بیت کوین چیست؟ و هر انچه که باید درباره بیت کوین بدانید.

آیا می دانید که بیت کوین چیست و چگونه کار می کند؟ بیت کوین نه تنها یکی از اولین ارزهای دیجیتال است که به وجود آمد، که یکی از شناخته شده ترین و گران ترین ارزهای دیجیتال محسوب می شود که در دنیای خرید و فروش این ارزها در فضای مجازی وجود دارد.

در حال حاضر در بین بیش از 5000 رمزارز موجود در بازارهای مالی، بیت کوین حرف اول را می زند و بسیاری از رسانه های اجتماعی با اشتیاق فراوان اخبار مربوط به این ارز دیجیتال را پوشش می دهند.

حتی کوچک ترین تغییر در ارزش بیت کوین هم توسط این رسانه ها به اطلاع مردم می رسد و بسیاری هستند که به طور لحظه ای این تغییر قیمت ها را زیر نظر دارند. شاید خود شما هم شاهد انعکاس این اخبار در رسانه های مختلف بوده اید.

با توجه به اهمیت این موضوع، ما در این متن قصد داریم تا بیت کوین را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهیم و شما را با چگونگی کار کردن شبکه بلاکچین آن، خرید و فروش یا نحوه سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال و هم چنین مباحثی مانند استخراج بیت کوین آشنا کنیم.

آشنایی با بیت کوین:

آشنایی-با-بیت-کوین

بیت کوین همان طور که گفته شد یکی از ارزهای دیجیتال معروف در دنیا است که در حال حاضر گران ترین ارز دیجیتال می باشد که بخش بسیار بزرگی از بازار را در دست خود گرفته است.

با توجه به این که بعید به نظر می رسد ارز دیجیتال دیگری به پای بیت کوین برسد، بسیاری از افراد هستند که بر روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند.

با این وجود باید به این نکته هم اشاره کنیم که بسیاری از افراد مبتدی به دلیل این که سرمایه کافی ندارند نمی توانند روی این ارز دیجیتال گرانقیمت و خرید و فروش آن سرمایه گذاری کنند.

اگر چه در صورتی که پول کافی داشته باشید با سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال می توانید سود بسیاری به دست آورید، اما به این نکته هم توجه داشته باشید که ممکن است به دلیل کاهش ارزش آن متحمل ضرر شوید.

تغییرات قیمت و پیش بینی آینده بیت کوین در صدر بسیاری از اخبار مربوط به ارزهای دیجیتال قرار دارد و در سایت های معتبر قیمت های متفاوتی را برای آن تا پایان سال پیشنهاد می کنند و برای همین در صورتی که یک تازه کار هستید توصیه سرمایه گذاری سنگین بر روی آن را به شما نمی کنیم.

با این وجود در ادامه سعی می کنیم شما را به طور کامل به این ارز آشنا کنیم تا در صورت علاقه بتوانید با نحوه کار آن آشنا شده و در آینده بخشی از سرمایه خود را برای خرید آن اختصاص دهید.

بیت کوین چیست؟

بیت-کوین-چیست

بیت کوین یک ارز دیجیتال غیر متمرکز است که شما امکان خرید، فروش و یا ترید آن را در بسیاری از کشورهای دنیا با اتصال به اینترنت و با استفاده از صرافی ها دارید. خالق بیت کوین آقای ساتوشی ناکاموتو می باشد. جالب است بدانید در واقع این نام (ساتوشی) که در بسیاری از منایع ذکر شده است یک اسم مستعار است و یک شخص حقیقی نیست.

سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال را می توان از طریق صرافی های ارز دیجیتال با پرداخت کارمزد انجام داد و این کار بدون نیاز به سیستم بانکی امکان پذیر است.

در واقع این ارز دیجیتال نتیجه تلاش هایی بود که در طی سال های دهه 1990 میلادی و اوایل قرن بیست و یکم در دنیای فناوری اطلاعات و دنیای رمزنگاری صورت پذیرفت. هدف اولیه از خلق بیت کوین به وجود آوردن یک سیستم پرداخت الکترونیکی امن بود که بر پایه استفاده از رمزنگاری و الگوریتم های ریاضی بوده است.

هر یک از تبادلات بیت کوین در شبکه ای انجام می شود که امکان بررسی آن توسط افراد به صورت عمومی وجود دارد و برای همین به دلیل مشارکت گسترده مردم در سرتاسر دنیا در این شبکه امکان تقلب و یا کلاهبرداری در تولید و یا عرضه بیت کوین در حد صفر است و برای همین است که این ارز دیجیتال به عنوان یکی از امن ترین ارزهای دیجیتال در جهان که قابل هک کردن نیست شناخته می شود.

تغییر قیمت بیت کوین:

تغییر-قیمت-بیت-کوین

تنها دلیلی که بیت کوین Bitcoin دارای ارزش است این است که مردم تصمیم گرفته اند به آن به عنوان یک دارایی نگاه کنند و برای خرید آن پول پرداخت کنند. در حال حاضر با نگاهی به اقبال عمومی و توجه بسیار زیادی که به این ارز دیجیتال شده است بسیاری آن را به عنوان طلا در دنیای ارزهای دیجیتال می شناسند.

 برای همین است که از سال 2009 که این ارز دیجیتال وارد بازار شده است تا به حال که بیش از ده سال از عرضه اولیه آن می گذرد، ارزش آن تغییر بسیار زیادی کرده است و در حالی که در ابتدا بیت کوین در حد چند دلار ارزش داشت، این ارزش به مرور افزایش یافته است و در سال 2021 ما شاهد بودیم که قیمت آن به بیش از 50 هزار دلار نیز رسید.

دلایل بسیار زیادی را می توان برای افزایش ارزش بیت کوین ذکر نمود که یکی از  آنها  منابع محدود بیت کوین است که بنا بر برنامه ریزی های انجام شده تنها 21 میلیون واحد از آن در بازار وجود خواهد داشت و با تولید این میزان بیت کوین دیگر امکان تولید میزان بیشتری بیت کوین وجود نخواهد داشت.

بسیاری بر این باور هستند که در صورت حمایت مالی موسسات بزرگ امکان دارد که قیمت بیت کوین باز هم افزایش یابد و عده ای دیگر نظریه های دیگری را در این مورد دارند که هر یک از  آنها  بنا به دلایل خاصی می توانند تا حد زیادی موجه به نظر برسند.

ما در ادامه سعی خواهیم کرد همان طور که در ابتدای متن گفتیم از جنبه های مختلف به پوشش این ارز دیجیتال و نحوه خرید، فروش و سرمایه گذاری بر روی آن بپردازیم.

بیت کوین چگونه کار می کند؟

این ارز دیجیتال به دلیل این که بر پایه یک شبکه غیر متمرکز کار می کند، مستقل بوده و توسط حکومت ها پشتیبانی نمی شود. که این بر خلاف بسیاری از ارزهای رایج مانند دلار است که به عنوان مثال توسط آمریکا تولید و پشتیبانی می شود.

به این نکته هم توجه داشته باشید که عدم پشتیبانی حکومت ها از این ارز دیجیتال یکی از مهم ترین دلایل تغییرات شدید قیمتی آن است. زیرا که پشتوانه آن تنها مردمی هستند که آن را خرید و فروش می کنند و یا بر روی آن سرمایه گذاری کرده اند.

اگر با برنامه های decentralized آشنا باشید، شاید بدانید که بیت کوین بر روی رکوردهای غیرمتمرکز توزیع شده ای ساخته شده است که ما از آن با نام بلاکچین یاد می کنیم.

شاید شما هم تا به حال برای بارها نام تکنولوژی بلاکچین و یا شبکه بلاچین بیت کوین را شنیده باشید. در واقع این شبکه بستری است که در آن همه افراد در سرتاسر دنیا (که بر روی این شبکه سرمایه گذاری کرده و یا در حال استخراج بیت کوین هستند) مشارکت دارند.

بلاکچین چیست؟

همان طور که از نام بلاکچین Block chain پیدا است، این کلمه متشکل از دو واژه block و chain می باشد که در واقع متشکل از بلوک هایی از داده است که اطلاعاتی را در مورد تبادلات در شبکه در خود جای داده اند.

این داده ها شامل زمان و ارزش بیت کوین های خرید و فروش شده و خریدار و فروشنده آن می باشد که به همراه کد شناسایی هر صرافی در قالب بلوک هایی ذخیره خواهد شد. این بلوک ها به صورت زنجیره ای در شبکه وجود دارند و برای همین از  آنها  با نام بلاک چین یا زنجیره بلوک ها یاد می شود.

همین که یک بلوک در شبکه ایجاد شود به بلوک های قبلی افزوده شود همه کسانی که در شبکه بیت کوین حضور دارند می توانند به آن دسترسی داشته باشند. این مکانیزم کار باعث شده است از این شبکه با نام یک شبکه عمومی یاد شود.

آیا بیت کوین توسط کسی کنترل می شود؟

مکانیزم خاص بیت کوین باعث خواهد شد که بلاک چین آن به صورت یک شبکه غیرمتمرکز فعالیت کند و نیازی به نظارت سازمان ها بر آن نباشد. برای همین است که هیچ فرد یا شرکتی مالک شبکه بیت کوین نیست، و هر کسی می تواند در آن مشارکت داشته باشد.

اگر کسی این شبکه را آپدیت کند، در صورتی که شما هم به آن متصل شده باشید به طور خودکار آپدیت خواهید شد. البته شاید به نظر شما امکان آپدیت شبکه بیت کوین ریسک پذیر و خطرناک به نظر برسد، اما در واقع این امکان که بتوان شبکه را به روز رسانی کرد یکی از جنبه های مثبت این شبکه است که باعث امنیت بیشتر آن شده است.

در این مکانیزم برای این که بلوک های جدیدی را به شبکه اضافه کنیم، این بلوک جدید باید توسط همه افراد در شبکه بررسی و تایید شود که این روش باعث خواهد شد کمترین ریسک برای دارندگان بیت کوین به وجود آید و امکان هک کردن شبکه وجود نخواهد داشت.

کدهای موجود در شبکه بیت کوین تصادفی و طولانی می باشند که در خود اعدادی را به طور رندوم جا داده اند، برای همین امکان به وجود آوردن این کدها به صورت خرابکارانه وجود ندارد.

زیرا که ایجاد این کدها با استفاده از فرایندهای تصادفی به گونه ای است که ایمنی بسیار بالایی برای شبکه به وجود خواهد آورد و برای همین نیاز به نظارت هیچ فرد و یا موسسه مالی بر روی شبکه به منظور تامین امنیت آن و محافظت از شبکه بیت کوین در برابر هکرها وجود نخواهد داشت.

استخراج بیت کوین چگونه کار می کند؟

در بخش قبل گفته شد که ریسک هک کردن و یا خرابکاری در شبکه بیت کوین حداقل بوده و در واقع صفر می باشد و این یکی از دلایلی است که باعث افزایش رشد و ارزش بیشتر این ارز دیجیتال در بازارهای مالی دیجیتال شده است. یکی از مباحث بسیار جالبی که در ارتباط با بیت کوین وجود دارد نحوه استخراج آن است که به طور حتم به دلیل امکان کسب درآمد با بیت کوین برای شما بسیار جالب است.

در واقع فرایند استخراج به گونه ای است که باعث خواهد شد بلوک های جدید در طی فرآیند ماینینگ به شبکه افزوده شوند. این کار و اضافه کردن بلوک جدید به شبکه سخت است و شاید تا به حال در مورد سختی استخراج بیت کوین شنیده باشید.

از جنبه علمی، کسانی که سعی در استخراج بیت کوین دارند در واقع سعی می کنند تا در فرایند محاسباتی که با نام مکانیزم اثبات کار شناخته می شود مشارکت کنند.

فرایند اثبات کار در واقع یک الگوریتم شناخته شده در شبکه های بلاکچین است که با نام انگلیسی proof of work شناخته می شود و یکی از مهم ترین فناوری های زیربنایی مورد استفاده در این شبکه ها می باشد که باعث ایمنی بیشتر آنها  خواهد شد.

در این فرایند شما از کامپیوترها برای انجام معادلات ریاضی پیچیده استفاده می کنید و در حین انجام این معادلات ریاضی است که می توانید به تایید مبادلات در شبکه کمک کنید.

پاداش استخراج بیت کوین:

در عوض حل کردن معماهای ریاضی و تایید بلوک های جدید، به شما در شبکه بلاکچین این ارز دیجیتال پاداش داده خواهد شد که دلیل اصلی مشارکت بسیاری از افراد در فرایند استخراج بیت کوین می باشد.

پاداش شما به بیت کوین خواهد بود و در واقع شبکه بلاکچین به طور خودکار به کسانی که در این فرایندها مشارکت نموده (و به افزایش ایمنی شبکه کمک می کنند)، بیت کوین های جدید به وجود آمده را به عنوان پاداش هدیه خواهد کرد.

در این فرایندها است که بیت کوین های جدید به مرور زمان خلق می شوند. البته همان طور که گفتیم تنها تعداد محدود 21 میلیون بیت کوین می تواند خلق شود که در حال حاضر بیشتر  آنها  استخراج شده اند و تعداد کمی باقی مانده است تا 21 میلیون واحد کاملا استخراج شود.

حال که تا حدودی با استخراج بیت کوین آشنا شدید، شاید برای شما سوال باشد که چرا روز به روز استخراج بیت کوین سخت تر می شود و نیاز به تجهیزات پیشرفته تری برای به دست آوردن بیت کوین وجود دارد.

چرا استخراج بیت کوین سخت شده است؟

ما در بخش قبل تا حدودی به پاسخ این سوال اشاره کردیم. به دلیل این که تعداد محدودی بیت کوین وجود دارد و در حال حاضر از حدود 21 میلیون بیت کوین که امکان استخراج آنها وجود دارد بیشتر بیت کوین ها استخراج شده اند، تولید بیت کوین های جدید با سرعت کمتری انجام می شود.

علاوه بر این مشارکت افراد بیشتر در این شبکه که به دلیل افزایش قیمت بیت کوین می باشد باعث شده است که شاهد باشیم فرآیند استخراج بیت کوین سخت تر شده و بسیاری از افراد مجبور باشند از تجهیزات پیشرفته و سیستم های کامپیوتری پر سرعت برای دست یافتن به بیت کوین های جدید به عنوان پاداش استفاده کنند.

شما می توانید در صورت نیاز به آگاهی بیشتر در این مورد منابع موجود در ارتباط با استخراج بیت کوین و تجهیزات مورد نیاز برای استخراج آن را با توجه به مدرن ترین تجهیزات وارد شده به بازار به طور دقیق مطالعه کنید.

تنها این نکته را ذکر کنیم که در سال 2009 هنگامی که بیت کوین به تازگی عرضه شده بود، شما می توانستید ده ها بیت کوین را در زمان کوتاهی با استفاده از کامپیوتر شخصی خود استخراج کنید و برای همین کسانی که در آن زمان بیت کوین استخراج کرده اند در حال حاضر سودهای کلانی به دست آورده اند.

اما در حال حاضر نیاز به سرمایه گذاری سنگینی برای مشارکت در این پروسه می باشد و دیگر استفاده از کامپیوترهای خانگی کمک زیادی به کسب درامد با استخراج بیت کوین به شما نخواهد کرد.

چگونه از بیت کوین استفاده کنیم؟

چگونه-از-بیت-کوین-استفاده-کنیم'

روش های مختلفی برای استفاده از بیت کوین وجود دارد. اگر شما در ایران زندگی می کنید می توانید وابسته به شرایط خود روی هر یک از ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید.

در ایالات متحده مردم از بیت کوین به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری (در کنار سایر روش های سرمایه گذاری در بازارهای مالی) نگاه می کنند. شما هم می توانید در کنار سرمایه گذاری در بازار سهام، در بازار ترید ارزهای دیجیتال نیز با خرید بیت کوین سرمایه گذاری کنید.

با این وجود هنوز هم عده ای هستند که ارزهای دیجیتال را قبول ندارند و از آنها استفاده نمی کنند. تصمیم گیری با خود شما است که بر روی بیت کوین سرمایه گذاری کنید و یا این که بر روی سایر دارایی ها مانند سهام و یا طلا سرمایه گذاری نمایید.

البته علاوه بر امکان استفاده به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری، امکان استفاده از بیت کوین برای خرید کالا نیز وجود دارد. در این حالت توجه داشته باشید که همه فروشنده ها بیت کوین را در قبال کالای خود قبول نمی کنند. اما به نظر می رسد روز به روز بر تعداد کسانی که بیت کوین را مورد پذیرش قرار می دهند افزوده می شود.

گفته می شود که پی پال قصد دارد تعدادی از ارزهای دیجیتال را در سیستم خود مورد پذیرش قرار دهد و امکان تبدل  آنها  به ارزهای دیگر را برای پرداخت فراهم کند.

پی پال حدود 346 میلیون کاربر دارد که حدود 26 میلیون نفر  آنها  در شغل تجارت هستند و در صورتی که از ارزهای دیجیتال استفاده کند می تواند تحول بزرگی در بازارهای مالی ایجاد کند.

استفاده از بیت کوین به جای پول های رایج:

یک کاربرد دیگری که برای بیت کوین در کشورهایی که ارز داخلی آنها در شرایط پایداری قرار ندارد و نرخ تورم بالاست، استفاده از بیت کوین به عنوان پول در داخل این کشورها می باشد. دلیل آن هم قبل از این مورد اشاره قرار گرفت، بیت کوین این امکان را برای مردم به وجود آورده است که بتوانند بدون نیاز به پول هایی که پشتوانه آنها حکومت است، ارز دیجیتال خاص خود را داشته باشند.

چگونه بیت کوین را خریداری کنیم؟

در صورتی که قصد خرید بیت کوین را داشته باشید، آیا می دانید که چگونه می توان آن را خریداری نمود؟ بیشتر مردم بیت کوین را از طریق صرافی هایی مانند کوین بیس یا بایننس خریداری می کنند.

لازم است بدانید که صرافی های ارزهای دیجیتال علاوه بر امکان خرید بیت کوین به شما امکان فروش و یا نگهداری از آنها نیز می دهند.

شما می توانید مانند بروکرها و یا شرکت های کارگزاری که در داخل کشور وجود دارند، در صرافی های ارزهای دیجیتال یک اکانت ایجاد کنید و با استفاده از آن به ترید یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید.

صرافی های متعددی هستند که امکان ارائه این خدمات را به شما خواهند داشت که کوین بیس، کراکن، بایننس، جمینی و ... از جمله آنها هستند. بهتر است قبل از انتخاب یک صرافی به دقت در مورد شرایط استفاده از خدمات آن صرافی تحقیق کنید. هم چنین ملاحظات قانونی را در استفاده از خدمات صرافی ها در داخل و یا خارج از کشور فراموش نکنید.

بیشتر بدانید:

شبکه بلاکچین و ارزهای دیجیتال چیست؟

زیرا که صرافی های بسیار زیادی هستند که هر یک شرایط خاص خود را دارند و برای مثال ممکن است کارمزدهای متفاوتی را از شما دریافت کنند. همچنین این صرافی ها ممکن است بنا به قوانین امکان ارائه خدمات خود به شما را نداشته باشند. برای مثال صرافی بایننس در ایالات متحده به شهروندان آمریکایی خدمات خود را ارائه نمی کند. یک نکته مهم دیگر برای خرید بیت کوین داشتن والت مناسب برای ذخیره آن است که در بخش بعد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کیف پول بیت کوین چیست؟

بدون توجه به این که شما از کدام یک از صرافی های ارزهای دیجیتال یا صرافی بیت کوین، ارز مورد نیاز خود را خریداری می کنید، باید توجه داشته باشید که قبل از هر چیز، برای نگهداری از ارزهای خود باید یک کیف پول دیجیتال داشته باشید.

گاهی از کیف پول دیجیتال با نام والت و یا ولت نیز یاد می شود. در واقع والت wallet یک کیف پول دیجیتال است که ممکن است به صورت نرم افزاری و یا سخت افزاری آن را مورد استفاده قرار دهید.

با توجه به گسترش استفاده از ارزهای دیجیتال، تعداد بسیار زیادی والت در دنیا وجود دارد که هر یک از  آنها  مشخصه های خاص خود را دارند و باید در صورت نیاز سعی کنید تا یکی از کاربردی ترین و امن ترین والت ها را برای نگهداری از بیت کوین استفاده کنید.

ممکن است که صرافی های معتبری که ارزهای خود را از آن ها خریده اید والت هایی را در اختیار شما قرار دهند تا ارزهای دیجیتال را در والت خود ذخیره کنید که به عنوان مثال می توان به کیف پول بایننس اشاره کرد.

در حال حاضر والت های قابل استفاده بر روی گوشی موبایل از محبوب ترین کیف پول های دیجیتال هستند که امروزه بسیاری از تریدرها از آنها استفاده می کنند.

چند نکته در مورد خرید بیت کوین:

با توجه به این که بیت کوین گران قیمت ترین ارز دیجیتال است و برای خرید هر واحد از آن نیاز به پرداخت پول زیادی می باشد، چند نکته را در ارتباط با خرید بیت کوین در این بخش ذکر خواهیم کرد.

نکته اول این که لازم نیست حتما یک بیت کوین را خریداری کنید و شما می توانید به جای یک بیت کوین بخشی از آن را خریداری کنید که نیاز به پرداخت هزینه کمتری خواهد داشت.

نکته دوم که در جای خود بسیار مهم می باشد این است که در زمان خرید و فروش یا ترید بیت کوین توجه داشته باشید که کارمزد دریافت شده از شما چقدر است. شاید صرافی که از آن بیت کوین را خریداری می کنید و یا در آن به عنوان تریدر فعالیت می کنید کارمزد بالایی از شما دریافت می کند. برای همین بهتر است قبل از انتخاب یک صرافی در مورد کارمزد صرافی ها کمی تحقیق کنید.

نکته آخر این که ممکن است خرید بیت کوین به صورت آنی یا لحظه ای نباشد. به این معنی که پس از خرید بیت کوین در همان لحظه پول وارد والت یا کیف پول دیجیتال شما نشود. دلیل آن قبل از این مورد اشاره قرار گرفت. گفته شد که پس از خرید بیت کوین باید مبادلات تأیید شوند. تأیید مبادلات در شبکه بلاکچین ممکن است 10 تا 20 دقیقه به طول انجامد و برای همین نیازی به نگرانی در مورد تاخیر در واریز شدن بیت کوین به کیف پول شما در هنگام خرید وجود ندارد.

البته عوامل دیگری هم هستند که باعث تاخیر در ورود ارزهای خریداری شده به والت شما شوند که به صرافی ها باز می گردد.

چگونه بر روی بیت کوین سرمایه گذاری کنیم؟

چگونه-بر-روی-بیت-کوین-سرمایه-گذاری-کنیم

حال که در مورد نحوه خرید و یا فروش بیت کوین اطلاع کافی کسب کردید، شاید نیاز باشد که در مورد نحوه سرمایه گذاری بر روی آن نیز بیشتر بدانید.

مانند بازار بورس که شما روی سهام خاصی از بین سهام سایر شرکت ها سرمایه گذاری می کنید، این امکان وجود دارد که در بین همه ارزهای دیجیتال، به بیت کوین به عنوان یک سرمایه نگاه کنید. ایده های مختلفی در مورد نحوه سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال وجود دارد و هر کسی فلسفه خاص خود را در این مورد دارد.

برای مثال عده ای هستند که قصد خرید بیت کوین و ذخیره آن برای مدت زمان طولانی (به عنوان سرمایه گذاری چند ساله) را دارند.

عده ای دیگر هم هستند که بیت کوین را خریداری کرده اند، اما قصد دارند وقتی به سطح قیمت خاصی رسید به سرعت آن را به فروش برسانند.

در واقع هر سرمایه گذاری می تواند با توجه به استراتژی خود علاوه بر بازار سهام، طلا و یا بازارهای مالی دیگر مانند فارکس، در بازار ارزهای دیجیتال نیز سرمایه گذاری کند. شما هم می توانید فلسفه خاص خود را داشته باشید. اما توجه داشته باشید که قیمت بیت کوین در گذشته با تغییرات بسیار زیادی مواجه بوده است و همواره امکان افزایش و یا کاهش قیمت آن وجود دارد.

آیا بیت کوین بخرم؟

عده ای می گویند که با توجه به امکان افزایش قیمت بیت کوین بهتر است که آن را در والت خود ذخیره کنید تا در آینده سود بیشتری به دست آورید. اما سرمایه گذاری در این بازار ریسک دارد. این درست است که ممکن است شما مانند ابتدای سال جاری میلادی یعنی ماه های ژانویه و فوریه تا مارس ماه 2021 میلادی سودهای کلانی در این بازار به دست آورید.

در عین حال امکان کاهش قیمت شدید بیت کوین نیز در بازه زمانی کوتاه وجود دارد. اگر قصد دارید به این ارز دیجیتال به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه کنید این نکات را مد نظر داشته باشید. بسیاری از موسسات مالی هستند که علاقه مند هستند که مشتری ها بیت کوین بخرند. اما یک مشکل بزرگ وجود دارد.

آن هم این است که ممکن است یک سرمایه گذار بیت کوین و یا هر ارز دیجیتال دیگری را خریداری کند اما در نهایت نتیجه خوبی از خرید خود در آینده نگیرد.

در صورتی که قیمت ارزهای دیجیتال به سرعت کاهش یابد ممکن است که شما بخش بزرگی از دارایی خود را از دست بدهید. برای همین است که بسیاری از متخصصان توصیه می کنند که سرمایه گذاران بخش اصلی سرمایه خود را در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری نکرده و به آن به عنوان یک بازار ثانویه برای سرمایه گذاری نگاه کنند. در واقع هدف این است که شما ریسک کمتری بر روی سرمایه خود داشته باشید.

شاید به خوبی بدانید که متخصصان سرمایه گذاری بر روی یک سهام را توصیه نمی کنند. بلکه به شما توصیه می کنند تا سبد سهام خریداری کنید و یا از دارایی های متعدد در پورتفوی خود استفاده کنید. در مورد خرید بیت کوین هم به همین صورت است و باید سعی کنید که تنوع را در پورتفوی خود هنگام سرمایه گذاری حفظ کنید.

پس اگر قصد خرید بیت کوین را دارید، همه سرمایه خود را برای خرید این ارز دیجیتال اختصاص ندهید. بلکه سعی کنید بخشی از سرمایه خود را برای خرید بیت کوین (و یا سایر ارزهای دیجیتال اختصاص دهید)، و بخشی را در بازارهای مالی دیگر سرمایه گذاری نمایید تا ریسک پذیری سرمایه شما کاهش پیدا کند. 


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله بیت کوین چیست؟ و هر انچه که باید درباره بیت کوین بدانید. چه امتیازی می دهید

۰.۰
۰ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۰
۰

۵

۴

۳

۲

۱

برچسب های مرتبط
تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت