آشنایی با شهرک های اصفهان

استان اصفهان از جمله استان های مرکزی کشور عزیزمان ایران است. که از نظر وسعت و پهناوری در جایگاه 6، از نظر جمعیت در جایگاه سوم و از نظر شهر نشینی جایگاه اول را به خود اختصاص داده است. این استان را قطب تولید آهن، فولاد و صنایع دستی در ایران می دانند. علاوه بر این ها چیزی که سبب جذابیت و درخشندگی استان اصفهان شده وجود بناهای تاریخی آن هم با معماری های عالی و شگفت‌آور است. اما چیزی که در این مقاله قصد داریم به توضیح و بررسی آن بپردازیم، شهرک های مسکونی استان اصفهان است.

در ادامه قصد داریم به معرفی چند شهرک استان اصفهان پرداخته و شما را با آن ها آشنا کنیم، پس اگر قصد خرید و سکونت از شهرک های استان اصفهان را دارید با ما در این مقاله از شهرهای جدید همراه شوید.

شهرک مسکونی زیتون

این شهرک واقع در خیابان رزمندگان استان اصفهان است که 32000 متر مربع مساحت زمین و 73800متر مربع مساحت زیر ساخت برای این شهرک مسکونی در نظر گرفته شده است. این پروژه در سال 1378 طراحی گردید و در سال 1380 کلنگ ساخت و ساز آن زده شد.

شهرک زیتون یکی از شهرک های مسکونی اصفهان دارای 509 واحد آپارتمان است، که به منظور اسکان اقشار کم در آمد جامعه طراحی گردیده است. این شهرک دارای 18 بلوک 8 طبقه 16 بلوک سه طبقه و 8 برج 9 طبقه بوده که پارکینگ های این مناطق مسکونی به زیر زمین انتقال داده شده است.

این شهر را بر اساس استاندارد های مقام سازی در برابر زلزله طراحی و ساخته‌اند. همچنین مجتمع های واقع در این شهرک به سیستم اعلام حریق مجهز هستند. این شهرک دارای 4 ورودی بوده که یکی از ورودی های آن مشرف به خیابان اصلی و تحت عنوان ورودی اصلی شناخته می شود. سه ورودی دیگر نیز در دو ضلع دیگر این شهرک واقع شده که به خیابان 10 متری مشرف می شوند.

این مجموعه از مدول هایی تشکیل شده است که درون هر مدول تعدادی واحد در کنار یکدیگر قرار دارند. شکل گیری این مدول ها به صورت فرفره است و این امر سبب شده تهویه و نورگیری در آن توسط بازشوهای محیطی بسیار راحت باشد.

شهرک راه آهن

شهرک راه آهن که جزء شهرک های مسکونی استان اصفهان به حساب می آید امروزه به دلیل فرونشست زمین خالی از سکنه شده است ولی هنوز هم تعدادی خانوار در این شهرک سکونت داشته و زندگی می کنند.

این شهرک‌ واقع در منطقه خانه اصفهان که دارای مساحت 320 هزار متر مربع فضای کلی و دارای 412 پلاک مسکونی است. متراژ هر واحد پلاک مسکونی بین 400 تا 1000متر مربع بوده که حدود 30 عدد از این پلاک ها جز املاک شخصی است که هنوز افراد در این پلاک ها ساکن هستند.

مابقی این پلاک ها در اختیار کارکنان نیرو هوایی بوده که در خانه های سازمانی ساخته شده ساکن بوده‌اند. در این شهرک حدود 30 واحد مسکونی وجود دارد که ساخت آن ها به سال 60 باز می گردد. این شهرک دارای امکاناتی همچون: پارک بازی، فروشگاه و مدرسه است و 100 نفر سکنه دارد که سبب شده جریان زندگی به صورت کامل در این شهر قطع نشده و ادامه داشته باشد.

شهرک میلاد

شهرک-میلاد

شهرک میلاد به عنوان یکی از شهرک های مسکونی استان اصفهان به شمار می آید که در محدوده شمالی این استان قرار دارد. این شهرک از سمت شمال به بلوار فرزانگان، از شرق به خیابان سردار کمالی، خیابان هسا و خیابان نخل و از سمت جنوب به خیابان پرستار و غرضی و از جهت غرب به سمت بلوار کاوه و میدان ورزش متصل می شود. همچنین این شهرک با محله هایی همچون: نگارستان، رحیم آباد، شهرک کاوه، باغ فدک مجاورت دارد.

از مزایایی که می توان برای این شهرک عنوان نمود این موضوع است، که شهرک میلاد در طرح ترافیک زوج و فرد قرار نگرفته است. از جمله مکان های مهمی که در این شهرک قرار دارد می توان به مواردی همچون:

  • پارک شهرک میلاد
  • مجتمع تجاری مسکونی نخل
  • پارک بازی
  • پارک کوروش
  • بوستان یکتا
  • مجتمع تجاری مسکونی چیترا اشاره نمود.

شهرک فولاد شهر

شهرک-فولاد-شهر

شهرک جدید فولاد شهر که یکی از انواع شهرک های مسکونی استان اصفهان است، در 25 کیلومتری جنوب غربی استان و در بخش مرکزی شهرستان لنجان و در محور ارتباطی استان اصفهان و شهر کرد قرار گرفته است. این شهر دارای مساحت 7700 هکتاری است که در سال 1342 برای اسکان کارمندان ذوب آهن تأسیس گردیده که در سال 1363 تحت عنوان یک شهرک جدید فعالیت خود را ادامه داده است.

از آن جایی که این شهرک به مرکز استان نزدیک است و دارای دسترسی آسان به صنایعی همچون: فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان و کارخانه سیمان سپاهان دارد، سبب شده که این شهرک مکان مناسبی برای سکونت به شمار بیاید.

این شهرک در فصل تابستان دارای آب و هوایی گرم و خشک و در زمستان آب و هوایی سرد و نیمه خشک‌ است. اگر قصد بازدید از این شهرک را دارید بهترین فصل، بهار است. به دلیل وجود فضای سبز گسترده و متنوع در این شهرک و هوای مناسب در فصل بهار،  این فصل شهرک فولاد هم از نظر دمایی و هم از نظر طبیعت بهترین زمان برای بازدید به حساب می آید‌.

همچنین اراضی این شهرک، از شهرک های مسکونی استان اصفهان در 38 کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان و در دشت لنجان قرار گرفته که دارای ارتفاع 1620 تا 1800 متری از سطح دریا است.

شهرک بهارستان

شهرک جدید بهارستان در فاصله 15 کیلومتری استان اصفهان و در محور شرقی جاده اصفهان _ شیراز قرار گرفته است. این شهرک از موقعیت جغرافیایی خوب و چشم انداز زیبایی برخودار است. شهرک بهارستان از طرفی به دامنه کوه های لاشتر و کوه های کم ارتفاع میانکوه و از طرف دیگر به دشت سرسبز زاینده رود منتهی می شود.

این شهرک دارای ارتفاع 1570 متر از سطح دریا بوده، و شیب زمین در این شهرک بین 2 تا 7 درصد است. طبیعت زیبایی که این شهر دارد به همراه فاصله نزدیک به استان اصفهان سبب شده که این شهرک در بین شهرک های مشابه از پیشرفت بهتری برخودار باشد.

در این شهرک شما تمام امکانات رفاهی همچون: داروخانه، مدرسه، دانشگاه، سازمان های دولتی و ... را مشاهده خواهید کرد. از این رو اگر قصد خرید و سکونت در این شهرک را دارید اطمینان داشته باشید، در شهرک مناسبی سرمایه گذاری نموده و آینده خوبی دارید.

شهرک مجلسی

شهرک-مجلسی

شهرک جدید مجلسی یکی از شهرک های مسکونی استان اصفهان به منظور اسکان کارکنان صنایع منطقه همچون مجتمع فولاد مبارکه و همچنین جذب بخشی از جمعیتی که به این استان سفر می کنند و ایجاد تعادل در اکوسیستم استان اصفهان و جلوگیری از تخریب زمین های کشاورزی طراحی و ساخته شده است.

این شهرک با شهرهایی همچون: نجف آباد، خمینی شهر، فرخ شهر، زرین شهر، سفید دشت، فولاد شهر، منظریه، سپاهان شهر، شهر رضا و ... مجاورت دارد. از مزایایی که می توان برای این شهرک عنوان نمود این موضوع است که شهر مجلسی در طرح ترافیک زوج و فرد قرار ندارد و تردد در آن آزاد است.

از مکان های مهمی که در این استان قرار دارد می توان به: پارک ارم، بازار روز و سینمای روباز اشاره نمود.

ویژگی های شهرک مجلسی استان اصفهان

این شهرک از شهرک های مسکونی استان اصفهان دارای ویژگی هایی از جمله:

  1. دارای فضای مطلوب از نظر فرهنگی، امنیتی و مذهبی
  2. پتانسیل بالا برای جذب جمعیت در این شهرک با اجرای طرح مسکن‌مهر
  3. دارای سرانه فضای سبز بالا
  4. نزدیکی به صنایع مادر همچون فولاد مبارکه
  5. نزدیکی به محور شمال-جنوب در غرب استان اصفهان است.

سخن آخر

در این مقاله از سایت شهرهای جدید به معرفی چند شهرک مسکونی استان اصفهان پرداختیم، تا شما عزیزان که قصد خرید، سرمایه گذاری و یا سکونت در یکی از شهرک های این استان را دارید، بیشتر با آن ها آشنا شوید.


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله آشنایی با شهرک های اصفهان چه امتیازی می دهید

۰.۰
۰ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۰
۰

۵

۴

۳

۲

۱

برچسب های مرتبط
تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت