چیدمان فست فود و منو خوب برای فست فود

فست فود ها از پرطرفدارترین غذاها در بین بسیاری از مردم جهان به خصوص قشر جوان و نوجوان است. غذاهای فست فودی همانطور که از نامش پیداست زود آماده می شوند و بدین ترتیب در شرایطی که فرصت زیادی برای نشستن در رستوران و صرف غذا نباشد، خوردن فست فود بهترین انتخاب است. البته ممکن است شما برای قرارهای غیر رسمی هم رستوران های فست فودی را ترجیح دهید؛ ولی به طور کلی برای بسیاری از جوان ها و نوجوان ها خوردن یک همبرگر با مخلفات شاید بسیار جذاب تر از خوردن چلوکباب یا دیزی در رستوران های سنتی ایرانی باشد. با توجه به اینکه اغلب متقاضیان فست فود ها محصلین و دانشجوها هستند پس طبیعی است که خودروی شخصی نداشته باشند، به همین دلیل دسترسی مناسب به این رستوران ها در پتانسیل جذب مشتری تاثیر بسزایی خواهد داشت. همینطور تاثیر دکوراسیون داخلی و نمای خارجی فست فودها هم نمی توان نادیده گرفت. انتخاب رنگ، نوع دیوارپوش ها و کف پوش ها، نورپردازی، چیدمان صندلی ها و ... همه مواردی است که باید به آن ها توجه کرد.

بیشتر بدانید: همه چیز درباره رستوران های سنتی ایران

فست فودها

چیدمان فست فودها

رنگ های شاد و اشتها آور مثل قرمز، نارنجی و زرد برای رستوران های  فست فود مطلوب تر است، چیدمان صندلی ها باید به گونه ای باشد که برای قرار های چند نفره و دو نفره فضای مناسبی در نظر گرفته شود. کانتر سفارش و صندوق معمولا در کنار هم واقع می شود. در فست فود ها بر عکس رستوران های سنتی که گارسون بالای میز شما می آید، رایج است که متقاضی شخصا برای سفارش به کانتر مراجعه کند و به هنگام سفارش پرداخت را انجام دهد. برای همین منظور، بخشی در نظر گرفته می شود که اغلب در دیوار مقابل آن مانیتورهایی نصب می شوند که لیست غذاها را با تصویر نشان می دهند؛ وجود این مانیتورها در سفارشات مشتری تاثیر مستقیم می گذارد و گاها پیش می آید که مشتری صرفا به خاطر ظاهر جذاب یک نوع غذا بخواهد آن را امتحان کند. در فست فودها بهتر است طبخ و آماده کردن غذا در معرض دید مشتریان نبوده و آشپزخانه در ارتباط مستقیم با سالن رستوران نباشد. نور مطلوب، پوشش یک شکل کارکنان و موزیک متناسب با محیط بر میزان رضایت مشتریان خواهد افزود.

یک منوی خوب برای رستوران فست فود خود تهیه کنید

بعد از دکوراسیون و چیدمان، نوبت به تنظیم یک منوی انحصاری و مشتری پسند می رسد. نباید فراموش کنید که این کیفیت غذا و به روز بودن منو است که مشتریان شما را به مشتریان دائمی تبدیل خواهد کرد؛ پس نباید از غذاهای جدید و سلیقه مشتریان غافل شد. خانواده برگرها شاید پرطرفدارترین فست فودها در بین مراجعه کنندگان باشد. در منوی خود جایی برای همبرگر، چیزبرگر، چیکن برگر، ماشروم برگر، فیش برگر و ویجی برگر برای افراد گیاهخوار اختصاص دهید.

همبرگر

برای انواع پیتزاها و ساندویچ ها هم بهتر است مواد اولیه برای پخت را در زیر نام غذاها بیاورید، بدین ترتیب انتخاب برای مشتریان هم راحت تر خواهد بود. راجع به سالادها و پیش غذاهایی که ممکن است برای بعضی ها ناآشنا باشد یک توضیح مختصر در منوی خود قرار دهید. یک منوی خوب بهتر است تصاویر غذاها را هم در برداشته باشد، این تصاویر باید با تصاویر غذاها در مانیتورهای دیوار پشت صندوق همخوانی داشته باشد.

در مورد قیمت گذاری علاوه بر مقرون به صرفه بودن، باید به این مسئله دقت کنید که اکثر مخاطبان شما، افراد جوان و دانشجو خواهند بود که در کنار کیفیت، صرفه اقتصادی هم برایشان مهم خواهد بود.

هر چند امروزه کارشناسان تغذیه خوردن فست فودها و سرخ کردنی ها را پیشنهاد نمی کنند؛ اما به دلیل سبک زندگی و تغییر مزاج ها، این نوع غذاها در زندگی افراد جایگاه ویژه ای دارند. در این میان رستوران هایی که سعی در ارائه غذاهای سالم تر و کم چرب تر دارند، طرفداران بیشتری خواهند داشت. به طور کلی همبرگرها به مراتب از سوسیس ها و کالباس ها بهتر هستند؛ زیرا مواد نگهدارنده کمتری دارند. در مورد چیز برگرها، پنیر موجود در آن می تواند برای کسانی که لبنیات مصرف نمی کنند، جایگزین منبع کلسیم شود. یک ساندویچ چیز برگر دارای هر 4 گروه غذایی پروتئین، لبنیات، غلات و سبزیجات است. ولی افرادی که چربی خون بالا دارند باید از خوردن آن اجتناب کنند زیرا پنیرهای ورقه ای چربی بالایی دارد و موجب افزایش وزن هم می شود.

در خانواده پیتزاها، پیتزای مخصوص، حجم و کالری بالاتری دارد و همینطور محصولات فرآوری شده گوشتی (سوسیس و کالباس) در آن به کار رفته که با وجود لذیذ بودن زیاد، چندان مورد تایید نیست.  پیتزای مرغ و قارچ و گوشت و قارچ شاید بهترین و سالم ترین نوع در بین پیتزاها باشد. همینطور پیتزای سبزیجات علاوه براینکه باب میل گیاهخواران هست، سالم ترین نوع پیتزا هم محسوب می شود.

پیتزا

در بین ساندویچ های سوسیس، هات داگ در صورتیکه کباب شود و در روغن سرخ نشود، بهتر است ولی کلا سوسیس ها به دلیل دارا بودن مواد نگهدارنده برای سلامت افراد مضر هستند و مصرف بیش از حد آنها سرطانزاست.

ژامبون ها هم مثل سوسیس ها دارای مواد نگهدارنده و نمک و چربی هستند و چندان پیشنهاد نمی شوند، البته ژامبون معمولی بهتر از ژامبون تنوری است. در مقابل ساندویچ های کباب ترکی، رست بیف و استیک از ساندویچ های سالم محسوب می شود که خواهان زیادی هم دارند.

مرغ بریان که در حرارت پخت می شود از غذاهای سالم هست که می توانید با خیال راحت میل کنید. مرغ سوخاری هم اگر در روغن کم سرخ شود از غذاهای بی ضرر محسوب می شود. ساندویچ مرغ گریل هم از جمله غذاهای سالم و لذیذ محسوب می شود.

مرغ بریان

سرو انواع سالاد در رستوران های فست فودی هم از نظر سلامت و هم از نظر تنوع، انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. غذاهای فست فودی یا فاقد فیبر خوراکی هستند و یا مقدار فیبر آنها بسیار پایین است، به همین دلیل در کنار این نوع غذاها خوردن انواع سالاد که منبع فیبر است باعث هضم بهتر خواهد شد؛ البته به این شرط که از سس مایونز استفاده نکنید و یا خیلی کم استفاده کنید. علاوه بر آن برای افراد گیاهخوارهم امکان انتخاب سالادهای مختلف در رستوران های فست فودی وجود خواهد داشت. سالادهای رایج که در این رستوران ها سرو می شود، سالاد فصل، سالاد سزار، سالاد اندونزی، سالاد کلم و سالاد یونانی است.

سرو انواع سالاد


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله چیدمان فست فود و منو خوب برای فست فود چه امتیازی می دهید

۰.۰
۰ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۰
۰

۵

۴

۳

۲

۱

تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت