راهنمای خرید خانه در هشتگرد

اگر بودجه کافی برای اجاره های سرسام آور واحدهای مسکونی در تهران را ندارید و البته وسیله نقلیه شخصی هم ندارید به سمت شهر جدید هشتگرد بروید. خرید خانه در هشتگرد آینده بسیار روشنی دارد و تفاوت عمده آن با سایر شهرهای جدید، اتصال خط اختصاصی مترو هشتگرد به کرج و تهران است که به طور کامل احداث شده و به مرحله بهره برداری رسیده است. این مسئله باعث افزایش تقاضا برای سکونت در هشتگرد و تسریع روند رشد قیمت خانه در هشتگرد شده. بنابراین قابل پیش بینی است که خرید خانه در هشتگرد، چه برای سکونت باشد یا برای سرمایه گذاری در آینده نزدیک سود قابل قبولی خواهد داشت. اگر محل کارتان در مناطق غربی تهران و یا کرج  یا حتی قزوین است، شهر جدید هشتگرد را در گزینه های سکونت خود قرار دهید. هشتگرد جدید به دلیل فاصله نسبی زیاد از پایتخت، تا چند سال پیش با استقبال چندانی مواجه نبود ولی در حال حاضر به استقبال بیشتری از آن می شود و شاهد افزایش روز افزون جمعیت در آن هستیم که این مسئله رشد قیمت مسکن را در پی داشته است. این شهر از دو بخش مسکونی و صنعتی و از هفت فاز تشکیل شده که پروژه های مسکونی در فازهای یک تا سه احداث شده اند. فازهای مسکونی هشتگرد از نظر امکانات و قیمت مسکن تفاوت چندانی باهم ندارند و تقریبا در یک سطح هستند. ولی با این حال فاز یک قدیمی ترین فاز است که ساکنین آن کارمندان دولت هستند که به واسطه شرکت های تعاونی صاحب مسکن شده اند.پیشنهاد می کنیم به آگهی های وب سایت شهرهای جدید سری بزنید.

پیش فروش و پیش خرید ملک در هشتگرد

پیش خرید ملک به دنبال افزایش هزینه های ساخت و ساز و کاهش توان مردم برای خرید، بسیار رایج شده است. قرارداد پیش خرید همانطور که قبلا هم به آن اشاره شد مشکلاتی دارد و مهم ترین مشکل این است که شما برای خرید واحدی قرارداد می بندید که مشخص نیست به چه نحوی و با چه کیفیتی قرار است ساخته شود و اصلا مطابق سلیقه شما است یا خیر. البته موارد اختلاف و دعاوی حقوقی نیز در این قرارداد ها زیاد است. پیش خرید معایب دیگری نیز دارد:

1.  ممکن است مورد معامله با تاخیر زیاد و دیر تر از موعد تحویل داده شود.

2.  پایانکار ساختمان توسط فروشنده اخذ نشود که در این صورت خریدار برای فروش واحد خود باید هزینه اخذ پایانکار و جریمه خلافی ها را در صورت وجود بپردازد.

3.  امکان دارد پیش فروشنده وام گرفته باشد که در صورت عدم تسویه، خریدار باید آن را پرداخت کند زیرا سند متعلق به خریدار در رهن خواهد بود.

4.  امکان فروش یک واحد به چندین متقاضی و کلاهبرداری به دلیل میسر نبودن اخذ کد رهگیری در قرارداد های پیش خرید وجود دارد.

البته پیش خرید ملک در کنار معایب، مزایایی نیز دارد:

1. قیمت پیش خرید آپارتمان ارزان تر از قیمت خرید آن است و خریدار می تواند پس از تحویل ملک، آن را به قیمت بالاتر بفروشد.

2. مراحل پرداخت وجه در چند مرحله به عهده خریدار قرار می گیرد. پرداخت به صورت اقساطی و در دراز مدت است که بدین ترتیب خریدار فشار مالی کمتری را متحمل می شود.

3. در قرارداد پیش خرید، تمام مراحل ساخت، کیفیت مصالح و جزئیات سفت کاری و نازک کاری قابل رویت است.

بیشتر بدانید:

راهنمای خرید خانه

دانستنی های خرید ملک

نکات حقوقی خرید ملک

خربد آپارتمان در هشتگرد

پیش خرید آپارتمان در شهر جدید هشتگرد، هم در مورد پروژه های شخصی و شرکتی انجام می گیرد و هم در مورد پروژه های مسکن مهر و مسکن ملی.

پیش فروش مسکن مهر و همینطور واحدهای طرح اقدام ملی مسکن تا حد زیادی قیمت خانه در هشتگرد را متعادل کرده، به گونه ای که تمام اقشار جامعه توانایی خرید خانه برای خود در این شهر نو پا را داشته باشند و بدین ترتیب توجه متقاضیان مسکن و همینطور سرمایه گذاران به هشتگرد جدید بیش از پیش جلب شده است.

به دلیل روند رشد سریع این شهر و نیاز به امکانات خدمات رفاهی علاوه بر واحدهای مسکونی، تعداد زیادی واحد تجاری در مراکز تجاری متعدد نیز در حال پیش فروش به سرمایه گذاران و صاحبان مشاغل است که فرصت خوبی را در زمینه سرمایه گذاری در بخش اداری و تجاری فراهم می کند.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی آینده شهر جدید هشتگرد

همه چیز درباره شهر جدید هشتگرد

خرید مسکن مهر در هشتگرد

ساخت مسکن مهر در هشتگرد از سال 87 و با ساخت 41 هزار واحد مسکونی آغاز شد که البته به دلیل کمبود امکانات رفاهی و خدمات شهری، بسیاری از این واحدها تا مدت زیادی خالی از سکنه ماندند؛ از 35 هزار واحد مسکن مهر تکمیل شده در هشتگرد، تعداد 22 هزار و پانصد واحد به خریداران واگذارشده ولی با بهره برداری از خط متروی هشتگرد – تهران و روند تکمیل زیر ساخت های شهری، واحدهای مسکن مهر هم با افزایش تقاضا مواجه هستند. تعداد نسبتا زیادی از واحدهای مسکن مهر هشتگرد دارای انشعابات گاز رسانی و کنتور برق هستند و از این بابت مشکلی ندارند. در فاز 4 این شهر مسکن های مهر ویلایی نیز در دو تا سه طبقه احداث شده و هر طبقه 20 متر تراس دارد.

مسکن مهر ویلایی هشتگرد

قیمت مسکن مهر در هشتگرد از 160 میلیون تومان شروع می شود و با شیب ملایمی در حال افزایش است. آب و هوای معتدل کوهستانی و امکان اشتغال در مناطق صنعتی هشتگرد و وجود شبکه حمل و نقل عمومی به کرج و تهران، مواردی هستند که باعث واگذاری سریع و افزایش اجاره نشینی در واحدهای مسکن مهر در آینده نزدیک خواهد شد.

مسکن مهر هشتگرد

طرح اقدام ملی مسکن در هشتگرد

شهر جدید هشتگرد میزبان 21 هزار واحد مسکونی از مجموع 400 هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن خواهد بود. بخش عمده مسکن ملی قرار است در فازهای 4 و 7 اجرا شود. این واحدها به طور میانگین در متراژ 75 متر و در برج های 7 طبقه ای ساخته می شوند. واحدهای مسکن ملی بر اساس بهای تمام شده قیمت زمین و هزینه های ساخت و ساز قیمت گذاری می شوند؛ قیمت تمام شده هر متر مربع از این واحدها بین 2.5 تا 3 میلیون برآورد شده است. در واقع شما برای خرید یک واحد 75 متری نوساز در هشتگرد باید حدود 200 تا 250 میلیون تومان هزینه کنید که بخشی از آن را می توان با اخذ وام مسکن ملی با کارمزد 18 درصد تامین نمود و 30 درصد از مبلغ پروژه را نیز به صورت پیش پرداخت در مرحله آغاز پروژه پرداخت می کنید. البته به این نکته توجه کنید که امتیاز مسکن ملی قابلیت واگذاری ندارد و فروش آن نیز غیر قانونی و فاقد اعتبار است.

طرح اقدام ملی مسکن در هشتگرد

قیمت خرید خانه در هشتگرد

در پی افزایش قیمت مسکن در پایتخت افراد زیادی به سمت شهرهای جدید اطراف مهاجرت کردند و این مسئله باعث گران شدن خانه در این شهرها نیز شده. شهر جدید هشتگرد هم از این شرایط تبعیت می کند و پس از رکود چند ساله  قیمت مسکن در هشتگرد، این شهر اکنون روند افزایشی قیمت را تجربه می کند. به طوریکه قیمت هر متر مربع از مسکن مهر بین 2.5 میلیون تا 4 میلیون تومان است و قیمت سایر واحدهای آپارتمانی نوساز حتی تا 6 میلیون تومان هم رسیده است. اگر قصد خرید خانه در هشتگرد را دارید، حداقل مبلغ 200 میلیون تومان برای یک واحد آپارتمانی مسکن مهر 75 متری البته با تمام امکانات پارکینگ و انباری و آسانسور در نظر بگیرید که این مبلغ همچنان از واحدهای مشابه در پردیس و اندیشه ارزان تر است. با توجه به اینکه می توان برای خرید آپارتمان های نوسازتر وام مسکن گرفت، امکان خرید آپارتمان در هشتگرد برای اکثریت اقشار جامعه مهیا شده است. 

اجاره خانه در هشتگرد

برای کسانی که محل کارشان در غرب و شمال غرب تهران، کرج و حتی قزوین است با در نظر گرفتن این نکته که برای رفت و آمد خود می توانند از مترو استفاده کنند، اجاره خانه در هشتگرد می تواند گزینه مناسبی باشد. در این شهر به تعداد کافی برای رهن کامل و یا رهن و اجاره واحد مسکونی موجود است. برای مثال قیمت رهن کامل واحد مسکونی 75 متری از پروژه های مسکن مهر بین 50 تا 70 میلیون تومان خواهد بود و در مورد واحدهای شخصی این مبلغ تا 90 میلیون هم بالا می رود. البته تصور کنید که با این مبالغ به نسبت کم شما می توانید در هشتگرد جدید در یک آپارتمان نوساز با تمام امکانات و در آب و هوای معتدل و به دور از هرگونه آلودگی و شلوغی ساکن شوید. با توجه با اینکه امکانات زیر ساختی و خدمات شهری و رفاهی این شهر در حال تکمیل شدن است و در مناطق صنعتی و حتی کشاورزی هشتگرد با روند گسترش اشتغال و کارآفرینی مواجه هستیم به گونه ای که بسیاری از هشتگردی ها برای امرار معاش و یافتن شغل نیازی به رفت و آمد روزانه به تهران نخواهند داشت و سکونت در هشتگرد چه به عنوان صاحب خانه و چه مستاجر انتخاب مناسبی خواهد بود.

اجاره خانه در هشتگرد

خرید زمین در هشتگرد

برای خرید زمین در هشتگرد شما دامنه انتخاب بسیار وسیعی دارید؛ بسته به هدف خود از خرید باید کاربری زمین را مشخص کنید. در هشتگرد زمین های بسیار با کاربری های مسکونی، تجاری، صنعتی، کشاورزی، ویلایی و ... موجود است که قیمت هر متر از آنها از 100 هزار تومان تا 5 میلیون تومان متفاوت است و با توجه به شرایط و کاربری زمین و زمین های اطراف قیمت متفاوت است. خرید زمین با هر هدفی که باشد در این منطقه سرمایه گذاری هوشمندانه ای محسوب می شود که بازده مناسبی خواهد داشت. البته پیش از این، تعداد زیادی از زمین های هشتگرد به اقشار مختلف جامعه واگذار شده ولی با توجه به اینکه بسیاری از مالکان خصوصی اقدامی در جهت ساخت وساز و بهره برداری از زمین انجام نداده اند و این مسئله باعث افزایش تعداد زمین های خالی و بلا استفاده در هشتگرد شده است و استفاده کارآمدی از زمین ها در توسعه سکونت و شهرسازی انجام نگرفته؛ همین موضوع باعث شده در واگذاری های بعدی زمین بازنگری شود و سعی بر آن شده که واگذاری زمین های مسکونی در قطعات بزرگتر و به منظور انبوه سازی باشد و تا شروع ساخت و ساز و بهره برداری انتقال مالکیت انجام نگیرد. هدف از این سیاست به حداقل رساندن زمین های خالی و سرعت بخشیدن به احداث واحدهای مسکونی و به دنبال آن تکمیل امکانات شهری و جذب هر چه بیشتر جمعیت است.

خرید زمین در هشتگرد

خرید باغ و ویلا در هشتگرد

خرید ویلا در اطراف تهران، در این روزها با استقبال بالایی مواجه است و شاید به دلیل مسافت طولانی و ترافیک سنگین محورهای تهران- شمال، افراد زیادی تمایل به خرید باغ ویلا در اطراف تهران و مناطقی مانند فیروزکوه، کردان، سهیلیه، شهریار، هشتگرد و تهراندشت و ... دارند. نزدیک ترین منطقه مناسب خرید ویلا در هشتگرد، تهراندشت است. این منطقه دارای آب و هوای معتدل و خاک حاصلخیز است. ویلاهای این منطقه دارای مجوز ساخت و لوله کشی آب و گاز و چاه عمیق هستند. منطقه کردان نیز در نزدیکی هشتگرد جدید با متقاضیان زیادی برای خرید ویلا روبرو است. البته قیمت ویلاها در این منطقه بالاتر است ولی امکانات و دسترسی بهتری نیز دارد. از آنجا که خرید ویلا نوعی سرمایه گذاری نیز محسوب می شود، باید در منطقه ای باشد که هم به هنگام فروش، متقاضی کافی داشته باشد و هم با گذر زمان به ارزش آن افزوده شود؛ منطقه کردان از این منظر انتخاب بسیار مناسبی است.

خرید باغ و ویلا در هشتگرد


امتیاز و نظر کاربران

به مقاله راهنمای خرید خانه در هشتگرد چه امتیازی می دهید

۰.۰
۰ کاربر امتیاز داده اند
۰
۰
۰
۰
۰

۵

۴

۳

۲

۱

عکس پیش فرض کاربر
ایلامی ۱۴۰۰-۱۱-۱۸
سلام با تشکر از اطلاعات کاملی که در دسترس قرار دادید،متاسفانه نتونستم امتیاز بدم ،امتیاز من 5 از 5 بود ،اما ظاهراً فعال نبود.

سلام ممنون که سایت ما را انتخاب کردید و تشکر بسیار از نظرات ارزشمند شما

عکس پیش فرض کاربر
حبیب الله لاهوری ۱۴۰۰-۰۴-۱۴
خیلی دلم میخواهد درشهرجدیدهشتگردمسکنی تهیه کنم ولی میترسم کلاه بردارها سیصد ملیونمو بخورن

دوست عزیز شما می تونید آگهی های شرکت های معتبر فروش ملک رو در وب سایت ما بیابید

تبلیغات کلید املاک

ورود / عضویت