هر آنچه که باید درباره انواع هدفون بدانیم

هدفون‌ها همین وسیله‌های الکترونیکی پرطرفدار در دنیای امروز کاربردهای فراوانی دارند و جایگاه متفاوت‌تری نسبت به گذشته پیدا کرده‌اند. در گذشته و دقیقا زمانی که هدفون‌ها برای اولین بار وارد بازار شدند نه کاربردی به اندازه کاربرد امروزشان داشتند و نه همه‌گیری آن‌ها مثل امروز بود. شاید اصلی‌ترین دلیل برای بیان اینکه همه‌گیری و میزان استفاده از هدفون‌ها در گذشته بسیار پایین‌تر از امروز بوده را بتوان به میزان آشنایی مردم با هدفون نسبت داد. هرچه این آشنایی فراتر رفت به میزان استفاده مردم و به تبع آن میزان پیشرفت هدفون‌ها افزوده شد.

اما با گذشت زمان کاربرد هدفون‌ها گسترش یافته؛ استفاده آن در پخش موسیقی، گیمینگ، ویدیو کنفرانس و ... شاهدی بر این مسئله است. برای خرید هدفون باید موارد مهمی را در نظر بگیرید. ما اینجا هستیم تا شما را در این امر یاری کنیم. پس با ما همراه باشید تا با انواع هدفون آشنا شوید.

بهترین نوع هدفون برای من کدام است؟ چه نوع هدفونی باید بخرم؟ صرف جستجوی «هدفون» نمی‌توانید به گزینه مدنظر خود برای خرید دست پیدا کنید. برای خرید هدفون ابتدا باید با انواع آن آشنا شوید و بدانید با کدامیک احساس راحتی بیشتری دارید، این هدفون را برای چه کاری می‌خواهید مورد استفاده قرار دهید و فاکتورهایی از این قبیل را در نظر بگیرید تا بتوانید گزینه‌ها را محدود کنید.

در اینجا به معرفی انواع هدفون میپردازیم:

هدست پشت بسته

هدست‌های پشت بسته مورد علاقه کسانی است که می خواهند هنگام استفاده از هدفون خود، صرف نظر از کاربرد و نوع استفاده از آن، از ایجاد هرگونه صدای محیطی جلوگیری کند. این مدل سر و صدای اطراف شما را از بین می برد تا صدا فارغ از هرگونه دخالت در محیط خارج به گوش شما برسد و در عین حال یک تجربه صوتی خاص ایجاد می کند تا فقط شما بتوانید صداهایی را که می‌خواهید بشنوید. این هدست ها برای کسانی مناسب است که به دنبال شنیدن جزئیات هر لحظه از صدای پخش شده  هستند و تمام تمرکز خود را به محتوایی که می‌شنوند، اختصاص می‌دهند.

این نوع به دلیل توانایی محو کردن تمام صداهای خارجی و تیز کردن نت در ساز یا خواننده هنگام پخش موسیقی و بعضا داشتن قابلیت‌های تنظیم ضبط صدا برای مخاطبان هدفون‌های استودیویی محبوب است. یکی دیگر از مزیت‌هایی که می‌توان در تفسیر استفاده از این هدفون‌ها نام برد نویز پایینی است که تولید می‌کنند و اطرافیانتان درحین استفاده شما از این مدل اذیت نمی‌شوند.

جدای از این موارد، برای خرید هدفون این مدل برای کسانی که قصد دارند تنها موسیقی گوش دهند گزینه خوبی می‌تواند باشد همچنین اگر در محیطی باشید که نمی خواهید دیگران را ناراحت کنید، این همان چیزی است که دنبالش می‌گشتید. آنها  کل گوش را پوشش می دهند و هم به سبک کوچکتر روی گوش که کمی در بالای گوش قرار می گیرند. (هر دو کمی بعد توضیح داده شده است) از نظر طراحی، آنها معمولاً بزرگتر از اکثر انواع هدفون‌ها هستند و از بالای سر استفاده می شوند، اما برای کسانی که از اندازه این وسیله‌های الکترونیکی بدشان نمی آید، صدایی بسیار عالی و با کیفیت در طیف گسترده ای از صدا تولید می کند.

هدست پشت بسته

هدست پشت باز

هدست‌های پشت باز و عقب بسته نوع دیگری از هدست‌ها هستند که به مانند بقیه انواع آنها طرفداران زیادی ندارند. همانطور که از اسم آن مشخص است، هدست‌های پشت باز «بسته» نیستند و در عوض دارای گوشی‌های «باز» هستند که به برخی از صدا ها اجازه می دهند به محیط بیرون درز کنند.(عمدا!).این سبک صدای "هوایی و باز" بسیار بیشتری تولید می کند که در مقایسه با گوش دادن با هدست‌های پشت بسته بیشتر شبیه گوش دادن به بلندگوها در یک اتاق است. (اگر قصد داشتیم مقایسه‌ای انجام دهیم) پس این مبدل شنوایی برای چه بکار می‌رود و مناسب چه افرادی است؟

این سبک، انتخاب اول کسانی است که در انجام تنظیمات، استودیو میکس و مسترینگ دارند. به دلیل نوع ساخت باز، نشتی که ایجاد می کند در واقع توسط کارشناسان صدا ترجیح داده می شود زیرا باعث می شود ترکیبی دقیق از صدا به جا بماند و از تجمع فرکانس های خاصی که اغلب در هدست‌های پشت بسته اتفاق می افتد جلوگیری کند. از آنجا که فردی که به کار میکس و مسترینگ می پردازد ، به دقت و "صدای صاف" بدون هیچ گونه تزئینات و زیبایی نیاز دارد، به آنها اعتماد به نفس بیشتری می دهد و اتاق را تکان می دهند تا به آنچه می شنوند اعتماد کنند.هدفون پشت بسته، و گرچه برای انزوای صدا عالی است، اما بعد از مدتی فرکانس های پایین گوشی ها را حفظ می کند.

بسیاری از افراد این نوع از انواع هدفون‌ها را ترجیح می دهند زیرا اگرچه ممکن است در یک استودیوی حرفه ای میکس یا مسترینگ نکنند، اما به آن صدای صاف و واقعی نیاز دارند تا بتوانند دقیقاً همان چیزی را بشنوند که هنرمند برای شنونده تجربه کرده است.

اگر نمی خواهید مردم پادکست یا آهنگی را که در حال گوش دادن به آن هستید بشنوند، این هدست انتخاب درستی برای شما نیست. با این حال، اگر برای شما اهمیتی ندارد که افراد دیگر قادرند به صدای داخل هدست شما دسترسی داشته باشند، این سبک عالی است. همچنین به طور کلی فشار کمتری هنگام استفاده از این سبک هدفون ایجاد می شود که می تواند باعث راحتی بیشتر در پوشیدن آنها برای مدت طولانی شود.

هدست پشت باز

هدفون‌های روی گوش

همانطور که از نام آن مشخص است، هدست‌های روی گوش از طریق بالای سر می روند و در روی گوش ها قرار می گیرند. در مورد این سبک از هدست‌ها و تفاوتشان با دو مورد قبلی شاید کمی گیج شده باشید، بنابراین به این فکر کنید: هدفون‌های روی گوش کمی کوچکتر از موارد قبلی هستند (تقریباً به اندازه گوش واقعی شما) به راحتی در بالای آنها قرار بگیرید در حالی که موارد ذکر شده کمی بزرگتر است، بنابراین گوشی‌ها می توانند گوش‌های شما را با برخی از بالشتک هایی که آنها را احاطه کرده است، ببلعد. پس چرا این دو تفاوت وجود دارد؟

در این مدل از انواع هدفون‌ها که به عنوان Supra-aural نیز شناخته می‌شوند، طراحی گوش کمی شبیه هدفون‌های پشت باز است که به برخی از صداهای محیط اطراف اجازه می دهد تا خارج شوند. (و همچنین وارد شوند) این مدل در مقایسه با مدل پشت بسته که افراد نگران شنیده شدن صدا هستند، در جلوگیری از صداهای خارجی ضعیف‌تر است.

این سبک از هدست ها معمولاً بسیار راحت است و به اندازه برخی از مدل های ذکر شده باعث تعریق گوش شما نمی شود. آنها روی گوش شما قرار می گیرند بنابراین مهم است که یک جفت راحت خریداری کنید که به گوش شما فشار زیادی وارد نکند. (یا حداقل به اندازه هدفون‌های پشت بسته - البته برخی از افراد این احساس را دوست دارند)

هدفون‌های روی گوش

هندزفری‌های داخل گوش

بیایید در مورد قابلیت حمل، همه‌کاره بودن و راحتی صحبت کنیم. قابل حمل ترین و محبوب ترین نوع  در بین انواع هدفون‌ها که در حال حاضر وجود دارد، هدفون‌های داخل گوش هستند.

از آنجا که فناوری تولید صدای بالاتر و در عین حال باکیفیت را امکان پذیر کرده، این مدل ها به سرعت توانسته اند در مقایسه با مدل های روی گوش وخارج از گوش بیش از حد انتظار پیشرفت کنند. برخلاف گوشی‌های دیگر که روی برجستگی خارجی گوشهای شما قرار می‌گیرند، اینها کمی عمیقتر و به داخل مجرای گوش شما می روند تا داخل گوشهای شما قرار بگیرند.

مزیت این امر شامل چند عامل مانند راحتی (حداقل برای بعضی ها) ، انزوای صدا و دقت صدا است. آنها را به عنوان نسخه بسته هدفون‌های قابل حمل تصور کنید. این سبک به طور کلی دارای نشت صدا بسیار کمی است، صدا را در گوش شما حفظ می کند و صداهای خارجی را خنثی می‌کند. هندزفری‌های داخل گوش برای محافظت و راحتی بیشتر نوک سیلیکونی دارند.

هندزفری‌های داخل گوش

Earbuds

صبر کنید، آیا این هندزفری‌ها همان نوعی نیستند که توضیح دادیم؟ یک لحظه صبر کنید تا ما شما را با بحث «هندزفری‌های داخل گوش» در مقابل earbuds آشنا کنیم. همانطور که گفته شد، می توان earbuds را در مقابل هندزفری های داخل گوش به عنوان بلندگوهای کوچکی در نظر گرفت که روی بخش خارجی گوش قرار می‌گیرند. در این سبک گوشی وارد مجرای گوش نمی شود و در عوض روی بخش خارجی گوش قرار می گیرند که باعث می‌شود صدای بیشتری از محیط خارجی نیز وارد شود.

آنها نشت بیشتری نسبت به سبک داخل گوش دارند، و مزایای خاص خود را دارند. صدای «صاف‌تر» و شاید «امن‌تر» (برای بعضی ها) از جمله مزایای این هدفون‌ها در مقایسه با انواع هدفون‌های مشابه است.

Earbuds

هدفون‌ها بلوتوثی

پیش از گسترش این تکنولوژی، هدفون‌ها از طریق فناوری فرستنده رادیویی (RF) امواج صوتی  از طریق هوا و به گیرنده منتقل می شدند. با این حال، امروزه می‌توانیم ادعا کنیم که تقریباً از رده خارج شده‌اند. فناوری بلوتوث Cue، به دستگاهها امکان اتصال بی سیم را با استفاده از امواج رادیویی می دهد. با این حال ، آنها کانال منحصر به فرد خود را دارند.

این فناوری بخصوص در صنعت موسیقی به سرعت پیشرفت کرده است اما محدود به این نیست (اکنون انواع الکترونیک بلوتوث را مشاهده می کنیم). هدفون‌های دارای فناوری بلوتوث دارای یک تراشه کوچک رایانه ای در داخل خود هستند که به شما امکان می دهد با دستگاهی که از آن موسیقی پخش می کنید جفت شوید. اگر از طریق بلوتوث به هدفون متصل شوید ، می توانید همان صدایی را که در سبک هدفون معمولی دارید ، گوش دهید، اما از دردسر سیم ها جلوگیری می کنید. این مزایا کاملاً قابل توجیه است، چه در سالن ورزشی، چه در حین حرکت، در خانه یا واقعاً از هرگونه استفاده‌ای که نمی خواهید نگران این چیزهای مزاحم باشید.

در حال حاضر، این مدل های هدفون به طور کلی گران تر از انواع هدفون‌های سیم دار هستند زیرا این فناوری هنوز «نسبتاً جدید» است. (و البته هزینه ساخت آن با تراشه داخل آن کمی بیشتر است) نکته منفی در هدفون های بلوتوث این است که آنها به شارژ نیاز دارند. برخلاف مدل های سیم دار که باتری دستگاه متصل را خالی می کند ، برای جفت سازی و همگام سازی با دستگاهی که استفاده می کنید ، باید مدل های بلوتوث شارژ شوند. اگر مشکلی ندارید که مجبور شوید هر بارآنها را شارژ کنید و مسئله‌ای با هزیته‌های آن نداشته باشید، مدل های بلوتوث برای رهایی شما ازسیم‌ها مزاحم بسیار مناسب هستند!

هدفون بلوتوثی

هر آنچه که برای انتخاب نوع هدفون مورد نظر شما بود در این مطلب ارائه کردیم. یادتان باشد برای خرید هدفون فاکتورهای جانبی نیز مورد نیازند که باید به آن‌ها توجه کنید و تنها به جستجو در میان انواع هدفون اکتفا نکنید.


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله هر آنچه که باید درباره انواع هدفون بدانیم چه امتیازی می دهید

۰.۰
۰ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۰
۰

۵

۴

۳

۲

۱

تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت