نکاتی که برای خرید تبلت باید در نظر بگیریم

امروزه تبلت ها نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشتند و بسیار متنوع شده اند. هر روز کمپانی های مختلف سامسونگ و اپل ویژگی های مختلفی به تبلت ها اضافه می کنند که داشتن آن ویژگی را برای کاربر ضروری تر می کند. با وجود انتخاب های فراوانی که در اختیارمان هست از کجا باید متوجه بشویم که کدام تبلت برای ما بهترین انتخاب است؟ چگونه متوجه بشویم که یک تبلت گران قیمت نیاز داریم یا یک تبلت که بتواند کارهای معمول، روزانه و اداری ما را انجام بدهد؟

خرید تبلت

بیشترین سهم بازار از تنوع تبلت ها را تبلت های اندرویدی در اختیار دارند. تقریبا می توان گفت که تبلت های اندویدی برای هر سلیقه و نیازی مناسب هست. از تبلت هایی که مخصوص بازی کردن و فیلم دیدن هستند تا تبلت هایی که می توان برای کارهای اداری از آن استفاده کرد. بعد از تبلت های اندرویدی، تبلت های اپل نسبت به قبلا متنوع تر و گوناگون تر شده اند و در سه مدل مینی، ایر و پرو تولید می شوند. تبلت های ویندوزی موجو در بازار نسبت به قبل تغییر زیادی نکرده است.

از تبلت می توان در حوزه های مختلفی همچون تجارت، سلامت، مدارس و دانشگاه ها و... استفاده کرد.

در این مقاله مواردی را که باید قبل از خزید تبلت درنظر داشت را بیان می کنیم تا شما بتوانید حدس و گمان را کنار گذاشته و یک تبلت خوب را خریداری کنید.

شناخت نیازها

نخستین موضوعی که باید برای خرید تبلت به آن توجه کنید این است که بخواهید از تبلت چه استفاده هایی بکنید؟

ما به شما توصیه می کنیم که در ابتدا تمام نیازهایی که از یک تبلت دارید یادداشت کنید و آنهایی که ضروری هستند را نگهدارید و بقیه را ار لیست خط بزنید

شناخت نیاز از خرید تبلت

قیمت

یکی دیگر از عوامل مهم در زمان خرید تبلت، قیمت آن می باشد. گران قیمت‌ترین تبلت موجود در بازار الزاما بهترین تبلت نیست و همینطور ارزانترین تبلت به معناب بی کیفیت ترین تبلت موجود در بازار نیست. بنابراین تصور خود را از روی قیمت آن تبلت بردارید و تبلت ها را بر اساس کاربردی که دارند و همینطور قدرت و کاری که از آن تبلت می خواهید انتخاب ها را بررسی کنید. سعی کنید به این موضوع دقت داشته باشید که با خرید یک تبلت قرار است چه موارد و ویژگی هایی از قسمت های سخت افزاری و نرم افزاری آن تبلت بدست آورید.

شرکت سازنده

یکی دیگر از معیارهای مهم در زمان خرید تبلت، بطور یقین شرکت سازنده می باشد. توجه به برند یا شرکت سازنده طمانی اهمیت پیدا می کند که بخواهید یک تبلت اندرویدی بخرید. با توجه به اینکه امروزه تبلت های اندرویدی در بازار زیاد شده اند پس بهتر است که قبل از خرید یک تبلت اندرویدی درباره شرکت سازنده آن تحقیق کنید.

شرکت های سازنده تبلت

اندازه تبلت ها

یکی دیگر از عواملی که در خرید تبلت باید به آن توجه کنیم اندازه آن می باشد. امروزه تبلت هایی از اندازه 7 اینچ تا 13 اینچ در بازار وجود دارند که هر کدام با سیستم عامل های مختلف، کیفیت های نمایش متفاوت و طراحی بی نظیر ساخته شده اند که با توجه به نیازی که دارید می توانید تبلتی با هر سایزی خریداری کنید.

پردازنده ها

امروزه تبلت به پردازنده هایی مجهز شده اند که می تواند برنامه ها و عملیات های مختلف را به خوبی در محیط سیستم عامل اجرا کند. وظیفه پردازنده ها پردازش وظایفی است که به آنها محول می کنیم.چند پردازنده مختلف وجود دارند عبارتند از:

  1. اکسینوس سامسونگ
  2. اسنپدراگون کوالکوم
  3. A9x اپل
  4. Tegra X1 انویدیا

کیفیت نمایشگر

اگر شما به دنبال تبلتی هستید که صفحه نمایشی درخشان و روشن داشته باشد باید دو ویژگی رزولوشن و پنل نمایشگر تبلت را مورد بررسی قرار بدهید. اگر قصد دارید از تبلت دربیرون از محیط خانه و کار از آن استفاده بکنید باید به شدت روشنایی صفحه نمایش تبلت دقت کنید. در آخرذکر این نکته الزامی است که مهتمترین بخش یک تبلت از نظر تجربه کاربری، صفحه نمایش آن می باشد. اگر تبلتی که قصد خرید آن را دارید، صفحه نمایشش دارای رزولوشن پایین و کیفیت نامناسبی باشد آنطور که می خواهید از کار با تبلت خود لذت نمی برید به شما توصیه می کنیم که در هنگام خرید کمی بیشتر هزینه کنید تا تبلت با صفحه نمایش بهتری را انتخاب کنید.

کیفیت نمایشگر تبلت

سیستم عامل

سیستم عامل تبلت ها یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت تبلت ها است. تبلت هایی که در بازار وجود دارند از یکی از سیستم عامل های ویندوز، اندروید و ios استفاده می کنند. قبل از خرید مشخص کنید که می خواهید از کدام سیستم عامل می خواهید استفاده کنید. اگر می خواهید با تبلتی که خریداری کرده اید فیلم و سریال ببینید، وبگردی کنید یا تنوع اپلیکیشنی داشته باشید بهتر است از تبلت هایی استفاده کنید که سیستم عامل آنها اندروید یا ios می باشد. اگر برای انجام کارهای اداری یا روزانه می خواهید از تبلت استفاده بکنید بهتر است سراغ تبلت های ویندوزی بروید. به کمک این نوع تبلت ها می توانید به راحتی کارهای ورد، اکسل، فتوشاپ و... را انجام دهید.


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله نکاتی که برای خرید تبلت باید در نظر بگیریم چه امتیازی می دهید

۰.۰
۰ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۰
۰

۵

۴

۳

۲

۱

تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت