همه چیز درباره شهر جدید اندیشه

شهر جدید اندیشه یکی از شهرهای پر طرفدار اطراف تهران است که افراد زیادی را برای سکونت در واحدهای آپارتمانی و خانه های ویلایی جذب کرده؛ آب و هوای پاکیزه اندیشه و قرارگیری آن در بین تهران و کرج یکی از دلایلی است که برخی از ساکنین این دو کلانشهر به فکر مهاجرت به آن افتاده اند. در 5 فاز از 6 فاز اندیشه ساخت و ساز انجام شده و سکونت در آن جریان دارد. برای آشنایی هر چه بیشتر با این شهر نوپا و مقایسه آن با سایر شهرهای همتای خود، این مقاله را دنبال کنید.

موقعیت جغرافیایی شهر جدید اندیشه

شهر جدید اندیشه از توابع استان تهران است که در بخش مرکزی شهرستان شهریار قرار دارد. این شهر در 30 کیلومتری غرب تهران، 7 کیلومتری جنوب شرقی کرج و سه کیلومتری شمال غرب شهریار واقع شده است. از نظر آب و هوایی این شهر در محدوده اقلیم گرم و خشک و در مسیر بادهای غرب به شرق مستقر است و به دلیل وزش این بادها اندیشه در بیشتر ایام سال هوای پاکیزه و مطبوع دارد. 

طبق آمار رسمی، جمعیت این شهر به بیش از 120 هزار نفر رسیده و همچنان روند رشد جمعیت صعودی است.

مهمترین وجه تمایز این شهر جدید با سایر همتاهای خود، وجود بازار ایرانی- اسلامی اندیشه است که با الهام گیری از سبک میدان نقش جهان اصفهان و معماری سنتی اسلامی ساخته شده و هم اکنون از بزرگترین مراکز تجاری و تفریحی اندیشه است.

موقعیت جغرافیایی شهر جدید اندیشه

معرفی فازهای اندیشه

اندیشه در شش فاز با عمده کاربری مسکونی احداث شده است.

معرفی فازهای اندیشه

فاز یک

این فاز قدیمی ترین فاز اندیشه است و در جنوبی ترین قسمت شهر قرار دارد. شکل گیری این فاز از سال 1367 و با واگذاری زمین های متراژ بزرگتر و ساخت خانه های ویلایی صورت گرفت؛ ولی با گذشت زمان و با افزایش جمعیت، واحدهای آپارتمانی در طبقات متعدد نیز احداث گردید. فاز یک به عنوان ناحیه یک شهرداری شهرستان شهریار محسوب می شود و تحت نظر شهرداری اندیشه نیست. بهای مسکن در آن به دلیل دارا بودن سیستم شهرسازی سنتی و کمبود فضای سبز و مراکز درمانی نسبت به فازهای دیگر کمتر است.

فاز یک اندیشه

فاز دو

ساخت این فاز از سال 1370 و با واگذاری قطعات زمین های ویلایی و آپارتمانی آغاز گردید، مساحت فاز دو بالغ بر 120 هکتار بوده و فاصله آن از سایر فازها نسبتا زیاد است. این فاز در شمال غربی فاز یک و غرب فاز سه واقع شده و اغلب واحدهای مسکونی در آن با متراژ بالا هستند.

فاز دو دارای سیستم شهری مدرن با تراکم نسبتا پایین است و قیمت واحدهای مسکونی در آن از میانگین قیمت مسکن در اندیشه بالاتر است.

فاز سه

این فاز با مساحت بالغ بر 360 هکتار، از نظر موقعیت قرار گیری و امکانات شهری شرایط مطلوب تری نسبت به سایر فازها دارد. شهرک صدف واقع در فاز سه، یکی از بهترین مکان های شهر جدید اندیشه جهت سکونت است. یکی از دلایل اهمیت این شهرک، وجود بیمارستان فوق تخصصی نور در آن است.

بیمارستان فوق تخصصی نور

 وجود مجتمع تجاری نگارستان و سالن سینمای ساحل در فاز سه، بر میزان مطلومبیت آن در بین ساکنین اندیشه افزوده است.

مجتمع تجاری نگارستان

فاز چهار

فاز چهار در مجاورت فاز سه و در زمینی به مساحت 330 هکتار ساخته شده است. در این فاز علاوه بر خانه های ویلایی، خانه های سازمانی با قدمت چند ساله و نمای آجر سه سانتی به چشم می خورد.

بازار ایرانی – اسلامی که قبلا نیز به آن اشاره شد، در این فاز قرار دارد و بزرگترین مرکز تجاری اندیشه محسوب می شود. علاوه بر آن، بوستان مادران، پارک معلم، مجتمع تجاری ارغوان و مجموعه ورزشی الماس، از دیگر امکانات رفاهی در این فاز هستند.

مجتمع تجاری ارغوان

فاز پنج

این فاز در قسمت شمالی فاز چهار ساخته شده و زمینی به مساحت 194 هکتار را اشغال کرده است. اغلب واحدهای مسکونی در آن، واحدهای آپارتمانی با متراژ بالا هستند. قیمت مسکن در این فاز، کمتر از فاز های دو، سه و چهار و بیشتر از فاز یک است.

فاز شش

در حال حاضر این فاز خالی از پروژه های عمرانی و سکنه است. بخش زیادی از مساحت 400 هکتاری این فاز زمین های واگذار شده به بخش خصوصی بوده و مجوز ساخت ندارند.

بهترین فاز اندیشه

اگر قصد سکونت در شهر جدید اندیشه را دارید، باید بدانید فاز سه بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این فاز بهترین موقعیت جغرافیایی و کمترین فاصله از تهران را دارد و به دلیل قرار گیری در مرکز شهر اندیشه، دسترسی مناسبی به دیگر فازها و امکانات آنها دارد. ساختمان های تجاری و گردشگری بسیاری در آن ساخته شده اند و واحدهای مسکونی مجلل در آن دیده می شود. تراکم جمعیت متناسب با امکانات شهری است و به دلیل طی شدن مراحل رشد اقتصادی، قیمت مسکن در فاز سه به ثبات نسبی رسیده است، در نتیجه برخلاف سکونت، این فاز احتمالا برای سرمایه گذاری چندان مناسب نخواهد بود.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید خانه در اندیشه

واحدهای مسکونی مجلل در اندیشه

سرمایه گذاری در شهر جدید اندیشه

اندیشه یکی از گزینه های مناسب سرمایه گذاری و خرید خانه ارزان در اطراف تهران محسوب می شود. تمامی فازها دارای امکانات رفاهی و زیر ساخت های شهری مناسب بوده و بیشتر ساکنین آن را اقشار فرهنگی و کارمندان شاغل در کارخانه ها تشکیل می دهد. فاز یک برای سرمایه گذاری و خرید خانه ارزان به نسبت فازهای دیگر گزینه مناسبی است. اگر قصد سرمایه گذاری در واحدهای مسکونی با متراژ بالاتر از 150 متر را دارید به سراغ شهرک راه آهن در فاز دو بروید. این منطقه قابلیت پیشرفت بالایی دارد و رشد قیمت مسکن در آن دور از انتظار نیست.

اگر به فکر خرید خانه های مجلل ویلایی با قیمت بالاتر دارید به سراغ فاز سه بروید. همچنین در شهرک صدف در این فاز، آپارتمان های شیک بین 100 و 140 متر وجود دارد. البته فاز سوم اندیشه رشد قیمت خود را اخیرا پشت سر گذاشته و شاید برای سرمایه گذاری چندان مناسب نباشد.

سرمایه گذاری در شهر جدید اندیشه 

و اما فاز چهار، منطقه خانه های ویلایی البته با قیمتی کمتر از ویلاهای فاز سه است و همینطور خانه های سازمانی که چند سال از عمر آنها می گذرد و تقریبا به تعادل قیمت رسیده اند و شاید برای سرمایه گذاران بخش مسکن چندان مناسب نباشند.

در مورد فاز پنج هم انتظار رشد قیمت در آینده را می توان داشت، اما نه به اندازه فاز های یک و دو و البته بهتر از فازهای سه و چهار!

بیشتر بدانید: پیش بینی شهر جدید اندیشه

مقایسه شهر جدید اندیشه با پرند

در پاسخ به این سوال که آیا پرند برای خرید مسکن مناسب است یا اندیشه باید با توجه به نیازها و شرایط موجود ابعاد مختلفی در نظر گرفت. شهر جدید اندیشه یکی از شهرهایی است که به جرات می توان گفت امکانات رفاهی و زیر ساخت های شهری پاسخگوی جمعیت ساکن در آن است و به تعداد کافی مدرسه، مراکز درمانی، مسجد، مجتمع تجاری و تفریحی و فضای سبز در این شهر ساخته شده، همچنین در مقایسه با پرند فاصله کمی تا پایتخت دارد و از طرفی به کلانشهر کرج نیز بسیار نزدیک است. قیمت مسکن در اندیشه، نسبت به پرند بالاتر بوده و تا حد زیادی مراحل توسعه خود را طی کرده، پس انتظار رشد قیمت در شهر پرند بیشتر از اندیشه خواهد بود.

در مقابل، در شهر پرند مسکن مهر بزرگترین پروژه های خود را در اختیار متقاضیان مسکن گذاشته و همین امر موجب افزایش سریع جمعیت ساکن در آن شده است؛ تا جاییکه امکانات شهری پاسخگوی نیاز ساکنین نبوده و نیاز به سرمایه گذاری و توسعه بیشتر در این بخش است. پرند به دلیل محل قرار گیری خود در نزدیکی فرودگاه بین المللی امام خمینی و آزاد راه های تهران – قم و تهران- ساوه و راه اندازی خط متروی پرند و سهولت در رفت و آمد به تهران، حائز اهمیت بوده و آینده روشنی برای آن پیش بینی می شود

امکانات رفاهی شهر جدید اندیشه

شهر اندیشه با اینکه قدمت چندانی ندارد ولی از نظر امکانات زیر ساختی و روبنایی، یکی از بهترین مناطق اطراف تهران محسوب می شود.

در فاز سه اندیشه؛ ساختمان اداره برق که در سال 1382 به بهره برداری رسید و توزیع برق کل شهر را به عهده دارد، قراردارد. 

اداره آب و فاضلاب در همین فاز در سال 1389 به بهره برداری رسید و شبکه آب شهری را تامین می کند؛ البته شبکه آبرسانی شهر اندیشه از طریق چاه های موجود در شهر بوده و فاقد سیستم تصفیه خانه و فاضلاب شهری است.

اداره مخابرات که در سال 1379 تاسیس شد و نصب دکل های مخابراتی، سرویس دهی و آنتن دهی قابل قبول شبکه های مخابراتی مانند همراه اول و ایرانسل و ارائه اینترنت پر سرعت در تمام نقاط شهر از خدمات این اداره است.

اداره گاز شهر اندیشه که در سال 1385 تاسیس گردید و در حال حاضر تمام فازها دارای لوله کشی استاندارد گاز رسانی هستند.

شهرداری اندیشه  در فاز سه واقع است و تفکیک قانونی زمینها، صدور مجوز ساخت کاربری های مختلف و جدول کشی معابر و آسفالت تمامی گذرهای اصلی و فرعی زیر نظر این ارگان و شرکت عمران شهر جدید اندیشه است.

شرکت عمران شهر اندیشه

از جمله امکانات رفاهی این شهر نوپا و پر طرفدار می توان به وجود تعداد کافی مراکز درمانی شبانه روزی و داروخانه ها، مراکز تجاری، پارک ها و فضای سبز، پمپ بنزین، باشگاه های ورزشی و استخر اشاره کرد؛ همچنین مدارس دولتی و غیرانتفاعی در مقاطع ابتدایی و متوسطه، مراکز آموزش عالی که شامل دانشگاه آزاد سماء و دانشگاه پیام نور واحد اندیشه است، شعب بانک های دولتی، اداره پلیس و نیروی انتظامی، ایستگاه های آتش نشانی، کتابخانه های عمومی و فرهنگسرا، سالن سینما و مسجد برای پاسخگویی به نیاز ساکنین در حال ارائه خدمات هستند.

فرهنگسرای سعدی


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله همه چیز درباره شهر جدید اندیشه چه امتیازی می دهید

۰.۰
۰ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۰
۰

۵

۴

۳

۲

۱

عکس پیش فرض کاربر
همایون شرفی ۱۴۰۰-۰۷-۱۸
درود برشما اطفا به نظافت شهرمان بیشتر رسیدگی کنید.پلاستیک گردو خاک معادن ماسه همجوار بشدت بر سلامتی و پاکیزگی هوا اثر بد دارند.بخصوص شبها که ما خوابیم اونا بیدارن و هوای شهر و آلوده میکنن و کسی هم جلو این آلودگی را نمیگیرد.ابیاری و رسیدگی به فضای سبز و درختان واقعا اسفناکی است .ترا بخدا دلسوزتر باشم .جلوی ماشین آلات سنگین که شبانه در خیابان و درب منازل پارک میشوند گرفته شود.مکانی بعنوان پارکینگ به آنها اختصاص داده شود.هم آسفالت خیابانها سالم میماند و همچهره شهر زیبا میشود پیاده روها توسط مامورین شهرداری نظافت نمیشود بخصوص خیابانهای فرعی منظره بدی در اطرافمان با آن مواجهیم.

سلام با شهرداری نزدیک به محل سکونتتان مشکلات را در میان بگذارید.

عکس پیش فرض کاربر
اکرم رمضانی ۱۴۰۰-۰۴-۲۴
باسلام من دوست دارم اگرزحمتی نیست معرفیِ کارمندان مهم شهرداری رو نام ببرید واسامی شون باسمت هاشون روبدونیم خیلی بهتره ممنون

ما نمی تونیم در این خصوص مطلب روی سایت بزاریم شما می تونید از طریق تلفن های تماس شهرداری ها این موضوع رو پیگیر باشین

تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت