راهنمای خرید ملک و ویلا در لواسان

 

داشتن یک خانه یا ویلا در مناطق خوش آب و هوا و سرسبز می تواند یک ایده آل برای سپری کردن تعطیلات و تفریح و استراحت باشد. خرید ملک و ویلا همچنین می تواند گزینه مناسبی برای معاملات و سرمایه گذاری باشد. لواسان از مناطق مناسب برای تفریح و استراحت است. لواسان از شهرهای خوش آب و هوا و نزدیک به تهران است. عنوان این مطلب راهنمای خرید ملک و ویلا در لواسان است. اگر شما نیز قصد خرید ویلا در لواسان را دارید در ادامه مطلب از سایت شهرهای جدید با ما همراه باشید.

آشنایی با شهر لواسان

آشنایی-با-شهر-لواسان

لواسان شهری سرسبز و چهارفصل است که مرکز بخش شمیرانات می باشد در 11 کیلومتری شمال شرقی تهران واقع شده و از شهرهای شهرستان شمیرانات است بسیار منظره های زیبای طبیعی در لواسان وجود دارد و آن را به منطقه ای عالی برای تفریح و زندگی تبدیل کرده است. لواسون دره ای ییلاقی است که در دامنه جنوبی کوههای البرز قرار دارد این شهر از راه جاده لشگرک به اتوبان ارتش و شمیران قابل دسترسی است. اسم شهر لواسان پسوند و پیشوند ندارد و دقت کنید با نام دهستان لواسان کوچک و دهستان لواسان بزرگ که از منطقه های بخش لواسانات هستند اشتباه نگیرید. مدتی نام لواسان را به شهر فرحناز تغییر دادند در زمان محمدرضا شاه پهلوی ولی به دلیل اعتراض مردم لواسان دوباره به نام قبلی خود لواسان تغییر داده شد. مردم لواسان با گویش لواسانی صحبت می کنند گویشی فارسی- مازندرانی است که به زبان مازندرانی شباهت دارد. در سرشماری سال 1395 جمعیت لواسان 18٬146 بود. مساحت شهر لواسان 70 کیلومتر مربع است.

محله های شهر لواسان

محله های شهر لواسان از غرب به شرق شامل: لشگرک، باغ سرهنگ قریب، نوشانی، اصطلک، توک مزرعه، اصطلک پایین (کشفیا)، چناربن، احمدآباد، باستی، شورکاب، جائیج، گلندوک (گلهم دو رودک)، نجارکلا (شامل سیدپیاز)، دستگرد، قاضی‌آباد، ناران، کلاک، باغ دره، سبو کوچک، تیمورآباد، ناظم آباد و سبو بزرگ است. هر کدام از این محله ها تا پیش از دایر شدن شهرداری لواسان در سال 1349 شامل باغات و مزرعه بودند که با رشد و توسعه شهرنشینی و لواسان باغات و مزارع تخریب شدند و ساختمان و ویلاها جایگزین آنها شد. و این محلات بزرگ شدند و به یکدیگر پیوستند.

بهترین و گران ترین محله لواسان برای خرید ملک و ویلا

بهترین-و-گران-ترین-محله-لواسان-برای-خرید-ملک-و-ویلا

گران ترین و لاکچری ترین منطقه های لواسان باستی هیلز و عسلک می باشد. 

باستی هیلز لواسان

باستی هیلز یا بورلی هیلز لواسان که در کوهپایه های شمال لواسان قرار دارد با منظره بسیار عالی یکی از گران ترین و مجلل ترین مناطق لواسان است. این شهرک خصوصی با دیوارهای بلندی احاطه شده و تحت امنیت بالایی است. در آمریکا نیز شهرکی به همین نام وجود دارد شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا شهرکی به نام بورلی هیلز دارد که گران ترین منطقه در آمریکا است و قیمت خانه در آنجا بسیار زیاد است در ایران نیز باستی هیلز لواسان یا بورلی هیلز لواسان مانند بورلی هیلز آمریکا ویلاهای مدرن و لاکچری و اشرافی دارد که ثروتمندان و آقازاده های ایران در آن ساکنند. از بلوارهای لواسان به نام باستی به این شهرک ختم می شود. باستی هیلز لواسان نزدیک احمدآباد و توک مزرعه می باشد و در حدود 350 هکتار زمین دارد و قیمت ویلا در آن از 50 میلیارد تومان شروع می شود چون دیوار دور تا دور آن است هر کسی اجازه ورود به آن را ندارد برای ورود به آن باید یکی از صاحبان 36 ویلا اشرافی آن باشید یا یکی از صاحبان ویلا اجازه وارد شدن به آنجا به شما بدهد. بر روی این ویلاها BASTI HILLS درج کرده اند و دارای سونا، جکوزی، استخر روباز پشت بام، سالن ورزشی و دیگر امکانات لاکچری است. مثلاً یکی از ویلاهای باستی هیلز 2500 متر بنا دارد و قیمت آن 150 میلیارد است.

باستی-هیلز-لواسان

 

ساختمان سازی های غیر قانونی در باستی هیلز لواسان

لواسان یک منطقه اشرافی و گران قیمت در ایران و تهران است که ویلا و ملک های آن با قیمت های سرسام آوری خرید و فروش می شود و ساختمان های ساخته شده در آن غیر قانونی بوده و کلاً این منطقه باستی هیلز غیرقانونی است. امام جمعه لواسان نیز زمین های باستی هیلز را غیرقانونی خوانده، زیرا این زمین ها خارج از محدوده شهری است و با توافق مسئولین قانونی شده و شهرک اشرافی بنا شده است. مالکان این ویلاها تمام افراد سرشناس می باشند. ماجرای این زمین های باستی هیلز از آنجا شروع شد که آقای (غ.م) صاحب 128 هزار متر مربع از اراضی باستی هیلز لواسان بود در 23 خرداد 1380 یک توافقنامه بین این آقا و شهردار منطقه منعقد شد که نوع کاربری این اراضی بخشی برای باغداری و بخشی که قسمت شرقی آن جنگل بود به سمت غربی منتقل شود و صاحب ملک از شهردار در خواست کرد که مجوز  تفکیک 50 قطعه 3000 متری را صادر کند. که در ازای آن مالک متعهد گردید که سند شش دانگ قطعه ای زمین به متراژ 8590 و مبلغ 3 میلیارد و 300 میلیون ریال به اجرای طرح های عمرانی شهرداری کمک کند. با صدور و ثبت شدن این توافقنامه که به ظاهر قانونی بود قیمت این زمین ها بالا رفت. و اعتراض به این توافقنامه آغاز گردید مخصوصاٌ سازمان حفاظت محیط زیست معترض شدند. سازمان بازرسی پرونده ها را بررسی کرد و شهردار لواسان کنار گذاشته شد شورای شهر لواسان منحل گردید و تفکیک کردن زمین ها ممنوع گردید و غیر قانونی بودن این اقدامات توسط دادگاه اعلام گردید. و مدتی بعد با طرح ماده 18 این زمین ها را قطعه بندی کردند و مجوز ساخت و ساز دادند و با قرار دادن یک گیت در شهرک از ورود عموم مردم جلوگیری کردند. که بعداٌ با مخالفت نمازگزاران و امام جمعه لواسان این گیت برداشته شد. و یک مستندی ساختند که می گفتند این ملک خصوصی بوده و ورود به این شهرک مثل ورود به خانه و ملک شخصی است ادعاهای پوشالی که حقیقت را پنهان کنند.

بیشتر بدانید:

چمستان کجاست و خرید ویلا در چمستان چه مزیتی دارد

خرید ویلا و معرفی بهترین مناطق شمال برای خرید

همه چیز در مورد ویلا و انواع سبک آن

ویلای شهرکی یا ویلای مستقل و تفاوت های آنها

محله عسلک در شهر لواسان

محله-عسلک-در-شهر-لواسان

در زمان ورود به لواسان اولین محله که قسمت چپ قرار دارد عسلک لواسان یا اصطلک است خانه های آن در کوهپایه و دامنه کوه بنا شده است محله اصطلک لواسان در کنار بلوار امام خمینی لواسان و دامنه کوه ورجین است منظره این محله بسیار عالی و دارای ویو از کل لواسان و سد لتیان است و مرتفع ترین محله لواسان است و دارای ویلاهای شیک وگران قیمت می باشد. 

امکانات تفریحی و رفاهی لواسان

سد لتیان

سد لتیان از جاذبه های طبیعی لواسان است. در پشت سد لتیان، دریاچه ای زیبا تشکیل شده است که این سد را به پربازدیدترین جاذبه ها تبدیل کرده است. افراد زیادی برای تفریح و ماهیگیری از این منطقه بازدید می کنند.

آبشارهای دیدنی

لواسان آبشارهای چشم نواز زیادی دارد. از جمله این آبشارها می توان به آبشار ناران، برگ جهان و... اشاره کرد. آبشار ناران در اطراف روستای کندعلیا در لواسان قرار دارد. این آبشار با مناظر سرسبز طبیعی که اطراف خود دارد، از زیباترین مناطق لواسان است.

آبشار برگ جهان نیز از دیگر مناظق زیبا در لواسان است. این آبشار در کوه های سیاه چال در لواسان قرار گرفته است. این منطقه مقصد مناسبی برای ورزش هایی نظیر کوهنوردی است.

روستاهای تاریخی و زیبا

لواسان همچنین روستاهای دیدنی بسیاری دارد. این روستاها از نظر تاریخی و طبیعی بسیار قابل توجه هستند. روستای برگ جهان از جمله این روستاها است. این روستا دارای آب و هوای مطلوب و معتدل است. آثار تاریخی و آبشارهای این روستا از مقاصد گردشگری لواسان هستند.

غارهای متعدد در لواسان

غار هملون در اطراف میگون و واقع در لواسان از جاذبه های دیدنی این منطقه است.غار موزه ویزی نیز در واقع موزه ای است که در دل غار بنا شده است. این مکان از جاذبه های پرطرفدار برای دانشجویان و دوستداران هنر است. در این غار انواع مجسمه ها و آثار هنری قرار دارد. همچنین غار خمیره در اطراف روستای برگ جهان نیز از دیگر غارهای لواسان است.

مراکز خرید متعدد

لواسان دارای مراکز خرید متنوع و لاکچری است. همین مسئله این منطقه را به نزد دوستداران خرید محبوب ساخته است. اسکای سنتر از جمله این مراکز لاکچری در لواسان است. این مرکز خرید 5 طبقه دارد و انوع فروشگاه های متعدد در آن قرار دارد. طراحی و نمای زیبا و کلاسیک اسکای سنتر مورد توجه افراد قرار گرفته است. مجتمع تجاری هدیش نیز از دیگر مراکز تجاری لواسان است.

همچنین رستوران ها و کافه های متعددی برای بازدیدکنندگان در لواسان وجود دارد.

شرایط زندگی در لواسان

شرایط-زندگی-در-لواسان

لواسان، از نظر امنیت بسیار مورد اعتماد است. خیابان های شهر نسبتاٌ خلوت و امن هستند. این موارد باعث ایجا آرامش در این شهر شده و افراد با آسودگی خاطر زمان خود را در لواسان سپری می کنند. بسیاری سرمایه گذاری و خرید و فروش ویلا و ملک در لواسان انجام می شود. ویلاهای لاکچری در لواسان این شهر را به منطقه ای لوکس و مجلل برای زندگی تبدیل کرده است.

خانه و ویلاهای لواسان دارای پیشرفته ترین امکانات اند و طراحی های خاص و مصالح و لوازم وارداتی در آنها به کار رفته است. این موارد سبب شده تا ویلاهای لواسان قیمتی بالاتر از سایر مناطق داشته باشند.

قیمت ویلاهای لواسان به عواملی مانند: متراژ، محله، امکانات و... بستگی دارد.

روش های خرید ملک و ویلا در لواسان

ویلای موردنظر خود در لواسان را می توانید به صورت آنلاین، از سایت ها و اپلیکیشن های مختلف در زمینه خرید املاک پیدا کنید. اما حتماٌ توجه داشته باشید که قبل از بازدید حضوری ملک، نیاز به واریز هیچگونه مبلغی نیست. همچنین می توانید شخصاٌ به لواسان رفته و از املاک های متعدد موجود در لواسان بخواهید، گزینه هایی متناسب با نیازتان به شما معرفی کنند. این روش مطمئن تر از روش های آنلاین است. لذا توجه داشته باشید که بنگاه املاک موردنظر، مجوزهای لازم را داشته و کاملا قانونی باشد.

برای اطمینان از خرید ملک و ویلا در لواسان، بهتر است تنها به یک گزینه اکتفا نکنید و املاک ها و ویلاهای متعددی را بازدید کرده و قیمت آنها را مقایسه کنید.

نکات مهم در رابطه با ملک و ویلا در لواسان، پیش از خرید

  • در زمان های مختلف، قیمت های املاک و ویلا در لواسان متفاوت است. می توانید با کسب اطلاعات از افراد با تجریه در زمینه خرید املاک، زمان مناسب را برای خرید ویلا انتخاب کنید و معامله سودمند انجام دهید.
  • پیش از خرید ویلا در لواسان، لازم است که حتماً از صحت هویت فروشنده اطمینان حاصل کنید تا از زیان های ممکن در آینده پیشگیری کنید.
  • بهتر است درباره فروشنده از افراد مورداعتماد سوال بپرسید و ویلا را از افراد منصف و خوش نام بخرید.

نکات لازم، هنگام بازدید از ملک و ویلا در لواسان

  • محله و موقعیت ویلا را به دقت بررسی کنید. اگر درباره محله های لواسان اطلاعاتی ندارید، بهتر است از افراد بومی و مورداعتماد در این باره سوال کرده و راهنمایی بخواهید. محل قرارگیری ویلا، تأثیر مستقیمی در قیمت آن دارد.
  • ویلای موردنظر باید دسترسی مناسبی به امکاناتی مانند: سوپرمارکت، مراکز درمانی، باشگاه و... داشته باشد.
  • اگر قصد زندگی در لواسان را دارید، حتماً به امنیت منطقه توجه ویژه ای داشته باشید. صرفاٌ قیمت ویلا را در نظر نگیرید. قیمت پایین برخی ویلاها می تواند به دلیل امن نبودن و خطرات احتمالی منطقه و مواردی از این دست باشد.
  • به عنوان اولین قدم برای انجام تحقیقات پیش از خرید ویلا، مدارک هویتی فروشنده ویلا را بررسی و در صورت امکان بهتر است مستقیماٌ با مالک ویلا در ارتباط باشید. همچنین برای اطمینان بیشتر درباره فروشنده ویلا از ساکنان لواسان و املاک داران لواسان تحقیق کنید.
  • هنگام بازدید ویلا به دقت امکانات و جوانب ویلا را مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال اتاق ها و ساختمان به خوبی از سیستم تهویه برخوردار بوده، شیرآلات و سیم کشی ساختمان بی نقص باشد.
  • پس از انتخاب ویلای موردنظر از فروشنده بخواهید اسناد و مدارک ویلا را به شما جهت بررسی ارائه دهد. در این مرحله چک کنید که سند ملک و ویلا بی نقص بوده و به صورت شش دانگ و به نام مالک مربوطه باشد. حتی اگر کوچکترین اشکال در سند وجود دارد آن را در نظر بگیرید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید.

موارد قابل توجه هنگام توافق و خرید ملک و ویلا در لواسان

موارد-قابل-توجه-هنگام-توافق-و-خرید-ملک-و-ویلا-در-لواسان

پس از انجام توافقات لازم و هنگام اخذ قرارداد و انتقال سند نیاز است موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • انجام معامله و اخذ قرارداد را در محلی مطمئن و قانونی و با حضور افراد مطمئن انجام دهید.
  • توجه داشته باشید که هنگام اخذ قرارداد، اطلاعات ویلا و مالک دقیق و به درستی وارد شود.
  • حتماٌ زمانی را در متن قرارداد ثبت کنید که طی آن، مالک یا فروشنده ملک و ویلا را جهت تحویل آماده سازی کند. همچنین بخشی از کل مبلغ مورد توافق ویلا را نگه داشته و در زمان تحویل کامل ملک، به فروشنده پرداخت کنید.

کلام آخر

در این مطلب  از شهرهای جدید به راهنمایی لازم برای خرید ملک و ویلا در لواسان پرداختیم. لواسان شهری زیبا و از امن ترین مناطق برای زندگی است. در آخر توجه داشته باشید که اگر قصد خرید ملک و ویلا در لواسان را دارید بهتر است قبل از اقدام، با افراد با تجربه و متخصص در این زمینه مشورت کنید و تمام جوانب کار را در نظر بگیرید تا سرمایه گذاری مطمئن و سودبخشی انجام دهید.

 


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله راهنمای خرید ملک و ویلا در لواسان چه امتیازی می دهید

۰.۰
۰ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۰
۰

۵

۴

۳

۲

۱

برچسب های مرتبط
تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت