ویلای شهرکی و ویلای مستقل چیست؟ و مقایسه آنها

امروزه به دلیل شلوغی هایی که در شهر ها وجود دارد افراد به سمت خرید ویلا روی آوردند که یکی از انواع ویلای های ساخته شده و طراحی شده انتخاب ویلا مستقل و ویلا شهری است که از طرفداران بیشتری برخودار است. افراد دارای سلایق مختلفی هستند و هر شخصی متناسب با سلیقه خود و خانواده‌اش و میزان بودجه ای که دارد ویلاهای مختلفی را انتخاب می کند و نمی توان سبک هایی که مطابق سلایق اشخاص نیستند را به آن ها تحمیل نمود.

اگر شما جز افرادی هستید که قصد خرید ویلا دارید و جز طرفداران ویلاهای مستقل و شهرکی هستید ولی نمی دانید که کدام بیشتر مطابق سلیقه و بودجه شما است ادامه مقاله را مطالعه نمایید، در این مقاله از شهرهای جدید قصد داریم ویژگی ها و مزایای این دو ویلا را معرفی کنیم تا شما با مطالعه آن ها بتوانید تصمیم بگیرید که ویلای شهرکی خریداری کنید یا ویلای مستقل؟؟ و کدام ویلا مطابق سلیقه شما است.

معرفی ویلای شهرکی:

معرفی ویلای شهرکی

قبل از آن که اقدام به معرفی ویلای شهرکی کنیم، لازم است که یک تعریف کوتاه و کلی از ویلا داشته باشیم، ویلا در تعریف به خانه و یا زمینی گفته می شود که دارای حیاط است و هیچ گونه ارتباطی با خانه هایی اطراف ندارد اما ویلا های شهرکی این تعریف را به صورت کلی تغییر داده اند، به این صورت که ویلا های شهرکی از نظر ظاهر شبیه به ویلا هستند و از حیاط هیچگونه ارتباطی با خانه های اطراف ندارند ولی همان گونه که از نامشان مشخص است در این شهرک ها به دلیل نزدیکی منازل به یکدیگر قوانین و مقرراتی وجود دارد و افرادی که تمایل به خرید ویلاهای شهرکی دارند ملزم هستند این قوانین را پذیرفته و آن ها را رعایت کنند.

ویلاهای شهرکی یکی از ابداعات جدید در ساخت و سازه است که  جایگزین شهرک های شهری آن هم‌ در دل طبیعت می باشد. همچنین اگر شما خانه های شهری را به صورت رو به روی هم و عمودی تعریف کنید ویلاهای شهرکی را باید به صورت خانه هایی کنار هم و افقی در نظر بگیرید. ویلاهای شهرکی بیشتر توسط شرکت ها و یا برخی موسسات ساخته می شوند و پس از اتمام پروژه به فروش می رسند، پس می توان نتیجه گرفت بارز ترین ویژگی که ویلاهای شهرکی دارند وجود قوانین و مقررات است و اشخاصی که قصد خرید و یا زندگی در این ویلا ها دارند باید این قوانین را بپذیرند.  

مزایای ویلا هایی اشتراکی:

مزایای-ویلا-هایی-اشتراکی

  • امنیت ویلا:

یکی از مهمترین مسائلی که قبل از خرید ویلا در ذهن هر خریدار ایجاد می شود، امنیت ویلا است، پس اگر هنوز تصمیم نگرفتید که ویلای شهرکی خریداری کنید یا ویلای مستقل حتما این نکته را در نظر بگیرید که میزان امنیت ویلا چقدر برای شما دارای اهمیت است؟ باید به شما بگوییم که امنیت ویلاهای شهرکی از ویلاهای مستقل بیشتر است، زیرا معمولا شرکت هایی که این شهرک ها را تأسیس می کنند در ورودی آن ها سیستم حراست و نگهبانی قرار می دهند تا ورود و خروج افراد به این مناطق زیر نظر گرفته شود، حتی محیط داخل شهرک ها نیز تحت حفاظت و بررسی قرار می گیرند.

  •  قیمت مناسب:

ویلاهای شهرکی معمولا قیمت مناسب تری نسبت به ویلاهای مستقل دارند زیرا سازندگان ویلاهای شهرکی معمولا مصالح ساختمانی را به صورت عمده خریداری می کنند که از قیمت پایین تری برخودار است و این امر سبب می شود که هزینه تمام شده برای هر ویلا نسبت به ویلاهای مستقل کم تر باشد.

  • طراحی زیبا:

ساخت ویلا آن هم به صورت شهرکی و در کنار هم نیازمند رعایت نکات و قوانین مهندسی است که باید در ساخت و ساز آن ها به این نکات توجه فراوانی بشود، سازنده این نوع ویلاها با توجه به هزینه هایی که برای ساخت انجام می دهند نمی توانند ویلاهایی با کیفیت پایین بسازند، از این رو شما در هنگام خرید این نوع ویلاها می توانید اطمینان داشته باشید که زمین و سازه در بهترین سطح از استاندارد قرار دارند.

با توجه به این ویژگی ها هنوز می توانید تصمیم بگیرید که ویلای شهرکی خریداری کنید و یا ویلای مستقل؟؟؟ اگر هنوز هم در اخذ تصمیم دچار مشکل هستید ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

معرفی ویلای مستقل:

معرفی-ویلای-مستقل

این دسته از ویلاها، شامل ساختمان و سازه هایی هستند که بیرون از مجموعه ها و شهرک ها ساخته می شوند و البته امکاناتی که ویلاهای شهرکی دارند را این گونه ویلاها ندارند. ویلاهای مستقل را بیشتر افرادی خریداری می کنند که حوصله قوانین و مقررات ویلاهای شهرکی را ندارند، توجه به این نکته می تواند به شما در گرفتن این تصمیم که ویلای شهرکی خریداری کنید یا ویلای مستقل کمک فراوانی بکند.

بیشتر بدانیم:

 راهنمای خرید ویلا در اطراف تهران

مزایای ویلای مستقل:

مزایای-ویلای-مستقل

  • ایجاد آرامش:

ویلاهای مستقل نیز طرفداران خاص خود را دارند و علت آن را می توان احساس آرامش و راحتی در ویلاهای مستقل و حیاط دار بیان نمود که به صورت مستقل در محیط آزاد و خارج از شهرک قرار دارند.

  • کیفیت بالاتر:

از آن جایی که این ویلاها به صورت مستقل ساخته می شوند و تمرکز شخص بر روی ساخت یک ویلا بوده از کیفیت بالا و ممتازی برخودار هستند، البته توجه کنید این موضوع همیشه درست نیست و در برخی موارد به دلیل این که ویلا توسط اشخاص بساز بفروش ساخته می شود از کیفیت پایینی به دلیل کاربرد مصالح بدون کیفیت برخودار است.

  • متراژ بزرگ:

به طور معمول این ویلاها دارای متراژهای بزرگی هستند، زیرا فاصله ویلاها از یکدیگر زیاد است و هر ملک منطقه بزرگی را به خود اختصاص داده است.  

معایب ویلاهای مستقل و شهرکی:

ویلاهای شهرکی:

در این ویلاها شما باید یک سری قوانین و مقرراتی که حاکم بر شهرک است را رعایت کنید و به اندازه های ویلاهای مستقل آزادی ندارید.

ویلاهای مستقل:

در ساخت ویلاهای مستقل تأمین آب، برق و ... بر عهده شخص سازنده است و همچنین تأمین امنیت ویلا بر عهده خود فرد است.

با توجه به این مسائل شما می توانید تصمیم بگیرید که ویلای شهرکی خریداری کنید یا ویلای مستقل؟

شباهت ویلاهای شهرکی با ویلاهای مستقل:

شباهت-ویلا-های-شهرکی-با-ویلا-های-مستقل

عمده ترین شباهت ویلاهای شهرکی و ویلاهای مستقل نوع سازه است یعنی ممکن است یک‌ تیپ خاصی از ویلا با یک متریال در داخل یک محیط شهرکی ساخته شده باشد که دقیقا همان ویلا با همان نوع متریال در محیط مستقل نیز ساخته شود که این مورد را می توان به عنوان عمده ترین شباهت این دو نوع ویلا به حساب آورد.

ویلای شهرکی خریداری کنید یا ویلای مستقل:

ویلای-شهرکی-خریداری-کنید-یا-ویلای-مستقل

این که شما ویلای شهرکی خریداری کنید یا ویلای مستقل کاملا وابسته به نظر و سلیقه شما است، به طور مثال ممکن است که شما یک فرد قانونمند باشید و رفت آمدی کمی به ویلا داشته باشید و یا قصد ندارید هزینه های زیادی را برای تأمین امنیت ویلای خود انجام بدهید می توانید ویلای شهرکی را برای سکونت خود انتخاب کنید؛ اما اگر شما رفت و آمد زیادی به ویلای خود دارید و یا زیاد تابع قوانین و مقررات نیستید و می خواهید آزادی عمل داشته باشید بهتر است که ویلاهای مستقل را برای خریداری انتخاب کنید.

 مطالعه موارد بالا از شهرهای جدید  می تواند به تصمیم گیری شما در مورد این موضوع که ویلای شهرکی خریداری کنید یا ویلای مستقل؟ کمک فراوانی بکند.


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله ویلای شهرکی و ویلای مستقل چیست؟ و مقایسه آنها چه امتیازی می دهید

۰.۰
۰ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۰
۰

۵

۴

۳

۲

۱

برچسب های مرتبط
تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت