پیش بینی آینده شهر جدید پردیس

برای کسانی که قصد سکونت و یا سرمایه گذاری در شهرهای جدید اطراف تهران را دارند، مهم ترین سوال این است که آینده شهرهای جدید به کجا می رسد و این شهرها به چه میزان در جذب جمعیت، عملکرد مطلوبی خواهند داشت.

شکل گیری شهر جدید پردیس، با تهیه طرح راهبردی در محدوده 2140 هکتاری واقع در شرق منطقه شهری تهران در سال 1372 آغاز و با تهیه طرح های آماده سازی برای فازهای مختلف آن ادامه یافت. پیشنهاد می کنیم به آگهی های وب سایت شهرهای جدید سری بزنید.

شهر پردیس

طرح راهبردی شهر جدید پردیس

طرح راهبردی شهر جدید پردیس حاکی از در نظر گرفتن اهداف جمعیتی، اهداف اقتصادی و اهداف کالبدی است:

1.     اهداف جمعیتی ایجاد شهر پردیس، کاستن از فشار جمعیتی تهران و جلوگیری از گسترش بی رویه آن از طریق جذب بخشی از سرریز جمعیت پایتخت است.

2.     اهداف اقتصادی تعیین شده برای شهر پردیس، ناشی از تعامل دو مقوله اقتصادی و اجتماعی است که شامل تقبل نقش خوابگاهی شهر و ایجاد ساختار متعادل و متناسب شغلی مرتبط با اهداف و عملکرد اقتصادی اصلی شهر است.

3.     اهداف کالبدی در طرح راهبردی شهر جدید پردیس، با توجه به شناسایی عوامل تاثیر گذار در تعیین کاربری های عمده اراضی، تعیین شده است. بنابراین ابتدا عوامل تاثیر گذار بر محیط شهری، پس از شکل گیری شهر جدید شناسایی شده و سپس تاثیرات آن ها در تعیین میزان اراضی تخصیص یافته به عملکردهای اصلی شهر بررسی شده است.

پیشران های توسعه پردیس

در شهر پردیس وجود سه فاز با کاربری های صنعتی و علمی در کنار فازهای مسکونی باعث ایجاد اشتغال در این بخش ها شده است. منطقه صنعتی خرمدشت و سیاهسنگ، پارک علم و فناوری پردیس، دانشگاه های آزاد و پیام نور واحد پردیس، وجود مراکز متعدد تجاری، ادارات متعدد مانند اداره پلیس و نیروی انتظامی، اداره راهنمایی و رانندگی، شهرداری، شرکت عمران شهر پردیس، اداره گاز و اداره آب و فاضلاب، آتش نشانی و ... که علاوه بر تاثیر در جذب جمعیت، موجب اشتغال زایی و ایجاد کسب و کار شده است و فاصله گرفتن سیستم شهری پردیس از حالت خوابگاهی را در پی داشته است و باعث تحقق طرح تفصیلی که انتظار می رفت تا سال 1395، هفتاد درصد از جمعیت صاحب شغل که ساکن در پردیس هستند، در داخل شهر پردیس مشغول به کار شوند.

بیشتر بدانید: همه چیز درباره شهر جدید پردیس

طرح تفضیلی شهر پردیس

نقشه تراکم ساختمانی اراضی مسکونی شهر جدید پردیس

پیشرفت های قابل پیش بینی پردیس در آینده

علاوه بر ایجاد اشتغال لازم در جهت برطرف کردن نیازهای شغلی ساکنین و ارتقا خدمات رفاهی شهر، از خبرهای خوب آینده شهر پردیس باید به موارد زیر اشاره کرد:

1.     تمامی بلوک های فاز یازده به زودی صاحب آسانسور می شوند.

2.     دویست و شصت و شش هزار مسکن مهر، در انتظار زیرساخت های آب و برق و جاده هستند که بخشی از آن ها به زودی تکمیل خواهد شد.

3.     واحدهای مسکونی و پروژه های زیر بنایی شهر تا پایان سال 1399 تکمیل و آماده بهره بردای می شود.

4.     این شهر نهایتا تا سال 1402 صاحب خط مترو اختصاصی خواهد شد.

5.     جمعیت این شهر یه زودی از مرز دویست هزار نفر خواهد گذشت.

6.     بر اساس طرح جامع جدید، چیزی نزدیک به 740 هکتار زمین در قسمت جنوب غرب شهر، با کاربری توریستی – تفریحی تعریف شده است و به عنوان دره بهشت معرفی گشته که در صورت اجرا و پیاده سازی، می توان شاهد اتفاقات مهمی در منطقه بود.

بیشتر بخوانید: 

پیش بینی آینده شهر جدید پرند

پیش بینی آینده شهر جدید اندیشه

پیش بینی آینده شهر جدید هشتگرد

شهر جدید پردیس

 

طرح های تاثیر گذار در آینده شهر پردیس

همچنین از جمله عملیات در دست اجرا که منجر به آینده روشن شهر پردیس و احتمالا رشد قیمت مسکن در آن می شود، احداث خط متروی تهران – پردیس است که با سهولت دسترسی پردیس به تهران، تعداد جمعیت ساکن و متقاضیان خرید مسکن افزایش روز افزون خواهد داشت.

ضمن اینکه از جمله طرح هایی که ساخت آنها به اتمام رسیده، به دو طرح ساخت آزاد راه تهران – پردیس و ایجاد خطوط انتقال آب می توان اشاره کرد.

آزادراه تهران پردیس

بازده سرمایه گذاری در پردیس

از آنجا که جمعیت پردیس رو به افزایش است، سرمایه گذاری های انجام شده بسیار زود بازده بوده و بازار بکر و تشنه پردیس، در بخش تجاری، تفریحی و مسکن بسیار پر رونق می باشد. نیاز به فودکورت ، شهربازی، سالن های مناسب برگزاری کنسرت، سینما و مراکز تجاری از دسته سرمایه گذاری هایی است که بسیار پرسود و رونق خواهد بود.

شهر نوپای پردیس با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوای معتدل کوهستانی، شرایط اشتغال و امکانات رفاهی قابل قبول، نزدیکی به پایتخت و کیفیت ساخت واحدهای مسکونی به یکی از سکونتگاه های پرطرفدار تبدیل خواهد شد.

از طرفی قرار گرفتن در جوار جاده منتهی به شمال، موجب گسترش فعالیت های گردشگری و توریستی نیز در این شهر خواهد شد و در آینده شاهد مهاجرت تعداد زیادی از پایتخت نشینان برای رونق دادن به این کسب و کارهای نوین خواهیم بود. بنابراین انتظار می رود که چشم انداز سرمایه گذاری در این شهر کمتر از یک دهه باشد و در این مدت کوتاه شاهد افزایش سریع قیمت مسکن باشیم. هرچند قیمت مسکن در پردیس در دهه اخیر نیز در حدود چهار برابر افزایش داشته که این میزان رشد قیمت بیشتر از سایر شهرهای جدید واقع در استان تهران و البرز بوده است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید خانه در پردیس

با اینکه پردیس با هدف کنترل جمعیت در کلانشهر تهران ایجاد شده، ولی روند رشد آن به صورتی است که پیش بینی می شود در آینده، خود به کلانشهری شاخص در کشور تبدیل شود.

سرمایه گذاری در شهر جدید پردیس

سرمایه گذاری در شهر جدید پردیس


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله پیش بینی آینده شهر جدید پردیس چه امتیازی می دهید

۰.۰
۰ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۰
۰

۵

۴

۳

۲

۱

عکس پیش فرض کاربر
شهرام دهنوی ۱۴۰۰-۰۲-۱۲
برای خودش لواسان شده . عالیه

برچسب های مرتبط
تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت