سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی

سبک کلاسیک فرانسوی از قرن هجدهم ظاهر شد و از آن زمان، نه تنها قلب ساکنان فرانسه، بلکه سایر نقاط جهان را نیز به خود جلب کرده است. بی تردید گفته شده است که طراحی داخلی فرانسه مخلوطی از سبک های اصیل مانند باروک، روکوکو و امپراتوری است.

سبک های طراحی داخلی فرانسوی به طرز ماهرانه ای سبک قدیمی را با جدید ترکیب می کنند، به اصول دکوراسیون ثابت وفادار هستند و همچنان دوز سالمی از شخصیت صاحب خانه را به فضا تزریق می کنند.

طراحی دکوراسیون داخلی فرانسوی جسورانه، پیچیده و شیک است. هیچ دو خانه فرانسوی که از آنها بازدید می کنید هرگز شبیه هم نخواهند شد. یک چشم انداز طراحی مطمئن کلید اصلی ایجاد چنین استعداد اصلی است.

سبک داخلی فرانسوی در فضای داخلی به طیف رنگی بستگی دارد. استفاده از رنگ صورتی روشن و یاسی بنفش در ترکیب با سبز و نقره ای بسیار رایج است؛ در حالی که پوشش کف شامل استفاده از مواد مختلف و در عین حال منحصر به فرد است. در طراحی داخلی به سبک فرانسوی، یک آسانسور جذاب و محیط زیبا وجود دارد. معمولاً از گرانیت سرامیکی براق یا سنگ طبیعی صیقلی، پارکت یا ورقه ورقه با بافت چوب استفاده می شود. تخته های کف را می توان با تن رنگ های روشن رنگ آمیزی کرد. دیوارها معمولاً با رنگ مات یا نیمه مات رنگ آمیزی می شوند.

در نگاه اول، به نظر می رسد که هیچ قانونی در مورد استفاده از ایده های طراحی داخلی فرانسه وجود ندارد. اما بهتر است برخی از بایدها و نبایدها را بشناسید. برای مثال:

  • از پارچه های ساده و طبیعی مانند پارچه کتان، پنبه و پارچه مخمل استفاده کنید.
  • بیش از حد از پارچه های گلدار و منگوله و حاشیه استفاده نکنید.
  • اگر می توانید دیواری کاملاً برهنه بگذارید.
  • از آن صندلی زیبای لوئیس پانزدهم در بیشتر موارد مشابه استفاده نکنید. با جفت شدن آن با یک چیز کاملاً متضاد، مانند یک مبلمان مدرن یا مینیمالیستی، آن را برجسته کنید.
  • جسور و غیر متعارف باشید. منحنی های باروک را با خطوط تمیز و مدرن جفت کنید.
  • از معرفی یک عنصر جذاب مانند یک اجسام با رنگ فوق العاده رنگی، یک اثر هنری در مقیاس بزرگ بر روی دیوار یا یک مبلمان بزرگ برای پر کردن فاکتور، اجتناب نکنید.
  • به سمت بالا نگاه کنید سقف را به خاطر بسپارید و برای جالبتر کردن آن برنامه ریزی کنید.
  • هنگام تزئین اتاق خواب جلوی خود را نگرید. یک اتاق خواب با طراحی داخلی فرانسوی در پایان یک روز پر استرس باید لذت بخش باشد.
  • به تزئینات وسیله های براق اضافه کنید.

ویژگی های سبک فرانسوی

  • وسایل لوکس
  • رنگ های پاستلی
  • آینه یا مبلمان آهنی
  • می توانید از وسایل عتیقه استفاده کنید
  • قالب سازی
  • طلا برای تزئین مناسب است
  • پارکت یا کاشی براق با کیفیت برای کفپوش
  • بخاری
  • سقف بلند

ویژگی های اساسی سبک فرانسوی

خصوصیات اساسی سبک فرانسوی

یکی از اصلی ترین ویژگی های سبک فرانسوی هزینه بالای فضای داخلی از مبلمان گرفته تا عناصر تزئینی کوچک است. تعداد زیادی از پارچه ها مورد استقبال قرار می گیرند؛ پارچه های مخملی همراه با سبکی و شفافیت نوعی پارچه ابریشمی یا ارگانزا. ویژگی های این سبک انواع قالب های گچ بری، گل مایع و گل رز است. بخشی جدایی ناپذیر از طراحی داخلی؛ آینه ها و نقاشی ها در قاب های تراش خورده با تذهیب یا نقره ای و برنز است. علاوه بر این، ظروف چینی و کریستال اغلب به عنوان لوازم جانبی استفاده می شوند.

فضای داخلی به سبک فرانسوی از وسایل روشنایی مختلفی مانند قلاب های ساخته شده با شمعدان و لامپ های کف با سایه های پارچه ای اصلی و آویزهای کریستالی استقبال می کند. اما با همه اینها مهم است که اتاق به اندازه کافی جادار باشد و دارای سقف های بلند و یک پنجره بزرگ باشد و مقدار کافی از نور روز را تأمین کند.

سایه ها در فضای داخلی سبک فرانسوی

فضای داخلی که در این سبک اجرا می شود با استفاده از رنگ های عمدتا پاستلی مشخص می شود: بژ، سفید، صورتی کم رنگ، کاراملی، آبی کمرنگ، زرد کمرنگ، سبز روشن است. سایه های تیره ممکن است در اتمام مبلمان نمایان شود: قهوه ای، برنز و خاکستری. سایه های آبدار بیشتری برای ایجاد روشنایی (عمدتا در لوازم جانبی پالت رنگ): قرمز، نارنجی، آبی و طلایی استفاده می شود.

دیوارها: دو نوع اساسی برای دیوارها در نظر گرفته شده است: صافی و بافت. نوع اول شامل رنگ آمیزی دیوارها با رنگ های پاستلی محتاطانه است. نوع دوم استفاده از کاغذ دیواری با طرح های ظریف، نقش برجسته، بافت و پارچه را تشویق می کند.

طبقات: برای سطح طبقه همکف بهتر است پارکت را به رنگ کمرنگ روشن بپوشانید. علاوه بر این، می توانید از کاشی های کف براق با الگوهای غیر معمول طلایی استفاده کنید.

سقف: ایده تزئین سقف به سبک فرانسوی می تواند بسیار متنوع باشد. این یک نسخه کلاسیک از سقف نقاشی شده با قرنیزهای پهن، سقف های براق کشسان براق یا مات و حتی سقفی با تیرهای در معرض دید است که روح گذشته را به داخل کشور می آورد.

:بیشتر بخوانید

سبک های دکوراسیون داخلی منزل

اکسسوری سبک فرانسوی

به عنوان یک تزئین برای مکان، شما می توانید از انواع مجسمه های شیشه ای و چینی، تابلوهای حک شده و فلزی، صفحه های قدیمی، دستمال های دست ساز توری که روی میز و کشوها قرار می گیرند استفاده کنید و سپس آنها گلدان های کوچک با دسته های کوچک روی آنها قرار می دهند.

محصولات قدیمی و عتیقه، مانند ساعت های دیواری، لوسترها، بشقاب های چینی آبی و سفید و آینه ها، با سبدهای بافته شده، سرامیک های رنگارنگ و پارچ هایی که به عنوان گلدان استفاده می شوند، ایجاد می شوند تا زیبایی ظاهری طراحی شده، کمی روستایی، کاملاً زیبا، مجلل و جذاب باشد.

اکسسوری سبک فرانسوی

اتاق نشیمن به سبک فرانسوی

بیایید با رنگ دیوارها شروع کنیم. اتاق با دیوارهایی که به رنگ بژ روشن نقاشی شده اند کاملاً زیبا به نظر می رسد، کف باید چند سایه تیره تر از رنگ دیوارها باشد و سقف نیز به رنگ سفید رنگ آمیزی شده باشد.

برای اینکه به اتاق سبک طراحی داخلی فرانسوی را بدهید، از مبلمان نرم استفاده کنید، که در عین حال با ظرافت اجرا شده است، احتمالاً با دسته های چوبی و پایه های بلند هستند. سایه های مبل و صندلی مبل باید مانند رنگ های خاکستری، قهوه ای، بژ یا سفید متفاوت باشد. از همین موارد می توان برای سایه کابینت و میز قهوه استفاده کرد. میز قهوه همچنین می تواند از چوب ساخته شود مانند بسیاری از درج های ظریف تراشیده شده، مانند فلز، تزئین شده باشد.

طراحی اتاق نشیمن به سبک فرانسوی

مبلمان اینجا باید خاص باشد. این صندلی شامل صندلی های چوبی و فلزی و پشتی های خمیده و ظریف، میزهای روی باریک ترین پایه های گرد، صندلی های راحتی و مبل هایی با اشکال نفیس با عناصر دکور فلزی و روکش مبلمان با تزئینات گرانترین پارچه ها است. لازم نیست همه مبلمان را به یک رنگ انتخاب کنید. نکته اصلی این است که آنها با هم متناسب هستند.

قسمت تزئینی را نمی توان نادیده گرفت. تصاویر روی دیوارها کاملاً در قاب های زیبا یا آینه های قاب دار عظیم مورد استقبال قرار می گیرند. در این مناطق، چراغ های روی میز، لوسترهای حجمی، شمعدان های بزرگ ، گلدان های بزرگ، شومینه، کوسن های با گلدوزی طلایی و همچنین پرده های نوعی پارچه ابریشمی را می یابید.

دیوارهای داخلی دکوراسیون فرانسه، آنها با رنگهای مات یا نیمه مات رنگ آمیزی می شوند. از کاغذ دیواری نیز اغلب استفاده می شود. رمانتیسم خاص در اتاق توسط نقاشی های پارچه نخی قدیمی به ارمغان آورده است. اغلب اوقات، طراحان قاب های بزرگ خاص را روی دیوارها تزئین می کنند، جایی که آنها لامپ ها، آینه ها یا نقاشی ها را قرار می دهند.

پوشش کف باید گران باشد. ورقه ورقه، پارکت، گرانیت سرامیکی براق یا سنگ صیقلی سایه روشن گزینه ایده آل خواهد بود. در این طبقه معمولاً فرش های کوچک با نقش و نگارهای گیاهی قرار می دهند.

طرح رنگ سبک فرانسوی

قانون اصلی هنگام انتخاب رنگ برای طراحی یک اتاق به سبک فرانسوی، خویشتنداری است. اولویت را باید به تنهای پاستلی داده و در جای معمول برای همه سفیدها از رنگ عاج استفاده کنید. یاسی بنفش، زمرد، خاکستری، سبز، آبی ملایم، آبی و نقره ای در اینجا مرتبط خواهد بود. هنگام انتخاب سایه ها، باید به یاد داشته باشید که فرانسه قبل از هر چیز در مورد ظرافت، نه تجمع و بیشتر عوامانه است.

اگر می خواهید احساس آرامش ایجاد کنید، دنبال موارد خنثی مانند رنگ سفید، سفید مایل به قرمز، قهوه ای، خاکستری روشن، آبی کمرنگ و یا سبز آرام بروید.

رنگ بندی سبک فرانسوی

اگر می خواهید روحیه خود را بالا ببرید، رنگهای پررنگ راهی برای انتخاب هستند. آبی طاووسی، سبز زمردی، سایه قرمز در طراحی داخلی فرانسه هیچ چیز محدود نیست.

طراحی اتاق خواب به سبک فرانسوی

همانطور که قبلاً گفته شد، دیوارها باید سبک باشند. فضای داخلی اتاق خواب با یک تغییر آرام به پالت طلایی، در سایه های ماسه ای عالی به نظر می رسد. کف را می توان کاملاً با رنگی فرش نرم، دوباره شنی یا بژ پوشاند. پارچه های کتانی و بالش های تزئینی باید به طور ایده آل با طراحی کلی هماهنگ باشند بنابراین پالت سبک شیر در طراحی داخلی کلاسیک فرانسه ایده آل خواهد بود. می توانید اتاق را با تصاویر، آینه ها، دیوارکوب ها و گلدان های بزرگ تزئین کنید.

طراحی اتاق خواب به سبک دکوراسیون فرانسوی

حمام به سبک فرانسوی

اول از همه حمام باید تا حد ممکن دارای مضمونی سبک باشد. از این رو، اگر دارای پنجره باشد، این یک مزیت است. اما حتی اگر اتاق فاقد پنجره باشد، می توان اتاق را با نور مصنوعی پر کرد که انواع مختلفی از دیوارها و سقف را روشن می کند. یک پالت سبک از دیوارها، کف و سقف نور بیشتری به اتاق می بخشد. بنابراین، رنگ کلی سرویس بهداشتی باید بین پالت سفید و آبی، کرمی متفاوت باشد. یا اگر می خواهید حمام را عاشقانه تر کنید، می توانید با کاغذ دیواری مقاوم با تزئینات گل، رطوبت دیوارها را بپوشانید.

دکوراسیون آشپزخانه

مبلمان در اینجا باید از خطوط صاف و خم های مختلف با عناصر طلاکاری باشد. بخشی جدایی ناپذیر از این سبک آشپزخانه قطعات است که به طور هماهنگ با درج های مختلف شیشه ای و درهای حک شده ترکیب شده است. تمام منسوجات باید کاملاً طبیعی باشند. این مربوط به حوله ها، رومیزی ها و پرده ها است. به عنوان مواد تکمیل کننده، باید از چوب، کاشی، سنگ با کیفیت استفاده کنید. فضای غذاخوری آشپزخانه را می توان با یک میز گرد سنتی روی پاهای بلند و صندلی های سبک طراحی شده تزیین کرد که روکش آن لزوماً باید از پارچه های گرانقیمت مانند مخمل باشد. همانطور که در هیچ جای دیگر وجود ندارد، تابلوهایی از سنگ طبیعی و چوب یا از آجرهای قدیمی در اینجا مناسب خواهند بود. ظروف چینی، که در قفسه های آشپزخانه قرار داده شده است، یک نتیجه عالی برای کل مجموعه خواهد بود.

طراحی آشپزخانه به سبک دکوراسیون فرانسوی

مبلمان سبک فرانسوی

برای انتخاب مبلمان در طراحی داخلی فرانسوی خطوط تمیز و وسایل مدرن خشن را فراموش کنید در کشور فرانسه از مبلمانی استفاده می کنند تا حالتی روان به اتاق بدهد. خطوط منحنی هستند، باید از مواد طبیعی ساخته شده باشند، مانند چوب های تراش خورده با جلای براق.

مبلمان کانتی فرانسوی با مبلمان سنتی روستایی به لطف تودوزی متفاوت است. راحتی هدف است، بنابراین صندلی ها نرم و دنج است. صندلی های چوبی معمولاً دارای بالشتک روکش دار هستند. صندلی های لوئی شانزدهم، یک قاب چوبی طبیعی با یک بالشتک وبهلسترد (اغلب با پارچه کتانی)، معمول است. ریچاردسون می گوید: "صندلی لوئیس نماینده ترین سبک کشور فرانسه است، زیرا آنها خطوط تمیز ظریف و ساخت و ساز چوبی محکم را در خود جای داده اند." "آنها همچنین تمایل دارند که یک روکش سفید با کوسن های مخمل سفید داشته باشند."

مبلمان سبک فرانسوی

سبک های مختلف مبلمان فرانسوی

مبلمان فرانسوی طیف نسبتاً گسترده ای از سبک های مختلف را توصیف می کند که هرکدام دارای نشانه های خاص خود هستند. وقتی به مبلمان فرانسوی فکر می کنید، ممکن است یک سبک را تصور کنید اما ممکن است چندین قطعه را به سبک کاملاً متمایز پیدا کنید. برای اطمینان از یافتن قطعات مورد نظر خود، باید جزئیات مختلف را یاد بگیرید.

سلطنتی: اغلب گران ترین و با جزئیات ترین هستند؛ همانطور که از نامش پیداست، از دربارهای سلطنت فرانسه رشد کرده و در طراحی های خاص غالباً نام پادشاهانی مانند لوئیس وجود دارد. این طرح ها تمیزتر و دقیق تر ساخته می شوند و هر پادشاه الگوی خاص خود را دارد.

پاریسی: با حرکت اندکی از بارگاه های اشراف، سبک پاریسی به طور سنتی به شهر خدمت می کرد. این همان چیزی است که اکثر مردم با شنیدن مبلمان فرانسوی تمایل به تصور آن دارند. اما به نظر می رسد که نسبت به سبک سلطنتی تا حدودی دارای تزئینات کمتری هستند و این باعث می شود که آنها بیشتر قابل استفاده و اغلب مطابق با سلیقه های معاصر باشند.

سبک های مختلف مبلمان فرانسوی

استانی: در خارج از خیابان های پاریس کشوری گسترده با طیف وسیعی از سلایق قرار دارد. طرح های استانی فرانسوی مبلمان بسیاری از حساسیت های قطعات پاریسی را به ارث برده اند، اما در عین حال تنوع بسیار گسترده تری دارند و سبک های مختلف را با هم تداخل می دهند. بسیاری از سبک های استانی تم های روستایی بیشتری نسبت به تمرکز شهری پیشینیان خود دارند.

در هر سه سبک قطعات زیادی وجود دارد که به دقت مراقبت و نگهداری می شوند و کیفیت بی انتهایی را به ارمغان می آورند که باعث می شود امروزه به زیبایی و صراحت صدها سال به نظر برسد.

جمع بندی

اگر دکوراسیون مدرن کشور فرانسه را در خانه خود می خواهید، باید بدانید برای جذابیت بصری بیشتر، از چوب و دیوارهای طبیعی و دیوارهای خنثی با مبلمان تیره استفاده کنید. یک وان و حوله های سفید در حمام، یک تخت چهار نفره با رنگ های خنثی در اتاق خواب، یک میز بزرگ چشمگیر در اتاق ناهار خوری شما، روکش مبلمان و تزیین اتاق نشیمن، با داشتن مواد طبیعی مشخصه مکان خانه ی شما از طراحی دکوراسیون فرانسوی است. اما باید به این نکته توجه کنید که در فرانسه، بسته به اینکه این خانه در شمال واقع شده باشد یا در جنوب، سبک می تواند بسیار متفاوت باشد.

 


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی چه امتیازی می دهید

۰.۰
۰ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۰
۰

۵

۴

۳

۲

۱

تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت