محبوبترین جاهای تفریحی تهران + توضیحات و آدرس

در میان شلوغی و آلودگی های شهر تهران، بیش از هر جای دیگری به فضای سبز و بوستان احساس نیاز می شود. پارک ها و تفرجگاه ها در هر شهری علاوه بر ایجاد منظر زیبا، باعث کاهش الودگی هوا و محیط شده و فضایی مناسب برای پیاده روی، قدم زدن، جمع های دوستانه و ورزش های انفرادی و گروهی فراهم می آورند؛ در این مقاله به مهم ترین فضاهای سبز تهران که بسیاری از آنها از قدمت بالایی هم برخوردارند می پردازیم.

باغ گیاهشناسی ملی ایران

این باغ با وسعت 145 هکتار بزرگترین باغ گیاهشناسی خاورمیانه و جز 10 باغ گیاهشناسی برتر در سطح جهانی محسوب می شود.  در این باغ نمونه های ارزشمندی از گیاهان مناطق مختلف دنیا تحت نظارت کارشناسی و به طور کاملا علمی نگه داری می شود. عملیات احداث باغ گیاهشناسی تهران در سال 1347 خورشیدی در یکی از زمین های اطراف پارک چیتگرو در مجاورت اتوبان تهران- کرج  آغاز شد. هدف از آن ایجاد مجموعه ای از گیاهان بومی و غیر بومی در فضای باز و یا در گلخانه ها بود.

آدرس: اتوبان تهران کرج، خروجی پیکان شهر، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید علی گودرزی، بلوار باغ گیاهشناسی ملی ایران

تلفن تماس:‌۵ـ۴۴۷۸۷۲۸۲-۰۲۱

باغ گیاهشناسی ملی ایران

باغ گیاهشناسی ایران

باغ پرندگان تهران

جایی که می توان تنوع بی نظیری از موجودات زیبا و تماشایی را دید و از شنای قوهای سفید و شکار ماهی های کوچک توسط پلیکان ها، ایستادن فلامینگوها روی یک پا و شنای غاز ها و اردک ها لذت برد. باغ پرندگان تهران ممساحتی به وسعت 17 هکتار دارد و 168 گونه و تعداد 3000 پرنده را در خود جای داده است. طراحی این باغ به شکلی است که شرایط نگهداری پرندگان در آن به صورت طبیعی و در مکانی شبیه به محیط زیست واقعی باشد.

این باغ در شمال شرقی تهران و در میان جنگل های لویزان طراحی و ساخته شده و یکی از بزرگترین باغ های پرندگان در خاورمیانه به شمار می رود. باغ پرندگان شامل دو فاز است؛ فاز اول پرنده هایی را در خود جای داده که عموما یا در قفس نگهداری می شوند و یا توان پرواز ندارند و فاز دوم از محوطه ای بزرگ تشکیل شده که پرندگان آبزی در آن امکان پرواز در ارتفاع محدود را دارند.

آدرس: بزرگراه شهید بابایی به سمت شرق، بعد از خروجی هنگام، لاین کند رو شهرک امید، خیابان کوهستان

تلفن تماس: ۷۷۰۷۵۲۱۴-۰۲۱

باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان

دربند

از قدیمی ترین و خوش آب و هوا ترین محله های تهران است که آب و هوای سرد کوهستانی آن، افراد بسیاری را در فصل تابستان برای تفریح  و کوهنوردی به سمت آن می کشاند. دربند نخستین گزینه تهرانی ها برای پذیرایی از میهمانان است. رودخانه دربند مهم ترین و دومین رود پر آب تهران است.

آدرس: میدان تجریش، خیابان دربند

دربند

پارک جنگلی لویزان (شیان)

یکی از زیبا ترین پارک های جنگلی تهران، با مساحت هزار هکتار است که در سال 1340 به صورت مصنوعی و برای جلو گیری از پیش روی بی رویه بافت شهری تهران تاسیس شد. هدف از ساخت این پارک جنگلی در منطقه شمیرانات، گسترش فضای سبز و ایجاد محلی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت خانواده هاست.

آدرس: بزرگراه امام علی(ع)، اتوبان شهید بابایی، خیابان هنگام

پارک جنگلی شیان

بوستان لاله

از قدیمی ترین پارک های تهران به شمار می رود که در سال 1345 توسط محمد رضا پهلوی ساخته شد. این پارک 35 هکتار وسعت دارد و شامل چندین زمین  والیبال، تمرین فوتبال، تنیس روی میز، خانه شطرنج و مسیر دوچرخه سواری است. این محل پیش از اینکه به پارک تبدیل شود از زمین های متعلق به ارتش جهت سوارکاری و تمرین رژه بود.

آدرس: میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی، تقاطع بلوار کشاورز

پارک لاله

بوستان لاله

آبشار تهران

یکی از بزرگترین مکان های تفریحی و گردشگری است که در غرب پایتخت ساخته شده؛ این مجموعه تفریحی، سکوت، طبیعت و هوای پاک را باهم دارد. هرچند که این آبشار و مجموعه اطراف آن مصنوعی و ساخت دست انسان است؛ اما طراحی زیبا و سنتی آن سبب می شود که جاذبه های زیبا و طبیعی که در آن ساخته شده کاملا چشم نواز و واقعی به نظر آید. این مجموعه به صورت طبقه طبقه ساخته شده و هر طبقه شامل آلاچیق و برکه است. آبشار تهران روبروی دریاچه چیتگر(شهدای خلیج فارس) و درون پارکی به همین نام قرار گرفته است.

آدرس: بزرگراه همت غرب، اتوبان شهید خرازی، خیابان 35 متری آبشار، پارک آبشار

آبشار تهران

آبشار تهران

پارک پردیسان

پارک طبیعت پردیسان محیطی مناسب برای دوست داران حیوانات و گشت و گذار حیوانات خانگی است. علاوه بر آن مجموعه ای شامل مسیر پیاده روی به طول 7 کیلومتر و مسیر دوچرخه سواری آسفالته  و کوهستانی و موزه تنوع زیستی و یک باغ وحش کوچک هم در این پارک دایر است.

آدرس: جنب اتوبان همت، بین یادگار امام و بزرگراه اشرفی اصفهانی

تلفن تماس: ۴۲۷۸۱۸۹۴-۰۲۱

پارک طبیعت پردیسان

پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیک  یا بوستان دایناسورهای متحرک، یک بوستان آموزشی، گردشگری و تفریحی در منطقه سعادت آباد تهران است. مساحت این پارک به 30 هزار متر مربع می رسد که در آن 28 مجسمه متحرک دایناسورهای که به طور کاملا طبیعی طراحی شده اند، قرار گرفته.

آدرس: سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق، پایین تر از پارک پرواز

تلفن تماس: ۲۲۳۶۷۶۶۰-۰۲۱

پارک ژوراسیک

پارک شهر

قدیمی ترین پارک تهران با بیش نیم قرن قدمت پارک شهر است.  این پارک در سال 1339 تاسیس شده و همچنان یکی از پربازدید ترین پارک های تهران است. موزه صلح تهران، دریاچه مصنوعی، آکواریوم و میزهای پینگ پونگ از جمله امکانات تفریحی این پارک است و همینطور باغ پرندگان  که درمساحتی حدود 4400 متر مربع و در دو محوطه باز ساخته شده.

آدرس: تقاطع خیابان وحدت اسلامی و فیاض بخش

تلفن تماس: ۵۵۶۱۱۸۷۷-۰۲۱

پارک شهر

درکه

درکه با 800 سال قدمت مکانی تفریحی در حد فاصل شهر و طبیعت بکر اطراف تهران است که در گذشته محل رفت و آمد افراد سرشناس، درباریان و شاهان قجری بود. این مسیر، محبوب ترین مسیر کوهنوردان به شمار می آید. این تفرجگاه قدیمی در غربی ترین کوهپایه شمال تهران واقع شده و یکی از ییلاقات زیبای شمیرانات محسوب می شود. این مکان دیدنی به خاطر طبیعت زیبا، آب و هوای دلپذیر، کوچه باغ های با صفا و رستوران های سنتی خود مشهور است.

آدرس:‌ بعد از تجریش، میدان درکه

درکه

بوستان جوانمردان

پارکی به وسعت 150 هکتار در غرب تهران که در نزدیکی منطقه خوش آب و هوای کن قرار گرفته و دارای امکاناتی نظیر پیست دوچرخه سواری، زمین اسکیت، میزهای تنیس و شطرنج و ... است.

این بوستان بیش از 40 تندیس از جوانمردان ایرانی و بیش از 30 تندیس از مشاهیر کشور را در دل خود جای داده که دلیل نام گذاری بوستان هم همین بوده است.

آدرس: اتوبان حکیم غرب، ضلع شرقی میدان المپیک

تلفن تماس: ۹۶۰۱۱۹۵۰-۰۲۱

بوستان جوانمردان

بوستان جوانمردان

پارک جمشیدیه

مرتفع ترین پارک تهران با فضای کوهستانی و مسیرهای سنگ فرش است این پارک یک ملک 69 هزار متری متعلق به مهندس جمشید دولو از خاندان های سر شناس و ثروتمند قاجار بوده است. وی این ملک را به فرح پهلوی هدیه داد و در سال 1356 تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری در تهران شد.

آدرس: انتهای خیابان شهید باهنر، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار

تلفن تماس: ۲۲۲۷۷۷۹۳-۰۲۱

پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه در پاییز

پارک آب و آتش

یکی از بزرگترین و محبوب ترین پارک های پایتخت است که در مجموعه اراضی عباس آباد تهران و در قلب شهر جای گرفته. فواره های آب و آتش، سالن آمفی تئاتر، مسیرهای پیاده روی و دو چرخه سواری از امکانات این بوستان است. پل طبیعت سومین نماد شهری تهران در این پارک واقع است.

آدرس: خیابان آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان کودک

تلفن تماس: ۸۸۱۹۴۵۷۴-۰۲۱

پارک آب و آتش

بوستان گفتگو

پارک گفتگو با مساحت 145000 متر مربع،از زیبا ترین بوستان های غرب تهران به شمار می رود. در این پارک با بهره گیری از فرهنگ کشورهای مختلف همچون ایتالیا، چین و فرانسه، باغ هایی با سبک معماری این کشورهاایجاد شده تا بازدید کنندگان با سبک معماری و لند اسکیپ این کشورها از نزدیک آشنا شوند. از جمله این باغ ها می توان به باغ ایرانی، باغ انگلیسی و باغ ایتالیایی اشاره کرد.

آدرس: گیشا، خیابان نصر، خیابان پیروزی، پارک گفتگو تهران

تلفن تماس:  ۸۸۲۸۶۰۷۲-۰۲۱

بوستان گفتگو

بوستان گفتگو

باغ بوستان ایرانی

یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری تهران است که در محله ده ونک قرار گرفته و یک باغ قدیمی با درختان کهنسال است که بر اساس الگوی باغ ایرانی طراحی شده است. مساحت این بوستان به 3.5 هکتار می رسد که 2.5 هکتار آن را فضای سبز تشکیل می دهد. سایر بخش های باغ شامل دو ورودی متقارن شرقی و غربی، حوض ها و ساختمان کوشک اصلی است که در حال حاضر تبدیل به کتابخانه عمومی با سالن مطالعه شده.

آدرس: ونک، خیابان شیخ بهایی، خیابان ده ونک، خیابان مسعود صابری، پارک بزرگ ونک

تلفن تماس: ۸۸۲۱۶۲۱۲-۰۲۱

باغ بوستان ایرانی

پارک ملت

بوستان ملت یکی از بزرگترین پارک های تهران با وسعت بالغ بر 34 هکتار است؛ که در ابتدا یک زمین بایر در شمال تهران بود که در سال ۱۳۴۵، به دستور فرح پهلوی و محمد رضا آقا جانی تبدیل به بوستان شد.  ورودی بسیار زیبا، پردیس گالری ملت، دریاچه مصنوعی، باغ وحش، سینما چهار بعدی و زمین های متنوع ورزشی و مجسمه های مفاخر ایران از ویژگی هایی است که این پارک را از سایر پارک ها متمایز می کند.

آدرس: خیابان ولیعصر، جنب بزرگراه نیایش

تلفن تماس: ۲۲۰۴۲۲۹۹-۰۲۱

پارک ملت

 

پارک جنگلی چیتگر

اگر سراغ پارک جنگلی چیتگر را می گیرید، باید به غرب تهران و منطقه ۲۲ شهرداری تهران بروید. این پارک با مساحت۹۵۰ هکتار وسعت و فضای سبز با پوشش گیاهی انبوه باعث ایجاد هوای پاک در منطقه شده است؛ در این پارک پیست سوارکاری، اسکیت و مسیرهای ویژه دوچرخه  سواری وجود دارد. دریاچه مصنوعی چیتگر، مرکز خرید باملند و رستوران های اطراف آن در مجاورت این پارک جنگلی واقع شده، این دو مجموعه در کنار هم باعث به وجود آمدن یکی از قطب های گردشگری و گذراندن اوقات فراغت شده است.

آدرس: کیلومتر ۹ اتوبان مخصوص تهران- کرج، چهار راه پارس خودرو، بالاتر از کارخانه بهنوش، روبروی متروی چیتگر

تلفن تماس: ۴۴۷۲۴۹۹۲-۰۲۱ 

پارک جنگلی چیتگر

 

پارک چیتگر

بوستان بهشت مادران

شاید جای یک بوستان ویژه بانوان در سطح پایتخت خالی حس می شد که در سال 1382 با احداث و ایجاد بوستان بهشت مادران، این جای خالی پر شد. هدف از ساخت این بوستان، ایجاد فرصت های تفریحی، ورزشی، آموزشی و فرهنگی در فضای اختصاصی و امن برای بانوان بود.

این مجموعه شامل فضای پیاده روی، دوچرخه سواری، سالن های ورزشی، استخر رو باز و کلاس های فرهنگی است.   

آدرس: بزرگراه حقانی جنوب به شمال، بالاتر از تقتطع رسالت

تلفن تماس: ۲۲۸۸۱۱۱۵-۰۲۱

بوستان بهشت مادران

پارک بانوان


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله محبوبترین جاهای تفریحی تهران + توضیحات و آدرس چه امتیازی می دهید

۰.۰
۰ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۰
۰

۵

۴

۳

۲

۱

تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت