مرکز واکسن کرونا درشهرهای اندیشه, پرند, پردیس و...

در دنیای امروز کسی با واژه کرونا نا آشنا نیست و همه به خوبی می دانند که شیوع ویروس کرونا یکی از نا گوار‌ترین اتفاقات چند دهه اخیر محسوب می شود که تعداد زیادی را در جهان درگیر نموده و اشخاصی را به کام مرگ کشانده است. هر شخصی که سلامتی خود و دیگران برایش دارای اهمیت است سعی می کند در این بحبوحه با رعایت نکات بهداشتی همانند ماسک زدن، ضد عفونی کردن، رعایت فاصله اجتماعی جان خود و دیگران را حفظ کند. در این مقاله قصد داریم اطلاعات مختصری را در زمینه واکسن کووید_19 و مراحل ثبت نام و تزریق واکسن کرونا را در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم و همچنین چند مرکز بهداشتی و درمانی واکسن کرونا در شهر های پرند، هشتگرد، پردیس، اندیشه و رباط کریم را به شما معرفی کنیم؛ پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

زمان شیوع ویروس کرونا:

ویروس کرونا یا همان کووید_19 برای اولین بار در اواخر سال 2019 آن هم در کشور چین گزارش شد و به سرعت تعداد افراد مبتلا به آن افزایش پیدا کرد و در مدت زمان کوتاهی کشورهای مختلف جهان را درگیر نمود و این اتفاق سبب شد که در مارس سال 2020 سازمان بهداشت جهانی همه گیری ویروس کرونا را اعلام کند.

کووید_ 19 تا کنون ده ها میلیون نفر را درگیر نموده است و نزدیک به 1 میلیون انسان را در سراسر جهان به کام مرگ کشانده است و می توان گفت که میزان مرگ و میر ویروس کرونا حدود 2/3 درصد تخمین زده شده است.

سازمان بهداشت جهانی از همان ابتدای شیوع یافتن کرونا راهکارهای مختلفی را برای پیشگیری از این بیماری به مردم جهان اعلام نمود و همچنین دانشمند و پزشکان از زمان شیوع این ویروس اقدام به کشف و ساخت واکسن کووید_19 نموده، که در این راه کشورهای مختلفی از جمله ایران نیز قدم برداشته و موفق شده اند و توانستند برای نجات جان مردم جهان گامی بردارند.

در ادامه قصد داریم اطلاعاتی را در مورد واکسن کرونا برای شما بیان نماییم و همچنین سوالاتی که ممکن است در ذهن شما برای تزریق واکسن کرونا ایجاد شود را عنوان کنیم، پس اگر شما جز افرادی هستید که نوبت تزریق واکسن را دارید و یا افرادی در کنار خود دارید که باید واکسن تزریق کنند ادامه مطلب ممکن است ابهامات ذهن شما را برطرف کند.

تزریق واکسن و ابتلا به کووید_19:

تزریق-واکسن-و-ابتلا-به-کووید_19

یکی از سوالاتی که ممکن است در ذهن اشخاصی که قصد تزریق واکسن را دارند ایجاد شود این موضوع است که آیا تزریق واکسن کرونا می تواند من را به کووید_19 مبتلا کند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال بهتر است که به شما یاد آور شویم که هیچ کدام از واکسن های مجاز و توصیه شده برای کووید_ 19 بر خلاف واکسن بیماری های دیگر حاوی ویروس زنده نیستند که باعث ایجاد کرونا در بدن شما شوند، از این رو آسوده خاطر باشید که شما با تزریق این نوع واکسن ها به کووید_ 19 مبتلا نمی شوید.

در واقع تمام واکسن های تولید شده برای ویروس کرونا به سیستم ایمنی بدن یاد می دهند که چگونه ویروس ایجاد کننده کووید_ 19 را شناسایی نموده و با آن مبارزه کند.

 مرکز بهداشتی و درمانی واکسن کرونا حتما در هنگام تزریق شما را در این زمینه راهنمایی می کنند.

مبتلا بودن به کووید_19 و تزریق واکسن کرونا

مبتلا-بودن-به-کووید_19-و-تزریق-واکسن-کرونا

یکی دیگر از سوالاتی که ممکن است در ذهن افراد ایجاد شود این موضوع است که اگر من قبلا به کووید_19 مبتلا شده باشم، لازم است که دوباره واکسن کرونا تزریق کنم؟ در جواب این سوال باید به شما بگوییم بله، اگر قبلا به این ویروس مبتلا شده و بهبود یافته‌اید باز هم نیاز است که در زمان مقرر واکسن کرونا را تزریق نمایید.

زیرا دانشمندان نمی دانند که چه مدت پس از بهبودی از بیماری ویروس کرونا امکان این که شخص دوباره بیمار شود وجود دارد، همچنین به طور قطع نمی توان گفت که افرادی که یک بار به این ویروس مبتلا شده اند امکان ندارد که دیگر به  ویروس کرونا مبتلا نشوند، زیرا اشخاصی بودند که پس از بهبودی از کووید_19 دوباره به این بیماری مبتلا شدند.

واکسن باید در چند نوبت و طی چه مدت تزریق شود؟

واکسن-باید-در-چند-نوبت-و-طی-چه-مدت-تزریق-شود؟

واکسن هایی همانند: فایزر، مدرنا و آکسفورد_ آسترازنکا باید در دو نوبت تزریق شوند، که در ابتدا فاصله زمانی تزریق دوز اول و دوز دوم 3 تا 4 هفته اعلام شده است. اما در اواخر سال 2020 بریتانیا اعلام نمود که واکسینه نمودن هرچه بیشتر افراد با فاز اول دارای اهمیت بیشتری است از این رو فاصله زمانی تزریق دوز اول و دوم واکسن به حداقل سه ماه تغییر پیدا کرد.

اما شرکت فایزر و بخش اعظم جامعه علمی جهانی ترجیح می دهند که واکسیناسیون به همان شکلی که در آزمایش های بالینی نتیجه داده است صورت پذیرد و فاصله زمانی بین دوز اول و دوز دوم واکسن کرونا 21 روز باشد. اما در موارد استثنایی می توان تزریق دوز دوم واکسن کرونا را تا 6 هفته به تعویق انداخت.

برای تزریق واکسن شما حتماً باید به مرکز بهداشتی و درمانی واکسن کرونا مراجعه نمایید.

مدت زمان ایجاد ایمنی تزریق واکسن:

مدت-زمان-ایجاد-ایمنی-تزریق-واکسن

با این حال که مطالعات انجام شده در این زمینه محدود است اما به گزارش سازمان بهداشت عمومی انگلستان افراد بهبود یافته از ویروس کرونا دست کم حدود 5 ماه در برابر این بیماری مصونیت دارند ولی این در حالی است که برخی دانشمندان دیگر بر این باور هستند که مصونیت حتی ممکن است تا سال ها دوام داشته باشد، البته به خاطر داشته باشید که همه بهبود یافتگان واکنش یکسانی نخواهند داشت.

زیرا میزان ایمنی ایجاد شده در بدن هر شخص با شخص دیگر متفاوت است و این میزان ایمنی ممکن است کمتر و یا بیشتر باشد. که می توان گفت اوضاع برای واکسن کرونا نیز بر همین اساس است. البته میزان مصونیت از بیماری بسته به نوع واکسن متفاوت است ولی می توان گفت که افراد پس از تزریق واکسن از 6 تا 12 ماه در برابر بیماری مصون هستند.

اگر ابهامات دیگری در مورد واکسن کرونا دارید میتوانید با تماس با مرکز بهداشتی و درمانی واکسن کرونا از آن ها راهنمایی دریافت کنید.

فازبندی زمانی گروه های دارای اولویت:

  • فاز اول تزریق واکسن کرونا که در زمستان سال 1399و بهار سال 1400 انجام شد که این فاز شامل کارکنان بهداشت و درمان که در خط اول مبارزه با این ویروس کرونا هستند و پس از آن گروه های پر خطر مانند سالمندان که در مراکز نگهداری هستند و مراکز معلولین جسمی و حرکتی در اولویت قرار دارند. که بر آورد جمعیت آن ها در کشور ایران 600هزار نفر است.
  • فاز دوم تزریق واکسن کرونا در بهار و تابستان سال 1400، که این فاز شامل افراد مسن بالای 65 سال است که به ترتیب گروه های پنج سال از بالا به پایین بوده که برآورد جمعیت آن ها 6 میلیون نفر است و علاوه بر این افراد 16_64 ساله که دارای حداقل یکی از بیماری های زمینه ای هستند و برآورد جمعیت آن ها نیز 6 میلیون نفر تخمین زده شده است.
  • فاز سوم تزریق واکسن کرونا مرداد تا آذر سال 1400، این فاز شامل افراد ساکن در مراکز تجمعی که برآورد جمعیت آن ها دو میلیون نفر است و همچنین افراد 55 تا 64 سال که بدون بیماری زمینه ای هستند که برآورد جمعیتی آن ها 5 میلیون نفر و همچنین افراد در مشاغل و خدمات ضروری شامل آن دسته از کارکنان نظام سلامت که در خط اول مواجهه نیستند که بر آورد جمعیتی آن ها 12 میلیون نفر است.
  • فاز چهارم تزریق کرونا در زمستان سال 1400، برای عموم مردم انجام می شود.

با پایان یافتن فاز سوم واکسن کرونا انتظار می رود که بخش عمده بار بیماری در کشور کنترل شده و امکان بازگشت به زندگی عادی مهیا شود، البته درست است که واکسیناسیون انجام می پذیرد ولی به این معنا نیست که دیگر نیازی به رعایت نکات بهداشتی نیست و لازم است که نکات بهداشتی تا پایان ریشه کنی کرونا رعایت شود.

مراحل ثبت نام برای تزریق واکسن کرونا:

برای ثبت نام نمودن برای انجام تزریق واکسن کرونا نیازی نیست که شما به صورت حضوری به مرکز بهداشتی و درمانی واکسن کرونا مراجعه نمایید بلکه از طریق سایت salamat.gov.ir می توانید اقدام به ثبت نام نموده و در موقع مقرر به مرکز بهداشتی و درمانی واکسن کرونا مراجعه نمایید.

از این رو برای ثبت نام انجام واکسن کرونا نیاز است که ابتدا افراد به درگاه salamat.gov.ir  وارد شوند. سپس در صفحه ورودی لازم است که شخص متقاضی کد ملی و همچنین تاریخ تولد خود را به صورت دقیق (روز، ماه، سال) را وارد نماید.

پس از آن که مراحل بالا به صورت دقیق انجام دادید نوبت به وارد نمودن شماره موبایلی میرسد که کد تایید ورود به سامانه به آن ارسال شود. به خاطر داشته باشید که این شماره موبایل الزامی ندارد که حتماً متعلق به شخص متقاضی واکسن باشد و فقط لازم است شماره موبایلی را که وارد می کنید حتما در دسترس باشد زیرا علاوه بر کد تایید، زمان و مکان تزریق دوز اول و دوم واکسن به همین‌ شماره موبایل پیامک می شود.

پس از دریافت کد تایید، باید نام استان و شهر محل سکونت متقاضی واکسن وارد گردد، در مرحله بعد اسامی مراکز بهداشتی و درمانی واکسن کرونا مشخص شده است که افراد باید نام یک خانه بهداشت را مشخص کنند.

پس از تکمیل نمودن تمام مراحل ذکر شده ثبت نام به پایان می رسد و بعد از آن شما باید منتظر دریافت پیامک زمان و مکان تزریق واکسن باشید.

در ادامه قصد داریم اسامی چند مرکز بهداشتی و درمانی واکسن کرونا را در شهر های اندیشه، پرند، پردیس، هشتگرد و رباط کریم به شما معرفی نماییم تا اگر شما در این شهر ها زندگی می کنید و یا شخصی از اعضای خانواده شما دارای نوبت واکسن است و در این محلات زندگی می کند بتوانید به آسانی به این مراکز دسترسی پیدا کنید و واکسن را تزریق نمایید.

معرفی مرکز بهداشتی و درمانی واکسن کرونا در شهر پرند:

مرکز واکسن کرونا در پرند واقع در فاز یک، خیابان امام خمینی، البرز جنوبی، جنب منبع آب، شمار تماس: 56934213

معرفی مرکز بهداشتی و درمانی واکسن کرونا در شهر هشتگرد:

مرکز واکسن کرونا در هشتگرد عبات است از:

  • مرکز درمانی ولی عصر

این مرکز واقع در شهر هشتگرد خیابان اسکان است. شماره تماس : 44363236

  • مرکز درمانی شهید کلیم اله معدندار

این مرکز واقع در هشتگرد، خیابان امام امت، میدان دخانیات، روبه روی بانک ملی است. شماره تماس:44240673

معرفی مرکز بهداشتی و درمانی واکسن کرونا در شهر پردیس:

مرکز واکسن کرونا درپردیس واقع در پردیس، میدان عدالت، بلوار سفیر امید، ابتدای خیابان انجیرک مراجعه نمایید.

شماره تماس:

76297500

76297400

معرفی مرکز بهداشتی و درمانی واکسن کرونا در شهر اندیشه:

مرکز واکسن کرونا در اندیشه موسی بن جعفر واقع در فاز 1 اندیشه بین سوم و چهارم غربی، شماره تماس: 3522080

معرفی مرکز بهداشتی و درمانی واکسن کرونا در رباط کریم:

مرکز واکسن کرونا در رباط کریم واقع در بلوار آزادگان، بعد از زیر گذر، شماره تماس: 56423206

در این مقاله سعی نمودیم اطلاعاتی را در زمینه واکسن کرونا در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم و به برخی از سوالات شما در خصوص واکسن کرونا پاسخ بدهیم، همچنین نحوه ثبت نام برای تزریق واکسن را به شما توضیح داده و چند مرکز بهداشتی و درمانی واکسن کرونا در شهر های اندیشه، پرند، پردیس، هشتگرد و رباط کریم را به شما معرفی نمودیم.

به خاطر داشته باشید که هیچ گونه نیازی به مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی برای تزریق واکسن کرونا نیست و شما فقط از طریق سایت سلامت اقدام به نام نویسی نموده و در زمان مقرر پرسنل مراکز بهداشتی و درمانی واکسن کرونا از طریق ارسال پیامک و یا تماس، محل و زمان دقیق مراجعه برای تزریق واکسن را به شما اعلام خواهند نمود.

همچنین شما در صورت مراجعه به این مراکز هیچ گونه تجمع و یا معطلی را مشاهده نخواهید کرد و علاوه بر این کار بسیاری عالی که کادر مراکز بهداشتی و درمانی واکسن کرونا انجام داده اند این‌ است که اگر شما برای تزریق واکسن برای یکی از اعضا سالمند خود به یکی از این مراکز مراجعه نمایید ولی سالمند شما قادر به حضور در فضای داخلی سالن مرکز نباشد، پرسنل واکسن را درون محوطه و یا ماشین تزریق می کنند، که این ها تمام نشانه های فداکاری ها و مسئولیت پذیری کادر درمان است که از همان ابتدا شیوع این ویروس در خط مقدم مبارزه با آن حاضر بودند.

اما هیچگاه فراموش نکنید که باید تا زمان ریشه کنی کامل این ویروس تمام نکات بهداشتی را رعایت نماییم.


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله مرکز واکسن کرونا درشهرهای اندیشه, پرند, پردیس و... چه امتیازی می دهید

۰.۰
۰ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۰
۰

۵

۴

۳

۲

۱

عکس پیش فرض کاربر
محمد باران پور ۱۴۰۱-۰۴-۲۵
مگه ماهایی که سنمون ۳۰ سال هست برا دولت و مسیولین مهم نیستیم دوز یاداور رو برا ماهم بزارین الان صاحبکار من ۶۵ سالشه هیچ کدوم از سه دوزش رو نزاده

عکس پیش فرض کاربر
معصومه نظریسلام من جزغ بیماران خاص هستم دیابت دارم و تک کلیه هستم و تومور سبالعلاج دارم ایا میتوانم واکسن کرونا بزنم دوماه پیش تحت جراحی تومرال نخاعی قرار گرفتم ۱۴۰۰-۰۶-۰۳
من بیست روز پیش ثبت نام کردم برای فردا وقت دادن نتونستم برم هنوز پیام بهم ندادن

شما میتونید با شماره تماس های موجود در مقاله تماس بگیرید.

عکس پیش فرض کاربر
اکبر حمیدیفر ۱۴۰۰-۰۵-۰۳
من دوماه پیش ثبت نام کرده ام وهمچنان منتظر پیامک شما هستم که برای واکسن کرونا بیامخواهشمندم که جواب منو بدهید تاازین بلاتکلیفی در بیام ممنونم

شما میتونید با شماره تماس مرکز بهداشت محل زندگی خود تماس بگیرید.اگر محل زندگی شما در مناطق ذکر شده در مقاله مرکز واکسن کرونا درشهرهای اندیشه, پرند, پردیس و... شهرهای جدید است.از همون شماره ها استفاده کنید.

عکس پیش فرض کاربر
بابک اعتمادیه ۱۴۰۰-۰۴-۳۱
من پر ند زندگی میکنم برای من پیامک تزریق واکسن در رباط کریم آمد ولی من اشتباهی آنرا پاک کردم و الان محل تزریق را نمیدانم چه باید بکنم

شما میتونید با شماره تماس موجود در مقاله مرکز واکسن کرونا درشهرهای اندیشه, پرند, پردیس و... شهرهای جدید تماس بگیرید.

برچسب های مرتبط
تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت