همه چیز درباره شهر جدید پرند

اگر شما هم به دنبال خرید خانه و یا سکونت در اطراف تهران هستید، لازم است شهر جدید پرند را در لیست جستجوی خود قرار دید.

پرند با 7 فاز مسکونی و صنعتی، امروزه به یکی از قطب های جذب سرمایه در اطراف تهران تبدیل شده که با احداث ایستگاه مترو اختصاصی و گسترش تدریجی زیر ساخت های شهری، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده؛ در این مقاله سعی بر آن داریم که با معرفی اجمالی این شهر جدید، اطلاعات لازم را در اختیار متقاضیان خرید و اجاره خانه در پرند، قرار دهیم.

موقعیت جغرافیایی شهر جدید پرند

پرند شهری تازه تاسیس از توابع استان تهران است که در 30 کیلومتری آزاد راه تهران – ساوه و جنوب غربی تهران واقع شده. نزدیکی به آزاد راه های تهران – ساوه و تهران – قم و همچنین فرودگاه بین المللی امام خمینی اهمیت این شهر را دو چندان کرده و موجب جلب توجه افراد زیادی جهت سکونت و سرمایه گذاری در آن شده است.

وضعیت آب و هوای پرند تا حدودی نزدیک به هوای پایتخت بوده و البته میزان بارندگی و رطوبت هوای پرند کمتر از تهران است. پرند آلودگی های تهران را ندارد و بالطبع برای افراد حساس به آلودگی، انتخاب مناسبی خواهد بود. 

موقعیت جغرافیایی شهر جدید پرند

معرفی فازهای پرند

پرند با مساحت بیش از 17000 هکتار، دارای 7 فاز است که با کاربری مسکونی و صنعتی ساخته شده اند. یکی از اهداف ایجاد شهرهای جدید این است که بار اقتصاد ملی را در کنار جذب جمعیت سرریز بکشند؛ بنابراین علاوه بر واحدهای مسکونی، فازهایی نیز به منظور احداث شهرک های صنعتی، شرکتهای دانش بنیان و پارک های فناوری اختصاص داده می شود.

در شهر پرند واحدهای مسکونی به سه صورت شخصی ساز، شرکتی و پروژه های مسکن مهر است. در فازهای صفر تا سه خانه های شخصی ساز و شرکتی ساخته شده اند و پروژه های مسکن مهر در فازهای چهار تا شش واقع شده اند.

فازهای پرند

فازهای صفر و یک

فاز صفر با مساحت 70 هکتار و فاز یک با مساحت بالغ بر 110 هکتار در شهر پرند جای گرفته اند.

زمین های این دو فاز در متراژهای 75 متری، 242 متری و 350 متری تفکیک شده اند. واحدهای مسکونی شخصی ساز اغلب دارای حیاط و فضای سبز اختصاصی هستند. فازهای صفر و یک، تراکم ساختمانی و جمعیتی کمتری دارند و امکانات رفاهی و زیر ساخت های شهری متناسب با نیازهای جمعیت ساکن است. این فازها هفت محله مسکونی به نام های پاسارگاد، جام جم، تخت جمشید، سی و سه پل، نقش جهان، و کلیبر، هشت مرکز تجاری، دو بوستان و فضای سبز عمومی ، پنج مدرسه در مقاطع ابتدایی و متوسطه ، مراکز درمانی و مجتمع فرهنگی را در خود جای داده اند.

قیمت مسکن در فازهای صفر و یک، کمتر از فازهای دو و سه و بیشتر از فازهای چهار و پنج و شش است. از مهمترین پروژه های فاز صفر پروژه های 552 واحدی شرکت کیسون، 500 واحدی شرکت تعاونی وزارت دفاع، 310 واحدی هواپیمایی و 180 واحدی شهرداری تهران را می توان نام برد.

فاز صفر شهر جدید پرند

فاز یک پرند

فازهای دو و سه

فاز دو با وسعت 173 هکتار و فاز سه با وسعت 250 هکتار در بخش میانی شهر پرند واقع شده اند. در فاز دو اغلب خانه ها به صورت ویلایی ساخته شده اند که بیشتر آنها از کیفیت ساخت بالا و مصالح مطلوبی برخوردارند.

فاز سه به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می شود، در قسمت شمالی خانه های ویلایی مانند ویلاهای فاز دو ساخته شده اند و بافت شهری کاملا شبیه به فاز دو است. در قسمت جنوبی واحدهای مسکونی بیشتر از پروژه های مسکن مهر تشکیل شده و بافت شهری شبیه به فاز چهار است. پروژه مپسا از مهم ترین پروژه های اجرا شده مسکن مهر در فاز سه است. فازهای دو و سه از نظر امکانات و خدمات شهری در مطلوب ترین وضعیت نسبت به سایر فازها بوده و دارای شش بوستان، مراکز اداری و خدماتی، مجتمع بزرگ تفریحی و چندین مرکز تجاری هستند.

فاز دو شهر جدید پرند

فاز سه شهر جدید پرند

فازهای چهار و پنج و شش

فاز چهار پرند اولین جایی است که کلنگ مسکن مهر در آنجا زده شد. هر چه از فازهای صفر و یک به طرف فازهای پنج و شش می رویم امکانات رفاهی و خدمات شهری کاهش می یابد و این مسئله به این دلیل است که با اتمام پروژه های مسکن مهر و افزایش سریع جمعیت، تکمیل امکانات و راه اندازی خدمات شهری با تاخیر مواجه شده و مشکلاتی را برای ساکنین به وجود آورده، البته در طرح جامع پرند، برای تکمیل و احداث چند پروژه رفاهی پیش بینی های لازم انجام گرفته و در حال بررسی است و چه بسا در آینده نزدیک شاهد پیشرفت چشم گیر و رشد بسیار بالای قیمت مسکن در فازهای مسکن مهر این شهر جدید و نوپا باشیم. با توجه به قیمت پایین تر واحد های مسکونی در فازهای پنج و شش، متقاضیان خرید خانه ارزان در این فازها به نسبت بیشتر است و حتی مشاورین املاک پرند هم برای سرمایه گذاری واحدهای جنوبی فاز پنج و واحدهای شمالی فاز شش را توصیه می کنند.

فاز چهار شهر جدید پرند

فاز پنجم شهر جدید پرند

مزایا و معایب شهر جدید پرند

شهر جدید پرند علاوه بر اینکه مزیت هایی برای سکونت یا سرمایه گذاری دارد، دارای معایبی نیز است. در این قسمت به چند مورد از معایب و مزایای شهر نوپای پرند را که حاصل تجربه ساکنین آن است، اشاره می کنیم:

مزایای پرند

1.     پایین بود قیمت مسکن، علی الخصوص واحدهای مسکن مهر نسبت به سایر شهرهای جدید اطراف پایتخت

2.     قرار گرفتن در نزدیکی فرودگاه بین المللی امام خمینی و مسیر آزاد راه های تهران- ساوه و تهران – قم و دسترسی راحت به شهرهای تهران، کرج و شهریار

3.     احداث خط متروی تهران و پرند و انجام مراحل پایانی آن؛ در حال حاضر روزانه 11 مترو از تهران به سمت فرودگاه امام خمینی در حال تردد هستند. بدین ترتیب دسترسی راحت پرند به تهران یکی دیگر از مزیت های آن محسوب می شود

4.     اکثریت قشر ساکن در پرند کارمندان و بازنشتگان هستند

5.     آب و هوای تمیز و بافت شهری مدرن

6.     موقعیت مناسب حمل و نقل ریلی و داشتن ایستگاه راه آهن

7.     مناسب بودن خاک پرند جهت بلند مرتبه سازی

8.     رونق کارگاه های عمومی و تخصصی صنعتی و خدماتی در سال های آینده

مزایای شهر جدید پرند

معایب پرند

1.     باد خیز بودن و تا حدودی خشک بودن آب و هوای پرند

2.     فاقد آسانسور بودن بعضی آپارتمانهای سنددار

3.     کمبود خدمات اورژانسی و امدادرسانی

4.     ضعیف بودن امکانات زیربنایی و خدمات شهری در فازهای پنج و شش

مزایا و معایب شهر جدید پرند

سرمایه گذاری در شهر جدید پرند

شهر پرند را می توان مناسب ترین گزینه از بین شهرهای اطراف تهران برای خرید خانه ارزان معرفی کرد؛ علاوه بر سرمایه گذاری در بخش مسکن، سایر بخشهای خدماتی این شهر تازه ساخت را نیز می توان برای سرمایه گذاری در نظر گرفت.

بیشتر بدانید: پیش بینی آینده شهر جدید پرند

اگر به دنبال سرمایه گذاری در بخش مسکن هستید، در تمام فازهای پرند انتظار رشد قیمت را می توان داشت ولی فازهای صفر تا سه به دلیل اینکه مراحل توسعه خود را پشت سر گذاشته اند، بر خلاف سکونت شاید چندان برای سرمایه گذاری مناسب نباشند. برعکس فازهای چهار و پنج و شش که پروژه های مسکن مهر را در خود جای داده اند و هنوز به مراحل تکمیل و توسعه خدمات شهری نرسیده اند و انتظار رشد قیمت در آنها بالاست، انتخاب مناسبی برای سرمایه گذاری و خرید خانه ارزان محسوب می شوند.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید خانه در پرند

اگر قصد شما سرمایه گذاری در سایر کاربری های شهر است، همچنان انتخاب های زیادی دارید. از جمله پروژه هایی که برای ساخت آنها طراحی و برنامه ریزی شده است عبارتند از:

1.     نمایشگاه اکسپو پرند با 300 هکتار مساحت

2.     احداث بیمارستان 300 تختخوابی بین المللی فوق تخصصی

3.     ساخت دیسی لند پرند در اراضی جدید

سرمایه گذاری در شهر جدید پرند

امکانات رفاهی پرند

به طور کلی از نظر امکانات رفاهی و خدمات شهری، فازهای صفر تا سه پرند وضعیت مناسب تری نسبت به سایر فازها دارند. یکی از مهم ترین خدمات شهری که در حال احداث است، بوستان مشاهیر در حد فاصل فازهای سه و چهار است که با بهره برداری از آن، نیاز ساکنین پرند به یک فضای فرهنگی، تفریحی و ورزشی برطرف خواهد شد.

شهر جدید پرند دارای 40 واحد آموزشی در مقاطع ابتدایی و متوسطه ، پنج کلانتری ، دانشگاه آزاد اسلامی، چندین پارک و فضای سبز و مراکز درمانی است.

از نظر امکانات خدماتی شهر پرند دارای اداره آب و فاضلاب، اداره برق، اداره مخابرات، اداره گاز، شهرداری و شرکت عمران است.

کارتینگ و قلعه سنگی پرند

کارتینگ شهر پرند با مساحت 20 هکتار و در ابتدای ورودی شهر و در قسمت جنوبی دانشگاه آزاد اسلامی پرند واقع شده است. این مجموعه با هدف برگزاری رقابت های بین المللی  و استانداردهای روز دنیا طراحی شده و دارای پیست 2 کیلومتری و ساختمان مرکزی با 3300 متر زیربنا و معماری مدرن و فضای ورزشی و تفریحی از جمله پارک بازی کودکان، سینمای خانوادگی، زمین بازی پینت بال و رستوران است. کارتینگ پرند در آینده نزدیک به یکی از جاذبه های گردشگری و تفریحی تبدیل خواهد شد.

کارتینگ شهر جدید پرند

قلعه سنگی پرند نیز دیگر جاذبه جهانگردی پرند است، قلعه سنگی با بیش از هزار سال قدمت، نماد معماری ایرانی و اسلامی است. مرمت این بنای باستانی در دستور کار اداره میراث فرهنگی استان تهران قرار دارد و به زودی آماده ارائه خدمات به گردشگران خواهد بود.

قلعه سنگی

قلعه سنگی پرند

 


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله همه چیز درباره شهر جدید پرند چه امتیازی می دهید

۰.۰
۰ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۰
۰

۵

۴

۳

۲

۱

عکس پیش فرض کاربر
اکرم هاشمی ۱۴۰۱-۰۴-۲۵
سلام من سال ۹۵ فاز ۶ ازروی ناچاری مسکن مهر خریدم ۵سال با تمام مشکلات رفت و آمد کردم زن تنها هستم ولی با اینکه تو ۶۴بلوک ۴۰ واحدی تنها بودم هیچگونه مشکل امنیتی نداشتم یکساله از پرند اومدم تهران آرزومه برگردم خونه خودم خیلی هم پرند را دوست دارم با همه محاسن و معایبش

ممنون از حسن توجه شما در این خصوص

عکس پیش فرض کاربر
مهدی فرهادی ۱۴۰۰-۱۱-۲۰
سلام من الان چند سالی که به علت نداشتن خونه و سگین شدن رهن و اجاره مجبور شدم برم پرند و محل کارمم تهرانه واقعا کسی که کارش تو تهران است براش خیلی سخته من هرروز مجبورم ساعت 4:30 صبح بیدارشوم بیام ساعت 7:30 برسم به اداره یعنی حدودا هر روز 5 ساعت تو راهم اون هم با استرس رانندگی و خطر تصادفات هر روز اتوبا ن ساوه تهران (یعنی کشتارگاه واقعی) به علت ماشین های سنگین جاده خیلی نا امن است و جادشم نا هموار خیلی درب و داغونه. فقط برای کاسبین و بنگاه داران خوب است و امکانات اورژانسی و پژشکی صفر می باشد.

عکس پیش فرض کاربر
مسعود نصیری ۱۴۰۰-۰۸-۰۳
جمعیت پرند چند نفر است؟

در سرشماری سال ۱۳۹۵ برابر با ۹۷٬۴۶۴ نفر بوده است.

عکس پیش فرض کاربر
منصور داداش زاده ۱۴۰۰-۰۷-۰۷
سلام من حدود ۳۰۰ میلیون پول دارم به نظر شما برای خرید آپارتمان اونجا گزینه خوبی هست؟

سلام ممنون از شما که مطالب سایت ما را پیگیری می کنید در زمینه خرید ملک باید با کارشناسان در این زمینه مشورت بفرمائید.

عکس پیش فرض کاربر
غلامحسین زرین ۱۴۰۰-۰۶-۰۹
شهر پرند هیچ امکانات رفایی درست ندارد ولی درحد حرف چون مردمان فقیر دارد وروحانیان درپرند زندگی نمی کنند خیلی خیلی کند جلو میرود البته سگ ول کرد زیاد مترو فقط درحد حرف است مسولین پرند.را فراموش گرده اند

ممنون از حسن توجه شما همیشه شروع زندگی در شهرهای جدید دشواری هایی داره

عکس پیش فرض کاربر
امیر ۱۴۰۰-۰۵-۲۱
کاش میشد رفت اونجا وبرای شروع زندگی مستاجر نبود ولی بنظر نمیاد برای کسی که تهران بزرگ‌شده کار راحتی باشه و اینکه چجوری میشه یه زن تنها رو بذاری خونه بیای تهران سرکار اونم با این امنیت نبود امکانات که حداقل زندگی باشه خیلی دردسر داره

شما میتونید از نظرات کاربران در این خصوص استفاده کنید و شرایط رو بسنجید

عکس پیش فرض کاربر
عرفان غلامی ۱۴۰۰-۰۴-۱۰
سلام من ۵۲ سال سن دارم و متولد تهران هستم. بعد از ازدواج بعلت سرمایه کم آمدم پرند و ۱۳ ساله اینجام. خارج از هر شهری هوا برای تنفس آزادتره نه فقط پرند. اینجاامکانات بهداشتی درمانی بسیار ابتدایی داره. امکانات گردشی پارک و … صفر. هر چیزی از تهران گرانتره. من تمام خریدم را از تهران میکنم. اطرافتان فقط بیابون خشگ و سگهای ولگرده. ساکنانش اصلا" بومی نیستند و عمدتا”مهاجر از لرستان و کرمانشاه و ترک ساوه و رباط کریم و غیره آبش وقتی ته نشین میشه گل داره. نانوایی کمه و مغازه سوپری بسیار دور. امنیتش هم کمه. یعنی تمام مشکلات حاشیه نشینی اینجا هست. محل کارم تهرانه و بخاطر زیادی مسافت همیشه خسته ام. اصلا” اکثریت میگن اینجابرای ما فقط خوابگاهه. برای کسی که قبلا در شهر و امکانات خوب زندگی کرده باشه پرند جای خیلی بدی هستش. محل خوبیه برای افسرده شدن و خستگی همیشگی. برای اینکه تو اتوبان تهران _ ساوه زیر تریلی و کامیون نری و پول کمتری برای رفت و برگشت بدی بهترین وسیله برای رفتن به تهران قطاره که مثلا ۵:۳۰ صبح از خواب پاشی زودتر از ۸:۳۰ نمیرسی میدان راه آهن تهران. برای کسی که بیابون و شهر براش فرقی نداره و حداقل امکانات زندگی نمیدونه چیه؟ حتما” عالیه و بهشته.

همه شهرهای جدید درابتدا مشکلاتی دارند

عکس پیش فرض کاربر
روح الله حسین پور ۱۴۰۰-۰۱-۱۹
فاز هفت کجاست؟مسکن ملی میگن فاز هفت ساخته میشه ولی فاز هفت نداریم

شما میتونید اخبار فازهای جدید رو در سایت های خبری بیابید

عکس پیش فرض کاربر
مرتضی ۱۴۰۰-۰۱-۰۹
سلام توضیحات بسیار خوبی بود ولی درخصوص خدمات اداری کمتر اشاره داشتید

خیلی ممنون و خوشحالیم مطالبمون واسه شما مفید بوده حتما تو یه مقاله دیگه مفصلا در این خصوص واستون مطلب میزاریم

تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت