چمستان کجاست و خرید ویلا در چمستان چه مزیتی دارد

 

استان مازندران را در صنعت توریستی و گردشگری، می توان به عنوان یکی از پرطرفدارترین استان های ایران به حساب آورد، این استان دارای جاذبه های گردشگری و توریستی منحصر به فردی است که سبب شده از سایر استان های شمالی کشور متمایز گردد. آب و هوای معتدل و مرطوب، دشت ها و مناطق کوهستانی و مناطق جنگلی از یک سو و سواحل زیبا و آرام دریای خزر از سوی دیگر سبب شده است این استان شمالی سالانه میزبان گردشگران و توریست های بسیاری از سراسر جهان باشد. در این‌ میان نیز افرادی وجود دارند که این استان شمالی را برای زندگی و یا خرید ویلا و سرمایه گذاری انتخاب می کنند که یکی از شهرهای این استان که بسیار متوجه گردشگران، توریست ها و افرادی که قصد خرید ویلا و یا خانه را دارند قرار گرفته است شهر زیبای چمستان است. که در این مقاله از شهرهای جدید قصد داریم به معرفی این شهر زیبا و بکر پرداخته و مزایای خرید ویلا در چمستان را بیان کنیم پس اگر شما هم قصد خرید ویلا و یا آشنایی با این منطقه از استان مازندران را دارید لطفا تا پایان مقاله با ما همراه شوید.

 چمستان کجاست؟ آشنایی با این شهر از استان مازندران

چمستان-کجاست؟-آشنایی-با-این-شهر-از-استان-مازندران

چمستان کجاست؟ این شهر یکی از شهر های کوچک در زیر مجموعه شهر نور استان مازندران است این شهر مرکزیت بخش چمستان شهرستان نور است که نزدیک آمل و ساری و در 180 کیلومتری تهران واقع شده است که به دلیل وجود علفزارها و چمنزار های فراوان در این منطقه به این اسم نام گذاری شده است، علاوه بر این وجود جنگل های زیبا در این ناحیه از استان مازندارن این شهر کوچک را به یک جاذبه زیبا برای توریست ها و گردشگران تبدیل نموده است. فاصله این شهر کوچک تا شهر نور 15 کیلومتر است و همچنین دارای فاصله حدود 1 ساعته و نیمه با شهر ساری است، علاوه بر این، این شهر از استان مازندران به استان تهران و جاده چالوس که مسیر دسترسی به استان تهران است بسیار نزدیک بوده که این امر را می توان به عنوان یک مزیت برای این استان بیان نمود.

از دیگر جاذبه هایی که می توان برای این شهر بیان نمود نزدیکی دریاچه الیمالات است. اطراف این دریاچه را درخت های بلند و جنگل های سرسبز پوشانده است که این امر سبب شده یک مکانی زیبا و خاص برای گردشگران و عکاسان ایجاد شود، علاوه بر این، این دریاچه دارای املاح معدنی و گوگرد نیز است.

مواردی که بیان نمودیم تنها گوشه ای از جاذبه های این شهر هستند، علاوه بر این چمستان دارای بخش های زیبای دیگری نیز است که از معروف ترین آن ها می توان به امیرآباد و سعادت آباد اشاره نمود که در ارتفاعات قرار دارند و دید و ویوی عالی را به افراد هدیه می دهند. در دو بخش امیرآباد و سعادت آباد ویلاهای بسیار زیبا و لوکس با متریال های عالی طراحی و ساخته شده است که کیفیت ویلا در کنار مناظر زیبا می تواند یک انتخاب عالی برای سرمایه گذاری به حساب بیاید.

معرفی مناطق زیبا و گردشگری شهر چمستان

معرفی-مناطق-زیبا-و-گردشگری-شهر-چمستان

1. روستای ییلاقی لاویج

یکی از بخش های زیبای این منطقه، می توان به روستای ییلاقی لاویج اشاره نمود که در بیست و پنج کیلومتری چمستان قرار دارد و دارای آب گرم‌ طبیعی است، همچنین این‌ روستا دارای جاذبه ی گردشگری فیل سنگی نیز بوده که توسط عوامل طبیعی به مرور زمان ایجاد شده است که این جاذبه گردشگری در مرکز این روستا قرار گرفته است. پارک جنگلی لاویج نیز در ورودی این روستا قرار گرفته که چهره زیبایی به این روستا بخشیده است.

2. روستای گزناسرا

روستای-گزناسرا

یکی دیگر از مناطق این شهر از استان مازندران که پرجاذبه و محبوب است و در بین گردشگران و سرمایه گذاران در جهت خرید ویلا طرفداران خاص خود را دارد روستای گزناسرا است. این روستا به دلیل داشتن آب های زیر زمینی بسیار، جنگل های پنسا و مکان های زیبای قلقلک چشمه و قله های مرتفع کولو بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است.

3. روستای یوش

روستای زیبا و خوش و آب و هوای یوش که زادگاه نیما یوشیج است سالانه گردشگران زیادی به خصوص در زمینه علم و ادبیات را به خود جذب می کند.

4. روستای ییلاقی میرخمند

روستای-ییلاقی-میرخمند

این‌ روستا بین سه کوه و یک دره قرار گرفته است و این امر باعث شده است که افراد و اهالی این منطقه و همچنین گردشگران این روستا از چمستان از آب و هوای بسیار خنک این منطقه در فصل تابستان بهره مند شوند. علاوه بر این وجود چشمه های متعدد فصلی در این روستا سبب شده است که جاذبه‌ی گردشگری آن دو چندان شود.

بیشتر بدانید:

قدرالسهم چیست و چطور محاسبه می‌شود؟

خرید ویلا و معرفی بهترین مناطق شمال برای خرید

ویلای شهرکی یا ویلای مستقل و تفاوت های آنها

اتاق خواب مستر چیست؟ و جه ویژگی هایی دارد؟

 مزایای خرید ویلا و زمین در چمستان استان مازندران

مزایای-خرید-ویلا-و-زمین-در-چمستان-استان-مازندران

  قیمت مناسب ویلا در چمستان

قیمت مناسب زمین و ویلا ها در این شهر از استان مازندران سبب شده است که افراد بسیاری برای خرید ویلا به این شهر روی آورند، افرادی که در استان تهران زندگی می کنند با مقایسه قیمت های ویلا و زمین در قسمت های خوش و آب و هوای تهران با قیمت ویلا در شهر چمستان به این نتیجه خواهند رسید که خرید در این شهر چقدر می تواند صرفه اقتصادی داشته باشد. بهترین مناطق این شهر از استان مازندران عبارت اند از: سعادت آباد، میرنا، باریکا، ایرکا، افراده ، انگتارود و ورازده است که خرید ویلا در این مناطق از طرفداران بسیاری برخودار است.

اما مهمترین نکته ای که شما باید در هنگام خرید ملک و ویلا در این مناطق از چمستان در نظر بگیرید توجه به سند ملک و دقت داشتن در انجام معامله است، با توجه به این نکته شما می توان با یک قیمت مناسب یک ویلا خوب و با کیفیت در این شهر خریداری نمایید.

 امکان خرید ویلا به صورت اقساطی در چمستان

امروزه به دلیل افزایش ویلا ها و املاک در چمستان، تمامی املاکی ها و سرمایه گذاران تمایل دارند که ملک خود را به قیمت مناسب به فروش برسانند، از این رو با قسطی و شرایطی کردن فروش ملک‌ خود رونق بسیار و بازار پرهیاهویی برای خریداران به وجود آورده اند، این امر نیز سبب شده است که افرادی که تمام مبلغ خرید ویلا را به صورت نقد ندارند باز هم بتوانند برای خرید ویلا در این شهر اقدام کنند. علاوه بر این برخی از ویلا ها نیز به دلیل داشتن سند امکان دریافت وام از طریق سند ملک را دارند و در واقع افراد می توانند با خرید این ویلا ها با یک تیر دو نشان بزنند، این ها نیز از جمله مواردی است که می تواند سبب شود افراد برای خرید ویلا و ملک در این شهر از استان مازندران ترغیب شوند.

داشتن فاصله کم چمستان با استان تهران

راه های مختلفی از جمله جاده هراز و چالوس برای رسیدن به چمستان وجود دارد که شما بر اساس موقعیت جغرافیایی که نسبت به این شهر دارید و یا با توجه به برنامه ای که برای سفر خود چیده‌اید می توانید یکی از این راه ها را انتخاب نمایید، از این جایی که این جاده ها از وسط کوه ها و مناطق سرسبز و جنگل ها عبور می کند از این رو شما در حین سفر خسته نخواهید شد، همچنین این شهر فاصله زیادی با استان تهران ندارد و شما می توانید در روزهای تعطیل تصمیم بگیرید که برای تعویض آب و هوای خود به ویلای خود در این شهر بروید علاوه بر این نیازی نیست که زمان زیادی را برای رفت و برگشت صرف کنید، به طور تقریبی فاصله بین تهران و چمستان 180 کیلومتر و چیزی حدود 3 ساعت فاصله زمانی است.

وجود طبیعت بکر و دست نخورده چمستان

کمتر شهری در ایران را پیدا می کنید که در کنار امکانات و دسترسی هایی که دارد دارای مناطق زیبا، طبیعی دست نخورده و بکر باشد، این روستا پنجه در پنجه دریاچه الیمالات و روستای لاویج به پیش می رود و اگر بگوییم در زیبایی بی مانند است اغراق نکرده ایم.

وجود تنوع قیمت ویلاها در چمستان

وجود-تنوع-قیمت-ویلا-ها-در-چمستان

قیمت ویلا در این شهر از شهرهای شمالی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که در این میان نوع مصالح مورد استفاده قرار گرفته و موقعیت مکانی که ویلا دارد در تعیین قیمت تأثیر بسیاری دارد. مشخص است ویلایی که دارای سیستم های هوشمند و تجهیزات مدرن است دارای قیمت بالاتری نسبت به ویلایی است که فاقد این امکانات است، می باشد.

بررسی معایب خرید ویلا در چمستان

خرید ویلا در این منطقه از استان مازندران فاقد عیوب خاصی است و به افرادی که قصد خرید ویلا در شمال کشور را دارند، شهر چمستان به آن ها پیشنهاد می شود، اما باید در هنگام خرید ویلا در این شهر دقت فراوان داشته باشید تا دچار مشکلات خرید ویلا نشوید زیرا بسیاری از ویلا ها وجود دارند که فاقد سند و مجوز ساخت بوده و بدون امتیاز آب و برق هستند یا ویلاها در مناطق وقف شده و یا ویلاهای جنگلی رها شده هستند که بدون مجوز ساخت بوده و تحت عنوان ویلای های جنگلی به افراد فروخته می شوند از این رو در هنگام خرید ویلا در این نقطه خوش و آب و هوا به این‌ نکات نیز توجه بسیار داشته باشید.

کلام آخر

خرید ویلا در چمستان می تواند یک انتخاب عالی و هوشمندانه در سرمایه گذاری به حساب بیاید البته با این شرط که با آگاهی کامل و هوشمندانه خرید خود را انجام بدهید و در دام افراد سودجو قرار نگیرید. این شهر از استان مازندران دارای آب و هوای عالی و فوق العاده همراه با طبیعت بسیار زیبا و بکر است که می تواند چشم هر بیننده ای را نوازش کند و به جرأت می توان گفت که جزء یکی از 5 نقطه زیبا کشور است، در کل می توان گفت که این شهر هم برای گردشگری و هم برای زندگی بسیار عالی و زیبا است به شرط این که محل خرید و ساخت ویلا خود را به درستی انتخاب کنید و در خرید ویلا  دقت فراوان داشته باشید.

منتظر نظرات ارزشمند شما درباره مقالات شهرهای جدید هستیم.

 


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله چمستان کجاست و خرید ویلا در چمستان چه مزیتی دارد چه امتیازی می دهید

۰.۰
۰ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۰
۰

۵

۴

۳

۲

۱

برچسب های مرتبط
تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت