رسد که با این مبلغ کجا می توان خانه خرید یا آنکه اصلاً خانه چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد در این باره باید بگوییم که شما با این مبلغ می توانید در مناطق متوسط شهر استانبول خانه ای قابل قبول را برای خود و خانواده تان خریداری کنید.

 قیمت ملک در شهرتوریستی آنتالیا حدود متری 4000 لیر است یا در شهری مثل ازمیر قیمتی برابر 3500  لیر می باشد که این قیمت ها در سال 2021 اعلام شده اند.

 از نظر خرید و فروش ملک، شهر استانبول صدر نشین می باشد چرا که در بخش های قبلی هم به آن اشاره کردیم که شهر استانبول نگین کشور ترکیه است بنابراین باید انتظار داشت که بیشترین رشد قیمت در این شهر اتفاق بیفتد و به دنبال آن سرمایه گذاری پر سود تری هم داشته باشد.

 قیمت ویلا در شهر استانبول از حدود 400 هزار لیر آغاز می شود و بسته به اینکه قصد خرید چه نوع ویلایی را داشته باشید این قیمت می تواند افزایش داشته باشد و محدوده قیمت خرید ویلای لوکس در این شهر چیزی حدود 800 هزار لیر است.

 در ترکیه زمانی که املاکی با ارزش بیش از 250 هزار دلار خریداری کنید می توانید شهروندی از ترکیه محسوب شوید که این مقدار برحسب پول ایران چیزی برابر 5 میلیارد تومان است.

 حال باید ببینیم که کدام منطقه از استانبول برای خرید ویلا مناسب تر است؟

-حال-باید-ببینیم-که  کدام-منطقه-از-استانبول-برای-خرید-ویلا-مناسب-تر-است؟

پوشش ساحلی شهر استانبول به دلیل دسترسی به دریا بسیار وسیع است بنابراین برای خرید ویلا در این شهر انتخاب های زیادی دارید.

 مناطقی مثل ببک و بشیکتاش از مناطق مرفه نشین ترکیه هستند و بالطبع برای خرید ملک در این مناطق باید مبالغ هنگفتی بپردازید.

 اگر قصد پرداخت مبالغ مناسب تری را برای خرید ویلا دارید منطقه بیوک چکمجه می تواند انتخاب خوبی باشد؛ این منطقه فاصله ای یک ساعته با میدان تکسیم دارد و دارای ویلاهایی با قیمت مناسب تر است.

وقتی اسم شهر آنتالیا را می شنویم تصاویری از حمام های آفتاب، سواحل شنی زیبا، ویلا های لوکس و ویوی جذاب کوه و دریا برایمان تداعی می شوند این شهر به واقع برای تفریح انتخابی مناسب است..

 منطقه بِلِک در آنتالیا یک منطقه فوق العاده برای خرید ملک است این منطقه بهشت گلف بازان سراسر دنیاست گرچه در گذشته رونق چندانی نداشته و ناشناخته به نظر می آمده اما با افزایش سرمایه گذاری و توسعه صنعت گردشگری در این منطقه این شهر به یک منطقه رویایی برای گذران اوقات فراغت تبدیل شده است.

چه ویلایی برای خرید مناسب تر است؟

چه-ویلایی-برای-خرید-مناسب-تر-است؟

 به طور کلی خرید ویلاهای نوساز و ویلاهایی که در بازه زمانی بلند تر امکان رشد بیشتری دارند برای خرید مناسب تر می باشند:

 به طور مثال قیمت یک ویلای نوساز 630 متری در بخش آسیایی برابر 2500000 لیر است یا یک ویلای 1500 متری در بیوک چکمجه چیزی حدود 1219000 لیر می باشد...

بیشتر بدانید:

مبایعه نامه املاک چیست؟

ابطال مبایعه نامه ملکی چرا و چطور؟

 شهر های ترکیه برای خرید ملک:

 اینکه چه شهری برای خرید ملک مناسب تر است را خود شما تعیین می کنید چرا که خرید باید بر حسب علاقه و نیاز صورت بگیرد علاوه بر استانبول سایر شهر های ترکیه هم می توانند برای خرید ملک انتخاب مناسبی باشند باید ببیند شما دوست دارید کجا زندگی کنید!..

 ویلا ها انواع متفاوتی مثل ساحلی، کوهستانی و جنگلی دارند اگر شما آرامش و دور بودن از شلوغی و رفت و آمد را دوست دارید باید به سراغ ویلاهای جنگلی بروید و اگر دوست دارید آب وهوای خنک تر را تجربه کنید ویلای کوهستانی انتخاب مناسب تری است.

برای خرید ویلا در ترکیه کافی است ابتدا معیار های خود را روی کاغذ یادداشت کنید؛

  •  اینکه شهری که دوست دارید در آن زندگی کنید ساحلی باشد یا داخل شهر؟
  •  فاصله تان تا مراکز خرید و درمانی چقدر باشد؟
  • حداقل فاصله شما برای دسترسی به محل کار یا مدرسه فرزندتان چقدر باشد؟
  • دوست دارید در یک منطقه مدرن زندگی کنید یا مجتمع مسکونی ؟
  • و....

 این موضوع بسیار مهم است و لازم است دقت کافی روی آن داشته باشید تا بتوانید ملکی با معیار های مورد علاقه خود را خریداری کنید.

هزینه های زندگی در ترکیه:

هزینه-های-زندگی-در-ترکیه

 بر آورد هزینه های زندگی در هر کشوری از مسائل بسیار مهم به شمار می رود که به عوامل زیادی مانند تورم، قدرت خرید، میزان درآمد و... بستگی دارد.

 با توجه به اطلاعات در سایت های مختلف باید گفت کشور ترکیه دارای اقتصاد پایدارتری نسبت به ایران می باشد و سیستم آموزش با کیفیتی را هم ارائه می دهد از طرفی می توان به راحتی اقامت موقتی را به دائمی تبدیل کرد.

 هزینه های زندگی درسال 2021  درکشوری مثل ترکیه حدود 10.87% پایین تر از کشور ایران است. به طور مثال هزینه های درمانی که از مهم ترین خدمات هر کشور محسوب می شود دارای شرایط مشابه ایران هستند.

 در ترکیه خدمات درمانی مانند ایران بخشی از تأمین اجتماعی محسوب می شود و در قبال پرداخت هزینه به شکل منظم موسسه تأمین اجتماعی ترکیه هزینه های درمانی را تأمین می کند.

شرایط تحصیل در ترکیه:

 در حال حاضر تعداد دانشجویان ایرانی که در کشور ترکیه مشغول به تحصیل هستند بیش از 6000 نفر برآورد شده  که حدود 2000 دانشجو در دانشگاه های دولتی و سایر دانشجویان در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند.

اگر قصد اقامت دائم در این کشور را دارید باید برای تحصیلات خود یا فرزندانتان با شرایط تحصیل در این کشور بیش تر آشنا شوید.

اولین گام تحصیل در این کشور مدرک زبان در سطح تافل یا آیلتس می باشد در مرحله بعد باید رزومه خود را برای دانشگاه مورد نظر ارسال کنید این رزومه شامل مواردی مانند سوابق تحصیلی یا شغلی تجربه ارائه مقاله در رشته خود، نمره زبان و... می باشد.

 همچنین باید انگیزه خود را برای تحصیل در این کشور در غالب یک انگیزه نامه به محل تحصیل مورد نظر ارسال کنید.

برخی ازدانشگاه های ترکیه عبارت اند از:

  • دانشگاه آبانت عزت بایسال
  •  دانشگاه آک دنیز
  • دانشگاه آنکارا
  • دانشگاه آتیلیم
  • دانشگاه آتاترک
  • و..

که می توانید با توجه به رشته تحصیلی خود  برای ثبت نام در این دانشگاه ها اقدام کنید.

مزیت های خرید ملک در ترکیه:

مزیت-های-خرید-ملک-در-ترکیه

 از مزیت های خرید ملک در این کشور می توان به امکان تحصیل رایگان یا هزینه کمتر، دریافت وام بانکی با سود کمتر برای خرید املاک، بهره مندی از خدمات درمانی رایگان، هزینه های زندگی مناسب، امکان داشتن تابعیت همزمان دو کشور، امکان استفاده از خدمات رفاهی دولتی و اجتماعی، دریافت مجوز کار در این کشور و سایر مزایای دیگر اشاره کرد...

کدام املاک بیشتر مورد توجه خریداران خارجی هستند؟

 خرید ملک در کشور ترکیه توسط اتباع خارجی روز به روز درحال افزایش است  چرا که افراد آن را محلی مطمئن برای سرمایه گذاری در زمینه ملک و املاک می بینند همین موضوع باعث شده تا قیمت خرید ملک در این کشور در سال های اخیر رشد افزاینده ای داشته باشد.

 بر اساس آمار و ارقام اعلام شده توسط سازمان آمار ترکیه پنج شهر استانبول، آنتالیا، بورسا، آنکارا و یالووا بیشترین میزان سرمایه گذاری مهاجرین  را به خود اختصاص داده اند و علت اصلی آن توریستی بودن این شهرهاست.

 درنیمه اول سال 2019 میزان فروش ملک در کشور ترکیه از 10 هزار فروش گذر کرده است و این آمارها هر ساله توسط سازمان آمار ترکیه به روز می شود.

قوانین خرید املاک در ترکیه: 

 اگر قصد خرید ملک در این کشور را دارید باید به موارد زیر توجه کنید:

  •  طبق بند 35 قانون املاک و اراضی به شماره 2644  تنها برخی از اتباع خارجی امکان خرید ملک در این کشور را دارند که کشور ایران هم جز این دسته است.
  •   تنها می توانید تا 30 هکتار در ترکیه زمین خریداری کنید و اگر به جای ملک ساخته شده قصد خرید زمین و ساخت آن را در سر دارید تنها دوسال زمان برای انجام این کار به شما داده شده است.
  • مهاجران تحت هیچ شرایطی قادر به خرید ملک در مناطق نظامی و امنیتی ترکیه نخواهند بود.

برای خرید ملک در ترکیه باید به این موارد دقت کنید:

  •  در نقش یک تابع خارجی یا به عبارتی مهاجر باید در زمان خرید ملک دقت لازم را به خرج بدهید و با توجه به معیار های خود اطلاعات دقیق و کاملی را در این زمینه کسب کنید در این راه می توانید از مشاوران حرفه ای خرید ملک کمک بگیرید.
  •  به طور مثال در زمان خرید ملک قبل از انتقال سند مالکیت  این درخواست را به اداره ثبت اسناد ابلاغ کنید یا مراحل ثبت سند را به طور کامل در اداره ثبت اسناد و با حضور شاهد انجام بدهید همچنین درباره این موضوع با افراد مطلع مشورت کنید تا گرفتار دام کلاهبرداران نشوید.
  •  مشاورین ایرانی متعددی در بخش های مختلف ترکیه به خصوص در شهر استانبول مشغول به کار هستند که به شکل قانونی مجوز فعالیت در این زمینه را دارند و مسلماً برای یک ایرانی صحبت با یک فرد از کشور خودش کاری بسیار آسان تر خواهد بود.
  •  برای خرید ملک می توانید به آژانس های معاملات املاکی که دارای مجوز قانونی برای کسب و کار هستند مراجعه کنید تا آنها شما را برای پیدا کردن ملک مورد نظرتان راهنمایی کنند.

نظرات خود  را درباره این مقاله شهرهای جدید با ما در میان بگذارید.


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله همه چیز درباره خرید ویلا در استانبول چه امتیازی می دهید

۰.۰
۰ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۰
۰

۵

۴

۳

۲

۱

برچسب های مرتبط
تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت