راهنمای خرید خانه در پرند

پرند شهری واقع در 30 کیلومتری جنوب غرب تهران و میزبان بزرگترین پروژه های مسکن مهر، در این روزها مورد توجه سرمایه گذاران و حتی مهاجران زیادی قرار گرفته است. این شهر به دلیل موقعیت مکانی و محل قرارگیری اهمیت زیادی دارد. نزدیکی به فرودگاه بین المللی امام خمینی و شهرک صنعتی پرند و پارک های فناوری، افراد زیادی را به خرید خانه در پرند و حتی سکونت دائمی در آن ترغیب می کند. شهر جدید پرند علاوه بر خط مترو دارای ایستگاه راه آهن است و در تقاطع مهم ترین شریان های ارتباطی کشور با پایتخت قرار گرفته. این شهر دارای هفت فاز است که 4 فاز اول آن یعنی فاز های صفر تا سه را خانه های شخصی ساز که سازنده آنها افراد و شرکت های خصوصی بوده اند، در خود جای داده اند و در سه فاز بعدی واحدهای مسکن مهر واقع شده اند.

گران ترین فازهای پرند، فازهای 2 و 3 هستند در این فازها خانه های ویلایی در دو یا سه طبقه با فضای سبز اختصاصی و امکانات قابل قبول ساخته شده اند. وضعیت امکانات رفاهی و خدمات شهری در این دو فاز نسبت به سایر فازهای پرند مطلوب تر است. پروژه مپسا به نام ترین پروژه اجرا شده در فاز 3 است.

فازهای صفر و یک هم، خانه های شخصی در تعداد طبقات کم را در خود جای داده اند، هرچند که قیمت خانه در این فازها کمتر از فازهای دو و سه است ولی جمعیت کمتری در آن ساکن هستند.پیشنهاد می کنیم به آگهی های وب سایت شهرهای جدید سری بزنید.

پیش خرید و پیش فروش خانه در پرند

بیشتر موارد پیش فروش آپارتمان در فازهای 4 تا 6 پرند و در واحدهای مسکن مهر موجود است. همانطور که قبلا هم گفتیم یکی از مهم ترین معایب قراردادهای پیش فروش، عدم تحویل به موقع واحدهای آپارتمانی است. در مورد پیش فروش مسکن مهر در پرند هم شاهد این اتفاق هستیم و به دلیل زیاد بودن تعداد پروژه ها، تعدادی از آنها به پیمانکاران واگذار شد که این مسئله باعث شد بعضی از واحدها نیمه کاره رها شوند و در اختیار خریداران قرار نگیرند و حتی کیفیت ساخت واحدها در پروژه های مختلف متفاوت باشد. حتی در بسیاری از واحدهایی که به صورت پیش فروش تکمیل و واگذار شده اند، شاید واحد مورد نظر قابل استفاده باشد ولی به دلیل نبود امکانات زیرساختی و خدمات شهری و حتی آسفالت مناسب در بعضی مناطق، عملا خالی از سکنه مانده اند. هرچه بیشتر به سمت فازهای بالاتر مانند فاز 6 می رویم، این پدیده بیشتر نمایان می شود. در هر حال توصیه ما این است که واحدی را خریداری کنید که به مرحله بهره برداری رسیده باشد؛ بدین ترتیب می توانید تمام جوانب را بسنجید و سپس اقدام به خرید کنید.

بیشتر بدانید:

10 راه برای فروش سریع خانه

 

پیش خرید آپارتمان در پرند

خرید مسکن مهر در پرند

شهر جدید پرند که از آن به عنوان پایتخت مسکن مهر ایران یاد می شود، بزرگترین پروژه های مسکن مهر را در خود جای داده است. نزدیک به 100 هزار واحد مسکن مهر در فازهای 4 تا 6 پرند ساخته شده اند که تعدادی از آنها هنوز به بهره برداری نرسیده اند. از این تعداد شرکت کیسون 16 هزار واحد، هسا 10 هزار واحد و کوزو 20 هزار واحد را در دست ساخت دارند. ساخت قسمتی از پروژه مسکن مهر پرند هم به پیمانکاران جز واگذار شده اند که بسیاری از آنها همچنان مورد بهره برداری قرار نگرفته اند. مراحل تکمیل و بهره برداری از پروژه های مسکن مهر بستگی به گسترش امکانات زیربنایی و خدمات شهری قابل قبول دارد. البته در بسیاری از برج ها هم واحدها آماده بهره برداری هستند ولی به دلیل اینکه آسانسورهای برج نصب نشده اند، عملا غیر قابل استفاده هستند. بسیاری از آپارتمان های مسکن های مهر پرند در ابتدا به صورت اجاره 99 ساله واگذار شدند و البته برای خریداران عرصه تخفیف ها و تسهیلاتی در نظر گرفته شد و امکان تغییر این واحدها به واحدهای ملکی مهیا شد. قیمت مسکن مهر در پرند در فازهای مختلف متفاوت است؛ در فازهای 3 و 4 به دلیل وضعیت مطلوب تر خدمات رفاهی و امکانات بهتر قیمت این واحدها نسبتا بالاتر است و حتی در بعضی موارد قیمت هر متر از 4 میلیون تومان هم بالاتر رفته است ولی در فازهای 5 و 6 که امکانات ضعیف تری دارند قیمت آپارتمان ها به ازای هر مترمربع 2.5 الی 3 میلیون است. این بدین معنی است که برای خرید آپارتمان 80 متری مسکن مهر در پرند، حداقل باید 200 میلیون تومان هزینه کنید که این میزان در مقایسه با مسکن مهر پردیس پایین تر است. البته به طور کلی به دلیل وجود دانشگاه های آزاد و پیام نور واحد پرند، شهرک صنعتی پرند و موقعیت جغرافیایی خاص پرند، توسعه شهری و افزایش قیمت مسکن در آینده نزدیک، چندان هم دور از انتظار نیست و شاید یکی از مناسب ترین مناطق برای سرمایه گذاری، شهر جدید پرند باشد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید خانه

دانستنی های خرید املاک

نکات حقوقی خرید ملک

کدام طبقه آپارتمان برای خرید بهتر است؟

مسکن مهر در پرند

طرح اقدام ملی مسکن در پرند

از مجموع 400 هزار واحد مسکن ملی تعداد 20 هزار واحد در شهر جدید پرند اجرا می شود که از این تعداد 10 هزار واحد به صورت ثبت نامی است و مابقی به شکل قراردادهای مشارکت با دستگاههای دولتی و یا خصوصی است. مسکن ملی در مقایسه با مسکن مهر از نظر نما و مصالح مرغوب تر است و در متراژهای متنوع تر و طبقات کمتر ساخته می شود. تفاوت واحدهای ثبت نامی و مشارکتی در این است که که واحدهای مشارکتی ممکن است بنابر سلیقه و شرایط سازنده، با کیفیت بالاتر و لوکس تر ساخته شود و احتمالا قیمت این واحدها بالاتر هم باشد. به طور کلی قیمت هر متر مربع از آپارتمان های مسکن ملی در پرند بین 3 تا 3.5 میلیون تومان است که در مورد پروژه های مشارکتی ممکن است این مبلغ به 4 میلیون تومان هم برسد؛ بدین ترتیب برای خرید یک واحد 75 متری از پروژه های طرح اقدام ملی مسکن در حدود 250 تا 300 میلیون تومان باید هزینه کنید که 30 درصد این مبلغ طبق شرایط ثبت نام مسکن ملی به عنوان پیش پرداخت اخذ می شود. برای خریداران مسکن ملی تسهیلاتی با مبلغ 75 تا 100 میلیون تومان با کارمزد 18 درصد و بازپرداخت 12 ساله تعلق می گیرد. در مورد وام های 75 میلیونی مبلغ اقساط ماهانه یک میلیون و دویست و هفتاد و چهار هزار تومان و در مورد تسهیلات 100 میلیونی مبلغ اقساط ماهانه یک میلیون و هفتصد هزار تومان خواهد بود.

مسکن ملی در پرند

قیمت خرید خانه در پرند

آپارتمان های پرند در قالب واحدهای مسکن مهر، طرح اقدام ملی مسکن، آپارتمان های تعاونی ساز و شخصی ساز احداث شده اند. قیمت آپارتمان در پرند نسبت به سایر شهرهای جدید اطراف تهران مانند پردیس و اندیشه، کمی متعادل تر است. آپارتمان های ارزان در پرند متعلق به واحدهای مسکن مهر واقع در فازهای 5 و 6 با قیمت هر متر حدود 3 میلیون تومان است. قیمت واحد های مشابه در فازهای 3 و 4 نسبتا بالاتر است و دلیل آن هم وجود امکانات شهری بهتر است. واحدهای طرح ملی مسکن هم در رنج قیمتی مشابه با مسکن مهر و البته با امکانات و کیفیت مطلوب تر هستند؛ ولی در مورد آپارتمان های شرکتی و شخصی ساز که در فازهای صفر تا سه واقع شده اند و دارای فضای سبز اختصاصی و امکانات بسیار خوبی هستند، قیمت هر متر مربع حتی تا 8 میلیون تومان هم رشد کرده. بنابراین برای خرید واحد آپارتمان 80 متری دو خواب با امکانات در پرند شما به مبلغی بین 250 تا 650 میلیون تومان احتیاج دارید که با روند رشد قیمتی در پرند انتظار می رود این مبلغ در سال های آتی بیشتر هم شود.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی آینده شهر جدید پرند

همه چیز درباره شهر جدید اندیشه

همه چیز درباره شهر جدید پردیس

خرید خانه در پرند

اجاره خانه در پرند

حتی اگر محل کارتان در تهران باشد، می توانید با استفاده از خط متروی پرند، رفت و آمد روزانه به پایتخت داشته باشید. بنابراین اجاره خانه در پرند، چندان هم کار غیر منطقی نخواهد بود، علاوه بر اینکه هوای تمیز و به دور از آلودگی و شلوغی را نیز تجربه می کنید. قیمت اجاره آپارتمان در پرند برای یک واحد 80 متری مسکن مهر بین 50 تا 70 میلیون رهن کامل خواهد بود که این به منزله صرفه جویی در هزینه های مسکن و سکونت در یک واحد نوساز در متراژ بالاتر و امکانات مناسب تر و حتی طبقات بالایی برج ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: متراژ آپارتمان و همه نکات آن

اجاره خانه در پرند

خرید زمین در پرند

یکی از سرمایه گذاری هایی که در آینده نزدیک بازدهی مناسبی خواهد داشت خرید زمین در پرند است. با توجه به موقعیت جغرافیایی پرند و مسطح بودن اغلب زمین های اطراف شهر انتظار می رود که در دهه های آینده این شهر توسعه عرضی داشته باشد و قیمت زمین به دنبال جذب جمعیت بیشتر رشد مناسبی خواهد داشت. زمین های پرند در همه کاربری های مسکونی، تجاری و تفریحی، صنعتی و کشاورزی امروزه متقاضیان زیادی را به سوی خود جذب کرده اند. قیمت زمین های مسکونی در فازهای 2 و 3 از متری 6 میلیون تومان شروع می شود ولی در فازهای بالاتر قیمتها نسبتا پایین تر است و زمین های مسکونی با متری 4 میلیون تومان خرید و فروش می شوند.زمین های تجاری و تفریحی نیز در محله های کم تراکم و در حومه شهر با قیمت متری 2.5 تا 3 میلیون خرید و فروش می شوند که یکی از بهترین سرمایه گذاری ها در پرند محسوب می شود و در آینده نزدیک جهش قیمتی مطلوبی خواهند داشت.

خرید زمین در پرند


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله راهنمای خرید خانه در پرند چه امتیازی می دهید

۰.۰
۰ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۰
۰

۵

۴

۳

۲

۱

عکس پیش فرض کاربر
الهه امیری ۱۴۰۰-۰۷-۲۲
با سلام و احترام، از میان سه سازنده اصلی کوزو، میسون و هسا کدام یک سازه های مستحکم آری می‌سازند؟

سلام و ممنون از شما برای راهنمایی دقیق تر از کارشناسان ساختمان و ملک سوال بفرمائید.

عکس پیش فرض کاربر
نسرین استخری ۱۴۰۰-۰۵-۱۹
سلام سپاس از راهنمایی شما آیا این آپارتمانها وام هم دارند؟یا میشود رویشان از بانک مسکن وام گرفت؟

ممنون از حسن توجه شما در این خصوص می توانید از آگهی دهندگان سوال بفرمائید

عکس پیش فرض کاربر
حمیدرضا عبدالهی ۱۴۰۰-۰۳-۱۳
اگر لطف میکردید تاریخ به روزرسانی را مشخص میکردید مطلوبتربود .باتشکرفراوان

ممنون از حسن توجه جنابعالی به زودی به سایت اضافه می شود

عکس پیش فرض کاربر
آرش ۱۳۹۹-۱۱-۰۱
توضیحات خوب و تقریبا کاملی بود که برای تصمیم گیری به من کمک کرد. متشکرم.

ممنون و از اینکه این مقاله برایتان مفید بود خوشحالیم

تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت