بهترین مناطق شمال برای خرید ویلا

شمال یکی از دنج ترین و لذت بخش ترین قسمت های کشور عزیزمان ایران برای خرید ویلا است، همه ما از شمال ایران، از جنگل های سرسبز، دریای خزر و سواحل شنی دریا خاطرات خوشی را داریم و به داشتن خانه و یا ویلا در این خطه از بهشت زیبا فکر کرده ایم. اگر شما هم با یاد آوری خاطرات خوشتان به فکر خرید ویلا در شمال کشور افتادید باید به شما بگویم که در ابتدا باید یک شهر مناسب برای خرید ویلا انتخاب کنید.

در انتخاب یک شهر مناسب برای خرید ویلا باید دقت فراوان داشته باشید و توجه کنید که کدام شهر مطابق سلایق شما است و یا دوست دارید در آن زندگی کنید، از همین رو در این مقاله قصد داریم بهترین مناطق شمال برای خرید ویلا را به شما معرفی کنیم تا با مطالعه این مقاله از شهرهای جدید بتوانید به راحتی بهترین شهر را برای خرید ویلای مورد نظر خود انتخاب کنید.

چه مواردی را باید در انتخاب شهر مناسب برای خرید ویلا در نظر گرفت؟

چه-مواردی-را-باید-در-انتخاب-شهر-مناسب-برای-خرید-ویلا-در-نظر-گرفت؟

برای انتخاب یک شهر مناسب برای خرید ویلا باید مواردی را در نظر بگیرید این موارد عبارت اند از:

  • آب و هوای شهر مورد نظر برای خرید ویلا

طبیعت و آب و هوای شهر را حتما مورد بررسی قرار بدهید، به خاطر داشته باشید که وجود جنگل و دریا تأثیر فراوانی بر روی طبیعت و آب و هوای شهر می گذارد. به طور مثال بعضی افراد تحمل آب و هوای شرجی برخی از شهرهای شمالی ایران را ندارند از این رو این اشخاص باید شهرهایی را برای خرید ویلا انتخاب کنند که از دریا فاصله دارند.

  • منظره ویلا

منظره-ویلا

برخی افراد تمایل دارند ویلایی که خریداری می کنند دارای منظره جنگلی باشد، از این رو می توانند شهرهایی را انتخاب کنند که دارای جنگل و ویلاهای جنگلی هستند، ولی در مقابل برخی افراد دیگر دوست دارند که منظره دریا را در نزدیکی محل زندگی خود داشته باشند از این رو می توانند شهر هایی را انتخاب کنند که نزدیک به دریا هستند و یا ویلاهای ساحلی خریداری نمایند.

  •  قیمت ویلا

یکی از موارد دیگر که باید در هنگام خرید ویلا توجه کرد، میزان هزینه ای است که شما قصد دارید برای خرید ویلا بپردازید، به خاطر داشته باشید که ویلاهای ساحلی از قیمت بیشتری نسب به ویلاهای دیگر برخودار هستند.

  • امکانات شهر مورد نظر برای خرید ویلا

امکانات-شهر-مورد-نظر-برای-خرید-ویلا

از دیگر مواردی که باید در هنگام انتخاب یک شهر برای خرید ویلا به آن توجه کرد، دسترسی به امکاناتی همچون مراکز خرید و تفریحی است. اشخاصی که این شهرها را برای خرید ویلا انتخاب می کنند دیگر از این موضوع نگرانی ندارند.

  • فاصله تا تهران

موضوع دیگری که باید حتما به آن توجه شود بحث نزدیکی به تهران است، شهرهایی که از نظر فاصله به تهران نزدیک هستند طرفداران بیشتری را برای خرید ویلا در مناطق شمالی دارند. بسیاری از افراد ترجیح می دهند مسافت کوتاهی را از تهران به شهر مورد نظر خود که در آن ویلا خریداری کردند طی کنند، پس اگر این موضوع نیز برای شما مهم است حتما به آن توجه کنید.

معرفی بهترین‌ مناطق شمال برای خرید ویلا:

معرفی-بهترین‌-مناطق-شمال-برای-خرید-ویلا

 ‌استان مازندران:

 یکی از بهترین مناطق شمال برای خرید ویلا استان مازندران است، استان‌ مازندران یکی از شلوغ ترین و پر رونق ترین استان های کشور برای خرید و فروش، رهن و اجاره ویلا در شمال کشور است که زیباهای بی نظیر این استان، نزدیکی آن به تهران و مردمان مهمان نواز آن از علت های شلوغی و پر طرفدار بودن این استان است. این استان به قسمت شرقی و غربی تقسیم بندی می شود که در ادامه به صورت جداگانه در مورد این دو قسمت صحبت کنیم.

  • شرق مازندران:

شرق مازندران از مرز استان مازندران با استان گلستان شروع می شود و تا شهر بابلسر ادامه دارد اما این منطقه با وجود ویژگی هایی جغرافیایی که دارد نتوانسته است بازار جذابی را برای ویلا داشته باشد زیرا در برخی از شهرهای این منطقه مانند ساری باید برای رسیدن به جنگل مسافت 50 تا 60 کیلومتر را به سمت جنوب و برای رسیدن به دریا مسافتی حدود 30 کیلومتر را به سمت شمال طی نمود. این منطقه بیشتر برای افرادی که قصد زندگی دارند مناسب است ولی افرادی که اهل تفریح هستند این منطقه برای خرید ویلا برای آن ها مناسب نیست.

  • غرب مازندران‌:

غرب-مازندران‌

غرب استان مازندران برخلاف شرق این استان یکی از پر رونق ترین منطقه برای خرید و فروش ویلا در شمال ایران است، غرب استان مازندران به دلیل نزدیکی به جنگل و دریا و همچنین نزدیکی به استان تهران طرفداران زیادی را برای خرید ویلا به خود جلب نموده است. پس می توان گفت که یکی از بهترین مناطق شمال برای خرید ویلا غرب استان مازندران است.

بیشتر بدانید:

10 راه برای فروش سریع خانه

خانه شمالی بخریم یا جنوبی؟

کدام طبقه آپارتمان برای خرید بهتر است؟

 

  • شهرهای نور، آمل و چمستان:

حد فاصل این شهرها را می توان یکی از بهترین مناطق شمال برای خرید ویلا در نظر گرفت، شما با انتخاب این منطقه برای خرید با تنوع بسیار بالای ویلاها از نظر قیمت و سازه مواجهه خواهید شد. وجود جنگل های سر سبز و همچنین ویلاهای ساحلی برای افرادی که قصد خرید ویلا در قسمت شمالی کشور دارند می تواند جذاب باشد.

  •  شهر رامسر:

 شهر-رامسر

شهر رامسر به عنوان عروس ایران شناخته شده است است زیرا نزدیکی کوه های سرسبز به ساحل دریای خزر و وجود مراکز تفریحی و گردشگری همچون: تلکابین، شهربازی، آب گرم ها و ... در این شهر شمالی، این منطقه از شمال را برای زندگی و تفریح بی نظیر کرده است همچنین ویلاهای ساخته شده در این منطقه از قیمت مناسبی برخودار هستند؛ پس می توان گفت که رامسر بهترین مناطق شمال برای خرید ویلا است.

استان گیلان:

استان گیلان با طبیعت بکر و مردمان خون گرمی که دارد خاطره خوبی در ذهن افرادی که به این استان سفر کرده اند تداعی می کند ولی این استان نسبت به استان مازندران از رونق کمتری در خرید ویلا برخودار است و دو شهر انزلی و زیبا کنار را می توان به عنوان دو شهر بورس خرید ویلا بیان نمود.

  • بندر انزلی:

بندر-انزلی

در شهر بندر انزلی معروف ترین بازار ویلا، شهرک معروف دهکده ساحلی است که شهرت زیادی دارد، ویلاهای موجود در این شهرک از امنیت بالایی برخودار هستند و متراژ های بزرگی دارند ولی تنها نکته ای که می توان در مورد این ویلا ها بیان نمود قیمت آن ها است که از یک‌ میلیارد به بالا است. از ویژگی های جذابی که می توان برای این شهر بیان‌ نمود نزدیکی به بازارهای آزاد انزلی و تالاب انزلی است.

  • زیبا کنار:

زیبا کنار در حد فاصل کیاشهر تا سه راه حسن رود است و می توان گفت که بورس ویلا سازی و بازار ویلا در استان گیلان در این شهر قرار دارد، قیمت ویلا در این شهر از استان گیلان بسیار مناسب است و همچنین این منطقه یکی از بکرترین و آرامترین سواحل دریای خزر را دارد.

افرادی که قصد خرید ویلا در استان گیلان را دارند باید به این نکات توجه کنند، اگر در این استان به خصوص در منطقه انزلی ویلا خریداری کنند جز شهروند منطقه آزاد انزلی شناخته شده که می تواند امتیازاتی را برای آن ها به همراه داشته باشد، همچنین این استان نسبت به استان مازندران  تردد کمتری دارد و محیطی که در آن ویلا قرار دارد از آرامش و امنیت بالایی برخودار است. از این رو می توان استان گیلان را به عنوان بهترین مناطق شمال برای خرید ویلا به حساب آورد.

 استان گلستان:

افراد کمتری به فکر خرید ویلا در استان‌ گلستان هستند این در حالی است که این استان بکر ترین جنگل های شمال ایران را دارد. خرید ویلا در این استان به دو دسته ویلای ساحلی و ویلای جنگلی تقسیم می شود.

  • بندر ترکمن:

اگر قصد خرید ویلا ساحلی در استان گلستان را دارید، بندر ترکمن را به شما معرفی می کنیم یکی بهترین مناطق شمال برای خرید ویلا این بندر است که اکثر مردم آن را ترکمن های نجیب تشکیل می دهند.

  • روستای حضرت:

یکی دیگر از بهترین شهر های شمالی برای خرید ویلا جنگلی روستای حضرت است، اگر شما علاقه شدید به خرید ویلاهای زیبا در دل طبیعت بکر و دست نخورده دارید می توانید این روستا را برای خرید ویلا انتخاب کنید.

  • شهر گرگان:

شهر-گرگان

شهر گرگان یکی از قدیمی ترین شهرهای شمالی ایران است که دیدنی های فراوانی از جمله دیوار باستانی گرگان را در دل خود جای داده است، از این رو گرگان را نیز می توان در لیست یکی از بهترین مناطق شمال برای خرید ویلا در نظر گرفت.

در یک جمع بندی کلی می توان گفت که رتبه اول بهترین مناطق شمال برای خرید ویلا به رامسر تعلق می گیرد، رامسر با داشتن کوه و ییلاقات افسون کننده و نوار ساحلی چسبیده به شهر بالاترین تقاضا را برای خرید ویلا دارد.

همچنین نوشهر در استان مازندران نیز رتبه دوم را در جذب مشتری به خود اختصاص داده است و شهرهایی همچون: نور، انزلی، سرخور و بندر ترکمن را نیز می توان به عنوان بهترین مناطق شمال برای خرید ویلا در نظر گرفت.

علاوه بر این ها توجه به سلیقه و میزان بودجه ای که قصد خرید ویلا دارید نیز از دیگر نکاتی است که باید در هنگام خرید ویلا به آن ها توجه فراوانی کنید.


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله بهترین مناطق شمال برای خرید ویلا چه امتیازی می دهید

۰.۰
۰ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۰
۰

۵

۴

۳

۲

۱

برچسب های مرتبط
تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت