راهنمای خرید خانه در اندیشه

افراد زیادی هستند که تمایل به خرید خانه و سرمایه گذاری در عرصه ملک دارند ولی به دلیل قیمت بالای مسکن و زمین در پایتخت و بعضی کلانشهرها از تصمیم خود منصرف می شوند؛ ما به این افراد یک پیشنهاد ویژه داریم: به شهرهای جدید مراجعه کنید. در این شهرها با قیمت های نازل تر می توانید سرمایه گذاری کنید و حتی ساکن شوید. شهر جدید اندیشه یکی از گزینه های خوب برای خرید خانه محسوب می شود. البته برای خرید ملک در هر نقطه باید اطلاعات جامع و کافی از منطقه مورد نظر داشته باشید. پیشنهاد می کنیم به آگهی های وب سایت شهرهای جدید سری بزنید.

رشد قیمت در اندیشه حتی با بعضی مناطق تهران هم رقابت می کند و در چند سال اخیر فازهای مختلف اندیشه رشد قیمت محسوسی را پشت سر گذاشته‌اند اما این افزایش قیمت به اندازه پردیس نبوده. حتی بعضی فازهای اندیشه افزایش قیمت بیشتری داشته اند و آن هم به علت افزایش تقاضا برای خرید یا اجاره خانه در این فاز ها است. اگر محل کارتان در غرب تهران و یا کلانشهر کرج است، اندیشه می تواند بهترین انتخاب با قیمت مناسب برای سکونت شما باشد. برای حمل و نقل عمومی در شهر جدید اندیشه برنامه های زیادی مطرح شده ولی تا کنون هیچ یک از آنها عملی نشده، پس اگر اندیشه مقصد شما برای سکونت است بهتر است قبل از آن به فکر وسیله نقلیه شخصی باشید. پیش از آنکه برای سکونت یا سرمایه گذاری به سمت اندیشه بروید فازهای آن را بهتر بشناسید:

1)  فاز 1 اندیشه: فاز یک اندیشه زیر نظر شهرداری شهریار است و اگر بودجه محدودی دارید این فاز را در فهرست گزینه های خود قرار دهید. در فاز یک اندیشه هم خانه های با متراژ پایین پیدا می شود و هم قیمت مسکن در آن کمتر از سایر فاز ها است. البته در این فاز به دلیل کمتر بودن متقاضی رشد قیمت چشمگیری احساس نشده و بهترین فاز جهت سکونت افراد با بودجه کمتر است.

2)  فاز 2 اندیشه: فازی با فاصله زیاد از بقیه فازها و دسترسی نه چندان خوب ولی محیطی دنج و آرام با واحدهای آپارتمانی متراژ بالا و ویلاهای مجلل است. پس اگر وسیله نقلیه شخصی ندارید یا به دنبال واحدهای ارزان تر و کوچک تر هستید، سراغ این فاز نروید. این فاز برای سکونت و مصرف شخصی خود انتخاب مناسبی است و البته در چند سال اخیر رشد قیمت قابل قبولی را تجربه کرده است.

3)  فاز 3 اندیشه: اگر به دنبال سکونت در اندیشه با بودجه کافی هستید سراغ فاز 3 بروید. بهترین فاز اندیشه از نظر دسترسی و خدمات شهری و امکانات رفاهی اندیشه است که کمترین فاصله تا پایتخت را دارد. مراکز تجاری و تفریحی، آپارتمان های لوکس و خانه های ویلایی این فاز را به یکی از مناطق پرمتقاضی با تعداد بالای ساکنین تبدیل کرده است. بسته به شرایط، این انتخاب شما است که با بودجه مشخص و محدود در یکی از مناطق شلوغ تهران یک آپارتمان 80 متری چند سال ساخت و احتمالا بدون امکانات پارکینگ و آسانسور و بالکن خریداری کنید و یا یک واحد آپارتمان 150 متری نوساز مجلل با تمام امکانات و حتی نگهبانی شبانه روزی در هوای پاک و به دور از آلودگی اندیشه خریداری کنید که به دلیل قدمت کمتر واحد آپارتمانی می توانید بخشی از بودجه مورد نیاز خود را از طریق وام مسکن تامین کنید.

خرید خانه در اندیشه 

4)  فاز 4 اندیشه: این فاز با بافت سنتی تر و خانه های با قدمت بالاتر از جمله مناطقی است که قیمت خانه در آن هنوز متعادل است و می توانید برای سکونت در آن برنامه ریزی کنید. قیمت های اجاره نیز در این فاز با شیب ملایم در حال افزایش است. البته بازار سنتی اندیشه به فاز 4 رونق خاصی بخشیده و باعث افزایش جمعیت در آن شده است.

5)  فاز 5 اندیشه: این فاز بهترین دسترسی را به بقیه فازهای اندیشه دارد. اگر طالب واحدهای مسکونی با متراژ بزرگتر هستید ولی بودجه کافی ندارید به سراغ فاز 5 بروید. این فاز هم قیمت های پایین تر و هم واحدهای بزرگتر را در خود جای داده است.  

6)  فاز 6 اندیشه: فاز خالی از سکنه و ساخت و ساز با زمین های انبوه که بعضی از قطعه ها مجوز واگذاری دارند و بعضی فعلا بلاتکیف هستند. اگر قصد خرید زمین در اندیشه را دارید این فاز هم در گزینه های انتخاب خود قرار دهید.

پیش فروش و پیش خرید ملک در اندیشه

پیش فروش و پیش خرید ملک در اندیشه محدود به واحدهای مسکن مهر نمی باشد و سازنده ها و شرکت های خصوصی نیز اغلب هزینه های ساخت را از طریق پیش فروش واحدها تامین می کنند. تقریبا تمام فازهای اندیشه واحدهایی برای پیش فروش دارند، البته همانطور که قبلا هم اشاره شده قراردادهای پیش خرید با ابهامات و مشکلات خاصی مواجه است. تا حد امکان توصیه می شود که پیش خرید نکنید ولی اگر چاره دیگری ندارید در مورد شرکت های خصوصی و سازندگان شخصی حتما راجع به حسن سابقه و نمونه کارها و کیفیت ساخت و تجربه های قبلی سازندگان در مورد زمان تحویل و عمل به تعهدات تحقیق کنید و پس از آن اقدام به پیش خرید واحد مورد نظر نمایید.

خرید مسکن مهر در اندیشه

در شهر جدید اندیشه نسبت به سایر شهرهای جدید اطراف تهران تعداد کمتری واحد مسکن مهر ساخته شده و بر خلاف شهرهای پردیس و پرند پروژه های چندین هزار واحدی در این شهر وجود ندارد. به طور کلی 14 پروژه مسکن مهر که در حدود 3500 واحد مسکونی را در بر می گیرد اجرا شده است که بیشتر آنها ملکی و تعداد کمی از آنها به صورت اجاره 99 ساله به مرحله بهره برداری رسیده اند. برای تمامی واحدهای مسکن مهر پایانکار صادر شده و تمام واحدها به تفکیک واگذار شده اند. انتقال این واحدها زیر نظر شرکت عمران شهر جدید اندیشه انجام می شود و از آنجا که برای واحدهای ملکی سند صادر شده و اسناد آنها غیر قابل جعل است، خرید مسکن مهر در اندیشه از ضریب امنیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره شهر جدید اندیشه

همه چیز درباره شهر جدید پرند

همه چیز درباره شهر جدید پردیس

خرید مسکن مهر در اندیشه

طرح اقدام ملی مسکن در اندیشه

برای طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید اندیشه در ابتدا ثبت نام به عمل می آمد و حتی 5 پروژه از پروژه های این طرح شامل 2017 واحد مسکونی در مرحله اجرا هستند ولی به دلیل محدودیت زمین و نبود زمین های خالی در جوار امکانات شهری ثبت نام جدید انجام نمی شود و اندیشه از لیست شهرهای میزبان طرح ملی مسکن حذف شد.

طرح ملی مسکن در اندیشه

قیمت خرید خانه در اندیشه

 اگر به دنبال خرید خانه ارزان در شهرهای اطراف تهران هستید، اندیشه یکی از مناسب ترین مقاصد شما خواهد بود. قیمت خانه در اندیشه از بقیه شهرهای جدید بالاتر است و دربعضی مناطق فاز 3، قیمت هر متر خانه های مسکونی از مرز 10 میلیون تومان نیز بالاتر رفته است. البته در بعضی فازها با قیمت متری 5 میلیون هم واحدهای مناسبی پیدا می شود و به دلیل قدمت پایین به اکثریت واحدها وام مسکن تعلق می گیرد. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که با خرید خانه در اندیشه از نظر خدمات شهری ، مراکز درمانی، امکانات رفاهی و تفریحی و ... کمبودی احساس نخواهید کرد که شاید در مورد سایر شهرهای جدید اینگونه نباشد و همچنان مشکلاتی در این زمینه وجود داشته باشد. زیر ساخت های شهری اندیشه هم تقریبا کامل شده است؛ تمام گذرهای اصلی اندیشه آسفالت شده و اکثر معابر دارای جدول کشی هستند. سیستم آب رسانی و گاز رسانی و دفع فاضلاب و مخابرات اندیشه هم در حد قابل قبول است و ساکنین از این بابت مشکلی ندارند. در نتیجه شما با خرید خانه در اندیشه، قیمت آپارتمان در شهرهای جدید را پرداخت می کنید ولی از امکانات زیرساختی و روبنایی در حد سایر شهرستان ها بهره مند می شوید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید خانه

راهنمای خرید خانه در هشتگرد

راهنمای خرید خانه در پردیس

راهنمای خرید خانه در پرند

خرید خانه در اندیشه

اجاره خانه در اندیشه

اگر محل کارتان در غرب تهران یا کرج است شاید به نفع تان باشد که برای صرفه جویی در هزینه مسکن، به سمت اندیشه بروید. در شهر جدید اندیشه با هر متراژ که بخواهید خانه ای نوساز با امکانات خوب و قیمت مناسب می توانید پیدا کنید و البته تعداد واحدهایی که بتوانید رهن کامل کرده و اجاره ای پرداخت نکنید در اندیشه کم نیستند، قیمت رهن هر متر خانه در اندیشه بین 1.5 تا 2.5 میلیون است و در واقع شما برای رهن یک واحد 80 متری با قدمت کم و دارای امکانات پارکینگ و آسانسور بین 100 تا 200 میلیون تومان باید پرداخت کنید در حالی که برای رهن واحد مشابه در مناطق غربی تهران باید چندین برابر این مبلغ را پرداخت کنید. قیمت اجاره خانه در اندیشه در فازهای مختلف اندیشه هم متفاوت است؛ فاز 1و 5 اندیشه به نسبت سایر فازها قیمت کمتری دارند و فاز 3 اندیشه بیشترین قیمت را دارد.

اجاره خانه در اندیشه

خرید زمین در اندیشه

اگر به دنبال خرید زمین در اندیشه هستید، در فازهای 5 و 6 زمین هایی در متراژ های مختلف و قیمت های مناسب به فروش می رسند. بعضی از قطعات زمین در فاز 6 همچنان از طرف شهرداری اندیشه مجوز واگذاری و ساخت ندارند ولی زمین های فاز 5 قابلیت تفکیک و ساخت و ساز را دارند.

برای خرید زمین باید دقت کنید که کاربری زمین مورد نظرتان چیست؟ مثلا در کاربری های صنعتی یا کشاورزی شما نمی توانید خانه مسکونی یا مرکز تجاری بسازید. زمین های در متراژ بزرگ معمولا باید تفکیک شوند و سپس به فروش برسند. همینطور به قواره زمین دقت کنید زمین های بد قواره شاید برای ساخت و ساز چندان مناسب نباشند. بر اصلی زمین، کاربری زمین های همسایه، همجواری با گذر های اصلی یا فرعی، زمین های دو نبش و دو کله نیز از نکاتی هستند که باید به آن دقت کنید.

قبل از خرید زمین حتما به نوع مالکیت آن دقت کنید؛ زمین های وقفی قابلیت واگذاری ندارند و زمین های تعاونی 10 تا 20 درصد ارزان تر از بقیه زمین ها است. مالکیت زمین ها ممکن است متعلق به دولت، شهرداری، بنیاد شهید، فرهنگیان و یا سایر سازمان ها باشد.

خرید زمین در اندیشه

خرید باغ و ویلا در اندیشه

تعداد زیادی از پایتخت نشینان برای تفریح و استراحت و دوری از آلودگی هوا، امروزه به خرید باغ و ویلای شخصی روی آورده اند. البته کانون خرید و فروش ویلا شمال کشور است ولی با توجه به مسافت طولانی تهران تا شمال و ترافیک سنگین این محور در ایام تعطیل، شاید ویلاهای شمال آن طور که باید کاربرد نداشته باشند و اغلب خالی باشند. شهر جدید اندیشه یکی از مناطقی است که اخیرا مورد توجه ویلا سازان قرار گرفته و ویلاهای لوکس و باغ های مجلل در آن ساخته شده؛ با توجه به فاصله کمتر از یک ساعتی اندیشه تا تهران و همینطور آب و هوای پاکیزه و مطبوع آن، ویلاهای این منطقه متقاضیان زیادی دارد و حتی باغ ویلاهای اطراف تهران بیشتر از مناطق شمالی کشور با استقبال مواجه شده. موقعیت باغ ویلاها در اندیشه به سه دسته تقسیم می شود؛ برخی از باغ ویلاها در شهرک های ویلایی، برخی از آنها در مجموعه های انحصاری باغ ویلایی و برخی دیگر درون شهر و در مناطق مسکونی ساخته شده اند که از بین این ها شهرک های ویلایی قیمت نسبتا بالاتری دارند.

اگر قصد سکونت دائم و یا طولانی مدت در ویلای خود دارید، به این مورد دقت کنید که دسترسی به خدمات و امکانات شهری مانند درمانگاه، فروشگاه و ... آسان باشد. امنیت ویلا نیز یکی از مواردی است که باید به آن دقت شود. قیمت ویلا در اندیشه و شهریار از حدود 700 میلیون تومان شروع می شود و ویلاهای مجهزتر و لاکچری تا چندین میلیارد هم ارزش دارند.

خرید ویلا در اندیشه


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله راهنمای خرید خانه در اندیشه چه امتیازی می دهید

۰.۰
۰ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۰
۰

۵

۴

۳

۲

۱

تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت