پیش بینی آینده شهر جدید اندیشه

هدف اصلی از ایجاد شهر جدید اندیشه، جذب جمعیت سرریز تهران و کنترل ترافیک درون شهری در پایتخت بود. ساخت و ساز در این شهر در سال های قبل از انقلاب اسلامی، با ساخت خانه های ویلایی در اولین فاز آن شروع شد. اندیشه نسبت به سایر شهرهای جدید همتای خود قدیمی تر و از امکانات بیشتر و زیبایی های اصول شهرسازی برخوردار است.

از سال 1367 واگذاری زمین های فاز یک در متراژهای 500 و 1000، به فرهنگیان آموزش و پرورش شروع شد و افزایش روز افزون جمعیت در این منطقه را در پی داشت و بعد از آن فازهای بعدی شکل گرفتند. بر اساس آخرین مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی در سال 1382، طرح تفصیلی این شهر بر اساس سقف جمعیت 118000 نفر و در زمینی به مساحت 1400 هکتار در سال 1395 به تصویب رسید که قریب به 90% این طرح اجرایی شده است و شهر اندیشه در مورد جذب جمعیت طبق پیش بینی ها موفق عمل کرده است. پیشنهاد می کنیم به آگهی های وب سایت شهرهای جدید سری بزنید.

شهر جدید اندیشه

اهداف کلی طرح جامع شهر جدید اندیشه

با توجه به فاصله بسیار کم شهر جدید اندیشه از محدوده طرح تفصیلی کرج، می توان شهر جدید اندیشه را به صورت بخشی از توسعه پیوسته شهر کرج دانست که عملکردهای زیر را خواهد داشت:

1.     تامین مسکن و خدمات شهری برای بخشی از سرریز جمعیتی شهرهای تهران و کرج که رشد آن تا سال 1395، بالغ بر 100000 نفر برآورد شده است.

2.     تامین بخشی از خدمات شهری مورد نیاز شهرهای کرج و به خصوص شهریار که به علت وجود اراضی درجه یک کشاورزی در اطراف آن دارای محدودیت توسعه می باشد.

3.     ایجاد امکانات رشد در بخش شرقی شهر کرج؛ عملا شهر جدید اندیشه از طریق شبکه ارتباطی قوی خود به شهر کرج متصل است و در عین حال بخش قابل توجهی از ساکنین شهر را افراد شاغل در تهران و یا در محور کرج - تهران تشکیل می دهد و به هرحال با استقلال نسبی این شهر مساحتی در حدود 1495 هکتار و در حدود 100000 نفر برای آن در نظر گرفته شده است.

ایجاد زمینه برای توسعه اراضی باقیمانده در محدوده شهر اندیشه که هنوز آماده سازی نشده اند؛ به خصوص اراضی بزرگ متعلق به نهادهای دولتی.

اهداف کلی طرح جامع شهر جدید اندیشه

پیشرفت های قابل پیش بینی در شهر جدید اندیشه

یکی از مهم ترین کمبودهای شهر نوپای اندیشه نبود دسترسی ریلی و خط متروی مستقل است. بحث حمل و نقل ریلی یکی از مسائل مهم در شهرهای جدید اطراف تهران است و عدم دسترسی مناسب به پایتخت باعث افزایش آلودگی و ترافیک بین شهری و به دنبال آن هدر رفتن زمان و سرمایه نیروی انسانی خواهد بود. احساس نیاز شدید اندیشه به خط متروی متصل به قطار حومه و شبکه متروی تهران، مدیران عامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی را بر آن داشته تا در این راستا تصمیماتی اتخاذ کنند و گام های ابتدایی را به تصویب برسانند. بنابراین شاید احداث خط متروی اندیشه در آینده نزدیک رخ ندهد ولی یقینا در یک دهه آتی، در این زمینه پیشرفت های چشمگیری اتفاق خواهد افتاد که افزایش متقاضیان سکونت و سرمایه گذاری در اندیشه و شهریار را در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی آینده شهر جدید پرند

پیش بینی آینده شهر جدید هشتگرد

پیش بینی آینده شهر جدید پردیس

اندیشه دارای 6 فاز است که فاز یک آن زیر نظر شهرداری شهریار است و فاز 6 که شمالی ترین بخش شهر است، خالی از سکنه بوده و بسیاری از زمین های آن تفکیک و واگذار نشده است. با افزایش جمعیت شهر نوپای اندیشه، انتظار می رود که به زودی واگذاری زمین و احداث امکانات زیربنایی شهری در این فاز نیز شروع شود و در صورت شروع ساخت و ساز، این فاز به یکی از مناطق مطلوب سرمایه گذاری در آینده نزدیک تبدیل خواهد شد.

پیشرفت های شهر جدید اندیشه

پروژه های تاثیر گذار در آینده شهر جدید اندیشه

برج تجارت الکترونیک اندیشه

این پروژه با ساختار تجاری و فناوری به نام مرکز مالی اندیشه، با هدف تسریع در امر تجارت و خدمات بازرگانی طراحی شده است. مرکز مالی اندیشه در محله 29 فاز 3 شهر اندیشه و در زمینی به مساحت 6683 و با زیربنای 54095 مترمربع، مجموعه ای از خدمات دولتی، خصوصی، بازرگانی بورس و غیره را تحت پوشش خود قرارداده و در آینده می تواند به عنوان نماد شهر جدید اندیشه معرفی گردد.

مجتمع تجاری هزاردستان اندیشه

این پروژه در زمینی به مساحت 1125 و با زیربنای 2926 مترمربع در محله 7 فاز 3 اندیشه طراحی شده است. مجاورت پروژه با کانون های متمرکز مسکونی ویلایی و جانمایی آن در بلوار اصلی، این پروژه را به یکی از محل های مناسب سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

مجتمع تجاری پرنیان

طراحی این پروژه در زمینی به مساحت 2903 و زیربنای 10160 متر مربع، در محله 40 فاز 3 اندیشه، صورت گرفته است. همجواری با پارک حافظ و دانشگاه آزاد اسلامی پروژه تجاری پرنیان را به یکی از مناسب ترین پروژه های تجاری شهر اندیشه در آینده نزدیک تبدیل خواهد کرد.

مجتمع تجاری پرنیان

بازده سرمایه گذاری در شهر جدید اندیشه

شهر جدید اندیشه از جمله شهرهایی است که تا حد زیادی به برنامه های طرح تفصیلی در سال 95 نزدیک شده و در جذب جمعیت ، توسعه امکانات رفاهی و اشتغال زایی، عملکرد نسبتا موفق داشته است. قیمت مسکن در اندیشه در مقایسه با سایر شهرهای نوساخت، بیشتر است و این بدین معنی است که اندیشه تا حدی رشد قیمتی خود را پشت سر گذاشته و برای سکونت گزینه مناسب تری است.

بیشتر بدانید: راهنما خرید خانه در اندیشه

همچنین شهر اندیشه در بخش تجاری، مراحل توسعه خود را به سرعت طی می کند و مراکز متعدد تجاری- تفریحی در مرحله اجرایی هستند و در آینده نزدیک به بهره برداری خواهند رسید؛ بنابراین انتظار می رود که سرمایه گذاری در بخش های تجاری، فرهنگی و تفریحی در این شهر میسر و زود بازده باشد.

سرمایه گذاری در شهر جدید اندیشه


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله پیش بینی آینده شهر جدید اندیشه چه امتیازی می دهید

۰.۰
۰ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۰
۰

۵

۴

۳

۲

۱

تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت