10 راه برای فروش سریع خانه

فروش خانه و یا اجاره آن یکی از کارهای سخت و وقت گیر است که نیاز به صرف وقت زیادی دارد مخصوصا اگر شما برای این کار عجله داشته باشید. این کار دارای جزئیات و پیچیدگی های مختلفی است که عدم توجه به این مسائل باعث ایجاد درد سر برای شما شده و ضرر و زیان مالی برای شما به دنبال خواهد داشت.

ملک از مهم‌ترین و گرانبهاترین دارایی‌های هر فرد است که فروش آن باید حتما" توجیه مالی خوبی داشته باشد. بسیاری از افرادی که در زمینه ساخت و ساز فعال هستند هر  ساله تعداد زیادی از واحد های خود را برای فروش در سایت های اینترنتی و یا بنگاه های املاک فایل می کنند. افراد زیادی هم هستند که برای اجاره یا فروش خانه خود وارد بازار املاک شده و سوال‌های زیادی برای آنها به وجود می آید. آنچه مهم این است که شما بتوانید در کمترین زمان ممکن ملک خود را به فروش برسانید حتی اگر مجبور به تخفیف یا کاهش قیمت ملک خود شوید.

در ادامه این مطلب شما را با ترفندهایی که برای فروش خانه لازم است آشنا می کنیم. با کمک این ده راهکار می توانید ملک خود را در کمترین زمان و با قیمت مناسب بفروشید.به شما پیشنهاد میکنیم به آگهی های وب سایت شهرهای جدید سری بزنید.

10راهکار فروش خانه

 مراجعه به مشاور املاک و ثبت خانه برای فروش:

مسلما" اولین و منطقی‌ترین راه برای  فروش خانه مراجعه به دفاتر املاک در نزدیکی محل قرار‌گیری ملک است. بسیاری از افراد به دلایل نادرست اعتمادی به مشاوران املاک نداشته و آنها را راهنمایان خوبی ندانسته و پرداخت حق کمیسیون را پرداخت پول اضافه می دانند. در صورتیکه در واقع این طور نیست و مهم‌ترین کاری که مشاور املاک برای شما می تواند انجام دهد تعیین قیمت منطقی و دقیق ملک است. مشاور املاک کار بلد و باتجربه می تواند ملک شما را به خوبی ارزشیابی کرده و متراژ درست آن را محاسبه کند. بعد از آن با ارزیابی موقعیت ملک طبق متراژ، سن بنا، امکانات جانبی، شمالی یا  جنوبی‌بودن و بسیاری از موارد دیگر قیمت آن را تعیین می‌کند. در کنار اینها پیدا کردن مشتری و بازدید از ملک در صورتی که تخلیه باشد در اختیار مشاور املاک بوده و این کار زحمت شما را کم خواهد کرد.در هنگام مراجعه مشاور املاک حتما"به اعتبار و پروانه کسب دفتر توجه کنید تا بتوانید یک مشاور قابل اعتماد را انتخاب کنید.

خانه را برای بازدید مشتری، آماده کنید:

آماده کردن خانه برای مراجعه مشتری یکی از ترفندهایی است که تاثیر مثبتی بر روند فروش خانه دارد. در هنگام مراجعه مشتری آنچه بیش از هر چیز تاثیر‌گذار است یک بازدید خوب و کامل و دیده شدن تمامی امکانات خانه است.اگر خانه تخلیه باشد یک امتیاز مهم برای شما است. در غیر این صورت از ساکنین بخواهید خانه را تمیز و مرتب نگه داشته، تا حد ممکن فضاهای مختلف خانه را کمی خالی کرده و وسایل اضافه را از دید مشتری مخفی کنند. اگر صاحب خانه یا مستاجر در حال اسباب کشی و جمع و جور‌کردن وسایل است بهتر است کارتن‌ها در کناری به صورت مرتب چیده شده و هرج و مرج محیط را کاهش داده شود. هیچ چیز بیشتر از بازدید از خانه ای که تمیز، مرتب و باسلیقه چیده شده بازدید کننده را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. همان‌طور که گفته شد خریدار تمایل دارد تمام فضای خانه را بازدید کند بنابراین اتاق خواب‌ها، سرویس بهداشتی، حمام و ... را مرتب کرده و از خوش بو کننده برای فضای آن استفاده کنید.

آشپزخانه مهم ترین بخش برای جلب رضایت مشتری:

جلب رضایت مشتری ملک با آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه است و داشتن یک آشپزخانه با کابینت های تمیز و مرتب تاثیر زیادی روی خریدار خواهد گذاشت. ابعاد آشپزخانه، محل قرار گیری و کابینت های نو بیش از هر چیزی برای خریدار مهم هستند. اگر وقت کافی برای بازسازی خانه ندارید فقط آشپزخانه را بازسازی کرده و کابینت های نو تهیه کنید. زیرا بازسازی آشپزخانه در صورتی که ملک قدیمی بوده و به بازسازی احتیاج دارد از همه‌ی بخش‌های دیگر مهم‌تر است. تعویض کابینت ها ،تعمیر و رنگ کردن آنها، تعویض لوله کشی آشپزخانه و مخفی‌کردن آنها از دید و به طور کلی آشپزخانه تمیز و مرتب تاثیر زیادی برای فروش سریع خانه خواهد گذاشت.

تعمیرات لازم و ضروری را انجام دهید:

تعمیرات خانه برای فروش

برای فروش هر چه سریعتر خانه بهتر است قسمت هایی که در معرض دید قرار داشته و نیاز به تعمیر دارند را تعمیر و بازسازی کنید. معمولا" هزینههای بازسازی کلی و همه جانبه خانه بسیار زیاد شده و هزینه آن نیز با فروش خانه بر نمی گردد. اگر قصد بازسازی کلی را ندارید بازسازی جزئی و موردی می تواند کمک کننده باشد. یکی از مهم ترین قسمت های خانه که در زمان فروش و یا اجاره تاثیر گذار است وضعیت تمیزی دیوارهای خانه است. با رنگ کردن دیوارها، خانه جلوه ای نو پیدا کرده و در جلب رضایت خریدار تاثیر‌گذار است. تعویض در و پنجره های قدیمی و فرسوده نیز برای فروش خانه مهم است. تعویض در و پنجره علاوه بر بالا بردن ارزش و  امنیت ملک، مشتری را راضی می کند.

به مشتری ایده تغییر و جا به جایی بدهید:

ایده به مشتری در معاملات خانه

به طور خلاصه به  مشتری خود ایده نو و جدید برای تغییر فضای داخلی بدهید. اگر در هنگام بازدید احساس کردید مشتری از دکوراسیون و معماری داخلی خانه راضی نیست می توانید به مشتری ایده جا به جایی و تغییر در فضای داخلی را بدهید. این ایده ها با توجه به شناختی که از فضای داخلی خانه دارید می تواند مشتری را برای ایجاد دکوراسیون داخلی دلخواه مجاب کرده و خانه به فروش برسد.

حیوانات خانگی را دور از چشم مشتری نگه دارید:

اگر داخل خانه حیوان خانگی دارید بهتر است در حضور مشتری آن را داخل قفس و باکس قرار دهید. بسیاری از افراد از حیوانات خانگی ترسیده و دوست ندارند آنها را در محیط زندگی ببینند. آلودگی های ایجاد شده توسط حیوان خانگی را  نیز تمیز کنید.

عزم جدی برای فروش خانه داشته باشید:

وقتی برای فروش خانه تصمیم گیری جدی داشتید بهتر است  به حرف دلالها و افراد بدون تخصص توجهی نکرده و قیمت مناسب و دلخواه را روی ملک خود بگذارید. قیمت گذاری بیش از حد باعث عدم اعتماد مشتری و قیمت گذاری کم نیز باعث ضرر و زیان شما خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دانستنی های خرید املاک

نکات حقوقی خرید ملک

فروش پارکینگ را جداگانه انجام ندهید:

این روزها در بسیاری از معاملات انجام شده پارکینگ به صورت جداگانه به فروش رسیده و باعث سود بیشتری می‌شود. اما توجه داشته باشید این کار بسیار وقت گیر است و فروش ملک را با وقفه مواجه می‌سازد. اگر می خواهید خانه سریعا" به فروش برسد از این مورد صرف نظر کنید.

روش تبلیغاتی مناسبی را برای فروش خانه پیدا کنید:

علاوه بر فروش خانه از طریق مشاوران املاک درج آگهی به صورت مستقل نیز می تواند برای فروش خانه موثر باشد.برای این کار می توانید از سایت های آگهی املاک که به صورت عمومی و اختصاصی آگهی املاک را درج می کنند، استفاده کنید. این سایت ها روزانه بازدید زیادی داشته و بسیاری از مردم برای پیدا کردن خانه برای خرید و اجاره به این سایت ها مراجعه می کنند. برای درج آگهی باید دقت کنید اطلاعات مربوط به خانه را به درستی و دقیق وارد کرده و قیمت منصفانه ای ارائه دهید. البته بسیاری از مشاوران املاک نیز خانه هایی را که قصد فروش دارند را در سایت های املاک آگهی می کنند.

درج مشخصات خانه و اطلاعات دقیق آن به بهتر دیده شدن خانه کمک می کند. تعیین محل قرارگیری خانه یا لوکیشن دقیق خانه نیز بهتر است در آگهی درج شود. درج آگهی در سایت‌های تخصصی باعث می شود ملک شما به خوبی دیده شده و مشتریان واقعی آن نیز بیشتر شود. داشتن عکس مناسب از قسمت های مختلف خانه نیز می‌تواند آگهی شما را تکمیل کند. با درج شماره تلفن همراه برای تماس، فرستادن پیامک و ارتباط از طریق اپلیکیشن های ارتباطی نیز می توان به سوالات مشتریان پاسخ داد.

قیمت منصفانه پیشنهاد دهید:

پیشنهاد قیمت منصفانه در معامله خانه

قیمت منصفانه و ارزیابی دقیق خانه به شما کمک می‌کند سریع و به موقع خانه خود را بفروشید. در سالهای اخیر قیمت خانه به سرعت در حال رشد است و بیشتر خانه های قدیمی و چند سال ساخت مشتری دارند. اغلب خانه های نوساز قیمت بالایی داشته و فروش خانه با تخفیف و قیمت کمتر از محدوده باعث می شود خانه شما بهتر به فروش برسد. قیمت گذاری بیش از حد و بالاتر از عرف مشتری را دلزده و مایوس می کند و خانه شما به فروش نمی رسد به عبارت دیگر اگر فروشنده واقعی هستید باید خانه را به قیمت مناسب برای فروش ارائه کنید. یکی از روش های درست قیمت گذاری توجه به خانه هایی است که موقعیت مشابه خانه شما را داشته و اخیرا به فروش رفته اند. توجه به این معاملات انجام شده باعث می شود شما به قیمت منطقی خانه خود برسید.

البته قیمت گذاری خانه پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و در بسیاری از مواقع این بازار است که قیمت را به شما تحمیل می کند. برای شروع، قیمت خانه را 5 تا 10 میلیون بیشتر از ارزش واقعی قیمت گذاری کرده و این مقدار را برای تخفیف پای معامله قرار دهید. در این صورت خانه شما به احتمال زیاد نزدیک به ارزش واقعی به فروش می رسد. برای به دست آوردن قیمت واقعی خانه خود می توانید از مشاور املاک کمک بگیرید.

بعد از اینکه روش های بالا را به کار گرفتید نوبت به انجام مذاکرات برای فروش خانه است. در هنگام مذاکرات حضور یک مشاور املاک معتمد برای رسیدن به یک معامله درست و بدون ضرر و زیان به شما کمک می‌کند تا  ملک خود را به بهترین قیمت بفروشید. معمولا" معامله یک خانه دارای پیچیدگی ها و بندهای مختلفی است که باید حتما" در حضور مشاور املاک تنظیم و تهیه شود.

مرحله بعد تائید صلاحیت مالی خریدار است و میزان وامی که از بانک دریافت می کند .معمولا" بانک ها و موسسات مالی از پرداخت وام به قیمت خانه ای که خریدار 10 درصد از قیمت تعیین شده کمتر پرداخت می کند، خودداری می کنند. در این شرایط است که خریدار ممکن است نتواند وام بگیرد.

فروش سریع خانه به وضعیت بازار نیز بستگی دارد. اگر بازار کساد باشد ممکن است به راحتی مشتری برای خانه شما پیدا نشود اما در صورتی که بازار داغ باشد و خرید و فروش رونق داشته باشد روزانه ده ها پیشنهاد خرید به شما ارائه شده و می توانید خانه خود را به بهترین قیمت و سریع بفروشید. قرار داشتن خانه در مناطق پر فروش و پر متقاضی و  داشتن متراژ مناسب برای خریدار نیز در فروش خانه تاثیر گذار است. شاید اگر متراژ خانه شما بالا باشد و یا امکانات زیادی داشته باشد و به عبارت دیگر لاکچری باشد فروش آن مدتهای زیادی طول بکشد. این وضعیت در حال حاضر در مناطق شمالی شهر تهران دیده می شود و سالهاست خانه های زیادی در این مناطق خالی و بدون مشتری مانده است.

فروش ملک برای خریدار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و هر گونه اشتباه ممکن است ضرر و زیان جبران ناپذیر به مالک وارد کند. بنابراین ارزیابی دقیق خانه و قیمت گذاری مهم ترین بخش از یک معامله خانه است که در صورتی که به صورت دقیق و کارشناسی تعیین شود در فروش سریع خانه موثر است.به طور خلاصه مراحل فروش خانه در کمترین زمان :

  • انتخاب مشاور املاک حرفه ای ، کاربلد و معتمد
  • آماده سازی خانه قبل از بازدید و تمیز و خلوت کردن محیط داخلی
  • حذف پارکینگ و انباری از خانه
  • بازسازی کلی و یا جزئی برای فروش بهتر خانه
  • فروش بدون واسطه خانه از طریق سایتهای آگهی تخصصی و عمومی
  • تعویض در و پنجره های قدیمی و بالا بردن ارزش و امنیت خانه
  •  رنگ کردن در و دیوار خانه برای زیبا تر شدن هر چه بیشتر فضای داخلی
  • قیمت گذاری منطقی و درست و ارزیابی دقیق ارزش خانه
  • ارزیابی بازار ملک و کساد بودن و داغ بودن اوضاع خرید و فروش خانه
  • عزم جدی برای فروش خانه  و  عدم توجه به صحبت های دلالان خانه و افراد غیر متخصص
  • ارائه پیشنهاد برای تغییر دکوراسیون خانه و فضای داخلی به مشتری و تعمیر و بازسازی آشپزخانه در خانه های قدیمی و بازسازی کابینت ها است

که در کنار هم برای فروش سریع خانه موثر هستند.


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله 10 راه برای فروش سریع خانه چه امتیازی می دهید

۰.۰
۰ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۰
۰

۵

۴

۳

۲

۱

برچسب های مرتبط
تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت